Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

21 sidor V  « < 13 14 15 16 17 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Jag vill bemöta ett påstående anngående Cesar Millan, Mannen som talar med Hundar !
          Bengalow
          Inlägg 28-02-2012, 13:54
          Länk hit: #281

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Jösses, Stintan! det är ju precis det som Cesar Millan jobbar med! Att hunden och människan skall ha kontakt med varandra. Det han säger oftast, är att han rehabiliterar människor, så att dom skall kunna förstå hundar. Jag tycker han är en underbar människa, med känsla för hur hundar "tänker". Jag vet inte att jag sett avarter inom den "psykologi" han använder. Det är människorna han arbetar med - mycket bra tycker jag!
          Att han puffar till dom dåd och då för att bryta ett koncentrationsproblenm, är väl precis vad vi själva gör, om hunden har varit "olydig". Vår hund lyssnar inte på inkallning när han ser en annan hund, som t.ex. "luktar gott". Vilken hund gör det, mer än typ strama polishundar? Dom har ju ett liv utanför rastgården också...

Citera
          Azur
          Inlägg 28-02-2012, 13:57
          Länk hit: #282

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 28-02-2012, 13:28) *
          Nej jag vidhåller att jag inte är någon alfaledare, det räcker bra med ledare!

OK, vi lägger lite olika betydelse i termen, för mig är det samma sak.

CITAT
          Som jag påtalat flera gånger förut så jobbar CM med problemhundar i USA inte med hunduppfostran i Sverige. De som hyllar honom har inte fattat att det är skillnad.

Jag håller alldeles med om att det är stor skillnad. Jag tycker inte jag har hyllat Cesar, men jag har sagt att OM (stort om!) det man ser i TV-serien är på riktigt så får han imponerande resultat med problemhundar.

Citera
          herkules
          Inlägg 28-02-2012, 14:13
          Länk hit: #283

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

fast han "puffar" ju inte bara till hundarna. han använder el och andra förkastliga halsband/metoder. skaffa glasögon!

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Azur
          Inlägg 28-02-2012, 14:37
          Länk hit: #284

Gäster

CITAT (herkules @ 28-02-2012, 14:13) *
          fast han "puffar" ju inte bara till hundarna. han använder el och andra förkastliga halsband/metoder. skaffa glasögon!

Förutom i den länkade videon har jag inte sett något sånt i de avsnitt jag sett, trots glasögon.

Redigerat av Azur: 28-02-2012, 14:39

Citera
          Monica i Nässjö
          Inlägg 28-02-2012, 14:52
          Länk hit: #285

Medlem
          Antal inlägg: 494
          Medlem nr: 8 480

CITAT (*Stintan* @ 28-02-2012, 13:28) *
          Nej jag vidhåller att jag inte är någon alfaledare, det räcker bra med ledare! För mig är det fråga om samspel och samarbete och inte så mycket om vem som bestämmer. Det når jag genom att använda mig av positiv förstärkning redan från början när hunden gör något bra. Att i möjligaste mån ignorera felaktiga beteenden och istället för att tillrättavisa belöna det som är rätt.

Som jag påtalat flera gånger förut så jobbar CM med problemhundar i USA inte med hunduppfostran i Sverige. De som hyllar honom har inte fattat att det är skillnad. Skulle du själv använda fötterna för att korrigera en liten valp när den inte går som du vill på promenaden? Skulle du själv trycka ner en liten valp på rygg och hålla fast när den busar runt? Skulle du själv använda strypkoppel placerat precis bakom öronen på en valp och rycka i det för att få den gå fint? Är inte kontakt hund - förare alls viktigt? Jag har iallafall aldrig sett CM jobba på den biten utan det är bara en massa mer eller mindre förkastliga hjälpmedel han håller på med.

tummenupp.gif kompiskram.gif

Citera
          Monica i Nässjö
          Inlägg 28-02-2012, 15:01
          Länk hit: #286

Medlem
          Antal inlägg: 494
          Medlem nr: 8 480

CITAT (Bengalow @ 28-02-2012, 13:54) *
          Jösses, Stintan! det är ju precis det som Cesar Millan jobbar med! Att hunden och människan skall ha kontakt med varandra. Det han säger oftast, är att han rehabiliterar människor, så att dom skall kunna förstå hundar. Jag tycker han är en underbar människa, med känsla för hur hundar "tänker". Jag vet inte att jag sett avarter inom den "psykologi" han använder. Det är människorna han arbetar med - mycket bra tycker jag!
          Att han puffar till dom dåd och då för att bryta ett koncentrationsproblenm, är väl precis vad vi själva gör, om hunden har varit "olydig". Vår hund lyssnar inte på inkallning när han ser en annan hund, som t.ex. "luktar gott". Vilken hund gör det, mer än typ strama polishundar? Dom har ju ett liv utanför rastgården också...

Att jobba med kontakten betyder i Sverige att få hunden att söka ögonkontakt med dig. Bara den hunden som känner tillit till dig kan springa bredvid och samtidigt titta upp på sin ledare. Jag har aldrig sett någon av de hundar cesar jobbar med söka ögonkontakt, utan de går kuvade strax bakom.

Mina hundar lyssnar på inkallning trots att den andra hunden "luktar gott". Det handlar om att med positiv träning lära in att när matte/husse kallar så väntar en fin belöning.
          Ta inte illa upp men nu är jag bara lite nyfiken angående mitt tidigare påstående, har du gått några hundkurser eller läst någon facklitteratur?

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 28-02-2012, 15:03
          Länk hit: #287

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Bengalow @ 28-02-2012, 13:54) *

Då har vi nog väldigt olika syn på vad kontakt när det gäller hund- människa är för något. Att du inte kan förstå hur illa det är om okunniga ägare applicerar hans metoder på sina valpar förvånar mig. För det är precis vad som ofta sker här i Sverige. Valpar är inte olydiga och jag anser inte att man ska uppfostra hundar genom att ge dem obehag.

CM puffar/sparkar till dom för att bryta ett koncentrationsproblem säger du, ja men hunden blir inte koncentrerad på honom, söker inte kontakt med honom, utan på att undvika ett obehag. Hundarna kryper ihop med svansen mellan benen och går lite bättre en stund. Hans eget focus ligger på att göra bra TV.

Jag förstår att det är svårt att göra sig själv intressantare än en annan hund som "luktar gott" men då är det ju koppel som gäller tills inkallningen sitter. Extra viktigt nu från 1 mars! Hoppas att du har det för Om jag går ut med min kopplade tik oavsett hon löper eller inte vill jag inte att lösa hundar kommer framrusande bara för att ägaren inte har kontroll på sin hund.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          herkules
          Inlägg 28-02-2012, 16:01
          Länk hit: #288

Medlem

CITAT (Azur @ 28-02-2012, 14:37) *
          Förutom i den länkade videon har jag inte sett något sånt i de avsnitt jag sett, trots glasögon.

det berömda tortyrhalsbandet använder han ju i var och vartannat program, man ser det man vill se.

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 28-02-2012, 17:14
          Länk hit: #289

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Det är ren lögn att han annvänder elkoppel i vart och varanat program !jag tittar på Cesar Milan varje dag och har så gjort sen programet startade ,enda gången jag set honom annvända elkoppel var i Texas och det var för att rädda en hund från att bli biten av Skallerormar hunden hade förkärlek till dom och ägaren hade redan blivit av med en hund på grund av skallerormsbet vilket är väldigt smärtsamt att dö av för en hund ,om då ett elkopple kan få hunden att låta bli skallerormar så må det vara hänt !

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 28-02-2012, 17:43
          Länk hit: #290

Medlem

CITAT (Motti @ 28-02-2012, 17:14) *
          Det är ren lögn att han annvänder elkoppel i vart och varanat program !jag tittar på Cesar Milan varje dag och har så gjort sen programet startade ,enda gången jag set honom annvända elkoppel var i Texas och det var för att rädda en hund från att bli biten av Skallerormar hunden hade förkärlek till dom och ägaren hade redan blivit av med en hund på grund av skallerormsbet vilket är väldigt smärtsamt att dö av för en hund ,om då ett elkopple kan få hunden att låta bli skallerormar så må det vara hänt !

Vem har påstått att han använder elhalsband i vart och vartannat program? Hercules menar inte elhalsbandet utan hans eget uppfunna tortyrhalsband. Hur är det med minnet? Såg du inte programmet med katten? Du svarade väl på inlägget om det där han också använde elhalsband. Jag har för mig att jag sett minst ett till men det hade inget med ormar i texas att göra.

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 28-02-2012, 17:52
          Länk hit: #291

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Och vilket skulle vara "tortyrkopplet" ?

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 28-02-2012, 18:00
          Länk hit: #292

Medlem

CITAT (Motti @ 28-02-2012, 17:52) *
          Och vilket skulle vara "tortyrkopplet" ?

Det tunna snörliknande stryphalsbandet han sätter högt precis bakom öronen på hunden.

hercules rätta mig om jag har fel om att du menade det.

--------------------

Citera
          Cacki
          Inlägg 28-02-2012, 18:34
          Länk hit: #293

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

Var och en får väl tycka vad man vill om CM o hans metoder men om han nu är så suverän som vissa tycker, så nog är det lite konstigt att andra kan klara av att komma tillrätta med problemhundar utan att behöva ta till något som helst våld.

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          herkules
          Inlägg 28-02-2012, 19:54
          Länk hit: #294

Medlem

CITAT (Motti @ 28-02-2012, 17:14) *

du sitter jävlar inte här och säger att jag ljuger! var skrev jag att det var elhalsbandet jag avsåg? var?
          varför har du inte tittat på videon som det länkats till här i tråden? där använder fanskapet el på en hund så hunden kryper, inte en skallerorm så långt ögat kan se.
          du är fanimej dummare än dummast!

CITAT (*Stintan* @ 28-02-2012, 18:00) *
          Det tunna snörliknande stryphalsbandet han sätter högt precis bakom öronen på hunden.

hercules rätta mig om jag har fel om att du menade det.

detta menade jag: http://www.hundstunden.se/artikelvisa.php?arg1=53

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 28-02-2012, 19:59
          Länk hit: #295

Medlem

CITAT (herkules @ 28-02-2012, 19:54) *

tummenupp.gif

--------------------

Citera
          Bengalow
          Inlägg 28-02-2012, 20:26
          Länk hit: #296

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Det finns ingen undermetod för att få en hund att lyda dig, och dina kommandon. Ni som säger att det bara är att belöna en hund, så gör den precis som ni vill, är drömmare. Det finns precis lika många "metoder" som det finns hundägare, och sedan plussar vi på med olika temperament hos hundar. Jag tror inte för ett ögonblick, att ni har den 100%-iga kollen på era hundar som ni säger.
          Jag låter vår lille hund springa lös så mycket som möjligt, vi tror att han har det bäst då. Ibland kommer det en hund, som han intresserar sig för och sticker iväg, men för det mesta gör han det inte. De flesta hundarna han ser känner igen honom, och blir också släppta, för att dom skall leka. Vi har ett gott förhållande till de flesta andra hundägarna, men en och annan nuinflyttad ser inte lika liberalt på saken."- Hundar skall lyda till 100% - eller vara kopplade!". Gu' vilket liv för en hund!

Redigerat av Bengalow: 28-02-2012, 20:26

Citera
          herkules
          Inlägg 28-02-2012, 20:32
          Länk hit: #297

Medlem

sånt här skit är det en del av er sitter och tycker är så bra http://www.youtube.com/watch?v=9iUeD4oxGLs...player_embedded

sick.gif

--------------------

Citera
          Anma
          Inlägg 28-02-2012, 20:42
          Länk hit: #298

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (herkules @ 28-02-2012, 20:32) *
          sånt här skit är det en del av er sitter och tycker är så bra http://www.youtube.com/watch?v=9iUeD4oxGLs...player_embedded

sick.gif

Den där hunden verkar inte riktigt frisk. Stackars hund.

Ni som kör med väldigt mjuka metoder med bara belöning, tror ni att ni skulle klara av att få en pålitlig vän av denna hund?

Citera
          herkules
          Inlägg 28-02-2012, 20:55
          Länk hit: #299

Medlem

CITAT (Anma @ 28-02-2012, 20:42) *
          Den där hunden verkar inte riktigt frisk. Stackars hund.

Ni som kör med väldigt mjuka metoder med bara belöning, tror ni att ni skulle klara av att få en pålitlig vän av denna hund?

det vet man ju inte förrän man har träffat hunden och haft den ett tag, att få den hundens förtroende tror jag skulle ta tid.
          den verkar ha blivit väldigt illa behandlad och cesars metod gör ju inte förtroendet för människor större precis.
          hunden ville bara därifrån, till och med hugga sig därifrån, så fruktansvärt tragiskt att se.

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 28-02-2012, 20:58
          Länk hit: #300

Medlem

CITAT (Bengalow @ 28-02-2012, 20:26) *
          Det finns ingen undermetod för att få en hund att lyda dig, och dina kommandon. Ni som säger att det bara är att belöna en hund, så gör den precis som ni vill, är drömmare. Det finns precis lika många "metoder" som det finns hundägare, och sedan plussar vi på med olika temperament hos hundar. Jag tror inte för ett ögonblick, att ni har den 100%-iga kollen på era hundar som ni säger.
          Jag låter vår lille hund springa lös så mycket som möjligt, vi tror att han har det bäst då. Ibland kommer det en hund, som han intresserar sig för och sticker iväg, men för det mesta gör han det inte. De flesta hundarna han ser känner igen honom, och blir också släppta, för att dom skall leka. Vi har ett gott förhållande till de flesta andra hundägarna, men en och annan nuinflyttad ser inte lika liberalt på saken."- Hundar skall lyda till 100% - eller vara kopplade!". Gu' vilket liv för en hund!

Vem har påstått sig ha 100% lydnad/kontroll på sin hund? Kan inte se att någon sagt det. Jag har det inte. Jag bor inte heller så att jag kan ha hunden lös här utan då får jag åka till något lämpligt ställe. Dessutom sa jag att det var främmande framrusande hundar jag inte gillar.

--------------------

Citera

21 sidor V  « < 13 14 15 16 17 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 09:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon