| |
|
  |
Hur vet ni? |
|
|
|
|
11-02-2012, 07:45
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Syftet med tråden verkar uppfyllt med råge. Är du nöjd nu Berith?
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
Ugglemormor
|
11-02-2012, 08:56
|
Gäster

|
CITAT (Meriona @ 10-02-2012, 21:57)  Jag stör mig faktiskt inte nämnvärt på Ugglemormor, det är inte otrevligt det hon skriver, lite flummigt måhända, men jag kan låta bli att läsa. Om man kommer tillbaka efter en avstänging och uppför sig hyfsat så tycker jag att det är ok. Alla har rätt till en andra och tredje chans. Det finns större idioter.
Nu gjorde jag mig säkert till ovän med nån, men jag kan bju på det. Nej du Meriona , Trivs med dig och uppskattar dina inlägg och jag har läst/tänkt igenom det som Anma o cacki har skrivit till mig ( med vissa oklarheter, blandat ihop lite med någon annan, men jag ser enbart det goda det kom med)och jag förstår att jag gick för långt och ber om ursäkt för det. Det finns flera andra som har varit goa mot mig och det ska de ha tack för. Min mening är inte att skaffa sympatier, men det har nog sett så ut. Jag kan inte vara någon annan än den jag är och hur mitt liv är, sen om den delen är något annorlunda än många andras, så det rår jag inte för. Jag mår inte dåligt, ibland irriterad när ryggen värker, men annars är jag nog mer lycklig än innan jag opererades, men jag har känslor och för stunden kan bli lite ledsrn men det berör inte mig på djupet. Nu kommer jag inte ge/skriva mer om detta för det blev bakom min rygg en svart-vit sandlådelek och är mer värt än lägga mig till den låga nivån. ..... För det är hån och provokation av ett nedrigt sätt som jag inte vill veta av, jag spelar inte i den divitionen....... Allt gott och lägg nu locket på och inga extra namn än Ugglemormor har jag inte......
|
|
|
|
|
|
|
|
11-02-2012, 09:07
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
CITAT (Suz @ 10-02-2012, 21:06)  Ja du Herkules....nu tror jag att du ville göra dig lite lustig över det jag skrev för inte är du väl så oförstående så du inte förstod vad jag menade?? Eller ville du bara "elda på"  det du skrev handlade om två saker, jag valde att svara på det ena och strunta i det andra.
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
|
|
Ugglemormor
|
11-02-2012, 09:08
|
Gäster

|
CITAT (Aqvakul @ 10-02-2012, 17:33)  Några förhoppningsvis avslutande reflektioner från mig i den här tråden:
1. TS, som är mycket erfaren på forumet, inser säkert att tråden lätt skapar fler problem än den löser... 2. Jag är kritisk mot TM/F/U, därför att h*n tenderar att skapa en massa oreda och otrevligheter.
---- Ugglemor stör ingen med flit, mina åsikter har förträngs, eller löjligats men har inte angripit någon med det. Trotte att du var en lärare som möter olika människor i ditt liv och har erfarenhet om det, men tyvärr har du inte det..... 3. Det är säkert synd om TM/F/U.
---- Det är inte synd om U alls, jag mår bra, endast lite grinig när jag har ont.. 4. Jag anser inte att jag har mobbat TM/F/U.
--- Indirekt gör du det, det visas ju i detta inlägg.
5. Någon styrning av ett forum måste man ha, annars förlorar man en massa vettiga medlemmar. ----- Styrning, ja, men ta dom som slår andra under bältet, eller har de någon hållhake på dig att du inte kan det? Det finns en del som gör inget annat än söker upp medlemmar fötr att hacka på dem när åsikterna inte passar dom. Vi är olika vartenda en, så kasta inte sten på fel person, mig -- ugglissen och sluta klista massa nick på mig som jag inte har någon som helst nytta av ........ Ha en trevlig helg. ...
|
|
|
|
|
|
|
|
11-02-2012, 09:27
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
Jösses vad ni skriver mycket när man är borta och fixar annat!  Hoppades iofs på att det skulle trilla in några inlägg till igår när jag stod och grät över några sönderhackade lökar till hamburgarna men det blev ju flera sidor. Hoppar över kommentarerna angående mej som person, pucko och annat.  Citerar inte heller utan svarar lite fritt. Nej, det var inte bara Ugglemormor jag tänkte på när jag startade den här tråden. I tex flera politiska trådar bemöts andra personer med ganska grova och hånfulla svar. Visst kan jag förstå att man bemöter en del personer utifrån deras åsikter i vissa frågor, det gör jag absolut också, och därför undrade jag hur ni visste vilka ni skulle svara just så. Iofs deltar jag inte i dom politiska trådarna (tycker politik är bland det tråkigaste som finns...) men läser ändå en del inlägg ibland. Det var någon som skrev att jag fått en medlem avstängd, skulle vara intressant att få veta vem den medlemmen var. Om du inte vill berätta här så skicka gärna ett PM. Jättespännande att jag har befogenheter att få medlemmar avstängda!  Nej, skojar bara, tror faktiskt inte att jag kan få någon avstängd bara för att jag vill det. Om det är någon som tycker att jag inte svarat på någon direkt ställd fråga så tjoa till, ska göra ett nytt försök isf. Det var som sagt många inlägg att läsa och begrunda.
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
|
|
|
11-02-2012, 09:34
|

Medlem

|
CITAT (Ugglemormor @ 11-02-2012, 09:08)  ----- Styrning, ja, men ta dom som slår andra under bältet, eller har de någon hållhake på dig att du inte kan det? Det finns en del som gör inget annat än söker upp medlemmar fötr att hacka på dem när åsikterna inte passar dom. Vi är olika vartenda en, så kasta inte sten på fel person, mig -- ugglissen och sluta klista massa nick på mig som jag inte har någon som helst nytta av ........ Ha en trevlig helg. ...  Nu är du väl ändå riktigt riktigt feg som inte vill erkänna att du haft flera nick här på Odla innan du kom tillbaka som Ugglemormor. För att få respekt, och det vill du väl ha, bör du nog stå för vad du gjort istället för att undanhålla sanningen. Ingen har klistrat på dig några andra nick än de du själv tidigare skapat.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
Ugglemormor
|
11-02-2012, 09:46
|
Gäster

|
Feg är jag inte, men godtar inte annat än Ugglemormor ........ är det inte du som inte vill veta något om mig? Låt bli det då, lyd dina egna ord ..... inte illa ment, men så är det......
|
|
|
|
|
|
|
Ugglemormor
|
11-02-2012, 10:01
|
Gäster

|
CITAT (Berith @ 11-02-2012, 09:27)  Jösses vad ni skriver mycket när man är borta och fixar annat!  Hoppades iofs på att det skulle trilla in några inlägg till igår när jag stod och grät över några sönderhackade lökar till hamburgarna men det blev ju flera sidor. Hoppar över kommentarerna angående mej som person, pucko och annat.  Citerar inte heller utan svarar lite fritt. Nej, det var inte bara Ugglemormor jag tänkte på när jag startade den här tråden. I tex flera politiska trådar bemöts andra personer med ganska grova och hånfulla svar. Visst kan jag förstå att man bemöter en del personer utifrån deras åsikter i vissa frågor, det gör jag absolut också, och därför undrade jag hur ni visste vilka ni skulle svara just så. Iofs deltar jag inte i dom politiska trådarna (tycker politik är bland det tråkigaste som finns...) men läser ändå en del inlägg ibland. Det var någon som skrev att jag fått en medlem avstängd, skulle vara intressant att få veta vem den medlemmen var. Om du inte vill berätta här så skicka gärna ett PM. Jättespännande att jag har befogenheter att få medlemmar avstängda!  Nej, skojar bara, tror faktiskt inte att jag kan få någon avstängd bara för att jag vill det. Om det är någon som tycker att jag inte svarat på någon direkt ställd fråga så tjoa till, ska göra ett nytt försök isf. Det var som sagt många inlägg att läsa och begrunda. Berit, Du har inte gjort något fel i mina ögon och även jag vet att det florerar en hel del andra med olika nick, men jag har inte brytt mig om att börja hacka på dom för det. Det är väl upp till var och en och sen ta den personen som h#n är i nutid i aktuella ämnen. Jag har inte tid att rota i deras tidigare liv och inget intresse heller. Det som jag undrar och är förvånad av att det finns medlemmar som jämnt ska ränna efter någon annan medlem, och deras "offer" växlar ju från den ena till den andra, så då börjar man undra vad handlar det om egentligen? Må de så dåligt att de måste "sätta på plats, såra" någon att själva må bra? Har hört fr. flera håll att det förekommer i olika sammanhang i olika forum, inte i alla .....passar det inte in så kan man väl låta bli och ta endast vädersnack ex. eller bestämma sig om man vill ens tillåta sig att angasera sig i det när det inte ger något. Det blev en lång tråd du skapade och det har varit intressant att följa den och läsa om vad andra tänker om sina medmänniskor ........ som sagt jag är fridsam, och givmild av mig till dem som behandlar mig väl. Jag tar till mig kritiken om den är befogad och tänker om .... svårare än så är det inte ....... Ha en bra dag, Berit, du är en klok person ......
|
|
|
|
|
|
|
|
11-02-2012, 10:19
|

Medlem

|
CITAT (Ugglemormor @ 11-02-2012, 09:46)  Feg är jag inte, men godtar inte annat än Ugglemormor ........ är det inte du som inte vill veta något om mig? Låt bli det då, lyd dina egna ord ..... inte illa ment, men så är det...... Jag vet det jag vet och påstår du något annat än att du haft de nämnda nicken tidigare så ljuger du.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
11-02-2012, 10:26
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Du Ugglis, hur går det med den kosmiska healingen?
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
Ugglemormor
|
11-02-2012, 11:37
|
Gäster

|
.......  ......  .......  .......  CITAT (*Stintan* @ 11-02-2012, 10:19)  Jag vet det jag vet och påstår du något annat än att du haft de nämnda nicken tidigare så ljuger du. Nä, vad bra att du vet vad du vet, men det angår inte mig ---- för enl. dig ljuger jag bara om allt ....så fortsätt med det till du tröttnar ......
|
|
|
|
|
|
|
|
11-02-2012, 12:02
|

Medlem

|
CITAT (Ugglemormor @ 11-02-2012, 11:37)  .......  ......  .......  ....... Nä, vad bra att du vet vad du vet, men det angår inte mig ---- för enl. dig ljuger jag bara om allt ....så fortsätt med det till du tröttnar ...... Synd att du inte förstår ditt eget bästa
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
Ugglemormor
|
11-02-2012, 13:20
|
Gäster

|
Stintan, Är mitt eget bästa enl. dig att skriva om mig själv? Du som någon har ju sagt ifrån om det så många gånger att jag vet varken ut eller in..... Du nekar mig att säga ens ett skaft om mig och sen tjatar du om att veta mer?! ..... Snälla du, den ekvasionen kan jag inte lösa och förresten har jag ingen som helst skyldighet att säga ett jota.... Tänker inte fortsätta med att svara mer i dina inlägg pga att jag inte behöver det....
|
|
|
|
|
|
|
|
11-02-2012, 16:20
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Ugglemormor @ 11-02-2012, 09:08)  ----- Styrning, ja, men ta dom som slår andra under bältet, eller har de någon hållhake på dig att du inte kan det? Det finns en del som gör inget annat än söker upp medlemmar fötr att hacka på dem när åsikterna inte passar dom. Vi är olika vartenda en, så kasta inte sten på fel person, mig -- ugglissen och sluta klista massa nick på mig som jag inte har någon som helst nytta av ........ Ha en trevlig helg. ...  Sluta upp med att skriva in en massa saker i mina citat. Det är klart vilseledande... Jag kan inte styra upp forumet, mer än att ta bort SPAM...
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
Ugglemormor
|
11-02-2012, 16:24
|
Gäster

|
Agva,
Jag önskade att du var mer opartisk, men jag har endast kommenterat det du har skrivit bakom min rygg, jag har också rätt att ha min åsikt precis som vem som helst....... Eller är det en klassdelning av medlemmar? Trodde att det var demokrati, inte ............( låter bli att skriva ut det.)....
Redigerat av Ugglemormor: 11-02-2012, 16:27
|
|
|
|
|
|
|
|
11-02-2012, 16:31
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
CITAT (Aqvakul @ 11-02-2012, 16:20)  Sluta upp med att skriva in en massa saker i mina citat. Det är klart vilseledande...
Jag kan inte styra upp forumet, mer än att ta bort SPAM... Kanske dags att lyfta frågan till admin? Tredje avstängningen? Att förvanska citat är allvarligt.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
11-02-2012, 16:40
|

Medlem

|
CITAT (Ugglemormor @ 11-02-2012, 13:20)  Stintan, Är mitt eget bästa enl. dig att skriva om mig själv? Du som någon har ju sagt ifrån om det så många gånger att jag vet varken ut eller in..... Du nekar mig att säga ens ett skaft om mig och sen tjatar du om att veta mer?! ..... Snälla du, den ekvasionen kan jag inte lösa och förresten har jag ingen som helst skyldighet att säga ett jota.... Tänker inte fortsätta med att svara mer i dina inlägg pga att jag inte behöver det....  Men du skulle behöva gå en kurs i svensk språkförståelse
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
11-02-2012, 17:32
|

Medlem

|
CITAT (Ugglemormor @ 11-02-2012, 16:24)  Agva,
Jag önskade att du var mer opartisk, men jag har endast kommenterat det du har skrivit bakom min rygg, jag har också rätt att ha min åsikt precis som vem som helst....... Eller är det en klassdelning av medlemmar? Trodde att det var demokrati, inte ............( låter bli att skriva ut det.).... Vad då "bakom min rygg"... Jag har uttryckt mina åsikt rakt upp och ner, för dig och alla andra att begrunda och kommentera... Hade du själv varit mer rak och ärlig så hade vi sluppit diskutera detta nu...
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
Ugglemormor
|
11-02-2012, 17:58
|
Gäster

|
CITAT (Aqvakul @ 11-02-2012, 17:32)  Vad då "bakom min rygg"... Jag har uttryckt mina åsikt rakt upp och ner, för dig och alla andra att begrunda och kommentera...
Hade du själv varit mer rak och ärlig så hade vi sluppit diskutera detta nu... En liten fråga, hur kan man vara ärlig när inget tas på allvar? Då är det ingen mening alls att ta upp något, eller hur? Förresten vad finns det någon vits att slösa energi på något som ändå inte tros? Detta vore en intressant debatt att ta upp mer officiellt..... Jag är med 3 andra forum och FB och har inte mött liknande "sandlåda" som här..... Hur kommer det sig då att mina inlägg, många långa tas upp rätt i andra forum? Responsen är god och det finns inte småskurenhet alls? Nog fattar de mig när de kan också svara på precis på det jag skrivit om.... Rätt så märkligt ......här är allt svart eller vitt, inga nyanser ... Tänker inte ta upp något mera om detta i någon tråd här för det finns ju bättre ställen att delge sina synpunkter och inte bli ifrågasatt.
|
|
|
|
|
|
|
|
11-02-2012, 18:42
|

Medlem

|
CITAT (Ugglemormor @ 11-02-2012, 17:58)  En liten fråga, hur kan man vara ärlig när inget tas på allvar? --- Du kan ju börja med att erkänna det uppenbara, att du uppträtt under flera nick och blivit avstängd två gånger... CITAT (Ugglemormor @ 11-02-2012, 17:58)  Tänker inte ta upp något mera om detta i någon tråd här för det finns ju bättre ställen att delge sina synpunkter och inte bli ifrågasatt. Är det ett hot, eller ett löfte?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|