Hej igen!
Jag funderar på två saker, det ena är klätterhortensian som jag planterade förra året.
Sambon har ändrat planerna lite & den kommer inte längre att kunna vara där den är, så nu funderar jag på vart jag ska placera den. Har ju Rosenhagtornen som jag skrivit om i tidigare tråd. De ser tråkiga ut eftersom de tappar bladen tidigt & jag hade tänkt plantera en Paul Farges att klättra i den ena. Frågan är om det skulle funka att ist plantera klätterhortensian där eller om den förstör Rosenhagtornen, alternativt om de inte fixar rotkonkurrens från varandra?
Fråga två & mitt lilla mysterie. Jag planterade 2 st Bokharabinda vid pergolan förra sommaren & tänkte att de skulle växa snabbt. Men det var inte mycket som hände.... växte i princip ingenting på hela sommaren!
Var inne på en annan tråd i morse & läser detta;
" Bokharabindan växer inte på samma sätt som Klätterhortensian utan den slänger ut långa lianer som vindar sej runt det som finns i närheten. Klätterhortensian har sugfötter som fäster på underlaget. "
Men när jag tittar på min bokharabinda så ser jag fästen, trådar som har fäst eller sugit fast i stolpen.... ?
Kan jag ha fel växt?
Redigerat av Vinterflickan: 25-02-2012, 11:33