| |
|
  |
Hur vet ni? |
|
|
|
|
10-02-2012, 13:58
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
CITAT (*Stintan* @ 10-02-2012, 12:19)  Tottes matte blev Fuchian som blev Fuchsian som blev Ugglemormor. Nicket Fuchsian finns kvar så Ugglemormor har två konton. Det är ingen tvekan om att det är samma person så kalla det inte spekulationer. jag kan inte bevisa något, alltså kallar jag det spekulationer. CITAT (Myosotis @ 10-02-2012, 13:45)  Läste du mitt inlägg?!! Kan det ha funnits skäl till det här "drevet" som du kallar det?! Jag blir faktiskt ledsen och upprörd när får läsa att jag tydligen ingår i en "grupp" som sammanklumpas till "mobbare" och jag tycker att det är mobbarfasoner. Varför ska man låta bli att reagera på elakheter och orättvisor? Tyckte du det var okej som fuckian hoppade på Annica J?!!!  två fel gör inte ett rätt, varför stavar du inte nicket såsom det stavas?
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2012, 14:09
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
Enligt min mening så talar allt för, och inget emot, att Tottes matte, Fuchian/Fuchsian och Ugglemormor är samma person. Jag uppfattar att det är en person som inte mår jättebra och som söker uppmärksamhet och bekräftelse. Tyvärr tenderar personen att bli synnerligen tjatig och ibland rent otrevlig. Att personen tillåts husera här trots två avstängningar anser jag visar på den nästan totala avsaknaden av moderering på Odla och drar ett löjets skimmer över forumet.
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2012, 14:11
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (herkules @ 10-02-2012, 13:58)  jag kan inte bevisa något, alltså kallar jag det spekulationer.
två fel gör inte ett rätt, varför stavar du inte nicket såsom det stavas? Då har du väl inte läst så värst mycket utav skriverierna för hon har berättat exakt samma saker under båda nicken och betett sig likadant. Hon har även bekräftat det i någon tråd, tror det var meningslösa tråden.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2012, 14:15
|

Medlem

|
CITAT (Aqvakul @ 10-02-2012, 14:09)  Enligt min mening så talar allt för, och inget emot, att Tottes matte, Fuchian/Fuchsian och Ugglemormor är samma person. Jag uppfattar att det är en person som inte mår jättebra och som söker uppmärksamhet och bekräftelse. Tyvärr tenderar personen att bli synnerligen tjatig och ibland rent otrevlig. Att personen tillåts husera här trots två avstängningar anser jag visar på den nästan totala avsaknaden av moderering på Odla och drar ett löjets skimmer över forumet. möjligtvis över de som skriver på forumet då, inte själva forumet väl? jag tänker att det är upp till forumägaren hur man vill sköta sitt forum, de flesta forum sanerar sig själva till slut  CITAT (*Stintan* @ 10-02-2012, 14:11)  Då har du väl inte läst så värst mycket utav skriverierna för hon har berättat exakt samma saker under båda nicken och betett sig likadant. Hon har även bekräftat det i någon tråd, tror det var meningslösa tråden. nej, jag hoppar det jag tycker är ointressant och ointressant för mig är om människor har ett eller tio nick eller om de förr hette yyyy och numera heter xxxx.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
Gunilla T
|
10-02-2012, 14:28
|
Gäster

|
CITAT (Aqvakul @ 10-02-2012, 14:09)  Enligt min mening så talar allt för, och inget emot, att Tottes matte, Fuchian/Fuchsian och Ugglemormor är samma person. Jag uppfattar att det är en person som inte mår jättebra och som söker uppmärksamhet och bekräftelse. Tyvärr tenderar personen att bli synnerligen tjatig och ibland rent otrevlig. Att personen tillåts husera här trots två avstängningar anser jag visar på den nästan totala avsaknaden av moderering på Odla och drar ett löjets skimmer över forumet. Kan bara hålla med dig och samma mönster upprepar sig igen. Det hela eskalerar och någon kommer att fara illa igen. Om ni funderar en stund....vem är det egentligen som agerar förföljare och vem blir offer? Är det alldeles solklart????
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2012, 14:41
|

Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem nr: 45

|
CITAT (Myosotis @ 10-02-2012, 13:45)  Läste du mitt inlägg?!! Kan det ha funnits skäl till det här "drevet" som du kallar det?! Jag blir faktiskt ledsen och upprörd när får läsa att jag tydligen ingår i en "grupp" som sammanklumpas till "mobbare" och jag tycker att det är mobbarfasoner. Varför ska man låta bli att reagera på elakheter och orättvisor? Tyckte du det var okej som fuckian hoppade på Annica J?!!!  Myosotis du kallade fuchsia tidigt för fuckian, hur trevligt är det? Jag läste säkert inte allt som annica skrev. Att F var otrevligt, ja Men ni var inte trevligare Sen reagerade jag lite för att Annica hängde ut sin familj så på internet. Då skulle man känna henne personligt och även hennes anhöriga. Höra s a s bägge sidorna....... Jag reagerar alltid på orättvisor ( har alltid gjort i hela mittliv) men det är också orättvia att man hackar på en männsikar so frt den skriver några rader. Så var det med F Ja det är mycket mobbing här på forumet. Jag gillar inte det. Elisabeth
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2012, 14:42
|

Medlem

|
CITAT (Gunilla T @ 10-02-2012, 14:28)  /.../Om ni funderar en stund....vem är det egentligen som agerar förföljare och vem blir offer? Är det alldeles solklart???? yep solklart - flera mot en, ajabaja!!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2012, 14:43
|

Medlem

|
CITAT (Aqvakul @ 10-02-2012, 14:09)  Enligt min mening så talar allt för, och inget emot, att Tottes matte, Fuchian/Fuchsian och Ugglemormor är samma person. Jag uppfattar att det är en person som inte mår jättebra och som söker uppmärksamhet och bekräftelse. Tyvärr tenderar personen att bli synnerligen tjatig och ibland rent otrevlig. Att personen tillåts husera här trots två avstängningar anser jag visar på den nästan totala avsaknaden av moderering på Odla och drar ett löjets skimmer över forumet. Alla andra som har varit avstängd här någon gång? Fråga, du kanske får ett eller annat svar.....
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2012, 15:41
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 10-02-2012, 14:43)  Alla andra som har varit avstängd här någon gång? Fråga, du kanske får ett eller annat svar..... ??????? Vadå alla andra? Tror du det är många? Det tror inte jag.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2012, 15:43
|

Medlem
Antal inlägg: 6 240
Medlem nr: 6 755

|
CITAT (herkules @ 10-02-2012, 14:42)  yep solklart - flera mot en, ajabaja!! Jag förstår vad du menar, men är det mer okej om det bara är 2 personer inblandade varav den ene hela tiden är efter och hackar på den andra, tycker ni? Eller att även om det är 2 grupperingar, varav den ena mindre än den andra, är det okej att den mindre gruppen lutar sej mot argumentet minoritet och rättfärdigar sina egna påhopp mot någon i den större gruppen med detta? Så fort de får mothugg så börjar det skrikas om mobbning och att att man tydligen inte får ha några andra åsikter än de i majoritetsgruppen. Det här är också något som blir både lite irriterande och tjatigt i längden här på Odla, för att inte tala om hur många gäspningar de framkallar...
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2012, 15:53
|

Medlem
Antal inlägg: 19 798
Medlem nr: 12 674

|
CITAT (Berith @ 10-02-2012, 09:21)  ...Nu var det ju inte en speciell person jag tänkte på, en person som brukar få snäsiga svar utan en eller ett par andra. Också... Skulle vara intressant att veta vad du pratar om egentligen, kan du inte säga det?
--------------------
Det ska gå.
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2012, 16:02
|

Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 10-02-2012, 15:41)  ??????? Vadå alla andra? Tror du det är många? Det tror inte jag. Jag vet i alla fall några......
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2012, 16:07
|

Medlem

|
CITAT (Cacki @ 10-02-2012, 15:43)  Jag förstår vad du menar, men är det mer okej om det bara är 2 personer inblandade varav den ene hela tiden är efter och hackar på den andra, tycker ni? Eller att även om det är 2 grupperingar, varav den ena mindre än den andra, är det okej att den mindre gruppen lutar sej mot argumentet minoritet och rättfärdigar sina egna påhopp mot någon i den större gruppen med detta? Så fort de får mothugg så börjar det skrikas om mobbning och att att man tydligen inte får ha några andra åsikter än de i majoritetsgruppen. Det här är också något som blir både lite irriterande och tjatigt i längden här på Odla, för att inte tala om hur många gäspningar de framkallar... inget tjafs är väl ok? sen handlar det om hur mycket man tar åt sig så klart. jag kan reta mig som fan på folk som medvetet stavar andras nick fel, det är så inihelveteskitfult att förminska människor på det sättet, sen kan jag skita fullständigt i folk som kallar mig idiot, alla retar vi oss på olika saker. men bra berith, nu har du fått igång folk, så du kanske kan sy ihop den här tråden snyggt o prydligt nu, förmodar att du fått fler än ett svar på din frågeställning nu. pucko!
Redigerat av herkules: 10-02-2012, 16:11
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2012, 16:11
|

Medlem
Antal inlägg: 6 240
Medlem nr: 6 755

|
CITAT (herkules @ 10-02-2012, 16:07)  inget tjafs är väl ok? sen handlar det om hur mycket man tar åt sig så klart. Jag tror inte ens att man behöver vara den som tar åt sej för att tycka att det är jobbigt när någon hela tiden är på en.
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2012, 16:12
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
Jag har bytt användarnamn en gång, då när funktionen kom till att man kan byta utan att behöva öppna nytt konto. Så alla mina inlägg som jag någonsin har skrivit här på Odla är under namnet anma. Jag har alltså inte haft fler konton. Jag vet fler som har det på samma sätt och det måste väl ändå vara ok? Sen finns det de som tydligt deklarerat att de öppnat ett nytt konto för att de velat byta användarnamn. Det måste väl också var ok? Dessutom finns någon/några som sagt upp sitt konto så att den blivit "grå" och inte inloggningsbar och sedan ångrat sig och startat nytt. Det bör väl också vara ok? Kanske finns det en och annan som glömt användarnamn och lösenord och bytt mailadress. Dessa kommer inte åt sina gamla konton och det bör väl vara ok att öppna en ny då? Sen finns de som blivit avstängda och sedan startat en ny användare. Det bör väl vara ok förutsatt att man inte beter sig på samma sätt som den gången man blev avstängd? Och så har vi de, eller i alla fall haft de som har flera konton parallellt. Där bör vi väl alla enas om att det inte är ok? Jag tycker i alla fall att det inte är ok.
Redigerat av Anma: 10-02-2012, 16:14
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2012, 16:22
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Att återkomma med nytt nick efter en avstängning anser jag vara fel. Särsklit som man nästan kan bete sig hur som helst här innan avstängning sker. Det är admins eller moderatorns ansvar att ingripa innan det gått överstyr men det vet vi alla här att det inte sker. Det som jag tycker utmärker en som bara är här för att ställa till med bråk är att man inte läser och lär av vad andra skriver och inte heller svarar på direkta frågor. Det är som att hälla vatten på gås, personen bara klampar på. Jag vet faktiskt inte om det är så att man inte har förmågan att ta åt sig eller om det är ett trollbeteende, att man sitter och skrattar åt alla som blir upprörda.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2012, 16:29
|

Medlem
Antal inlägg: 851
Medlem nr: 8 321

|
Jag håller inte med om att man har mobbat fuchsian och att man har paktat sig mot henne bara för att hon har skrivit konstiga saker eller så. Läser man hennes gamla trådar, och tottes matte trådarna, så märker man att hon själv valde att hoppa på nästan alla som citerade henne. Och om Myosotis kallat henne för fuckian, så har fuchsian kallat henne Muososis. Så det är väl helt naturligt att så många är sura på henne än i dag, utan att det ska klassas som mobbning.
Dock undrar man hur det har varit (/är) med henne personligen när man läser hennes trådar.
Hursomhelst. Sköter sig Ugglemormor tycker jag att man ska få chans att vara kvar. Det verkar som att hon har lugnat ner sig.
--------------------
jävla bladlöss!
|
|
|
|
|
|
|
Gunilla T
|
10-02-2012, 16:46
|
Gäster

|
CITAT (abbbe @ 10-02-2012, 16:29)  Dock undrar man hur det har varit (/är) med henne personligen när man läser hennes trådar. Ja, det tror jag alla tänker på och är just det som gör det hela så svårt samtidigt som det är föga hjälp att bara spela med. Från hennes sida är det allvar medans de flesta här inser att det bara är ett forum, inte verkliga livet.
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2012, 16:55
|

Medlem
Antal inlägg: 4 132
Medlem nr: 51

|
CITAT (Gossen Ruda @ 10-02-2012, 16:22)  Att återkomma med nytt nick efter en avstängning anser jag vara fel. Särsklit som man nästan kan bete sig hur som helst här innan avstängning sker. Det är admins eller moderatorns ansvar att ingripa innan det gått överstyr men det vet vi alla här att det inte sker. Det som jag tycker utmärker en som bara är här för att ställa till med bråk är att man inte läser och lär av vad andra skriver och inte heller svarar på direkta frågor. Det är som att hälla vatten på gås, personen bara klampar på. Jag vet faktiskt inte om det är så att man inte har förmågan att ta åt sig eller om det är ett trollbeteende, att man sitter och skrattar åt alla som blir upprörda. Du skriver om två olika saker,den första saken du skriver om håller jag med om saknaden är stor efter en Admin som deltar i forumet. Den andra saken därimot håller jag inte med dej om, och det dels på orsaker att du själv hör hemma där,det är ju bara att läsa trådar om"bögar" eller troende och inte minst trådar om bekämpningsmedel.
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|