Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

31 sidor V  « < 16 17 18 19 20 > »   
          LåstNytt inlägg
          > Japansk flickpop
          malcolm
          Inlägg 14-04-2012, 22:56
          Länk hit: #341

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

CITAT (Cacki @ 14-04-2012, 18:33) *
          Det var väldigt vad du engagerar dej i att försöka urskuldra ev sexistiska kopplingar. Känner du dej träffad eller inte?.......BRA, du har redan sagt att du inte gör det, vad är det då att älta om?
          Ni kan väl åtminstone sluta att kasta omkring gliringar i en massa andra trådar i alla fall?

Just det, varför älta men det verkar onekligen intressant detta eftersom du inte kan låa bli att titta in i denna tråden om kommentera. Spelar det någon roll egentligen hur många gånger >Ruda och jag säger att vi INTE ser någpt sexistiskt med AKB?

Citera
          Motti
          Inlägg 14-04-2012, 23:01
          Länk hit: #342

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Tjejerna är ju bra vet jag och jag kan inte se något i deras show som har med sex att göra !jag ser bara ett gäng tjejer som har kul sjunger och dansar ! sen får väl vem som helst gilla dom gammal som ung !

Citera
          malcolm
          Inlägg 14-04-2012, 23:30
          Länk hit: #343

Medlem

Heja Motti! bravo.gif

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 15-04-2012, 06:31
          Länk hit: #344

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Cacki @ 14-04-2012, 22:41) *
          Tillräckligt söta för att göra sej på en video med kläderna på också...
          Sexism är ett vitt begrepp som inte ens wiki kan definiera på några rader text. För mej ingår också utnyttjande av kvinnor som (sex)objekt. Men visst, kopplar man bara sexism ihop med ordet diskriminering kan jag förstå att du undrar.
          Har du något lämpligare ord som jag kan använda så kan jag göra det istället.

Du behöver egentligen inte använda några sådana ord alls, det räcker med att skriva att du inte gillar AKB. Pratar du om sexism och annat negativt blir det samtidigt en pik, medveten eller omedveten, mot malcolm och mig. Vem som utnyttjar vem eller om det öht är frågan om utnyttjanden kan diskuteras men den diskussionen blir nog för omfattande. Kvinnor har dock i alla tider utnyttjat sin sexuella dragningskraft för att skaffa sig fördelar hos den andra halvan av befolkningen, sen kan man vända och vrida på det faktumet hur mycket som helst.

En annan sak är den här lite löjliga debatten om kjollängden. Vad ingen tagit upp är frågan om hur det ser ut ute på stan i Japan med kjollängd, det kanske är fullt naturligt med kortkort. En antydan kan man se i videon Sakura no shiori: http://www.youtube.com/watch?v=lhEK1mxOm-I I början finns det några scener från tjejernas sminkrum och när de kommer ur hissen. Kolla benen. Antingen är det långbyxor typ träningsoverall eller korta kjolar eller shorts. Jag väntar snart besked från en Japanresenär huruvida han kom över några CD+DVD men jag skall även fråga om kjollängd mm.

Tillägg: Förresten kan vi alla behöva en bensträckare så här på söndagsmorronen. Här kommer 50 sexistiska flickben i full frihet: http://www.youtube.com/watch?feature=endsc...7b5olg&NR=1

Extratillägg: Givetvis funkar den här videon som uppiggare även andra dagar precis som titeln säger: Everyday.

Redigerat av Gossen Ruda: 15-04-2012, 07:08

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Cacki
          Inlägg 15-04-2012, 07:38
          Länk hit: #345

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (malcolm @ 14-04-2012, 23:56) *
          Just det, varför älta men det verkar onekligen intressant detta eftersom du inte kan låa bli att titta in i denna tråden om kommentera. Spelar det någon roll egentligen hur många gånger >Ruda och jag säger att vi INTE ser någpt sexistiskt med AKB?

Kommenterar här gör jag eftersom den handlar om AKB48. Ni kan väl försöka hålla era gliringar här också? Det måste vara jobbigt för dem som inte har något intresse av AKB48 om den dåliga stämningen sprider sej i en massa andra trådar.

Redigerat av Cacki: 15-04-2012, 07:38

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 15-04-2012, 08:04
          Länk hit: #346

Medlem

CITAT (Cacki @ 15-04-2012, 08:38) *
          Kommenterar här gör jag eftersom den handlar om AKB48. Ni kan väl försöka hålla era gliringar här också? Det måste vara jobbigt för dem som inte har något intresse av AKB48 om den dåliga stämningen sprider sej i en massa andra trådar.

Skall försöka. Påpeka gärna också där det sker, när det sker, om det sker.

--------------------

Citera
          Cacki
          Inlägg 15-04-2012, 08:22
          Länk hit: #347

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Gossen Ruda @ 15-04-2012, 09:04) *
          Skall försöka. Påpeka gärna också där det sker, när det sker, om det sker.

tummenupp.gif

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Monica i Nässjö
          Inlägg 15-04-2012, 10:53
          Länk hit: #348

Medlem
          Antal inlägg: 494
          Medlem nr: 8 480

Men diskussionen handlar väl egentligen inte om att kjollängden är kort, att det är vanligt förekommande i Japan eller att samma fenomen finns här, det handlar väl om varför ni visar ett sånt brinnande intresse för dessa unga kvinnor? Jag är ganska övertygad om att hade det handlat om Ami Diamond eller Spice Girls så hade reaktionerna blivit precis de samma med gliringingar och skämt om gubbsjuka, tyvärr.
          Men nu bedyrar ni ju att det bara handlar om deras kvalitéer som underhållare så okej, jag tror er. Måste dock erkänna att jag har väldigt svårt att se de kvalitéerna flirting.gif

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 15-04-2012, 12:53
          Länk hit: #349

Medlem

CITAT (Monica i Nässjö @ 15-04-2012, 11:53) *
          Men diskussionen handlar väl egentligen inte om att kjollängden är kort, att det är vanligt förekommande i Japan eller att samma fenomen finns här, det handlar väl om varför ni visar ett sånt brinnande intresse för dessa unga kvinnor? Jag är ganska övertygad om att hade det handlat om Ami Diamond eller Spice Girls så hade reaktionerna blivit precis de samma med gliringingar och skämt om gubbsjuka, tyvärr.
          Men nu bedyrar ni ju att det bara handlar om deras kvalitéer som underhållare så okej, jag tror er. Måste dock erkänna att jag har väldigt svårt att se de kvalitéerna flirting.gif

Återkommer senare, skall fundera på orsakerna.

--------------------

Citera
          malcolm
          Inlägg 15-04-2012, 14:00
          Länk hit: #350

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 15-04-2012, 07:31) *
          En annan sak är den här lite löjliga debatten om kjollängden. Vad ingen tagit upp är frågan om hur det ser ut ute på stan i Japan med kjollängd, det kanske är fullt naturligt med kortkort. En antydan kan man se i videon Sakura no shiori: http://www.youtube.com/watch?v=lhEK1mxOm-I I

Märkligt att ingen någonsin har kommenterat den videon trots att den presenterats här flera gånger, om inte annat så borde man ha lagt märke till sången...

Citera
          malcolm
          Inlägg 15-04-2012, 15:41
          Länk hit: #351

Medlem

CITAT (Monica i Nässjö @ 15-04-2012, 11:53) *
          ... det handlar väl om varför ni visar ett sånt brinnande intresse för dessa unga kvinnor?

Vi gillar deras musik och de energiska framförandena med glittrande ögon och den glädje de förmedlar på scen och i videos. Det är lite spännande med att de är japanskor också och den som läser tråden skall märka att både Ruda och jag även visar intresse för det japanska också och vi har båda lärt oss saker om ett "nytt" land som vi inte visste förut. Visst är det mesta lättsmält gladpop men inte allt, ta det här med tsunamin tex. som drabbade landet för något år sedan, det har gjorts sånger om det med där de hyllar de tusentals offren och samlar in pengar till de drabbade familjerna. Att kalla deras musik för själlös är helt befängt om man inte kan japanska så man förstår vad de sjunger, av någon konstig anledning så får jag de flesta texterna översatta till engelska iom- att jag köpte ny skärm och det finns mycket djup i flera av dem. Till sist, tycke och smak kan man inte påverka så mycket och Ruda och jag har väl en speciell japangen, kanske är vi ninjor eller samurajer båda två innerst inne. biggrin.gif

Citera
          Anma
          Inlägg 15-04-2012, 17:06
          Länk hit: #352

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (malcolm @ 15-04-2012, 15:00) *
          Märkligt att ingen någonsin har kommenterat den videon trots att den presenterats här flera gånger, om inte annat så borde man ha lagt märke till sången...

Jag är ganska övertygad om att jag kommenterat denna video. I synnerhet sången. Nåt med stil med att vist, fin körsång men det ger mig inte mycket, ingen av dessa tjejer har särskilt speciell eller egen röst. Alla låter som vemsomhelst som kan sjunga och hålla tonen.

Citera
          malcolm
          Inlägg 15-04-2012, 20:45
          Länk hit: #353

Medlem

De får väl supa och knarka i några år så de blir peeeeersoooonliga och får sjäääääääl. alien.gif

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 15-04-2012, 20:49
          Länk hit: #354

Medlem

CITAT (Anma @ 15-04-2012, 18:06) *
          Jag är ganska övertygad om att jag kommenterat denna video. I synnerhet sången. Nåt med stil med att vist, fin körsång men det ger mig inte mycket, ingen av dessa tjejer har särskilt speciell eller egen röst. Alla låter som vemsomhelst som kan sjunga och hålla tonen.

Vitsen med körsång är nog inte att det skall finnas särpräglade stämmor, det är gruppen som är viktigast. Jag skall återkomma till det med mitt långa svar. Orkar inte i kväll, har slagits med vedklabbar hela dagen.

--------------------

Citera
          Tapio
          Inlägg 15-04-2012, 21:01
          Länk hit: #355

Medlem
          Antal inlägg: 1 400
          Medlem nr: 2 402

CITAT (malcolm @ 15-04-2012, 21:45) *
          De får väl supa och knarka i några år så de blir peeeeersoooonliga och får sjäääääääl. alien.gif

Halaj!

Precis! laugh.gif laugh.gif

Bara genom lidande kan stor konst uppkomma!!

//T

Citera
          Anma
          Inlägg 15-04-2012, 22:02
          Länk hit: #356

Medlem

CITAT (malcolm @ 15-04-2012, 21:45) *

Väldigt många av dem som jag gillar och som har både personlig röst och själ i sången har aldrig någonsin supit eller knarkat. Adele till exempel.
          Ett annat exempel, Jonny Lang. Denna låt är inspelad när killen är 14 år.
          Här är han 16.
          Han hade (säger hade för de nyare skivorna är skit enligt mig) både själ och personlighet i rösten.

CITAT (Gossen Ruda @ 15-04-2012, 21:49) *
          Vitsen med körsång är nog inte att det skall finnas särpräglade stämmor, det är gruppen som är viktigast. Jag skall återkomma till det med mitt långa svar. Orkar inte i kväll, har slagits med vedklabbar hela dagen.

Det är därför körsång blir tråkigt. Körer med solosång med en personlig röst ger mig mycket mer.

Redigerat av Anma: 15-04-2012, 22:12

Citera
          Anma
          Inlägg 15-04-2012, 22:13
          Länk hit: #357

Medlem

Förresten, förlåt att jag besudlar er tråd med bra musik. giggle.gif

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 16-04-2012, 07:15
          Länk hit: #358

Medlem

CITAT (Anma @ 15-04-2012, 23:02) *
          Det är därför körsång blir tråkigt. Körer med solosång med en personlig röst ger mig mycket mer.

Fel att prata om körsång när det gäller AKB, stämmosång är bättre beskrivning. Man turas om att sjunga hela tiden. Det går att höra men då måste man vara intresserad av att lyssna efter det. Är man negativ från början är det nog svårt.

--------------------

Citera
          silos
          Inlägg 16-04-2012, 07:20
          Länk hit: #359

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (Motti @ 15-04-2012, 00:01) *
          Tjejerna är ju bra vet jag och jag kan inte se något i deras show som har med sex att göra !jag ser bara ett gäng tjejer som har kul sjunger och dansar ! sen får väl vem som helst gilla dom gammal som ung !

Bra skrivet!

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 16-04-2012, 08:21
          Länk hit: #360

Medlem

Anma, den här jag plockat fram till dig eftersom du gillar gitarrspel: http://www.youtube.com/watch?v=IkpYpGN0kSo

Här är originalet: http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=PjgyH3lVI18

Edit: Han heter alltså Marco, tyvärr hittar jag inte så mycket som inte är på japanska. Skön typ som spelar bra. Tycker hans alster är en god hyllning till originalet, ingen parodi eller andra elakheter.

Redigerat av Gossen Ruda: 16-04-2012, 08:38

--------------------

Citera

31 sidor V  « < 16 17 18 19 20 > » 
          LåstNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-06-2026, 07:20

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon