Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

12 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hur vet ni?
          *Stintan*
          Inlägg 10-02-2012, 10:46
          Länk hit: #101

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Berith @ 10-02-2012, 09:21) *
          Läst färdigt... Kul att så många ville delge sina åsikter om detta. Nu var det ju inte en speciell person jag tänkte på, en person som brukar få snäsiga svar utan en eller ett par andra. Också.

Men som jag förstått det så är det egentligen olika åsikter som gör att man känner att man vill/måste/inte kan låta bli att svara snäsigt eller hånfullt. I alla fall här i Småprat, i dom mer trädgrådsrelaterade avdelningarna är det kanske annat som gäller.

Förstod också att många tar en del inlägg som skryt. Är det egentligen inte ganska kort väg mellan skryt och avundsjuka? Rätta mej gärna! Jag tar det iaf så, att om nån berättar om nåt den personen ska göra eller har gjort eller äger t.ex. och inte "alla andra" gör samma sak så kan griniga inlägg uppstå ur avundsjuka. Jag är väldigt väldigt sällan avundsjuk på andra, och därför inbillar jag mej kanske att det är just av avundsjuka man skriver surt. Rätt mej gärna som sagt!

Jag är en av dem som hatar skryt när det är i den form som Ugglis är så pigg på att delge oss. Det har garanterat inget som helst med avundsjuka att göra. På något sätt känns inte ditt svar riktigt seriöst. Vad menar du egentligen med det jag fetmarkert ovan? Varför startade du tråden?

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          caprifol
          Inlägg 10-02-2012, 10:50
          Länk hit: #102

Medlem
          Antal inlägg: 611
          Medlem nr: 6 380

CITAT (Berith @ 10-02-2012, 09:21) *
          Läst färdigt... Kul att så många ville delge sina åsikter om detta. Nu var det ju inte en speciell person jag tänkte på, en person som brukar få snäsiga svar utan en eller ett par andra. Också.

Men som jag förstått det så är det egentligen olika åsikter som gör att man känner att man vill/måste/inte kan låta bli att svara snäsigt eller hånfullt. I alla fall här i Småprat, i dom mer trädgrådsrelaterade avdelningarna är det kanske annat som gäller.

Förstod också att många tar en del inlägg som skryt. Är det egentligen inte ganska kort väg mellan skryt och avundsjuka? Rätta mej gärna! Jag tar det iaf så, att om nån berättar om nåt den personen ska göra eller har gjort eller äger t.ex. och inte "alla andra" gör samma sak så kan griniga inlägg uppstå ur avundsjuka. Jag är väldigt väldigt sällan avundsjuk på andra, och därför inbillar jag mej kanske att det är just av avundsjuka man skriver surt. Rätt mej gärna som sagt!

Jag vet inte om jag direkt ska "rätta dig" men vill nog rätta bilden av skryt/avundsjuka lite grann - för min egen del i alla fall. Jag tror inte att jag bemött personen i fråga mer än ett par gånger (hoppas jag i alla fall), men orsaken är att det ibland bara blir för mycket!

När andra skriver ungefär "idag måste jag ringa läkaren för att..." då får vi från detta håll läsa "måste be maken kolla sina kontakter och lyfta luren...". Skriver man om biljetter och evenemang så får vi höra att alla intressanta evenemang finns det fribiljetter till o s v, o s v. Jag är inte avundsjuk, och det finns säkert flera här som har såväl sommarställen som lägenheter vid Medelhavet - och även makar - men inte drar in detta i varenda sammanhang.
          Ja, egentligen är det ju sorgligt och patetiskt och självklart borde man bara ignorera, men - som sagt - ibland rinner det över...

Redigerat av caprifol: 10-02-2012, 10:54

Citera
          Berith
          Inlägg 10-02-2012, 11:09
          Länk hit: #103

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (*Stintan* @ 10-02-2012, 10:46) *
          Jag är en av dem som hatar skryt när det är i den form som Ugglis är så pigg på att delge oss. Det har garanterat inget som helst med avundsjuka att göra. På något sätt känns inte ditt svar riktigt seriöst. Vad menar du egentligen med det jag fetmarkert ovan? Varför startade du tråden?

Varför jag startade tråden? Jaa det var väl för att jag undrade över att en del svarar surt när vissa/en del skriver nåt.

Ok, jag har faktiskt inte tagit det som skryt när "Ugglis" delger oss nånting. Hon skriver väl bara utifrån sin värld eller vardag eller vad man ska kalla det? Det finns väl flera här som berättar om t.ex. längre eller kortare utlandsresor, eller stora villor eller umgänge med mer eller mindre kända personer eller dyra prylar eller märkeskläder eller.... Massor med sånt som andra kanske inte håller på med och berättar dom om detta och får sura vresiga svar tebax så tar jag nog det som avundsjuka. Man skulle ju kunna svara "åh, vad härligt det låter med en långsemester i X-land!" eller nåt annat vänligt. Eller inte alls om man har svårt för att förlika sej med att inte ha det där.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 10-02-2012, 11:13
          Länk hit: #104

Gäster

Nu blir jag lite nyfiken..

Vad är det som triggar dig Berith att svara snäsigt och ohövligt?

Citera
          Berith
          Inlägg 10-02-2012, 11:16
          Länk hit: #105

Medlem

CITAT (caprifol @ 10-02-2012, 10:50) *
          Jag vet inte om jag direkt ska "rätta dig" men vill nog rätta bilden av skryt/avundsjuka lite grann - för min egen del i alla fall. Jag tror inte att jag bemött personen i fråga mer än ett par gånger (hoppas jag i alla fall), men orsaken är att det ibland bara blir för mycket!

När andra skriver ungefär "idag måste jag ringa läkaren för att..." då får vi från detta håll läsa "måste be maken kolla sina kontakter och lyfta luren...". Skriver man om biljetter och evenemang så får vi höra att alla intressanta evenemang finns det fribiljetter till o s v, o s v. Jag är inte avundsjuk, och det finns säkert flera här som har såväl sommarställen som lägenheter vid Medelhavet - och även makar - men inte drar in detta i varenda sammanhang.
          Ja, egentligen är det ju sorgligt och patetiskt och självklart borde man bara ignorera, men - som sagt - ibland rinner det över...

När jag tänker på "avundsjuka" så är det just att man vill ha det som den andra personen har. Vad det nu kan vara, kontakter eller sommarställen eller annat.

Det vore ju jättekul och spännande om man kände nån som kunde dela ut fribiljetter till nåt man vill gå på! Jag kanske är knäpp, men jag fattar inte det negativa i det. wink.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Berith
          Inlägg 10-02-2012, 11:25
          Länk hit: #106

Medlem

CITAT (Gunilla T @ 10-02-2012, 11:13) *
          Nu blir jag lite nyfiken..

Vad är det som triggar dig Berith att svara snäsigt och ohövligt?

Snäsigt och ohövligt? Tjaaa.... g.gif Måste fundera lite... Det kan nog t.ex. vara om jag känner att jag blir orättvist behandlad eller ovänligt bemött. Svårt, jag försöker nog att inte svara bitskt även om jag är bergis på att jag har rätt men inte kan bevisa det. Fast jag kan nog uppfattas som en trotsig fjortonåring många gånger.

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-02-2012, 11:28
          Länk hit: #107

Medlem

CITAT (Berith @ 10-02-2012, 11:09) *
          Varför jag startade tråden? Jaa det var väl för att jag undrade över att en del svarar surt när vissa/en del skriver nåt.

Ok, jag har faktiskt inte tagit det som skryt när "Ugglis" delger oss nånting. Hon skriver väl bara utifrån sin värld eller vardag eller vad man ska kalla det? Det finns väl flera här som berättar om t.ex. längre eller kortare utlandsresor, eller stora villor eller umgänge med mer eller mindre kända personer eller dyra prylar eller märkeskläder eller.... Massor med sånt som andra kanske inte håller på med och berättar dom om detta och får sura vresiga svar tebax så tar jag nog det som avundsjuka. Man skulle ju kunna svara "åh, vad härligt det låter med en långsemester i X-land!" eller nåt annat vänligt. Eller inte alls om man har svårt för att förlika sej med att inte ha det där.

Jag har då inte sett någon annan på forumet som hållet på som Ugglis så var du fått det ifrån vet jag inte. Jag har inte heller sett att det delas ut sura vresiga svar om någon annan berättar. Det kanske faktiskt är så att "som man ropar får man svar". Jag tror inte riktigt på din avsikt med tråden.

--------------------

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 10-02-2012, 11:39
          Länk hit: #108

Gäster

CITAT (Berith @ 10-02-2012, 11:25) *
          Snäsigt och ohövligt? Tjaaa.... g.gif Måste fundera lite... Det kan nog t.ex. vara om jag känner att jag blir orättvist behandlad eller ovänligt bemött. Svårt, jag försöker nog att inte svara bitskt även om jag är bergis på att jag har rätt men inte kan bevisa det. Fast jag kan nog uppfattas som en trotsig fjortonåring många gånger.

Ja, det kan nog vara svårt att svara vänligt om man känner sig orättvist bemött ...

Ibland är mitt minne kristallklart och jag kommer så väl ihåg när du såg till att min väninna försvann från forumet. Fanns inget skäl i världen att du skulle svara henne som du gjorde..

Hon var en tillgång i trädgårdsforumet, mycket kunnig i trädgårdsfrågor och dessutom doktorerat i geologi så hon hade mycket kunskap att tillföra alla trädgårdsentusiaster. Skrev aldrig några inlägg annat än i trädgårdsavdelningen.

Du var väldigt ohövlig får jag nog säga, dessutom utan synbarlig anledning.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 10-02-2012, 11:40
          Länk hit: #109

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Att försvara någon som uppträder som ett troll, oavsett om hen är något, skapar bara trolleri och otrevligheter...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          herkules
          Inlägg 10-02-2012, 11:58
          Länk hit: #110

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Aqvakul @ 10-02-2012, 11:40) *
          Att försvara någon som uppträder som ett troll, oavsett om hen är något, skapar bara trolleri och otrevligheter...

jag försvarade fuchsian, inte det h*n skrev utan för hur h*n blev bemött, det var liksom helt ok att fullständigt banka skiten ur fuchsian.
          även om fuchsians inlägg var korkade/elaka så var de absolut inte i nivå med hur h*n blev bemött.
          sen om ngn trollar eller inte, hur kan vi veta?
          det kanske bara är en annorlunda människa som skriver.
          pallar man inte läsa, skit i det.
          nicket fuchsian är borta från forumet, spekulationer om vilka som har fler nick/byter nick har vi haft här på forumet förut, det blev skit av det också.
          på ett sätt är beriths tråd bra, den sätter fokus på ett problem som finns på det här forumet, på ett annat sätt är den dålig för du eldar berith, och är du inte beredd att släcka elden skulle du aldrig startat den.

Redigerat av herkules: 10-02-2012, 15:23

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          caprifol
          Inlägg 10-02-2012, 12:02
          Länk hit: #111

Medlem
          Antal inlägg: 611
          Medlem nr: 6 380

CITAT (Berith @ 10-02-2012, 11:16) *
          När jag tänker på "avundsjuka" så är det just att man vill ha det som den andra personen har. Vad det nu kan vara, kontakter eller sommarställen eller annat.

Det vore ju jättekul och spännande om man kände nån som kunde dela ut fribiljetter till nåt man vill gå på! Jag kanske är knäpp, men jag fattar inte det negativa i det. wink.gif

Jo, nog kan jag definiera ordet "avundsjuka", men det jag ville poängtera var att det snarare var skrytet (och lögnerna) som står mig upp i halsen. Det kommer in i snart sagt varje tråd - oavsett om det handlar om att minska koldioxidutsläpp el annat. Det har inte med avundsjuka att göra! Ignorera - javisst - men ibland blir man ju så irriterad att man slutar läsa trådar som annars skulle vara intressanta.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 10-02-2012, 12:07
          Länk hit: #112

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (herkules @ 10-02-2012, 11:58) *
          jag försvarade fuchian, inte det h*n skrev utan för hur h*n blev bemött, det var liksom helt ok att fullständigt banka skiten ur fuchsian.
          även om fuchians inlägg var korkade/elaka så var de absolut inte i nivå med hur h*n blev bemött.
          nicket fuchian är borta från forumet, spekulationer om vilka som har fler nick/byter nick har vi haft här på forumet förut, det blev skit av det också.
          på ett sätt är beriths tråd bra, den sätter fokus på ett problem som finns på det här forumet, på ett annat sätt är det dåligt för du eldar berith, och är du inte beredd att släcka elden skulle du aldrig startat den.

Jag kan nog ta på mig att ha startat eller åtminstone eldat på brasan som till slut fick F att bli avstängd. Jag blev bara så förbannad när hon var inne och skrev sitt egotrippade nonsensbabbel i en allvarligt menad tråd jag startade. Man kan tycka att det går att överse med men när människan fortsätter babbla på trots tillsägelser brinner min stubin ner till tändläge. Exakt samma tendenser finns hos ugglis, i ett tidigare inlägg medgav hon även att hon var samma som F och jag har sökt detta utan framgång. Det är såna här småbråk som en närvarande moderator med stake kan kväva i sin linda. Som bekant är det ingen vanlig medlem som har makt att stänga av någon på kortare eller längre tid när orden inte hjälper.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-02-2012, 12:19
          Länk hit: #113

Medlem

jag försvarade fuchian, inte det h*n skrev utan för hur h*n blev bemött, det var liksom helt ok att fullständigt banka skiten ur fuchsian.
          även om fuchians inlägg var korkade/elaka så var de absolut inte i nivå med hur h*n blev bemött.
          nicket fuchian är borta från forumet, spekulationer om vilka som har fler nick/byter nick har vi haft här på forumet förut, det blev skit av det också.
          på ett sätt är beriths tråd bra, den sätter fokus på ett problem som finns på det här forumet, på ett annat sätt är det dåligt för du eldar berith, och är du inte beredd att släcka elden skulle du aldrig startat den.

Tottes matte blev Fuchian som blev Fuchsian som blev Ugglemormor. Nicket Fuchsian finns kvar så Ugglemormor har två konton. Det är ingen tvekan om att det är samma person så kalla det inte spekulationer.

--------------------

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 10-02-2012, 12:31
          Länk hit: #114

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Det är flera här som har bytt nick och även har varit anstängd.

Att det gick ett drev här mot fuchsia från början är klar. Men inte bara mot fuchsian utan även mot andra.

Mobbing hör inte hemma här men det finns gott om.

Ibland när jag går in på morgonen och läser så berättar jag det för sambon. Hans kommentar är då bara, har dom börjat med taggtråd igen till frukost......

Varför skall man gå åt vissa personer så hård? Kam man inte akceptera att vi är olika och har olika uppfattningar?

Elisabeth

CITAT (Gossen Ruda @ 10-02-2012, 12:07) *
          Jag kan nog ta på mig att ha startat eller åtminstone eldat på brasan som till slut fick F att bli avstängd. Jag blev bara så förbannad när hon var inne och skrev sitt egotrippade nonsensbabbel i en allvarligt menad tråd jag startade. Man kan tycka att det går att överse med men när människan fortsätter babbla på trots tillsägelser brinner min stubin ner till tändläge. Exakt samma tendenser finns hos ugglis, i ett tidigare inlägg medgav hon även att hon var samma som F och jag har sökt detta utan framgång. Det är såna här småbråk som en närvarande moderator med stake kan kväva i sin linda. Som bekant är det ingen vanlig medlem som har makt att stänga av någon på kortare eller längre tid när orden inte hjälper.

Gossen du eldar bra på många gånger och själv inte guds bästa barn. Har någon en annan åsikt än du, ja det går ju inte.......

Citera
          Anma
          Inlägg 10-02-2012, 12:34
          Länk hit: #115

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (*Stintan* @ 10-02-2012, 12:19) *
          Tottes matte blev Fuchian som blev Fuchsian som blev Ugglemormor. Nicket Fuchsian finns kvar så Ugglemormor har två konton. Det är ingen tvekan om att det är samma person så kalla det inte spekulationer.

Inte för att det spelar någon roll, men jag tycker inte att det har någon betydelse att Fuchian blev Fuchsian, det är samma konto som ändrade namn bara. dessutom på grund av en felstavning.

Jag brukar inte bemöta Ugglemormor och mina inlägg i den här tråden handlar inte om avundsjuka. Snarare vill jag få henne att förstå vad som blir så provocerande hos henne, som jag uppfattar det.
          Jag vet en del om Ugglemormor, och jag skulle inte vilja ha hennes liv för allt smör i småland. Inte för att det skulle vara ett dåligt liv, det är bara ett liv som jag inte vill leva.

Redigerat av Anma: 10-02-2012, 12:36

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 10-02-2012, 12:48
          Länk hit: #116

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 10-02-2012, 12:31) *
          Gossen du eldar bra på många gånger och själv inte guds bästa barn. Har någon en annan åsikt än du, ja det går ju inte.......

Jag har övergått till att mest elda i värmepannan. biggrin.gif Jag startar aldrig, eller mycket sällan, något bråk men däremot har jag gått ifrån att vända andra kinden till. Beträffande guds barn så har jag definitivt avsagt mig allt släktskap med högre väsen.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-02-2012, 13:01
          Länk hit: #117

Medlem

CITAT (Anma @ 10-02-2012, 12:34) *
          Inte för att det spelar någon roll, men jag tycker inte att det har någon betydelse att Fuchian blev Fuchsian, det är samma konto som ändrade namn bara. dessutom på grund av en felstavning.

Jag brukar inte bemöta Ugglemormor och mina inlägg i den här tråden handlar inte om avundsjuka. Snarare vill jag få henne att förstå vad som blir så provocerande hos henne, som jag uppfattar det.
          Jag vet en del om Ugglemormor, och jag skulle inte vilja ha hennes liv för allt smör i småland. Inte för att det skulle vara ett dåligt liv, det är bara ett liv som jag inte vill leva.

Det är väl det jag och en del andra också försökt med men som hittills har varit förgäves. Man vill ju inte tro att det ska vara så svårt att förstå hur andra upplever de tjatiga skriverierna. Att någon skulle kunna vara avundsjuk på hennes liv är för mig oförståeligt.

--------------------

Citera
          Ingela i Segersb...
          Inlägg 10-02-2012, 13:24
          Länk hit: #118

Medlem
          Antal inlägg: 2 685
          Medlem nr: 20 750

CITAT (*Stintan* @ 10-02-2012, 13:01) *
          Det är väl det jag och en del andra också försökt med men som hittills har varit förgäves. Man vill ju inte tro att det ska vara så svårt att förstå hur andra upplever de tjatiga skriverierna. Att någon skulle kunna vara avundsjuk på hennes liv är för mig oförståeligt.

Jag tycker att Anma och Cacki skrev väldigt bra och de försökte verkligen få U att förstå vad folk, däribland jag, retar sig på. Jag är inte heller ett dugg avundsjuk på U:s liv, alla hennes prylar, kontakter, umgänge m.m. Det är väl ingen här som blir "surt bemött" när någon berättar något i inläggen. Men att läsa om samma sak hundra gånger (det känns så) och när U får det påpekat ändå fortsätter med sitt skrytande. Då kan jag inte låta bli att reagera!

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 10-02-2012, 13:45
          Länk hit: #119

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Sant!

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Myosotis
          Inlägg 10-02-2012, 13:45
          Länk hit: #120

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 10-02-2012, 12:31) *
          Att det gick ett drev här mot fuchsia från början är klar.

Läste du mitt inlägg?!! Kan det ha funnits skäl till det här "drevet" som du kallar det?! Jag blir faktiskt ledsen och upprörd när får läsa att jag tydligen ingår i en "grupp" som sammanklumpas till "mobbare" och jag tycker att det är mobbarfasoner. Varför ska man låta bli att reagera på elakheter och orättvisor? Tyckte du det var okej som fuckian hoppade på Annica J?!!! angry.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera

12 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-02-2026, 08:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon