Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Någon här som lider av Fibromyalgi ?
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 22-01-2012, 22:08
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Jag har fått spara in på mycket för det och även slitit hårt trots sjukdomar.

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 23-01-2012, 13:20
          Länk hit: #22

Gäster

ingrid fuxfall,

Har du hört för dig om det finns en arbetsterapeut på din vårdcentral som jobbar med handatroser? Jag fick hjälp av en sådan person till mina fingrar med värmebad och fingergympa för att bibehålla det som man kan....
          Jag har enbart atros i fingrar, ingen RA ........ Ibland får man pröva sig fram med värme eller kyla, men det hjälper dessa terapeuter med det som blir bäst. Kanske värt att kolla? ....... smiley_small_hug.gif

Citera
          Motti
          Inlägg 25-01-2012, 18:22
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Har fortfarande jäkligt ont i mina axlar men jag inbillar mig att det är något bättre i dag men det känna som att ha blivit sparkad av en häst och inte har jag sovit mycket heller denna veckan,jag har inte ringt min läkare heller måste ha skjuts dit så jag får vänta på att min man kan ställa upp .Inte mycket man kan göra kan knappt klä på mig för det gör så ont känns som man hade ett stort jäkla blåmärke i båda axlarna,men som ni vet så använder man ju axlarna hela tiden vad man än gör men jag försöker undvika det tyngsta just nu.Ska höra med gubben i kväll om han är hemmavid nästa vecka annars får jag väl ta taxi till doktorn bor ju på landet så det är ganska dyrt .Jag vet att jag har förkalkningar i en axel och troligtvis i den andra också men jag har även ont i en höfft .Köppte Voltaren gele som man gnider in men det hjälpte inte mycket ,hoppas jag får lite sömn i natt det kan jag behöva just nu .

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 26-01-2012, 14:02
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Men om du har så ont att du inte kan sova så måste du väl åka till en läkare ? Kosta vad det kosta vill om man mår så dåligt .

Du har inte hört dig för om du kan få åka sjukresa ? Har en fast avgift och man får skjuts från dörr till dörr.

Förstår inte riktigt din inställning till att du är så rädd att behöva äta piller . Om man måste så måste man , that's it !

Antingen tar man piller och smärtan blir hanterbar alt. man överlever om det nu är något sådant . Det finns mycket värre saker än att behöva ta piller om du tänker efter.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Motti
          Inlägg 27-01-2012, 22:58
          Länk hit: #25

Medlem

Jag är livrädd just nu för att ha något elände som gör mig sjukare än vad jag är ,i går drog ja i mig två glas vin och fick sova i alla fall fyra timmar :)Vill inte veta igentligen hur det står till .Städade i dag med en arm och det gick ju bra så även i duschen .Är van att fixa allt själv och ha ont .

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 28-01-2012, 21:25
          Länk hit: #26

Medlem

CITAT (Motti @ 27-01-2012, 22:58) *
          Jag är livrädd just nu för att ha något elände som gör mig sjukare än vad jag är ,i går drog ja i mig två glas vin och fick sova i alla fall fyra timmar :)Vill inte veta igentligen hur det står till .Städade i dag med en arm och det gick ju bra så även i duschen .Är van att fixa allt själv och ha ont .

Så du vill vara en martyr ?

Varför skriver du här då ?

Förstår uppriktigt sagt inte vad du är rädd för. Finns säkert de här som har det mycket mycket värre än du har men som inte först vill ha hjälp och råd för att sedan gå över till att spela/vara martyr.

Försök ta och skärp till dig nu. Är du dålig , sök läkare , är du bara i behov att bli tyckt synd om , säg det då .

Redigerat av mamamaggan: 28-01-2012, 22:55

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          Red Top
          Inlägg 28-01-2012, 23:00
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

Instämmer med mammamaggan.

Det är inte särskilt heroiskt att låta bli att söka läkarhjälp och sedan gå med håven efter tyckasyndompoänger.

Ingen blir bättre av att bli tycktsyndom, men kan möjligen bli hjälpt av sjukgymnastik eller medicin.

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Motti
          Inlägg 29-01-2012, 01:24
          Länk hit: #28

Medlem

Fy fan vad ni är fula en del av er !tror ni jag går med hoven ! då ska jag inte besvära er mer .Tack.

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 29-01-2012, 08:19
          Länk hit: #29

Medlem

Lugnar ner dig Motti.

Hur vet du att du har kalk i ena axeln? Var du hos läkaren eller tror du bara det?

Men du skriver att du har så värk, ja då går man till läkaren för allt vi skriver här är ju bara vad vi tror/våra uppfattningar. Jag tror inte heller att du har fibro. Värk i axeln är inte automatiskt fibro. Men konstant värk kan bli fibro.....

Visst skriver många läkaren ut för många mediciner men då får man väl diskutera genom det med honom/henne.
          Men ingenting blir bättre av att förska att stå ut med det. Jag lever med svår värk sedan många år och visst äter jag medicin. Jag vill ju i alla fall komma ur sängen.

Also Motti till läkaren med dig. Och du, det är ingen ursäkt att du bor på landet.

Elisabeth

Citera
          KRT
          Inlägg 29-01-2012, 08:53
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 3 001
          Medlem nr: 26 121

Motti - inser du att saker kan bli VÄRRE för att man"står ut" och inte går till läkaren i tid? Vet du hur många personer med cancer som tänker som du ( vill inte gå, för tänk om mina farhågor besannas) och sedan kommer för sent!!!

Är du så dålig och har så ont som du skriver borde du alltså verkligen söka läkare, det lär iaf inte bli värre av det! Det kan ju faktiskt vara så att det är något som går att lösa snabbt och rel lätt; med medicin, sjukgymnastik el operation...... Det är fullkomligt idiotiskt att ha så ont att man inte kan sova och ÄNDÅ inte gå till läkaren.

Har man ont i en tand går man ju till tandläkaren, annats kan det få så illa att man måste dra ut tanden.....

--------------------
          Ärvd trädgård i sydvästra Skåne (zon 1)

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 29-01-2012, 11:18
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

CITAT (Motti @ 27-01-2012, 22:58) *

Håller med de andra om att du bör uppsöka läkare. Du kan få så mycket hjälp. Först antar jag att du måste undersökas ordentligt för att se vad du lider av - artros eller annat? Sedan sätts lämplig behandling in, kanske även sjukgymnastik - det kan bara bli bättre av att uppsöka läkare istället för att gömma huvudet i sanden! Go for it!

Redigerat av ängsvädd: 29-01-2012, 11:19

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Cacki
          Inlägg 29-01-2012, 12:03
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

Gör som vi säger och sluta fega nu ! BASTA! flirting.gif
          Det är så lätt att hitta på undanflykter när man är rädd för något, så det där med att du inte kan få skjuts till doktorn köper jag inte. Du säger själv att ni har bra sammanhålning i byn där du bor och du har kanske någon granne som kan förbarma sej över dej?
          Det är ju viktigt för dej att få veta om du ska trotsa värken eller om du ska vara snäll mot den, om inte annat.
          MARSCH PANNKAKA! tummenupp.gif

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Alba
          Inlägg 29-01-2012, 14:32
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Smärta föder smärta. Läs om det här så kanske du tänker att du måste göra något åt det.

Det var bland det första jag fick lära mig att man gör inte kroppen en tjänst om man undviker mediciner.

Man måste väga den ena mot det andra. Är det värt att gå med smärta ?

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 29-01-2012, 18:03
          Länk hit: #34

Medlem

Vad är det som egentligen hindrar dig från att ta dig till läkare ?

Har för mig att jag läst att du väntar på att din man ska komma hem , han har visst varit bortrest ett tag, så att han kan skjutsa dig .

Man kan ju börja fundera på varför du måste vänta på din man . Har du inga egna pengar ? Låser han in dig när han reser bort ?

Ja man kan faktiskt få vilka konstiga tankar som helst när du beter dig så underligt.

Har du så ont , uppsök läkare , det är inget konstigt med det. Så får många göra , även om man är rädd för vad man ska få veta , så varför kan inte du ?

Lider du av ångest ? Lider du av att vara hemma ensam ?

Ta dig i kragen och ta reda på varför du mår så dåligt och gör något åt det !!!

Att dricka vin löser inga problem men att söka läkare kan lösa en hel del .

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          Motti
          Inlägg 30-01-2012, 19:38
          Länk hit: #35

Medlem

I dag fick jag en akuttid på Läkarhuset min man var i närheten så han skjutsade in mig , hade höga halter vita så det visade på en infektion i kroppen det togs en hel del blodprover och min härliga Läkare jobbade över en timma för min skull för vi väntade på sänkan den tog en timma .Jag fick en kortisonspruta i axeln men ska invänta de andra blodproven plus att hon ville skicka hem en sjukgymnast till mig ett par gånger i veckan för det behöver jag .Nu håller jag tummarna att jag ska slippa värken och ömheten så jag kan få sova på nätterna,fick även en cortisonkur som jag ska äta i ett par veckor.Som sakt jag bor på landet och har inget körkort det är inte bara att åka taxi överallt det kostar 350 fram och tillbaks härifrån ,även om man har råd så är det väl inte fel att tänka på kostnader i samanhanget,tänk om jag nu fått en remis till lassaretet 4 mil härifrån ?

Citera
          Monaxe
          Inlägg 30-01-2012, 20:07
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

Bra gjort Motti, att du äntligen fick "tummen ur". Så ont och så besvärligt som du haft det ska man inte behöva ha.

En injektion med cortison i axeln dämpar inflamationen, och smärtan bruka avta ganska snabbt.

Bra att du dessutom fick lite blodbprover tagna, man måste göra en översyn ibland vet du!

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 30-01-2012, 20:16
          Länk hit: #37

Medlem

Äntligen Motti......

Jag har visserligen körkort men kör inte med min yrsel. Kan inte heller åka buss. Kan inte gubben köra mig, blir det dyrt. Och jag får klara det med min pension + alla hjälpmedel som jag får köpa.

Jag kom hem precis från en ukutmottagning ( inte SU) för att förkylningen bara blev värre. Så klart, Lunginflammation.....

Lycka till nu Motti. Hör dom av sig när proverna är klara?

Elisabeth

Citera
          Motti
          Inlägg 30-01-2012, 20:33
          Länk hit: #38

Medlem

Usch då Elisabeth Lunginflamation stakars dig ja då vet jag hur du mår nu sick.gif får det själv då och då på grund av min infektionsastma inget kul det suger musten ur en .
          Dom ringer mig när de andra proverna är klara är väl lite rädd för att det är något mer som ligger till grund eftersom jag har så mycket muskelvärk ,men man ska inte måla fan på vägen än ;)men jag har blivit lovad att en sjukgymnast ska komma hit ett par gånger i veckan och jobba med mina axlar men det blir när vi fått buckt med inflamationen.Jag har ju inte tid att vara sådan här snart ska jag ju igång med såd sticklingar och sedan växthuset och allt det andra ute ,skulle tyna bort om jag inte fick jobba i min trädgård till våren help.gif
          Tack för omtanken Monaxe och Elisabeth kompiskram.gif

Citera
          Anma
          Inlägg 30-01-2012, 20:45
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Vad bra att du kom till läkaren. Hoppas de får ordning på dig.

Citera
          Motti
          Inlägg 30-01-2012, 20:47
          Länk hit: #40

Medlem

Ja Anma det hoppas jag också rolleyes.gif

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2026, 00:04

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon