Medlem
Antal inlägg: 3 731
Medlem nr: 49
Yes...äntligen flödar det med tulpaner i butikerna min favorit blomma! Knakande bukett är en höjdare att sätta på köksbordet när det dessutom är nystädat i huset
Dessutom är det världens bästa medecin mot deppighet, kommer man med en bukett till någon som känner sig nere så kan i alla fall jag se att ögonen får en speciell glöd! Prova vetja Tulpisakramar till er alla
Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14
Jag såg åxå häromdan att de har börjat sälja tulpaner på Konsum, yippie!!! Äntligen! som Fylking sa! De sålde 10-pack för 59:-... Men, vad hjälpte de´, jag MÅSTE bara ha! Det är inte för inte som jag har tulpaner som signaturbild!
Medlem
Antal inlägg: 24 744
Medlem nr: 110
Visst är det härligt med tulpaner Jag har både hunnit få och ge bort redan. De är så levande i sitt sätt att växa även i vasen och man känner att vi går mot ljusare tider (även om det inte verkar troligt i denna kylan). Tänk när det börjar sticka upp tulpanblad i rabatten. Oh, vad jag längtar
Medlem
Antal inlägg: 5 649
Medlem nr: 208
japp tulpaner blir det o dom kan man ju tillomed lyssna på o äta också fast de e kanske lite synd,njutbara är dom o håller länge om man ställer dom svalt till nattten o klipper stjälkarna lite då o då fast glöm dom inte i skafferiet på morronen härliga tider
--------------------
lev idag imorrn kan de vara försent min hemsida yla oldwolfie
Medlem
Antal inlägg: 3 070
Medlem nr: 21
Jepp! Älskar tulpaner. Är allra mest förtjusta i vanlig, enkla röda tulpaner. Dom brukar försöka övertala mig att köpa andra färger eller blandade buketter i blomsteraffären här hemma men jag vill bara ha röda. Nu för tiden brukar de lägga undan en bukett åt mig om de ser att de röda börjar ta slut så jag får min bukett på fredagseftermiddagen. Ibland har det sina fördelar att bo på en liten ort!