Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  « < 3 4 5  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Leif GW Persson
          Red Top
          Inlägg 11-02-2012, 23:42
          Länk hit: #81

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

CITAT (Huggorm @ 11-02-2012, 23:41) *
          Då hade jag inte helt fel i alla fall coolgleam.gif

Nix, det hade du inte! kompiskram.gif

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Cacki
          Inlägg 11-02-2012, 23:49
          Länk hit: #82

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Huggorm @ 11-02-2012, 23:41) *
          Då hade jag inte helt fel i alla fall coolgleam.gif

Nä där ser man! smile.gif Alltid lär man sej något nytt. Kul! Sköter man sej bara som professor sitter man alltså säkrare än självaste kungen.

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          pimpim2
          Inlägg 12-02-2012, 00:03
          Länk hit: #83

Medlem
          Antal inlägg: 136
          Medlem nr: 12 422

CITAT (Motti @ 11-02-2012, 22:09) *
          Det tror jag inte ett dugg på !alla kan avskedas som är annställda men varför avskeda en som Leif GW ?

Reinfeldt kanske ledsnar på att få på moppo av en sosse hela tiden.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 12-02-2012, 00:07
          Länk hit: #84

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (pimpim2 @ 12-02-2012, 00:03) *
          Reinfeldt kanske ledsnar på att få på moppo av en sosse hela tiden.

Leif GW Persson är inte sosse längre. Inför valet 2010 gick han ut offentligt med att Kristdemokraterna var ett bättre parti.

Citera
          Trampendal
          Inlägg 12-02-2012, 00:09
          Länk hit: #85

Medlem
          Antal inlägg: 921
          Medlem nr: 10 112

CITAT (Azur @ 11-02-2012, 12:06) *
          Den som alltså har "4.brist på social eller emotionell ömsesidighet" som ett av kriterierna för aspergers.

Ja, och bara det som står där. Vad det sen beror på är ju en annan fråga vars svar inte framkommer.

Dumt. Det är en utmärkt källa till information.

Wikipedia är okej, men man kan ju inte utgå från att det är sanningen.
          Vill man ha säkra fakta bör man nog kolla andra källor också.

Fast det är de man råkar på. Och de som amatördiagnosticeras, som GW.

Men skit i dem! Måste du överhuvudtaget förhålla dig på nåt särskilt sätt till dem? Behandla dem som vem som helst.
          Förresten, är det så många som går omkring och påstår att de har asperger utan att vara diagnosticerade av läkare?
          Att GW skulle ha asperger är helt taget ur luften. Blyg och lite obekväm ibland, tror jag.

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 12-02-2012, 00:12
          Länk hit: #86

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

Som jag tidigare har sagt, så har jag jobbat med Aspergerbarn i flera år.
          Persson Asperger? TRAMS

--------------------

Citera
          Huggorm
          Inlägg 12-02-2012, 00:19
          Länk hit: #87

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Farbror Blå @ 12-02-2012, 00:12) *
          Som jag tidigare har sagt, så har jag jobbat med Aspergerbarn i flera år.
          Persson Asperger? TRAMS

Varför, vad är det som hindrar det? Aspergers kan vara från lindrig till förödande, och jag tror inte det är de lindriga fallen du jobbat med.

Citera
          Motti
          Inlägg 12-02-2012, 00:36
          Länk hit: #88

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Skulle vilja säga att Leif GW har en stor pesonlighet och ett högt IQ och bryr sig inte ett skit om vad andra tycker och tänker om honom han bara kör på och gör sin grej utan att bry sig om alla påhopp på honom som person .Vi föds olika från den dagen vi ser ljuset det är liksom männsklighetens charm just våra olikheter !men en del vägrar acceptera det och tycker att alla ska tycka o tänka likadant och om vi inte gör det !ja då måste det vara något psykiskt fel på oss eller så blir vi mobbade av dom som inte kan acceptera våra olikheter och då kan man bli kallad både för det ena och det andra .

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 12-02-2012, 08:40
          Länk hit: #89

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Motti @ 12-02-2012, 00:36) *
          Skulle vilja säga att Leif GW har en stor pesonlighet och ett högt IQ och bryr sig inte ett skit om vad andra tycker och tänker om honom han bara kör på och gör sin grej utan att bry sig om alla påhopp på honom som person .Vi föds olika från den dagen vi ser ljuset det är liksom männsklighetens charm just våra olikheter !men en del vägrar acceptera det och tycker att alla ska tycka o tänka likadant och om vi inte gör det !ja då måste det vara något psykiskt fel på oss eller så blir vi mobbade av dom som inte kan acceptera våra olikheter och då kan man bli kallad både för det ena och det andra .

Leif kan unna sig att "köra sitt eget race" eftersom han redan är framgångsrik och uppskattad på grund av sina exceptionella egenskaper...

Vi som inte lever upp till den standarden (ännu), får nog först visa att vi förtjänar respekt och uppskattning...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Red Top
          Inlägg 12-02-2012, 09:51
          Länk hit: #90

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

Eftersom det var skånepåg, som sade att GW har Aspergers syndrom, är jag beredd att tro honom. Han sade det inte i någon negativ avsikt, utan uppskattande. Det kan ni själva se här.

CITAT (skånepåg @ 09-02-2012, 00:10) *
          Han har Aspergerer så en av mina favvo aspisar, han sitter på så mycket kunskap så det är inte klokt, som man är vill man ju veta allt så ^^

Skånepåg har tidigare berättat att han själv har Aspergers syndrom, så jag betvivlar inte hans kompetens i sammanhanget. Att säga att någon har ett syndrom är definitivt inte att förtala någon. Det är helt enkelt en del av dennes personlighet. Det är med Aspergers syndrom som med Tourettes syndrom eller vilket annat syndrom som helst. Det förekommer i olika grader.
          ==============
          CITAT (Motti @ 12-02-2012, 00:36) *

Det handlar inte om att vilja att alla ska tycka likadant. Det vore ju trist. Däremot handlar det om vilka argument man för fram och hur man framför dem. Att framföra "fakta" som bevisligen är lögn , eller nedvärdera personer med en annan åsikt för inte debatten framåt. Inte heller för det debatten framåt att ta på sig någon sorts offerroll, som t ex -"Jag blir mobbad" crying.gif , när man blir motbevisad. Det ger varken respekt eller uppskattning.

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Gita
          Inlägg 12-02-2012, 10:32
          Länk hit: #91

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Aqvakul @ 11-02-2012, 22:29) *
          Leif tjänar mångdubbelt mer på sina böcker än på jobbet på polisen, därav hans självständiga ställning...

dessutom är han numera pensionär och jobbar enbart med sådant han vill jobba med.
          Gita

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 12-02-2012, 10:34
          Länk hit: #92

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Red Top @ 12-02-2012, 09:51) *
          Eftersom det var skånepåg, som sade att GW har Aspergers syndrom, är jag beredd att tro honom. Han sade det inte i någon negativ avsikt, utan uppskattande. Det kan ni själva se här.

Skånepåg har tidigare berättat att han själv har Aspergers syndrom, så jag betvivlar inte hans kompetens i sammanhanget. Att säga att någon har ett syndrom är definitivt inte att förtala någon. Det är helt enkelt en del av dennes personlighet. Det är med Aspergers syndrom som med Tourettes syndrom eller vilket annat syndrom som helst. Det förekommer i olika grader.
          ==============

Att Skånepåg säger att han själv har Aspergers syndrom betyder inte att ha skulle vara trovärdigare än någon annan i sitt påstående om Leif GW.
          Jag tror inte på det förrän en källa redovisas. På nätet finns endast en massa skvaller och spekulationer. Självklart lät det uppskattande när Skånepåg sa det. Inte alls konstigt. Men hade det kommit från någon annan utan egen diagnos hade det kanske inte låtit lika uppskattande.

Jag tycker det är bedrövligt om vi ska gå runt och lekmannamässigt åsätta olika syndrom eller andra "handikapp" på våra medmänniskor utifrån vad vi bara tror, får för oss eller kanske hört av någon. Hur ska de som verkligen har fått en fastställd diagnos kunna bli tagna på allvar om kreti och pleti påklistras diagnosen? Dessutom kanske det bidrar till felaktig självdiagnostisering.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Gita
          Inlägg 12-02-2012, 10:35
          Länk hit: #93

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Red Top @ 12-02-2012, 09:51) *
          Skånepåg har tidigare berättat att han själv har Aspergers syndrom, så jag betvivlar inte hans kompetens i sammanhanget.

Så du anser med andra ord att en egen diagnos räcker som kompetens att diagnostisera andra?
          Hmmmmmm..................................?
          Gita

Citera
          Cacki
          Inlägg 12-02-2012, 10:50
          Länk hit: #94

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Gita @ 12-02-2012, 10:35) *
          Så du anser med andra ord att en egen diagnos räcker som kompetens att diagnostisera andra?
          Hmmmmmm..................................?
          Gita

Det menade hon säkert inte men ens egen diagnos leder ju ofta till att man blir extra intresserad och påläst om den. Det var i alla fall så jag tänkte och som gjorde att jag köpte skånepågs påstående (alltför) lätt.

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          KRT
          Inlägg 12-02-2012, 11:09
          Länk hit: #95

Medlem
          Antal inlägg: 3 001
          Medlem nr: 26 121

CITAT (Red Top @ 11-02-2012, 23:39) *
          Han kan inte avskedas, men han ,enligt egen utsago, går i pension i mars, när han fyller 67.

Professor emeritus innebär att man fortfarande är knuten till institutionen, även om man inte uppbär lön/har sin anställning kvar.

Många professorer har arbetsrum och forskning kvar, dvs fortsätter mer eller mindre som vanligt. Däremot, får de inte handleda doktorander eller vara forskargruppschefer längre.

Inte riktat till RedTop; som någon skrev: skilj på professur (en "tjänst") och en professor (titel). Finns nästan inga professurer längre, men mängder med professorer eftersom man kan befodras till detta då man uppfyller vissa kriterier.....

LGWP är en i högsta grad en kompetent forskare, med mångårig forskning i relevanta ämnen i bagaget, så även om han är utnämnd till professor är de ingen "politisk utnämning".... Skulle älska att läsa hans avhandlig!

--------------------
          Ärvd trädgård i sydvästra Skåne (zon 1)

Citera
          Fjortispower
          Inlägg 12-02-2012, 11:18
          Länk hit: #96

Medlem
          Antal inlägg: 712
          Medlem nr: 34 377

Oj, så många svar! Där ser man, man fick lära sig lite nytt också. tummenupp.gif Mannen är säkert riktigt duktig, det köper jag. Men som sagt hans utstrålning på TV kan man klaga på om man aldrig hade sett honom tidigare och på något sett aldrig följt honom.

Som jag tycker alltså. wink.gif

--------------------
          Även ett rosa monster kan ha gröna fingrar!

Citera
          KRT
          Inlägg 12-02-2012, 11:33
          Länk hit: #97

Medlem
          Antal inlägg: 3 001
          Medlem nr: 26 121

CITAT (Fjortispower @ 12-02-2012, 11:18) *
          Oj, så många svar! Där ser man, man fick lära sig lite nytt också. tummenupp.gif Mannen är säkert riktigt duktig, det köper jag. Men som sagt hans utstrålning på TV kan man klaga på om man aldrig hade sett honom tidigare och på något sett aldrig följt honom.

Som jag tycker alltså. wink.gif

Jag håller med om att hans sätt i rutan är lite avigt, men man kan se det som ett kvitto på hans kompetens. För trots hans sätt, har han varit med i TV i alla år, inte för att han gör sig så bra i TV utan för att han är enormt kompetent!

--------------------
          Ärvd trädgård i sydvästra Skåne (zon 1)

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 12-02-2012, 12:40
          Länk hit: #98

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Karln är som han är helt enkelt och har dessutom stor kunskap inom sitt ämne. Skiter fullkomligt i vad han gör , eller inte gör , med sina glasögon osv.

Vi har väl alla " olater " som syns mer eller mindre , hur skulle vi ta oss ut i rutan ?!

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera

5 sidor V  « < 3 4 5
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-07-2026, 13:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon