| |
|
  |
Hur vet ni? |
|
|
|
|
10-02-2012, 17:01
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
CITAT (Cacki @ 10-02-2012, 16:11)  Jag tror inte ens att man behöver vara den som tar åt sej för att tycka att det är jobbigt när någon hela tiden är på en. nu fattar inte jag hur du menar. om man INTE tar åt sig så spelar det väl ingen roll om någon är på en, eller hur menar du? vi kanske definierar ta åt sig olika. hoppar här nu, äckligt med en tråd som handlar om EN (!!) medlem.
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2012, 17:04
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
CITAT (andersen @ 10-02-2012, 16:55)  Du skriver om två olika saker,den första saken du skriver om håller jag med om saknaden är stor efter en Admin som deltar i forumet.
Den andra saken därimot håller jag inte med dej om, och det dels på orsaker att du själv hör hemma där,det är ju bara att läsa trådar om"bögar" eller troende och inte minst trådar om bekämpningsmedel. Vad gäller tro eller bekämpningsmedel som är de enda av de uppräknade ämnena jag numera behandlar så går jag aldrig in på vad andra människor har för uppfattning. Jag redovisar vad jag anser och diskuterar ämnet som sådant. Om man nu som troende eller övertygad bekämpningsmotståndare inte accepterar det är det dennes problem. Jag är öppen nog att fatta att det inte går att övertyga redan övertygade människor och det gäller även för mig men kanske kan man väcka lite frågeställningar hos den enskilde som ännu inte valt sida.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2012, 17:32
|

Medlem
Antal inlägg: 6 240
Medlem nr: 6 755

|
CITAT (herkules @ 10-02-2012, 17:01)  nu fattar inte jag hur du menar. om man INTE tar åt sig så spelar det väl ingen roll om någon är på en, eller hur menar du? vi kanske definierar ta åt sig olika.
hoppar här nu, äckligt med en tråd som handlar om EN (!!) medlem. Ok vi lägger ner men jag vill bara svara vad jag menade först. Jag menar att även om inte man tar åt sej av elakheterna så är det ändå "jävligt jobbigt med en mygga surrandes kring öronen". Hajjar du nu??
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2012, 17:33
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
Några förhoppningsvis avslutande reflektioner från mig i den här tråden:
1. TS, som är mycket erfaren på forumet, inser säkert att tråden lätt skapar fler problem än den löser... 2. Jag är kritisk mot TM/F/U, därför att h*n tenderar att skapa en massa oreda och otrevligheter. 3. Det är säkert synd om TM/F/U. 4. Jag anser inte att jag har mobbat TM/F/U. 5. Någon styrning av ett forum måste man ha, annars förlorar man en massa vettiga medlemmar.
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2012, 17:43
|

Medlem

|
till cacki (kan inte citera m tfn) myggor är irriterande
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2012, 18:03
|

Medlem
Antal inlägg: 4 132
Medlem nr: 51

|
CITAT (Gossen Ruda @ 10-02-2012, 17:04)  Vad gäller tro eller bekämpningsmedel som är de enda av de uppräknade ämnena jag numera behandlar så går jag aldrig in på vad andra människor har för uppfattning. Jag redovisar vad jag anser och diskuterar ämnet som sådant. Om man nu som troende eller övertygad bekämpningsmotståndare inte accepterar det är det dennes problem. Jag är öppen nog att fatta att det inte går att övertyga redan övertygade människor och det gäller även för mig men kanske kan man väcka lite frågeställningar hos den enskilde som ännu inte valt sida. Det var ett bra svar ifrån dej Gossen Ruda, måste säja att jag hadde väntat mej något annat
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2012, 18:32
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
CITAT (andersen @ 10-02-2012, 18:03)  Det var ett bra svar ifrån dej Gossen Ruda, måste säja att jag hadde väntat mej något annat  Skönt att jag kan komma med positiva signaler.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2012, 20:22
|

Medlem
Antal inlägg: 956
Medlem nr: 10 095

|
Jag är ju inte så aktivt skrivande i Odla men jag läser ofta och någonting som slagit mig är att när dessa som kallas "troll" eller dylikt sagt någonting eller orsakat/fått igång en tråd som på nåt sätt lever vidare på egen hand... (handlar om dem, och triggar igång medlemmarna till en långdragen diskussion där de pratas om dem som person/medlemar/troll eller vad som nu sägs...en tråd som de själva inte längre behöver elda på utan medlemmarna gör det bra själva) så håller de sig tysta ett tag......
Beror de på att de uppfyllde sitt syfte just då (att skapa en diskussion) eller vad??
Jag kanske uttrycker mig oklart (och har dessutom en dator vars tangenter lever sitt eget liv...gärna genom att sätta dubbletter på bokstäverna)....
--------------------
Zon II
|
|
|
|
|
|
|
Ugglemormor
|
10-02-2012, 20:23
|
Gäster

|
CITAT (herkules @ 10-02-2012, 17:01)  nu fattar inte jag hur du menar. om man INTE tar åt sig så spelar det väl ingen roll om någon är på en, eller hur menar du? vi kanske definierar ta åt sig olika.
hoppar här nu, äckligt med en tråd som handlar om EN (!!) medlem. Håller med, tar inte åt mig alls det som kan kanske uppfattas vara negativt utan det som jag fått förklarad, men det finns fler medlemmar som har råkat ut liknande och inte orkat med det ...... Många åsikter ni har som är åt helskota ang. mig o en medlem som t.o.m tror sig känna mig, är helt fel, nej så funkar jag inte .... Tänk att då kan man såra någon väldigt mycket i skydd av sin dataskärm...... har följd dem som inte har orkat med mobbingen.......
Redigerat av Ugglemormor: 10-02-2012, 20:25
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2012, 20:39
|

Medlem

|
CITAT (Suz @ 10-02-2012, 20:22)  Jag är ju inte så aktivt skrivande i Odla men jag läser ofta och någonting som slagit mig är att när dessa som kallas "troll" eller dylikt sagt någonting eller orsakat/fått igång en tråd som på nåt sätt lever vidare på egen hand... (handlar om dem, och triggar igång medlemmarna till en långdragen diskussion där de pratas om dem som person/medlemar/troll eller vad som nu sägs...en tråd som de själva inte längre behöver elda på utan medlemmarna gör det bra själva) så håller de sig tysta ett tag......
Beror de på att de uppfyllde sitt syfte just då (att skapa en diskussion) eller vad??
Jag kanske uttrycker mig oklart (och har dessutom en dator vars tangenter lever sitt eget liv...gärna genom att sätta dubbletter på bokstäverna).... berith har lyckats skapa en trolltråd ja. den lever av sig självt och berith sitter förmodligen hemma o garvar så hon pissar på sig.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2012, 21:06
|

Medlem
Antal inlägg: 956
Medlem nr: 10 095

|
CITAT (herkules @ 10-02-2012, 20:39)  berith har lyckats skapa en trolltråd ja. den lever av sig självt och berith sitter förmodligen hemma o garvar så hon pissar på sig. Ja du Herkules....nu tror jag att du ville göra dig lite lustig över det jag skrev för inte är du väl så oförstående så du inte förstod vad jag menade?? Eller ville du bara "elda på"
--------------------
Zon II
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2012, 21:27
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Suz @ 10-02-2012, 21:06)  Ja du Herkules....nu tror jag att du ville göra dig lite lustig över det jag skrev för inte är du väl så oförstående så du inte förstod vad jag menade?? Eller ville du bara "elda på"  Det var väl ett bra svar på din fråga
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
10-02-2012, 21:57
|
Gäster

|
Jag stör mig faktiskt inte nämnvärt på Ugglemormor, det är inte otrevligt det hon skriver, lite flummigt måhända, men jag kan låta bli att läsa. Om man kommer tillbaka efter en avstänging och uppför sig hyfsat så tycker jag att det är ok. Alla har rätt till en andra och tredje chans. Det finns större idioter.
Nu gjorde jag mig säkert till ovän med nån, men jag kan bju på det.
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2012, 22:09
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Meriona @ 10-02-2012, 21:57)  Jag stör mig faktiskt inte nämnvärt på Ugglemormor, det är inte otrevligt det hon skriver, lite flummigt måhända, men jag kan låta bli att läsa. Om man kommer tillbaka efter en avstänging och uppför sig hyfsat så tycker jag att det är ok. Alla har rätt till en andra och tredje chans. Det finns större idioter.
Nu gjorde jag mig säkert till ovän med nån, men jag kan bju på det. Inte tror jag att du gjort dig ovän med nån.  Vi har nog alla lite olika erfarenhet av damen ifråga så det kanske inte är så konstigt att vi reagerar olika.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2012, 22:13
|

Medlem
Antal inlägg: 20 052
Medlem nr: 30 311

|
CITAT (Meriona @ 10-02-2012, 21:57)  Nu gjorde jag mig säkert till ovän med nån, men jag kan bju på det. Inte med mig i alla fall, lev och låt leva är en bra devis.
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2012, 23:57
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (Ugglemormor @ 10-02-2012, 20:23)  Håller med, tar inte åt mig alls det som kan kanske uppfattas vara negativt utan det som jag fått förklarad, men det finns fler medlemmar som har råkat ut liknande och inte orkat med det ...... Många åsikter ni har som är åt helskota ang. mig o [b]en medlem som t.o.m tror sig känna mig[/b], är helt fel, nej så funkar jag inte .... Tänk att då kan man såra någon väldigt mycket i skydd av sin dataskärm...... har följd dem som inte har orkat med mobbingen....... Jag vet inte om du syftar på mig med det där som jag fetmarkerat. Jag vill bara förtydliga att jag tror mig inte känna dig. Jag vet det du berättat för mig privat (när du kallade dig annat på forumet) och utifrån det gör jag bedömingen att jag inte vill leva det liv du lever. jag förutsätter att du berättade sanningen då. Om du inte syftade på mig så kan du bortse från detta inlägg.
|
|
|
|
|
|
|
|
11-02-2012, 00:47
|

Medlem

|
CITAT (Meriona @ 10-02-2012, 21:57)  Jag stör mig faktiskt inte nämnvärt på Ugglemormor, det är inte otrevligt det hon skriver, lite flummigt måhända, men jag kan låta bli att läsa. Om man kommer tillbaka efter en avstänging och uppför sig hyfsat så tycker jag att det är ok. Alla har rätt till en andra och tredje chans. Det finns större idioter.
Nu gjorde jag mig säkert till ovän med nån, men jag kan bju på det.  Finns ingen orsak att bli ovän med någon som vågar stå upp för sina åsikter! (Dessutom tycker vi lika gällande Ugglis)
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
|
|
|
11-02-2012, 01:09
|

Medlem
Antal inlägg: 10 802
Medlem nr: 16 563

|
Sluta kasta skit på dom som inte tycker som ni ! Det här börja likna småskolan .
|
|
|
|
|
|
|
|
11-02-2012, 01:17
|

Medlem

|
CITAT (Motti @ 11-02-2012, 01:09)  Sluta kasta skit på dom som inte tycker som ni ! Det här börja likna småskolan . Och du ska nog sluta att tala om för andra vad de ska göra...be snällt istället!
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
|
|
|
11-02-2012, 01:30
|

Medlem
Antal inlägg: 10 802
Medlem nr: 16 563

|
Det där måste bara kommar från någon som tycker att han eller hon står över andra eller från någon tonåring som inte levt sitt liv .Säger som min Svärmor sa :ynkligt att höra lössen hosta i tummavantarna .
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|