Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

21 sidor V  « < 9 10 11 12 13 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Jag vill bemöta ett påstående anngående Cesar Millan, Mannen som talar med Hundar !
          merlin68
          Inlägg 23-02-2012, 22:03
          Länk hit: #201

Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem nr: 28 369

CITAT (Motti @ 19-02-2012, 00:28) *
          För att kunna ens ha en hundflock så måste du ha EN hund som du har koll på !har du det så tar de andra efter.Cesar har Daddy som en mentor för sin flock ,Daddy annslår tonen i den flocken .Du måste ha EN stabil hund för att få en hel flock stabil och så måste du som hundägare också vara stabil .Är du stirrig stressad så blir din hund det också ,allt handlar om din energi och den energin du har smittar av sig till hunden .Lugn och bestämd ägare ger en bra hund .

Hihi - det där låter som råd för blivande lärare giggle.gif Har koll på den eleven /de eleverna som som anslår tonen i klassrummet så tar de andra efter..... tongue.gif

Citera
          Motti
          Inlägg 23-02-2012, 22:07
          Länk hit: #202

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Ligger mycket i det du skriver merlin 68 wink.gif

Citera
          Monica i Nässjö
          Inlägg 24-02-2012, 09:48
          Länk hit: #203

Medlem
          Antal inlägg: 494
          Medlem nr: 8 480

Det här är en ganska lång artikel men jag hoppas att du Motti (och alla andra Cesar Millan-anhängare) tar dig tid att läsa den.

http://www.dogma.nu/artiklar/den-missuppfattade-dominansen

Ytterligare en intressant artikel angående Millans halsband som han använder på alla hundar inkl. sina egna.

http://www.dogma.nu/artiklar/farligt-halsband

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 24-02-2012, 10:49
          Länk hit: #204

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Monica i Nässjö @ 24-02-2012, 09:48) *
          Det här är en ganska lång artikel men jag hoppas att du Motti (och alla andra Cesar Millan-anhängare) tar dig tid att läsa den.

Ytterligare en intressant artikel angående Millans halsband som han använder på alla hundar inkl. sina egna.

Oj vad jag önskar att Motti och andra likasinnade orkar läsa det som står i länkarna. Tack för dom Monica kram2.gif

Det fanns mycket annat bra att läsa på den sidan också!

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          sqrulan
          Inlägg 24-02-2012, 12:16
          Länk hit: #205

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

CITAT (herkules @ 23-02-2012, 18:39) *
          du är ingen djurvän.

confused.gif Du vet inget om mej så tyst på dej!!!

--------------------

Citera
          herkules
          Inlägg 24-02-2012, 12:25
          Länk hit: #206

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (sqrulan @ 24-02-2012, 12:16) *
          confused.gif Du vet inget om mej så tyst på dej!!!

du tycker att det är ok att vara hårdhänt gentemot djur " de tål det" säger du. alltså är du ingen djurvän.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 24-02-2012, 12:35
          Länk hit: #207

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Monica i Nässjö @ 24-02-2012, 09:48) *

Mycket intressant och klokt! tummenupp.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 24-02-2012, 12:42
          Länk hit: #208

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Apropå det Per Jensen skrev om det han kallar "kontrollör-rollen" - det jag kallar "ordningsman". Jag har haft mellan 4-7 hundar samtidigt dom senaste 30 åren men aldrig tidigare haft en så tydlig ordningsman i flocken som jag har nu. Det är kul att se hur hon arbetar. Det är den yngsta av hundarna och i princip från 5-6 månaders ålder har hon agerat när något hänt i flocken. Ställer sig t.ex. 2 av gammeltanterna och stirrar på varandra och vill mäta sig lite så kommer hon bums och kliver in mellan dom och bara föser den ena av dom bort åt det håller där det finns mest plats. Säger jag till någon av dom att t.ex. låta bli något, springer hon genast dit och nofsar till lite i skägget för att poängtera vad jag sa. (Eftersom dom är många använder jag alltid namn i alla lägen så alla vet vad dom heter och vad dom andra heter också.) Det är över huvud taget mycket intressant och kul att studera flockbeteendet i en hundflock - även om det inte är så stor och väldrillad som CMs....

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          sqrulan
          Inlägg 24-02-2012, 14:10
          Länk hit: #209

Medlem

CITAT (herkules @ 24-02-2012, 12:25) *
          du tycker att det är ok att vara hårdhänt gentemot djur " de tål det" säger du. alltså är du ingen djurvän.

Du vet inte ens hur mycket en hund tål så prata inte om sånt du inte vet! Däremot så kan vi prata om psykiskt lidande för där gör det nog mer ont än en kick i baken! Jag vill inte vara din ovän men jag har rätt att tycka! Eller hur? tummenupp.gif
          Att göra illa ett djur blir aldrig rätt! Vi är djur och om nån slår dej så glömmer du aldrig det! Om hundarna kunde så skulle dom nog bita halsen av den där killen, men det kan dom inte för dom har mer respekt i sin naturliga hjärna än vad en människa har. man kan inte försvara sig om man är kopplad eller bär munkorg heller! det finns nog ingen hund i hela världen som skulle vilja bo hos en människa? Dom älskar oss inte som vi älskar dom!
          Mina fina katter är faktiskt fria individer, dom är här för att jag är snäll mot dom. Det är vad jag tror och tänker med min "aphjärna" ha ha....

Redigerat av sqrulan: 24-02-2012, 14:23

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 24-02-2012, 14:12
          Länk hit: #210

Medlem

CITAT (Anki på Öland @ 24-02-2012, 12:42) *
          Apropå det Per Jensen skrev om det han kallar "kontrollör-rollen" - det jag kallar "ordningsman". Jag har haft mellan 4-7 hundar samtidigt dom senaste 30 åren men aldrig tidigare haft en så tydlig ordningsman i flocken som jag har nu. Det är kul att se hur hon arbetar. Det är den yngsta av hundarna och i princip från 5-6 månaders ålder har hon agerat när något hänt i flocken. Ställer sig t.ex. 2 av gammeltanterna och stirrar på varandra och vill mäta sig lite så kommer hon bums och kliver in mellan dom och bara föser den ena av dom bort åt det håller där det finns mest plats. Säger jag till någon av dom att t.ex. låta bli något, springer hon genast dit och nofsar till lite i skägget för att poängtera vad jag sa. (Eftersom dom är många använder jag alltid namn i alla lägen så alla vet vad dom heter och vad dom andra heter också.) Det är över huvud taget mycket intressant och kul att studera flockbeteendet i en hundflock - även om det inte är så stor och väldrillad som CMs....

Ja det där är kul och det behöver inte ens vara en hundflock. Förra hunden var precis en sån "ordningsman" med mina katter. Så fort dom gjorde nåt hon hon inte tyckte dom skulle göra, som t.ex. vara uppe på köksbordet så var hon där och sa åt dom att gå ner. Likaså gick hon emellan om dom nån gång mopsade sig mot varandra. Men det fanns inte tillstymmelse till dominans i den hunden utan bara en vilja att visa när något var fel.

--------------------

Citera
          sqrulan
          Inlägg 24-02-2012, 14:30
          Länk hit: #211

Medlem

Du skulle ha kunnat vara en flock ledare Stintan för du har det där som inte många har, raka ärliga puckar! tummenupp.gif
          Jag är en känslomäniska som tycker för mycket och berörs väldigt lätt, jag är den som ställer upp då det kniper.Varför vet jag inte, jag bara är sån. I en flock skulle jag nog vara medlaren som inte springer runt med skvaller och håller på med intriger.
          Egentligen är vi ju en flock med vissa rangordningar här på Odla! rotfl.gif

--------------------

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 24-02-2012, 14:41
          Länk hit: #212

Gäster

Denna nuvarande hund som jag har, har varit väldigt lyhört redan som valp och har ett gott sinne, så det finns inga som helst beskymmer att möta andras hundar, om de är kopplade.
          Hon vet också att hon tillhör i vår "flock" under fåglarna och det har inte hänt det minsta mellan dom. Trots att hunden var som valp glad i att slicka över näbben på den dåvande gojan, så lärde hon sig att det räcker om hon håller sin tunga i styr under tiden som gojorna hälsar på henne med ett smack på nosen (inget bett, men ett tydligt pussljud)...... giggle.gif

Det har varit denna hundens uppgift att leta upp gojor om de är ur buren och på sina äventyr. Det räckte endast att be hunden markera var (namnet på gojan) den befann sig och då ställde hon sig rakt upp över fågeln som skämdes mellan hundens ben ...... kompiskram.gif det var sedan att plocka upp fågeln och allt var gott.....
          Det dröjer nog inte längre nu innan hon få flytta till sitt "hundhimmel" till de gojorna vi förlorat under tiden. Jag hade ju dotterns fåglar hos mig rätt så mycket innan hon flyttade till Oslo.

Livet utan djur är nog inget liv als ---- så mycket ger de tillbaka under dagarna ...... trostar.gif

Har sett en del av de program som ni tar upp och det är inte alltid så roligt att titta på........ det finns både och .....

Redigerat av Ugglemormor: 24-02-2012, 14:45

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 24-02-2012, 14:43
          Länk hit: #213

Medlem

CITAT (sqrulan @ 24-02-2012, 14:30) *
          Du skulle ha kunnat vara en flock ledare Stintan för du har det där som inte många har, raka ärliga puckar! tummenupp.gif
          Jag är en känslomäniska som tycker för mycket och berörs väldigt lätt, jag är den som ställer upp då det kniper.Varför vet jag inte, jag bara är sån. I en flock skulle jag nog vara medlaren som inte springer runt med skvaller och håller på med intriger.
          Egentligen är vi ju en flock med vissa rangordningar här på Odla! rotfl.gif

Nu är jag ju inget djur så flockledare låter bara konstigt. Det är inte ett ord som jag vill använda.

--------------------

Citera
          sqrulan
          Inlägg 24-02-2012, 14:52
          Länk hit: #214

Medlem

Men!? Om du inte är ett djur vad är du då Stintan? När slutade vi vara djur?

--------------------

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 24-02-2012, 14:53
          Länk hit: #215

Gäster

Men du är ju bra på att ta hand om de vilsna själar som figurerar i forumet ...... kanske det är din uppgift? giggle.gif

Citera
          sqrulan
          Inlägg 24-02-2012, 14:59
          Länk hit: #216

Medlem

giggle.gif Om du menade mej så är jag väldigt vilsen! rotfl.gif Jag kan nog upplevas som smått galen ibland men jag brukar skylla på att jag har blivit överklok! Ha ha ha... Jag kanske tänker för mycket, men därför gillar jag sånna här "smarta" disskusioner! confused.gif

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 24-02-2012, 15:50
          Länk hit: #217

Medlem

CITAT (Ugglemormor @ 24-02-2012, 14:53) *
          Men du är ju bra på att ta hand om de vilsna själar som figurerar i forumet ...... kanske det är din uppgift? giggle.gif

Det är iallafall kul att jag kan roa någon sleeping.gif

--------------------

Citera
          sqrulan
          Inlägg 24-02-2012, 15:57
          Länk hit: #218

Medlem

Ha ha...! Du roar i alla fall mej ugglemor för du verkar smart! Stintan vet (hoppas jag) vad jag tycker om henne. Däremot så är det väldigt synd om mej för ingen tycker om mej! crazy.gif Fast jag är så snygg!

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 24-02-2012, 16:04
          Länk hit: #219

Medlem

CITAT (sqrulan @ 24-02-2012, 15:57) *
          Ha ha...! Du roar i alla fall mej ugglemor för du verkar smart! Stintan vet (hoppas jag) vad jag tycker om henne. Däremot så är det väldigt synd om mej för ingen tycker om mej! crazy.gif Fast jag är så snygg!

Kanske du har massor av hemliga beundrare flirting.gif fast nu är det lite väl mycke OT tycker jag.

--------------------

Citera
          sqrulan
          Inlägg 24-02-2012, 16:26
          Länk hit: #220

Medlem

[quote name='*Stintan*' date='24-02-2012, 16:04' post='1520698']
          Kanske du har massor av hemliga beundrare flirting.gif fast nu är det lite väl mycke OT tycker jag.
          [/quote
          Ja så är det nog! tummenupp.gif
          Blev utskälld av en viss person via PM, stackarn! Man kan dö av en hjärtinfarkt om man blir så upprörd! rotfl.gif

--------------------

Citera

21 sidor V  « < 9 10 11 12 13 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 02:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon