Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

21 sidor V  « < 6 7 8 9 10 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Jag vill bemöta ett påstående anngående Cesar Millan, Mannen som talar med Hundar !
          Motti
          Inlägg 20-02-2012, 23:07
          Länk hit: #141

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

En del har bara bestämt sig för att tycka illa om Cesar Milan därför att de föredra att behandla sina hundar som "bebisar" och i och med det så får man problemhundar .I naturligt tillstånda har en hund en Alfaledare har han inte det så blir hunden konfys och blir då en problemhund .Har själv haft fem hundar och kan säga lugnt att den första blev ingen bra hund därför att vi inte visste hur vi skulle ta itu med problemen som uppstog .Efter det har vi haft fyra Jakthundar och då vill det till att man visar VEM som är Alfaledaren och när hunden försöker ta över.Skulle rekomdera er att sitta ner och verkligen ta till er vad han säger Cesar Milan .men det finns folk som aldrig vill ändra sitt sätt att sätt och då får de också dras med sina problem ,man väljer själv vilken sorts hund man vill ha .En del kanske tycker det är bättre att skrika och gapa på sina hundar slå dom rycka och dra i kopplet annvända strypkopple med taggar osv .Jag själv föredra den enkla lösningen nämligen att se till att vara Alfaledaren från början.

Redigerat av Motti: 20-02-2012, 23:08

Citera
          Anma
          Inlägg 20-02-2012, 23:33
          Länk hit: #142

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (*Stintan* @ 20-02-2012, 22:48) *
          Där anser jag att du har fel.

Då tycker vi inte lika. Jag tycker inte att det är en hård metod att peta på hunden eller att säga schh för att få hundens uppmärksamhet. Det är heller inte hårt att ignorera hunden när den tokskäller när man kommer in.

Men jag håller med om att en massa människor använder CMs metoder helt fel och i helt fel sammanhang. När min hund var valp för 9 år sen hade jag inte ens hört talas om CM.

Motti. Att inte gilla CM är inte synonymt med att ha problemhund. Det finns massor med CM-hatare där ute som är alldeles utmärkta hundägare.

Redigerat av Anma: 20-02-2012, 23:50

Citera
          Motti
          Inlägg 20-02-2012, 23:41
          Länk hit: #143

Medlem

Tyvär är det så att många förmännskligat hunden och tror att man sårar hundens kännslor om man markerar !ja vad ska man säga :(Man behöver inte slå gapa och skrika alls bara Markera vem som bestämmer det mår hunden bäst av .Är uppvuxen med hundar både i min familj i släkte och har då hafft ett antal egna plus att min man är Jägare och träffar massor av hundar och hundägare och så har vi också varit på hundutställningar med våra .Att komma till en Jakthundsutställning och inte ha någon som hälst komando på din hund är totalt omöjligt i dag .
          Skaffa hund kan vem som helst göra men vad du gör med din hund sedan påverkar både dig och din hund tiden ni har har framöver om det blir ett bra hund och ägar förhållande eller om det blir ett dåligt förhållande .Vill nog påstå att de flesta har ett dåligt förhållande till sin hund därför att de vägrar inse att det är just en hund de har skaffat .
          Finns massor av hundar i Sverige som mår dåligt på grund av dåligt ledarskap från ägaren många hundar som knappt får gå ut många hundar som hamnar på hundhem för ägarna inte klarar ut att ha hund och inte vet vad de ger sig in på .Därför fick vi en ny lag 1 Januari i år där det är stadgat att en hund ska rastas minst fyra gånger om dagen och att en katt ska ha tillsyn minst två gånger om dagen .Det säger väl en del om hur "himmla" bra djurägare vi är i Sverige när vi måste lagstifta om att du ska gå ut med din hund eller se till din katt slap.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 20-02-2012, 23:45
          Länk hit: #144

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Ingen av de 7 hundar jag haft har varit någon problemhund, alla har behandlats som hund och jag gillar inte Caesar Millans metoder.
          Alfaledare finns i vargflockar. Mina hundar har funkat problemfritt med alla i familjen, alla har varit delaktiga i uppfostran. Nu är jag ensam med nuvarande hund så självklart har det varit min uppgift att få henne att känna tillit och bli trygg och utifrån det lära henne det som är nödvändigt för att slippa problem.

Det är faktiskt inte antingen Caesar Millans metoder eller få en problemhund. Det finns andra mjukare metoder för att fostra en hund.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 20-02-2012, 23:51
          Länk hit: #145

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Motti @ 20-02-2012, 23:41) *
          Tyvär är det så att många förmännskligat hunden och tror att man sårar hundens kännslor om man markerar !ja vad ska man säga :(Man behöver inte slå gapa och skrika alls bara Markera vem som bestämmer det mår hunden bäst av .Är uppvuxen med hundar både i min familj i släkte och har då hafft ett antal egna plus att min man är Jägare och träffar massor av hundar och hundägare och så har vi också varit på hundutställningar med våra .Att komma till en Jakthundsutställning och inte ha någon som hälst komando på din hund är totalt omöjligt i dag .
          Skaffa hund kan vem som helst göra men vad du gör med din hund sedan påverkar både dig och din hund tiden ni har har framöver om det blir ett bra hund och ägar förhållande eller om det blir ett dåligt förhållande .Vill nog påstå att de flesta har ett dåligt förhållande till sin hund därför att de vägrar inse att det är just en hund de har skaffat .
          Finns massor av hundar i Sverige som mår dåligt på grund av dåligt ledarskap från ägaren många hundar som knappt får gå ut många hundar som hamnar på hundhem för ägarna inte klarar ut att ha hund och inte vet vad de ger sig in på .Därför fick vi en ny lag 1 Januari i år där det är stadgat att en hund ska rastas minst fyra gånger om dagen och att en katt ska ha tillsyn minst två gånger om dagen .Det säger väl en del om hur "himmla" bra djurägare vi är i Sverige när vi måste lagstifta om att du ska gå ut med din hund eller se till din katt slap.gif

Återigen snackar du som du har förstånd till! Det finns många olika sätt att fostra hund på - det du tycker måste inte vara rätt!! Det är väl samma med barn, en del fostrar sina barn enl. Anna Wahlgrens metoder, andra efter någon annan teknik, endel använder sunt förnuft....
          Det finns inte ETT sätt som funkar till 100% och alla andra sätt 0% - varken för hund eller människor!! Och det spelar ingen roll att du är 59 år och har haft 5 hundar och varit egen företagare och så vidare och så vidare......

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Motti
          Inlägg 21-02-2012, 00:02
          Länk hit: #146

Medlem

Ha ha ha :)du har hundproblem förstår jag .Visst finns det olika sätt för oss människor att fostra hundar på men inte för hunden för den finns bara ett sätt och det är att ha en klar Alfa ledare .Finns dom som har haft hundar hela sitt liv och också varit uppfödare som inte fattat ett skit mer än att få in pengar på valpar oavset genetik eller annat .mycket få människor i dag som ser till Hunden och sund fysik !

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 21-02-2012, 00:10
          Länk hit: #147

Medlem

Så du tror på fullt allvar att man bara kan få en problemfri hund om man uppfostrar dom med CM:s metoder?

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 21-02-2012, 00:20
          Länk hit: #148

Medlem

Japp ! så är det det har fungerat för oss .Vi har nu tänkt köpa en hund till våren en Jakthund en Luzernerstövare under moget övervägande i tre år .Och jag lovar att vi inte kommer att få några problem så länge hunden vet vem som är Alfaledaren ! utan hugg slag och gapa skika metoden eller med stryp och taggakoppel.Allr handlar om energi det du förmedlar till hunden ,en trygg hund med en stark Alfaledare blir en harmonisk hund .Mycket motion träning, mycket kärlek och så mat naturligtvis i propotion.Jag vet att det fungerar !

Citera
          herkules
          Inlägg 21-02-2012, 00:24
          Länk hit: #149

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

jag vill ha svar av motti, guds gåva till alla hundar. gå in på youtube, sök Millan's Shock Collar.mp4 och tal om för mig hur den hunden reagerar, vad den uttrycker och varför.

sen hur man kan försvara djurplågeri är för mig en gåta.
          men det är jag det.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 21-02-2012, 00:26
          Länk hit: #150

Medlem

CITAT (Motti @ 21-02-2012, 00:20) *
          Japp ! så är det det har fungerat för oss .Vi har nu tänkt köpa en hund till våren en Jakthund en Luzernerstövare under moget övervägande i tre år .Och jag lovar att vi inte kommer att få några problem så länge hunden vet vem som är Alfaledaren ! utan hugg slag och gapa skika metoden eller med stryp och taggakoppel.Allr handlar om energi det du förmedlar till hunden ,en trygg hund med en stark Alfaledare blir en harmonisk hund .Mycket motion träning, mycket kärlek och så mat naturligtvis i propotion.Jag vet att det fungerar !

OK det fungerar för dig men varför innebär det att inte andra metoder kan fungera för andra för det är ju det du påstår. Gör man inte som du så får man problemhundar.

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 21-02-2012, 00:33
          Länk hit: #151

Medlem

Har aldrig annvänt Elkoppel på mina hundar !men tala om för mig varför det är okej att annväna elstängsel på kor får och hästar den elen är mycket starkare än den i ett hundhalsband .Många får spader när de hör just ordet EL det är inte något som skadar för då skulle vi inte få ha el som stängsel till våra djur .Hundhalsband med el är som ett nyp strypkoppel ger värre och längre lidanden eller tex hundhalsband med taggar .

Herkules ! ligger det på You tub ? måste ha klarar direktiv om jag ska titta efter det !

Vad jag säger Stinta är att du kan inte behandla katter o hundar mm som männsikor för dom är djur och behöver en klar ledare för att må bra psykiskt ,de är inte männskilga och kan därför inte förstå vad du säge eller vad du tycker .

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 21-02-2012, 00:33
          Länk hit: #152

Medlem

CITAT (Motti @ 21-02-2012, 00:30) *
          Har aldrig annvänt Elkoppel på mina hundar !men tala om för mig varför det är okej att annväna elstängsel på kor får och hästar den elen är mycket starkare än den i ett hundhalsband .Många får spader när de hör just ordet EL det är inte något som skadar för då skulle vi inte få ha el som stängsel till våra djur .Hundhalsband med el är som ett nyp strypkoppel ger värre och längre lidanden eller tex hundhalsband med taggar .

Herkules ! ligger det på You tub ? måste ha klarar direktiv om jag ska titta efter det !

Du svarade inte på min fråga!

här är länken http://www.youtube.com/results?search_quer...l0l0l0l0l0ll1l0 avsnitt: Millan's Shock Collar.mp4

Redigerat av *Stintan*: 21-02-2012, 00:35

--------------------

Citera
          herkules
          Inlägg 21-02-2012, 00:37
          Länk hit: #153

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

http://m.youtube.com/#/watch?v=qWV9Z4UYdbA

såg nu att du också länkat stintan

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Motti
          Inlägg 21-02-2012, 00:49
          Länk hit: #154

Medlem

Okej jag har set frekvensen !det enda jag ser är en svart schäfer som vill döda en katt hans ögon är totalt fixerad vid katten och han verkar inte ens märka att han ha elkoppel utan hela hans mind är fixerat vid att kill the cat.Så ni tycker att det hade varit bättre att hunden fått döda katten än fått behandling av Cesar ?Den hunde led inte en stund av sitt halsband han var totalt fixerad av att döda katten .Ta och titta en gång till vet jag .Vi har katt och han är 11 år inte skulle jag vilja ha en hund som bet ihjäl min katt bara för hunde ska må bra !I vilket fall så tolkat vi den filmsnutten på You Tub helt olika och jag kan inte se att den hunden lider ett dugg !att han ylar är ju för han vill år katten .

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 21-02-2012, 00:52
          Länk hit: #155

Medlem

CITAT (herkules @ 21-02-2012, 00:37) *
          http://m.youtube.com/#/watch?v=qWV9Z4UYdbA

såg nu att du också länkat stintan

Tänkte att du kanske somnat flirting.gif

--------------------

Citera
          Anma
          Inlägg 21-02-2012, 00:54
          Länk hit: #156

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Motti @ 21-02-2012, 00:49) *
          Okej jag har set frekvensen !det enda jag ser är en svart schäfer som vill döda en katt hans ögon är totalt fixerad vid katten och han verkar inte ens märka att han ha elkoppel utan hela hans mind är fixerat vid att kill the cat.Så ni tycker att det hade varit bättre att hunden fått döda katten än fått behandling av Cesar ?Den hunde led inte en stund av sitt halsband han var totalt fixerad av att döda katten .Ta och titta en gång till vet jag .Vi har katt och han är 11 år inte skulle jag vilja ha en hund som bet ihjäl min katt bara för hunde ska må bra !I vilket fall så tolkat vi den filmsnutten på You Tub helt olika och jag kan inte se att den hunden lider ett dugg !att han ylar är ju för han vill år katten .

För mig blir det väldigt obehagligt när hunden försöker krypa under fåtöljen på slutet.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 21-02-2012, 01:03
          Länk hit: #157

Medlem

CITAT (Motti @ 21-02-2012, 00:49) *

Skojar du?

Så att hunden var livrädd för buren och inte ens vågar gå förbi buren och att hunden smyger längs väggen för att komma runt Caesar och sen kryper in under fotöljen hela tiden gnällande pipigt helt förskrämd tolkar du som att den inte lider. Den ylar inte den gnyr av räddsla.
          Rent djurplågeri! Ser du inte det så kan du ju inte läsa en hund för fem öre.

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 21-02-2012, 01:07
          Länk hit: #158

Medlem

Det är ju underkastelser när hunden innser att han får underkasta sig ! hade det varit bättre att han fåt bita ihjäl katten ?eller får byta ägare ?Jag har varit med om det där när vi tog våra hundar till svärmor och svärfar och våran Beagel ga till ett iltjut och kastade sig efter svärmors katt ingen kul upplevelse ,man får välja sina slag .Den här filmsnutten visar ju inte hela förfarandet men vad jag ser är en schäfer som vill döda en katt och är helt fixerad vid det det ser man tydligt på hans ögon och att han ylar är för att han inte kommer år att döda katten .Jag har ganska bra hundvana och kattvana och hundar som tex schäfer rottweiler dobber har stark jaktinstinkt de är avlade till Atackhundar narurligtvis vill de döda en katt om de inte är uppvuxna med katt .Finns massor med olika hundraser och alla är avlade till en uppgift särskillt vakt attak hundar lika så kamphundar .Att äga en sådan hund kräver rätt ägare och rätt ledarskap .

Redigerat av Motti: 21-02-2012, 01:08

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 21-02-2012, 01:20
          Länk hit: #159

Medlem

Katten satt ju i buren och hunden vågade ju inte gå nära den efter Caesars behandling. Ofattbart att du tar det som underkastelse när hunden var livrädd.
          Att du inte ser en så uppenbar sak med all din erfarenhet du säger att du har är obegripligt.

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 21-02-2012, 01:21
          Länk hit: #160

Medlem

Ni som svarat här nu då ! hur många Hundar har ni och i så fall vilka raser ?

Citera

21 sidor V  « < 6 7 8 9 10 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 12:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon