Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

21 sidor V  « < 17 18 19 20 21 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Jag vill bemöta ett påstående anngående Cesar Millan, Mannen som talar med Hundar !
          Bengalow
          Inlägg 02-03-2012, 21:01
          Länk hit: #361

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Jag känner heller ingen som "bankar skiten" ur hundar.
          Varför måste du ta till ytterligheter? En hund mår väl bäst, och känner det också, om matte eller husse behandlar den vänligt, och att den har belönats, för att den gjort som den blivit tillsagd. Inget konstigt med det! Så gör väl alla? Att kalla det för "metoder" i handhavandet med ett sällskapsdjur, tycker jag är att gå för långt. Det är umgänget mellan hundägaren och djur, som kan bli till en dröm. Dit kommer man inte med "metoder", lika lite som "barnuppfostran". När man litar på någon, så tyr man sig till den - tveklöst! och då är det kärlek som gäller - bara kärlek!! (och kanske lite godis vid ett bra jobb!)

Citera
          Monica i Nässjö
          Inlägg 02-03-2012, 21:07
          Länk hit: #362

Medlem
          Antal inlägg: 494
          Medlem nr: 8 480

Så lustigt, det du just beskrev är precis den mjuka uppfostringsmetoden som jag och många andra propagerar för. Så långt bort från CM.s vedergällningsuppfostran man kan komma. Nu steg du i aktning i mina ögon!

Citera
          Bengalow
          Inlägg 02-03-2012, 22:18
          Länk hit: #363

Medlem

Om man betraktar Cesar Millans program med förutfattade meningar, så kanske allting blir fel. Jag upplever en hundälskare, som hjälper människor med problem, oftast på grund av deras egen oförmåga, att "tygla" hundar. Han har "besegrat" små chihuahuas, som anser sig vara nummer 1 i flocken, med små medel, så att dom till slut ser sin egen roll som hund - inte som flockledare. Han har bevisat för pitbulls, att dom inte skall ge sig på andra hundar för att döda. Det finns så många, otaliga exempel på hur denne extraordinära man med sin kärlek och kunskap behandlar hundar, så att de blir en social tillgång till sina ägare.
          Att förkasta hans metoder eller psykologi rätt av, är mediokert. Den som säger att han/hon gör det bättre sträcker upp en hand! Inga händer?

Citera
          Motti
          Inlägg 02-03-2012, 22:33
          Länk hit: #364

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Cesar har visat att med rätt ägare så blir en Pittbull Amstaff Rottwiler Dobbe
          rman helt underbara hundar :)Han visar att med rätt hundägare och rätt inställning till våra hundar så kan man få en underbar hundkompis och franför allt att man väljer rätt hund till sin personlighet .

Citera
          Monica i Nässjö
          Inlägg 02-03-2012, 22:39
          Länk hit: #365

Medlem

Återigen så undrar jag, har du någon erfarenhet från hundkurser, facklitteratur eller etologistudier eller har du bildat din uppfattning enbart utifrån programmet "Mannen som talar med hundar"? Jag vill inte verka högfärdig men jag tror faktiskt det behövs ett visst mått av kunskap för att kunna sovra bland allt det han förmedlar. Tyvärr, för som flera här förklarat, det går inte att köpa allting rätt av och applicera det på sina egna valpar.

Citera
          Monica i Nässjö
          Inlägg 02-03-2012, 22:44
          Länk hit: #366

Medlem

CITAT (Motti @ 02-03-2012, 22:33) *
          rman helt underbara hundar :)Han visar att med rätt hundägare och rätt inställning till våra hundar så kan man få en underbar hundkompis och franför allt att man väljer rätt hund till sin personlighet .

Motti, så bra att du är här för jag har några frågor till dig eftersom du påstår att du är så erfaren. Vad har du gått för utbildningar? Vad vet du om etologi? Vad gör du/din make för att aktivera era hundar?

Citera
          merlin68
          Inlägg 02-03-2012, 23:24
          Länk hit: #367

Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem nr: 28 369

CITAT (Monica i Nässjö @ 02-03-2012, 22:39) *
          Jag vill inte verka högfärdig men jag tror faktiskt det behövs ett visst mått av kunskap för att kunna sovra bland allt det han förmedlar. Tyvärr, för som flera här förklarat, det går inte att köpa allting rätt av och applicera det på sina egna valpar.

Mitt i prick Monica! Där har vi problemet med hans program - att folk använder sig av metoderna utan urskiljning och utan att egentligen förstå vad det är de håller på med :-( Sedan tror jag faktiskt inte att CM sparkar hundar per automatik utan han använder den metod han anser passar för att få snabba resultat i ett "snabb-fix i tv" program. Tyvärr går ju som sagt det hela ut över hundar vars ägare tror att en snabb kick eller en strypsnara långt upp på halsen löser alla deras problem ohmy.gif

P.S. Dobermann är en mycket känslig hundras, det fungerar INTE att tillrättavisa en Dobbe fysiskt då knäcker du den helt! Det kan sluta mycket illa....Jag vet vad jag talar om har hållit på med rasen i många år och tagit hand om "problem-dobbar" och är utbildad inom hund med mer än 20 års erfarenhet.

Redigerat av merlin68: 02-03-2012, 23:29

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 02-03-2012, 23:57
          Länk hit: #368

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Monica i Nässjö @ 02-03-2012, 22:39) *
          ................det går inte att köpa allting rätt av och applicera det på sina egna valpar.

Tror du verkligen folk som köper valp är så urbota korkade att dom inte kan förstå att det är skillnad på att göra om beteendet på en extrem problemhund och att fostra små valpar?? Hoppas verkligen inte det är så illa med valpägare!!

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          herkules
          Inlägg 03-03-2012, 00:26
          Länk hit: #369

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Bengalow @ 02-03-2012, 22:18)
          1523559[/url]']
          Om man betraktar Cesar Millans program med förutfattade meningar, så kanske allting blir fel. Jag upplever en hundälskare, som hjälper människor med problem, oftast på grund av deras egen oförmåga, att "tygla" hundar. Han har "besegrat" små chihuahuas, som anser sig vara nummer 1 i flocken, med små medel, så att dom till slut ser sin egen roll som hund - inte som flockledare. Han har bevisat för pitbulls, att dom inte skall ge sig på andra hundar för att döda. Det finns så många, otaliga exempel på hur denne extraordinära man med sin kärlek och kunskap behandlar hundar, så att de blir en social tillgång till sina ägare.
          Att förkasta hans metoder eller psykologi rätt av, är mediokert. Den som säger att han/hon gör det bättre sträcker upp en hand! Inga händer?

upp med en hand, eller båda! karln är en idiot av rang!

CITAT (Anki på Öland @ 02-03-2012, 23:57)
          1523605[/url]']
          Tror du verkligen folk som köper valp är så urbota korkade att dom inte kan förstå att det är skillnad på att göra om beteendet på en extrem problemhund och att fostra små valpar?? Hoppas verkligen inte det är så illa med valpägare!!

en del valpköpare har köpt hela ceasarmillankonceptet, rakt av tyvärr, medelålders kvinnor mest. ännu mer tyvärr.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Motti
          Inlägg 03-03-2012, 00:38
          Länk hit: #370

Medlem

Anki på Öland !tyvär är det så att många är urbota dumma när skaffar hund så de inte ser till vad som passar dom som personlighet och vad de orkar de bara skaffar hund helt enkelt !sen hamnat dom på hundstallarna dom hundarna som sitter i hundstallarna i dag ! Vem ska ta hand om dom ?Jag har inte mycket till övers för dom som skaffar hund i dag för de vet fan inte vad de ger sig in på !samma med dom skaffar kan leva i upp till 15 -20 år .Allt är på kul för stunden för många katt och hundägare och de verkar inte ha några genuina känslor fär hunden katten de skaffar ,typ bara en kul grej !Tack och lov så finns det genuina katt hund ägare som inser att det är tio år som gäller eller mer !tyvär är de för få.

Citera
          Motti
          Inlägg 03-03-2012, 00:43
          Länk hit: #371

Medlem

Ber om ursäkt för att mycket av mitt inlägg bara försvann och blev lite korkat ,men här kan man inte gå tillbaks och ändra i text för då försvinner hela textrader bara man vill ändra ett stavfel .Ja så nu har jag skrivit om det här tre gånger och bättre blir det inte !jag ger upp slap.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 03-03-2012, 07:51
          Länk hit: #372

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Motti @ 03-03-2012, 00:43) *
          Ber om ursäkt för att mycket av mitt inlägg bara försvann och blev lite korkat ,men här kan man inte gå tillbaks och ändra i text för då försvinner hela textrader bara man vill ändra ett stavfel .Ja så nu har jag skrivit om det här tre gånger och bättre blir det inte !jag ger upp slap.gif

Vilket svammel! Du skulle nog vinna på att hålla dig ifrån datorn när hjärnan är så avtrubbad så du inte kan styra fingrarna.
          Kan du inte ändra ett stavfel så beror det på dig och inget annat.

...........

Anki, jag har hört folk som på fullaste allvar tror att deras små valpar är aggressiva för att dom bits och att dom då tar till CM:s metoder som dom sett på TV. Likaså när dom försöker få valpen att inte dra i kopplet. Dom tror helt enkelt att dom har en problemhund så ja det finns en hel del korkade människor tyvärr.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Monica i Nässjö
          Inlägg 03-03-2012, 08:17
          Länk hit: #373

Medlem

CITAT (Bengalow @ 02-03-2012, 22:18) *

Erkänner, jag ser hans program med förutfattade meningar. Men jag har aldrig förnekat att han är duktig och han har en särdeles förmåga att läsa av hundar. Det jag så förtvivlat vänder mig emot är metoden att ofta använda bestraffningar och tillfoga hundarna smärta när han behandlar problem vad det än må vara. Det går att komma tillrätta med problemhundar genom att i stället använda positiv förstärkning, tar förstås längre tid men är mycket mer varaktigt. Om man nu vet detta, varför i allsin dar väljer man att tillfoga någon smärta och obehag för att nå målet? Sedan ska han ha en stor eloge för att han lär den amerikanska befolkningen att deras hundar faktiskt behöver motion, skulle bara önska att han lärde dem att de också behöver aktiveras. Många av problemen har uppstått bara för att hundarna är understimulerade och skulle försvinna bara hunden fick en vettig arbetsuppgift.

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 03-03-2012, 09:26
          Länk hit: #374

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (*Stintan* @ 03-03-2012, 07:51) *
          ...........Anki, jag har hört folk som på fullaste allvar tror att deras små valpar är aggressiva för att dom bits och att dom då tar till CM:s metoder som dom sett på TV. Likaså när dom försöker få valpen att inte dra i kopplet. Dom tror helt enkelt att dom har en problemhund så ja det finns en hel del korkade människor tyvärr.

Då är jag mycket glad att jag inte träffat på dom utan enbart har välplanerade och pålästa valpköpare som lärt sig om rasen och kontaktar mig om dom får problem!

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 03-03-2012, 09:33
          Länk hit: #375

Medlem

CITAT (Anki på Öland @ 03-03-2012, 09:26) *
          Då är jag mycket glad att jag inte träffat på dom utan enbart har välplanerade och pålästa valpköpare som lärt sig om rasen och kontaktar mig om dom får problem!

Önskar att alla uppfödare vore som du Anki tummenupp.gif

--------------------

Citera
          Anma
          Inlägg 03-03-2012, 10:50
          Länk hit: #376

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Min erfarenhet är att de flesta medelålders damer vet vilken ras passar dem, i alla fall om det inte är första hunden.

Citera
          Bengalow
          Inlägg 03-03-2012, 16:48
          Länk hit: #377

Medlem

Monica, den som köper en hundvalp i stället för en liten sydd teddybjörn, så hardet gått fel. ALLT i hundväg innebär uppoffringar, i tid och energi. Kanske det är detta som visas i huvuddelen av Cesar Millans program - att inte värdesätta hunden som djur men som en "snuttefilt". Tyvärr blir ju resultatet därefter. När han till slut kommer in och hjälper ägarna, att förstå vad problemet egentligen är, så brukar hundarna bli oerhört mycket lättare att handskas med, just därför att ägarna har varit oförstående...Han uppfostrar ägarna. Det tycker jag är sunrt!

Citera
          herkules
          Inlägg 03-03-2012, 18:36
          Länk hit: #378

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

jag skulle vilja se honom ela eller vräka omkull hundägarna i USA smile.gif smile.gif

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 03-03-2012, 18:43
          Länk hit: #379

Medlem

CITAT (herkules @ 03-03-2012, 18:36) *
          jag skulle vilja se honom ela eller vräka omkull hundägarna i USA smile.gif smile.gif

giggle.gif

--------------------

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 03-03-2012, 20:35
          Länk hit: #380

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

CITAT (Motti @ 02-03-2012, 22:33) *

Och hur ska ägaren till en kamphund vara?
          Du besitter kunskap som du måste dela med dig av

Citera

21 sidor V  « < 17 18 19 20 21 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-06-2026, 15:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon