Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

75 sidor V  « < 21 22 23 24 25 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Argtråden, Vad gjorde dig arg i dag ?
          caprifol
          Inlägg 09-12-2012, 09:41
          Länk hit: #441

Medlem
          Antal inlägg: 611
          Medlem nr: 6 380

CITAT (Ugglemormor @ 09-12-2012, 05:45) *
          Blev bara så arg när jag nu förstår hur naiv och lättlurad jag varit ------ däri skrev jag, men inget mer om det då......
          Felet är inte mitt i alla fall, ville/vill hjälpa till när jag har möjlighet till det, är det fel`????????hade lite tankar åt det hållet att dela med mig, men vad fan får man om det??????

Göra som gubben säger, bränn skiten!------ tummenupp.gif

Det löser sig under veckan utan att jag behöver irritera mig på den tanten mera i detta liv ........

Nu blir jag också arg - dumt för antagligen provocerar du bara o vill ha ännu mer uppmärksamhet... Läskigt att inte heller gubben tänker vettigare! Vill du ha kontonummer till SOS Barnbyar i t ex Namibia?

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 09-12-2012, 10:24
          Länk hit: #442

Gäster

Caprifol,

Japp, det kan du ge till mig.......numret till barnbyn .....

Gubben är så jäkla trött o sliten med allt som hänt och ilsken på min mors beteende, så det var väl det enklaste han slängde ut sig när han får ta hand om pappren som kom.
          Han sade hela tiden att sluta med att låta dom utnjyttja mig, men beslutet måste jag ta själv, värre än så är det inte.......
          Om knappt en vecka är detta minne blott .......

Citera
          caprifol
          Inlägg 09-12-2012, 10:38
          Länk hit: #443

Medlem

CITAT (Ugglemormor @ 09-12-2012, 10:24) *
          Caprifol,

Gubben är så jäkla trött o sliten med allt som hänt och ilsken på min mors beteende, så det var väl det enklaste han slängde ut sig när han får ta hand om pappren som kom.
          Han sade hela tiden att sluta med att låta dom utnjyttja mig, men beslutet måste jag ta själv, värre än så är det inte.......

Kommer under dagen - numret alltså. Man får rapporter ibland m foton om hur gåvor använts. Extragåva till jul t ex kan ge barnen en liten utflykt el en julklapp. Men som i alla barnbyar är det förstås fadderbidrag o gåvor som möjliggör deras existens öht.

Citera
          caprifol
          Inlägg 09-12-2012, 11:45
          Länk hit: #444

Medlem

Osäker på vad forumregler säger om att "propagera" för en enskilt utvald organisation (Moderator?) så jag skickar PM till dig Ugglemormor med info om ovanstående - och hoppas det var ett seriöst önskemål.

Citera
          pejori
          Inlägg 09-12-2012, 13:42
          Länk hit: #445

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Ugglemormor @ 09-12-2012, 10:24) *
          Caprifol,

Annars kan du skänka dom till Barncancerfonden eller "min stora dag" dunno.gif
          http://www.minstoradag.org/?gclid=CLLPt7isjbQCFZR3cAodRFcA3g

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 09-12-2012, 15:30
          Länk hit: #446

Gäster

Tackar för alla förslag, det är allvarligt menad och tack för PM, det uppskattar jag.

Det är gott att andra får nytta av dem, för mig är det bara beska minnen som jag inte vill behålla, även att pengar är välkommet om det ges med välvilja. Jag har gråtit över alla besvikelser, så nu är det nog och jag samlar inte på hög o har det jag behöver gotto väl........

Nu sätter vi punkt till detta men PM är öppet för förslag o jag tror att våra moderutter har inget emot detta för de vet mer om mig än de flesta.......

................................ kompiskram.gif ...................... smiley_small_hug.gif .................... tummenupp.gif

Citera
          Klint
          Inlägg 09-12-2012, 15:35
          Länk hit: #447

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

Ugglemor
          Eller kanske ett gruppboende med förståndshandikappade.förstår att de ligger dej varmt om hjärtat wub.gif de skulle kunna få nåt extra, det finns så mycket bra man kan göra,du kommer säkert på nåt som känns meningsfullt för dej!

Jag blev tvär förb----d i dag när jag inte kom ut på nätet ranting.gif

Datorer och bilar som krånglar är det absolut värsta jag vet,jag känner mej totalt maktlös USCH!

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera
          gnon49
          Inlägg 09-12-2012, 16:14
          Länk hit: #448

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Att man ville förbjuda barnen att vara pepparkaksgubbe. Hur kan en skola eller lärare vara så inhuman o rasistisk att hon jämför en pepparkaksgubbe med mörkhyade. Barnen kan ju tro att det är något fel att vara mörkhyad. Man skäms. Annars är jag glad idag. biggrin.gif

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          skånepåg
          Inlägg 09-12-2012, 16:23
          Länk hit: #449

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

Det hela var ett missförstånd, men i vissa länder får man inte fira jul längre tom. julgranar är bannlysta, vad som komma skall, jadu, man kan inte anklaga endast en enda religion men islameringen har visat sina goda sidor från Reinfeldts massinvandring som svenn****r så glatt ska acceptera.
          Vi får se hur det blir ännu bättre med denna mångkultur som sverige inte kan hantera om 10 år till flirting.gif

Redigerat av skånepåg: 09-12-2012, 16:43

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Huggorm
          Inlägg 09-12-2012, 16:38
          Länk hit: #450

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (skånepåg @ 09-12-2012, 16:23) *
          Det hela var ett missförstånd, men i vissa länder får man inte fira jul längre tom. julgranar är bannlysta, vad som komma skall, jadu, man kan inte anklaga endast en enda religion men islameringen har visat sina goda sidor från Reinfeldts massinvandring som svennehoror så glatt ska acceptera.
          Vi får se hur det blir ännu bättre med denna mångkultur som sverige inte kan hantera om 10 år till flirting.gif

Tänk på ordvalet nästa gång, "svennehoror" är inte något som passar på det här forumet.

Moderator

Citera
          skånepåg
          Inlägg 09-12-2012, 16:45
          Länk hit: #451

Medlem

Ett vanligt uttalande bland från så små som 10 åringar häromkring, men vettikett ska ju upphållas, så sorry, redigerats flirting.gif

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          pejori
          Inlägg 09-12-2012, 16:50
          Länk hit: #452

Medlem

CITAT (skånepåg @ 09-12-2012, 16:45) *
          Ett vanligt uttalande bland från så små som 10 åringar häromkring, men vettikett ska ju upphållas, så sorry, redigerats flirting.gif

Inte OK. oavsett hur vanligt det än är.

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          gnon49
          Inlägg 09-12-2012, 16:56
          Länk hit: #453

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

CITAT (skånepåg @ 09-12-2012, 16:23) *
          Det hela var ett missförstånd, men i vissa länder får man inte fira jul längre tom. julgranar är bannlysta, vad som komma skall, jadu, man kan inte anklaga endast en enda religion men islameringen har visat sina goda sidor från Reinfeldts massinvandring som svenn****r så glatt ska acceptera.

Men detta hade ju egentligen ingenting med invandring att göra. Det var ju ett stollebeslut helt enkelt. Som gjorde skillnad på vi o dom. Barn förstår mer än vi vuxna ibland.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          pejori
          Inlägg 09-12-2012, 17:04
          Länk hit: #454

Medlem

CITAT (gnon49 @ 09-12-2012, 16:56) *
          Men detta hade ju egentligen ingenting med invandring att göra. Det var ju ett stollebeslut helt enkelt. Som gjorde skillnad på vi o dom. Barn förstår mer än vi vuxna ibland.

Visst är det så...
          Tror "missförståndet" är en efterkonstruktion.

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Peztis
          Inlägg 09-12-2012, 17:09
          Länk hit: #455

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

Skulle sätta dit en honkontakt på en avklippt sladd så det blev en förlängningssladd till en julstjärna.

Usch vad arg jag blev - eller irriterad, egentligen, eller något mittemellan - när jag skulle skruva ihop kontakten och hade en bit kvar som jag inte fattade vad det var för något. Respekt som man har för el så la jag hela alltet i en påse och slängde ned i källaren.

Och ingen annan kontakt hade jag hemma i gömmorna - jag som är som duktig på bra-att-ha-saker! Ekorre är nog bara förnamnet... biggrin.gif

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera
          skånepåg
          Inlägg 09-12-2012, 17:13
          Länk hit: #456

Medlem

Det har du rätt i, det var ett missförstånd, men den som lever får se vad som händer med gulliga sverige som tar emot de mest oanpassningsbara flyktingar som andra länder inte vill ha, man tar seden dit man kommer? flirting.gif

CITAT (Peztis @ 09-12-2012, 17:09) *
          Skulle sätta dit en honkontakt på en avklippt sladd så det blev en förlängningssladd till en julstjärna.

Usch vad arg jag blev - eller irriterad, egentligen, eller något mittemellan - när jag skulle skruva ihop kontakten och hade en bit kvar som jag inte fattade vad det var för något. Respekt som man har för el så la jag hela alltet i en påse och slängde ned i källaren.

Och ingen annan kontakt hade jag hemma i gömmorna - jag som är som duktig på bra-att-ha-saker! Ekorre är nog bara förnamnet... biggrin.gif

Skarva sladden istället för kontakten flirting.gif

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          malcolm
          Inlägg 09-12-2012, 18:01
          Länk hit: #457

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Att det är så få som hjälper till att hålla den gemensamma parkeringen snöfri här på området, det är sex platser och de flesta ställer sig där det redan är skottat utan tanke på att kanske skotta upp en egen ruta.

Citera
          Peztis
          Inlägg 09-12-2012, 18:58
          Länk hit: #458

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

CITAT (skånepåg @ 09-12-2012, 17:13) *
          Det har du rätt i, det var ett missförstånd, men den som lever får se vad som händer med gulliga sverige som tar emot de mest oanpassningsbara flyktingar som andra länder inte vill ha, man tar seden dit man kommer? flirting.gif
          Skarva sladden istället för kontakten flirting.gif

Nja... då måste jag ju klippa sönder julstjärnesladden och det är jag inte riktigt beredd på att göra. Bättre med en separat som jag kan använda till annat efter jul, tänkte jag!

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera
          Rebecca
          Inlägg 10-12-2012, 09:14
          Länk hit: #459

Medlem
          Antal inlägg: 785
          Medlem nr: 28 483

Jag blr arg på människor som påstår att "nej, jag är inte rasist men...", som sedan kommer med rasistiska uttalanden.

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 10-12-2012, 09:25
          Länk hit: #460

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Rebecca @ 10-12-2012, 09:14) *
          Jag blr arg på människor som påstår att "nej, jag är inte rasist men...", som sedan kommer med rasistiska uttalanden.

Det blir jag också arg på..

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera

75 sidor V  « < 21 22 23 24 25 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-06-2026, 02:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon