Varför diskuterar malcolm och Rudan inte AKB48 privat istället (funkar ju utmärkt med privata inlägga här på forumet eller kanske via mail), eller varför inte på något forum där de flesta har samma åsikt nu när det uppenbarligen inte är ok för andra att ha negativa åsikter om gruppen eller det rätt fanatiska intresset för den?
Passar på att gör ett inlägg i debatten med risk för att få på käften: Trots påståenden om motsatsen så får jag känslan av att de flesta som är positiva till AKB48 inte är så värst intresserade av de enskilda tjejernas talang utan snarare av att det just är en grupp söta, unga flickor som sjunger lättsmält pop (trist.....zzzzzzzz

) som är så pass oförarglig att den inte stör det visuella intrycket. Tycker speciellt att frågan som flaxss ställde tidigare i tråden om vad som händer med medlemmarna när de har blivit för gamla fick ett rätt talande svar av Rudan (fast jag kanske har missuppfattat något?):
CITAT
CITAT (flaxss @ 25-05-2012, 17:23)
Undra vad som händer när dom passerar 25-30,, då är det väl inte lika lätt att få dom att se ut som 13-15åringar. Har dom karriär kvar då? Tyvärr är det väl så.
Bra fråga men inget som engagerar mig.
Bryr man sig inte om vad som händer med tjejerna när de blivit för gamla för AKB48 så drar i alla fall jag slutsatsen att man i grund och botten inte är ett skvatt intresserad av deras personlighet eller artistiska uttryck (eller ens om dom är särskilt duktiga) utan bara ser dem som lagom anonymt ögongodis som lätt kan avvaras och ersättas med nytt när det inte är lika trevligt att titta på längre. Talangfulla artister med personlighet växer verkligen inte på träd så om någon sådan måste sluta i en grupp borde en engagerad supporter bli åtminstone lite bekymrad.