Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

12 sidor V  « < 8 9 10 11 12 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hur vet ni?
          Ugglemormor
          Inlägg 12-02-2012, 12:29
          Länk hit: #181

Gäster

CITAT (Aqvakul @ 11-02-2012, 18:42) *
          Du kan ju börja med att erkänna det uppenbara, att du uppträtt under flera nick och blivit avstängd två gånger...

-- Om det är så, så vad hjälper det mig när jag inte blir trodd? Det finns ju massa nickar som jag har blivit sammanknyten med och de finns ju redan hos andra medlemmar...... vill inte såra någon gm att skriva ner allt som jag har blivit kallad för.....

Det räcker väl gott med min Ugglis. Har ni krävt det från andra medlemmar som kommer med olika nick, eller har flera nick? Det kanske ligger bakom alltsammans?

Är det ett hot, eller ett löfte?

Se det som ett löfte, jag hotar ingen och detta är inte värt det ens........ tummenupp.gif
          Jag är inte en ondsint person som vill alla ont, men kanske lite tanklös med att skriva om mig. Löftet är att inte ta upp min person i diskussion.
          Jag handlar det mesta fr. Odla pga att man får kvalite och bra bemötande.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 12-02-2012, 12:54
          Länk hit: #182

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Har man rent mjöl i påsen behöver man inte hålla ett byte av nick hemligt. Vi är många som bett admin om hjälp att byta nick och vi har öppet berättat om bytet på forumet. Vi har alltså inte öppnat ett nytt nick utan bara fått det gamla namnen utbytt.
          Ärlighet varar längst Ugglemormor!

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 12-02-2012, 13:00
          Länk hit: #183

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Ugglemormor @ 12-02-2012, 12:29) *
          Se det som ett löfte, jag hotar ingen och detta är inte värt det ens........ tummenupp.gif
          Jag är inte en ondsint person som vill alla ont, men kanske lite tanklös med att skriva om mig. Löftet är att inte ta upp min person i diskussion.
          Jag handlar det mesta fr. Odla pga att man får kvalite och bra bemötande.

Var vänlig sluta genast med att skriva in saker i själva citaten, när du citerar mina inlägg.. Det är synnerligen vilseledande.. thumbdown.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 12-02-2012, 13:05
          Länk hit: #184

Gäster

Snälla Aqvakul,

Ber om ursäkt att jag la mitt inlägg fel. Då vet jag att det är fel och gör inte om det ...... crying.gif
          Visste faktiskt inte om det, så tack för påpekan ..... kompiskram.gif

Citera
          tomas99
          Inlägg 16-02-2012, 13:25
          Länk hit: #185

Medlem
          Antal inlägg: 613
          Medlem nr: 3 728

CITAT (*Stintan* @ 12-02-2012, 12:54) *
          Har man rent mjöl i påsen behöver man inte hålla ett byte av nick hemligt. Vi är många som bett admin om hjälp att byta nick och vi har öppet berättat om bytet på forumet. Vi har alltså inte öppnat ett nytt nick utan bara fått det gamla namnen utbytt.
          Ärlighet varar längst Ugglemormor!

har du flera nick?

--------------------
          Vi är många som blivit drabbade på olika sätt av kränkande behandling. Idag hörs ordet mobbning ( kränkande särbehandling) allt oftare i radio/TV och i övrig media och på arbetsplatser. Men vi måste lära känna ordet och vad det betyder.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 16-02-2012, 13:31
          Länk hit: #186

Medlem

CITAT (tomas99 @ 16-02-2012, 13:25) *
          har du flera nick?

Nej, har du?

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 17-02-2012, 08:26
          Länk hit: #187

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (*Stintan* @ 12-02-2012, 12:54) *
          ---

Nu blir jag också nyfiken.... Vad har du hetat förut då Stintan? Kan ju vara kul att pussla ihop två nick till samma person. yes.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 17-02-2012, 08:33
          Länk hit: #188

Medlem

CITAT (Berith @ 17-02-2012, 08:26) *
          Nu blir jag också nyfiken.... Vad har du hetat förut då Stintan? Kan ju vara kul att pussla ihop två nick till samma person. yes.gif

Hette förut Stintan43, alltså ingen större skillnad smile.gif

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 17-02-2012, 08:40
          Länk hit: #189

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 17-02-2012, 08:33) *
          Hette förut Stintan43, alltså ingen större skillnad smile.gif

Aha! tummenupp.gif Det kommer jag nog ihåg sen tidigare, om jag tänker efter...

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Berith
          Inlägg 17-02-2012, 08:54
          Länk hit: #190

Medlem

CITAT (Gunilla T @ 10-02-2012, 11:39) *
          Ja, det kan nog vara svårt att svara vänligt om man känner sig orättvist bemött ...

Ibland är mitt minne kristallklart och jag kommer så väl ihåg när du såg till att min väninna försvann från forumet. Fanns inget skäl i världen att du skulle svara henne som du gjorde..

Hon var en tillgång i trädgårdsforumet, mycket kunnig i trädgårdsfrågor och dessutom doktorerat i geologi så hon hade mycket kunskap att tillföra alla trädgårdsentusiaster. Skrev aldrig några inlägg annat än i trädgårdsavdelningen.

Du var väldigt ohövlig får jag nog säga, dessutom utan synbarlig anledning.

Har funderat på det här ett tag nu, och nu när tråden hoppat upp igen så flyttar jag också upp det här inlägget. Vem sjutton menar du att jag fått avstängd??

Eller! Nu när jag läser det igen så kanske du helt enkelt menar att någon som deltagit förut inte är kvar längre på grund av nånting jag svarade den personen? Trots att hon var kunnig i trädgårdsfrågor och dessutom doktorerat i geologi.

--------------------

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 17-02-2012, 09:28
          Länk hit: #191

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Berith @ 08-02-2012, 14:08) *
          Hur vet ni andra vilka medlemmar ni ska skratta åt här? Håna? Vara taskiga emot? Jag läser massor med inlägg där det svaras spydigt och elakt och på nåt sätt vet ni ju vilka som ska behandlas så? Hur gör ni för att bena ut vilka det gäller?

CITAT (Berith @ 17-02-2012, 08:54) *
          ..................Eller! Nu när jag läser det igen så kanske du helt enkelt menar att någon som deltagit förut inte är kvar längre på grund av nånting jag svarade den personen? Trots att hon var kunnig i trädgårdsfrågor och dessutom doktorerat i geologi.

Nu Berith blev det dags för dig att svara på din egen fråga!!

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Berith
          Inlägg 17-02-2012, 09:45
          Länk hit: #192

Medlem

CITAT (Anki på Öland @ 17-02-2012, 09:28) *
          Nu Berith blev det dags för dig att svara på din egen fråga!!

Jag svarar gärna på det om jag bara visste vilken person det gäller och framförallt vilken tråd och diskussion. Men visst låter det väl lite konstigt om jag deltagit i en diskussion om geologi och svarat på så sätt att geologen själv hoppat av här just på grund av mitt svar...?

--------------------

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 17-02-2012, 10:16
          Länk hit: #193

Gäster

Varsågod;

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=94309&st=0

..och en tråd till där Berith skrattar..

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=76158&st=60

Citera
          herkules
          Inlägg 17-02-2012, 11:00
          Länk hit: #194

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Gunilla T @ 17-02-2012, 10:16) *

har läst båda trådarna nu och förstår inte skrattandet men kan inte se/förstå hur beriths inlägg i trådarna kan ha fått någon annan att hoppa av forumet.
          eget ansvar/beslut någon?

Redigerat av herkules: 17-02-2012, 11:05

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Berith
          Inlägg 17-02-2012, 11:04
          Länk hit: #195

Medlem

CITAT (Gunilla T @ 17-02-2012, 10:16) *

Men vilken av dom trådarna handlar om geologi?

--------------------

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 17-02-2012, 11:07
          Länk hit: #196

Gäster

CITAT (Berith @ 08-02-2012, 14:08) *
          Hur vet ni andra vilka medlemmar ni ska skratta åt här? Håna? Vara taskiga emot? Jag läser massor med inlägg där det svaras spydigt och elakt och på nåt sätt vet ni ju vilka som ska behandlas så? Hur gör ni för att bena ut vilka det gäller?

Returnerar din egen fråga som tråden handlar om.

Citera
          Berith
          Inlägg 17-02-2012, 11:58
          Länk hit: #197

Medlem

CITAT (Gunilla T @ 17-02-2012, 11:07) *
          Returnerar din egen fråga som tråden handlar om.

Tyvärr Gunilla, jag hänger nog inte med här.

I första länken du la in så skriver Monica B så här angående alla spammen som förekom ett tag - inlägg nr 2:
          CITAT (Monica B @ 30-12-2009, 09:52) *
          Håller med dig Christina. Jag måste säga att om det inte görs något radikalt för att spärra sådana där SPAM så kommer jag nog att överväga att lämna forumet. Jag vet inget annat forum som så ofta får sådana påhälsningar. Det måste ju göras något radikalt för att få bukt med detta.

Var det något som jag påverkade?

I samma tråd skriver Monaxe - inlägg nr 6:
          CITAT (Monaxe @ 30-12-2009, 13:06) *
          Alla dessa j*vla drogspam rusade in mellan kl 07-08 imorse, det var över 30 stycken och alla avdelningar hade minst ett par tre spam inlagda.

Nu är spammen borta, men den sk medlemmen finns kvar, och är INTE spärrad! Alltså har man bara gjort den enklaste tänkbara, tagit bort alla inläggen, men inte ens bemödat sig om att spärra den/det som skitar ner forumet!

Varför i hela friden startar en av adm en tråd där han vill att vi ska skriva önskemål om förbättringar, när man sedan ändå inte bryr sej?

Jag tror att alla som skrev i den tråden ville ha någon form av spamspärr, men inte händer det något. Jag undrar hur många av odlas alla tusen medlemmar som är spamrobotar som adm inte tar bort?

Det värsta är att dom återkommer ju, detta har man ju sett flera gånger!

Jag håller med Monica B, jag överväger att lämna odla med tanke på vilket ointresse adm visar och hur ointressant adm tycker det är att hålla spamfritt.

Och Bettis, jag öppnar inte heller, men när man som jag i morse fick bläddra 2 sidor innan jag kom till normala inlägg, då hinner man tröttna och ska man behöva leta efter normala inlägg mellan spammen , då är det banne mej för mycket.

Det finns andra forum som sköts av entusiastiska adm, där beslutsvägarna är korta och man får svar på sina frågor!

/Monaxe som snart drar härifrån också.

Hur påverkade jag detta?

Jag hade inte ens börjat skriva i den tråden då. Har färgmarkerat på två ställen.

Nej Gunilla, där får du nog hitta andra anledningar för att dom två personerna drog. Om dom gjorde det, har inte kollat. smile.gif

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 17-02-2012, 12:10
          Länk hit: #198

Medlem

I den andra tråden kommer jag ihåg vad jag skrattade åt just då: --- Och bönder älskar jag!! Vad har de med djurfabrikerna att göra? --- wink.gif

Och jag har fortfarande inte förstått det du skrev förut beträffande geologen. Hittar ingenting i mina inlägg i dom trådarna som berör just det. Visa mej! smile.gif

--------------------

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 17-02-2012, 12:14
          Länk hit: #199

Gäster

Det var nog dethär jag tänkte på...

CITAT (Berith @ 31-12-2009, 11:13)
          Fast jag tycker nog att det är mer infekterat än impregnerat... Usch!

Sen undrar jag bara varför ni skriver att ni inte ska vara med längre om det fortsätter med spam? Jag menar... Tror ni att er medverkan har så stor betydlelse här?

Låt mig säga så här: Utan forumdeltagare - inget forum. Om det fortsätter med så mycket spam så tröttnar ju folk. Jag kan väl tycka att alla forumdeltagare har stor betydelse här. Din kommentar får mig att tänka på "jantelagen". Vi är väl alla betydelsefulla, alla har vi något att tillföra till vår omgivning!
          Och Berith, jag tycker inte du har någon anledning att vara sarkastisk! Man behöver inte gilla alla människor osv, det är ju faktiskt inte det saken handlar om.

Alltså, nu har jag fått nog! Nu tackar jag för mig och ägnar mig åt andra forum där folk är trevligare och där jag inte behöver se en massa "skit" när jag kommer dit.

Redigerat av Monica B: 31-12-2009, 12:47

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 17-02-2012, 12:23
          Länk hit: #200

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Berith @ 17-02-2012, 09:45) *
          Jag svarar gärna på det om jag bara visste vilken person det gäller och framförallt vilken tråd och diskussion. Men visst låter det väl lite konstigt om jag deltagit i en diskussion om geologi och svarat på så sätt att geologen själv hoppat av här just på grund av mitt svar...?

Var inte fråga om vad du gjort eller sagt tidigare utan vad fick dig att bestämma att du kunde svara Gunilla T på det hånfulla och spydiga sättet.
          Din fråga: " ....Jag läser massor med inlägg där det svaras spydigt och elakt och på nåt sätt vet ni ju vilka som ska behandlas så? Hur gör ni för att bena ut vilka det gäller?"

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera

12 sidor V  « < 8 9 10 11 12 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-02-2026, 22:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon