Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

75 sidor V  « < 23 24 25 26 27 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Argtråden, Vad gjorde dig arg i dag ?
          Wilmer
          Inlägg 11-12-2012, 00:00
          Länk hit: #481

Medlem
          Antal inlägg: 10 735
          Medlem nr: 2 529

asch, muntra tillrop från någon som inte kännt olycka rolleyes.gif men efter olyckor känns ganska lite som en stor lycka! men här ska vi ju vara arga såg nu tiger jag flirting.gif

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Motti
          Inlägg 11-12-2012, 00:03
          Länk hit: #482

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Äsch jag får väl va arg jag med då så gnällskräpper jag med dig rolleyes.gif

Citera
          Wilmer
          Inlägg 11-12-2012, 00:13
          Länk hit: #483

Medlem
          Antal inlägg: 10 735
          Medlem nr: 2 529

tummenupp.gif

eller......

ranting.gif

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Motti
          Inlägg 11-12-2012, 00:16
          Länk hit: #484

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

cool.gif

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 11-12-2012, 12:19
          Länk hit: #485

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Är så trött på knäppskallen som plogar smågatorna här. Utanför huset finns det en lokalkörbana, ca 7 m bred. Knäppe kommer och plogar först åt ena hållet, sen åt andra och lägger upp snön mot våra tomter. Vanligtvis där vi redan handskottat eftersom kommunen ålagt oss att skotta en fiktiv trottoar på 1,2 m. Jag har tänkt passa på och stoppa honom men missat men nu såg jag att en granne längre ner på gatan lyckats och stod och pekade och förklarade. Hoppas på en förbättring. På andra sidan lokalkörbanan är det en 5 m bred gräsmatta så där kan man ploga upp hur mycket som helst.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 11-12-2012, 13:02
          Länk hit: #486

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Här blir vallen ut till vägen också högre och högre och hårdare och hårdare ju fler gånger plogen kommer sad.gif

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Klint
          Inlägg 11-12-2012, 13:23
          Länk hit: #487

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

Jag är faktiskt för ovanlighetens skull lite arg på mej själv.Jag är så himla seeg jag har så mycket i tankarna som jag ska göra men det blir nästan inte nåt gjort,ska till tandläkaren halv 4 och tänkte gör rent vedspis och braskamin samt städa toan och plocka in tvätt men jaa halva toan städad och så sitter jag här rtfm.gif
          ranting.gif skulle ju handla oxå före tandl. thumbdown.gif

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 11-12-2012, 16:03
          Länk hit: #488

Gäster

Jag blev faktiskt rätt så sur när jag glömde bort mig att jag inte får böja mig framåt och när maken kom hem fr. stan med matkassar, skulle jag plocka upp åt honom och böjde mig ner ..... varpå han skriker och rycker tag i mig att just det får du ju inte göra för ryggen ........
          Jag glömde gå ner på knäna och nu har jag fått böta för det med värken ovanför midjan i ryggen .....

När ska jag lära mig detta nya sättet att röra mig????? ranting.gif

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 11-12-2012, 16:37
          Länk hit: #489

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Så väl jag känner igen mig i din beskrivning Klint. Ju mer stressad och ju fler måsten man känner desto mindre får man gjort. Hoppas det går bra hos tandläkaren i alla fall kram2.gif

Ugglemormor. Jag vet inte om man nånsin lär sig att alltid röra sig på rätt sätt. sad.gif När man inte har ont längre är det så lätt att hamna i gamla vanor igen. Det gäller många saker i livet, tyvärr.

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 11-12-2012, 16:46
          Länk hit: #490

Gäster

Eva,

Jag frågade min operatör att vad är det värsta som kan hända mig efter denna operation och han svarade att ...... du kan bli helt smärtfri och glömmer bort att du inte får böja dej framåt eller vrida på kroppen....
          Kotorna ovanför midjan, som inte är opererade kommer att bli hårt belastade med fel rörelser och fel lyft och då får man fortsätta att steloperera dem också ........
          Då förstår du att det gäller att tänka före ...... vilket man inte alltid gör, tyvärr..... men i natt o ännu har jag rätt ont efter det lilla "felsteget" igår ...... usch jaaa ..... inte lätt att vara människa ....... confused.gif

Citera
          Peztis
          Inlägg 11-12-2012, 17:42
          Länk hit: #491

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

Blev vansinnigt arg idag!

En på jobbet jobbar halvtid, andra halvan är den arbetande arbetslös. Någon typ av diagnos har tydligen den arbetande men ingen vet vilken. Jag skulle tippa på Aspergers el liknande. Människan kan arbeta men behöver bli tillsagd vad som ska göras annars är det pillrande på telefonen som gäller (spel, surfning....?).
          I alla fall vill den arbetande bli sjukpensionär! När man är i 25-30 år och inte har någon fysisk åkomma och faktiskt KAN arbeta? Gäller bara att hitta rätt sak att sysselsätta sig med.
          Människan kom idag glatt och berättade för en annan på jobbet att "Nu är jag deltidspensionär och så har jag sagt att jag har kört bil, jobbat mycket, gör det och det och får ut ännu lite mer pengar!". Människan har inte körkort och har jobbat så lite som möjligt.

Orsaken till att den anställde vill bli sjukpensionär är att det blir det lite mer pengar i plånboken än det är nu. Jag får inte ihop den matematiken men å andra sidan så är huvudet inte riktigt på rätt skaft på den anställde. (Ursäkta, men det är sant!)

Samtidigt sitter en annan kollega och pratar med en vän som gråter i telefon för att hon blir utförsäkrad och kan inte jobba för hon har så ont. Hon VILL jobba men klarar inte av det.
          Samma kollega har dessutom en bekant som berättade att en kommun betalar pengar till hyran till narkomaner. Narkomanen i sin tur går och köper knark för pengarna. Hyresvärden får då pengarna för hyran ifrån kommunen - kommunen har då alltså betalat hyran två gånger. Orsaken är för att man inte vill kränka narkomanen, integriteten ni vet.

Åh fy vad jag blir arg!

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera
          Anma
          Inlägg 11-12-2012, 17:51
          Länk hit: #492

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Peztis @ 11-12-2012, 17:42) *
          Blev vansinnigt arg idag!

En på jobbet jobbar halvtid, andra halvan är den arbetande arbetslös. Någon typ av diagnos har tydligen den arbetande men ingen vet vilken. Jag skulle tippa på Aspergers el liknande. Människan kan arbeta men behöver bli tillsagd vad som ska göras annars är det pillrande på telefonen som gäller (spel, surfning....?).
          I alla fall vill den arbetande bli sjukpensionär! När man är i 25-30 år och inte har någon fysisk åkomma och faktiskt KAN arbeta? Gäller bara att hitta rätt sak att sysselsätta sig med.
          Människan kom idag glatt och berättade för en annan på jobbet att "Nu är jag deltidspensionär och så har jag sagt att jag har kört bil, jobbat mycket, gör det och det och får ut ännu lite mer pengar!". Människan har inte körkort och har jobbat så lite som möjligt.

Orsaken till att den anställde vill bli sjukpensionär är att det blir det lite mer pengar i plånboken än det är nu. Jag får inte ihop den matematiken men å andra sidan så är huvudet inte riktigt på rätt skaft på den anställde. (Ursäkta, men det är sant!)

Samtidigt sitter en annan kollega och pratar med en vän som gråter i telefon för att hon blir utförsäkrad och kan inte jobba för hon har så ont. Hon VILL jobba men klarar inte av det.
          Samma kollega har dessutom en bekant som berättade att en kommun betalar pengar till hyran till narkomaner. Narkomanen i sin tur går och köper knark för pengarna. Hyresvärden får då pengarna för hyran ifrån kommunen - kommunen har då alltså betalat hyran två gånger. Orsaken är för att man inte vill kränka narkomanen, integriteten ni vet.

Åh fy vad jag blir arg!

Det där med narkomaner, är det så eller bara hörsägen? Låter mycket märkligt...

Citera
          pejori
          Inlägg 11-12-2012, 17:56
          Länk hit: #493

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Anma @ 11-12-2012, 17:51) *
          Det där med narkomaner, är det så eller bara hörsägen? Låter mycket märkligt...

Tycker jag också. tummenupp.gif
          Sedan att man får mer pengar som sjukpensionär är en myt, då den grundas på intjänad ATP vilket inte kan bli så mycket i den åldern. (25-30 år)

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Anma
          Inlägg 11-12-2012, 18:06
          Länk hit: #494

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Sjukersättning (sjukpension) är inte många korvören.
          https://www.forsakringskassan.se/wps/wcm/co...pdf?MOD=AJPERES

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 11-12-2012, 19:28
          Länk hit: #495

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Kan inte tänka mig att någon kommun betalar hyran dubbelt upp. Om inte den hjälpsökande sköter sina räkningar gissar jag att kommunen kan betala direkt till hyresvärden, åtminstone om det är ett kommunalt boende. Som socialbidragstagare lever man inte i något överflöd, snarare tvärt om så nån finansiering av ett narkotikamissbruk räcker pengarna inte till.

Sen när det gäller personer med aspberger eller andra psykiska diagnoser så tycker jag inte man ska uttala sig om vad dom kan göra. Det kan vara ett svårt handikapp som är minst lika stort hinder som det fysiska handikappet, men det syns inte utanpå.
          Det finns många med t ex aspergers syndrom som aldrig kommer ut i arbetslivet och är man under trettio får man aktivitetsersättning. Det är inte mer fett än att leva på socialbidrag. Existensminimum.

Citera
          pejori
          Inlägg 11-12-2012, 19:31
          Länk hit: #496

Medlem

CITAT (Anma @ 11-12-2012, 18:06) *
          Sjukersättning (sjukpension) är inte många korvören.
          https://www.forsakringskassan.se/wps/wcm/co...pdf?MOD=AJPERES

Precis... tummenupp.gif

CITAT (Eva i Skåne @ 11-12-2012, 19:28) *
          Kan inte tänka mig att någon kommun betalar hyran dubbelt upp. Om inte den hjälpsökande sköter sina räkningar gissar jag att kommunen kan betala direkt till hyresvärden, åtminstone om det är ett kommunalt boende. Som socialbidragstagare lever man inte i något överflöd, snarare tvärt om så nån finansiering av ett narkotikamissbruk räcker pengarna inte till.

Sen när det gäller personer med aspberger eller andra psykiska diagnoser så tycker jag inte man ska uttala sig om vad dom kan göra. Det kan vara ett svårt handikapp som är minst lika stort hinder som det fysiska handikappet, men det syns inte utanpå.
          Det finns många med t ex aspergers syndrom som aldrig kommer ut i arbetslivet och är man under trettio får man aktivitetsersättning. Det är inte mer fett än att leva på socialbidrag. Existensminimum.

Ja, ingen är den andra lik.
          Min väninnas pojke kommer aldrig ut i jobb, då hans asperger sätter käppar i hjulet för honom.

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 11-12-2012, 20:03
          Länk hit: #497

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Eva i Skåne @ 11-12-2012, 19:28) *

tummenupp.gif Så är det!

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Peztis
          Inlägg 11-12-2012, 22:17
          Länk hit: #498

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

Jag förstår vad ni säger men nu är det faktiskt en som KAN utföra sysslor (med lite vägledning så utförs de alldeles utmärkt och det är inte det allra enklaste saker man kan tänka sig) och jag säger inte att människan HAR Aspbergers, det är bara en tanke från min sida. Jag har en i familjen som har Aspbergers så det är inte något som är främmande för mig.

Saken är den att människan berättar det på ett sätt som att "Ha, jag lurade dem alla!". Sedan att människan lurar sig själv och tror att det i verkligheten kommer att bli mer pengar - ja, det är en annan sak det.

Och det där med kommunen är inte en myt utan det var en som praktiserat där som berättade det.

Finns nog många saker som är konstiga i samhället...

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera
          pejori
          Inlägg 11-12-2012, 23:12
          Länk hit: #499

Medlem

CITAT (Peztis @ 11-12-2012, 22:17) *
          Jag förstår vad ni säger men nu är det faktiskt en som KAN utföra sysslor (med lite vägledning så utförs de alldeles utmärkt och det är inte det allra enklaste saker man kan tänka sig) och jag säger inte att människan HAR Aspbergers, det är bara en tanke från min sida. Jag har en i familjen som har Aspbergers så det är inte något som är främmande för mig.

Saken är den att människan berättar det på ett sätt som att "Ha, jag lurade dem alla!". Sedan att människan lurar sig själv och tror att det i verkligheten kommer att bli mer pengar - ja, det är en annan sak det.

Och det där med kommunen är inte en myt utan det var en som praktiserat där som berättade det.

Finns nog många saker som är konstiga i samhället...

Visst är det så.. tummenupp.gif
          Jag uppfattade ditt orginalinlägg som om det var fakta att det blir mer pengar i plånboken.
          En ren missuppfattning M.A.O. tummenupp.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 12-12-2012, 11:39
          Länk hit: #500

Gäster

Eller om man vänder på det så blir det pengar om personen i fråga vill inte jobba alls, annars hade de endast soss att gå till.
          Känner en kvinna som inte har tagit ett vettigt handtag i sitt liv. Har högskolebetyg i ekonomi, men sedan ville inte ut till arbetsmarknaden ..... enl. henne själv är hon inte ämnad att jobba, endast bli försörjd resten av sitt liv och med detta menar hon att hon accepterar endast finare kläder osv......
          Nu har hon kämpat mot ca, 20 år o tror att nu äntligen till nästa sommaren kommer hon få sin heltidssjukpension.

Skulle vilja ge henne en spark i rö...ven!..... devil.gif .

Helt annan sak om hon hade en gubbe som var rik, men den stackarn klarar knappt sina egna räkningar efter att betalat hennes först........men är han så dum så ......

Citera

75 sidor V  « < 23 24 25 26 27 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-06-2026, 07:30

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon