Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

75 sidor V  « < 25 26 27 28 29 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Argtråden, Vad gjorde dig arg i dag ?
          Anma
          Inlägg 14-12-2012, 16:25
          Länk hit: #521

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Ugglemormor, tänk på att du lämnar ut människor väldigt mycket nu. Finns ingen anledning att skriva så öppet om de dina här på odla.

/mod

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 14-12-2012, 16:35
          Länk hit: #522

Gäster

Anma,

Jag blev ifrågasatt att snacka goja om någon jag inte känner till. Meningen var inte gå mer inpå detta, men med misstankar att jag inte vet vad hon gör var ju inte heller rätt.........
          Vad gör man då????????.

Redigerat av Ugglemormor: 14-12-2012, 16:36

Citera
          Anma
          Inlägg 14-12-2012, 16:55
          Länk hit: #523

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Ugglemormor @ 14-12-2012, 16:35) *
          Anma,

Jag blev ifrågasatt att snacka goja om någon jag inte känner till. Meningen var inte gå mer inpå detta, men med misstankar att jag inte vet vad hon gör var ju inte heller rätt.........
          Vad gör man då????????.

Ett tips är att inte ta åt dig när människor misstror dig.

Citera
          skånepåg
          Inlägg 14-12-2012, 17:10
          Länk hit: #524

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

Pepparkake dramat upptrappas med att kalle ankas julprogram ska det tas bort vissa scener för de anses stötande? http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article15933831.ab
          Ja, snart får vi inte ha julbocken och granar ute på gatorna i heller som i vissa länder för det är inte enligt deras kulturer.....
          Rasistiska åsikter? Vad kallas det när det är enligt deras regler vi ska följa, ta seden dit man kommer?
          Omvänd rasism? tongue.gif

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 14-12-2012, 17:13
          Länk hit: #525

Gäster

Bra råd,

Berätta om något, vad konstigt som helst och inte bry sig als om andras reaktioner ------- japp, det kan jag lätt hålla med och praktisera också ...... aldrig några bevis om jag ljuger eller talar sanning ......

Anma ---- inte illa ment alls åt dig, men endast en reflektion som jag inte tänkt på innan ...... man skulle ju vara så duktig, ärlig, empatisk, kärleksfull, förstående, förlåtande, hänsynstagande, medel-S, opartisk och det vete katten, men visst kan det bli så till allas belåtenhet ........ men inte bry sig om att bli ifrågasatt alls.

Tur att detta är argtråden ......

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 14-12-2012, 17:30
          Länk hit: #526

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Ugglemormor @ 14-12-2012, 17:13) *
          Bra råd,

Berätta om något, vad konstigt som helst och inte bry sig als om andras reaktioner ------- japp, det kan jag lätt hålla med och praktisera också ...... aldrig några bevis om jag ljuger eller talar sanning ......

Anma ---- inte illa ment alls åt dig, men endast en reflektion som jag inte tänkt på innan ...... man skulle ju vara så duktig, ärlig, empatisk, kärleksfull, förstående, förlåtande, hänsynstagande, medel-S, opartisk och det vete katten, men visst kan det bli så till allas belåtenhet ........ men inte bry sig om att bli ifrågasatt alls.

Tur att detta är argtråden ......

Eller så låter man bli att skriva så mycket om sig själv, sin familj och sin släkt så slipper man kanske bli ifrågasatt. wink.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 14-12-2012, 19:01
          Länk hit: #527

Gäster

Jag är ju bra på också påhittade sagor så inga problem och allt hitintills har ens inte varit sant, så vem bry sig ..... lättlurad!
          "Sagan" om min familj är ju endast en saga .......... rotfl.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 14-12-2012, 19:28
          Länk hit: #528

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Ugglemormor @ 14-12-2012, 19:01) *
          Jag är ju bra på också påhittade sagor så inga problem och allt hitintills har ens inte varit sant, så vem bry sig ..... lättlurad!

Jag vet inte vad som gör mig mest upprörd, att du lämnar ut din familj eller att du driver med oss? ranting.gif

edit: stavfel

Redigerat av Aqvakul: 14-12-2012, 20:58

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Biggan_
          Inlägg 14-12-2012, 19:44
          Länk hit: #529

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Det är längesedan jag slutade tro på något av vad du Ugglis skriver!
          Jag förstår inte tjusningen med att föra folk bakom ljuset!

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          ninnisky
          Inlägg 14-12-2012, 19:54
          Länk hit: #530

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

Jag har aldrig någonsin trott på alla dina sagor! Kanske kommer du ihåg vad jag skrev till dig när du hade ett annat nick...........

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          pejori
          Inlägg 14-12-2012, 20:06
          Länk hit: #531

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Ugglemormor @ 14-12-2012, 16:35) *
          Anma,

Vad gör man då????????.

Det var du som skrev att du inte känner till vad hon gör, ingen annan.

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 14-12-2012, 20:33
          Länk hit: #532

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (Biggan_ @ 14-12-2012, 19:44) *
          Det är längesedan jag slutade tro på något av vad du Ugglis skriver!
          Jag förstår inte tjusningen med att föra folk bakom ljuset!

Det är nog inte många< som tror på hennes historier för att många gånger kan man ju lägga ihop 1 + 1

Citera
          Wilmer
          Inlägg 14-12-2012, 23:32
          Länk hit: #533

Medlem
          Antal inlägg: 10 735
          Medlem nr: 2 529

CITAT (Peztis @ 14-12-2012, 15:59) *
          Wilmer, det finns tyvärr alltid denna typen av människor omkring en...

Hmmm... tror inte jag har blivit direkt arg idag! g.gif

ja... det man kan göra är att undvika dem, om det inte går låta bli att bli påverkad. jag arbetar med det första och sista...

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Motti
          Inlägg 14-12-2012, 23:39
          Länk hit: #534

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Himmla ältande om tex Silos och Ugglemor !man kan ju välja om man vill läsa trådarna de skriver eller så låter man ju bli eller ?Som jag ser det så är de människor som har det jobbigt med sina liv men det är lågt att ge sig på dom .låt bli att läsa deras inlägg om ni tycker det är jobbigt hur svårt kan det va confused.gif

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 15-12-2012, 12:13
          Länk hit: #535

Gäster

Precis så Motti,

Har man varit för godtrogen och öppen och glad i sina medmänniskor så får man bara stryk så då kvittar det vad man skriver och då tar man och struntar i resten....... och läser inte ens reaktioner .......

Endast till dem på PM berättar jag sanningen om det frågas, tycker att det är ett förtroende som man inte ska missbrukas. Säger även till om jag inte vill berätta på sådant sätt att det inte ska såra den som skriver, men det händer så sällan.......

Citera
          silos
          Inlägg 15-12-2012, 13:12
          Länk hit: #536

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (Motti @ 14-12-2012, 23:39) *
          Himmla ältande om tex Silos och Ugglemor !man kan ju välja om man vill läsa trådarna de skriver eller så låter man ju bli eller ?Som jag ser det så är de människor som har det jobbigt med sina liv men det är lågt att ge sig på dom .låt bli att läsa deras inlägg om ni tycker det är jobbigt hur svårt kan det va confused.gif

Motti,de som eventuellt ältar till.ex.om mig så tror jag att de behöver detta! wub.gif

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 14-12-2012, 20:33) *
          Det är nog inte många< som tror på hennes historier för att många gånger kan man ju lägga ihop 1 + 1

Om man nu inte tror på ugglis berättelse kan man undra varför läser man då?

Men Ugglis då,varför gör du så här?

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 15-12-2012, 13:24
          Länk hit: #537

Gäster

Håller med dig silos,

Det finns många missnöjda människor av olika orsaker och när någon mår dåligt, berättar om det så då får de näring och energi åt sitt eget trista liv.
          Det finns gott om energitjuvar, och man tänker inte alltid före innan man skriver, tyvärr, men man lär sig det också att undvika ge näring till dessa människor.
          Även de har en vacker själ, men det gömmer de väldigt väl eller är inte medvetna om det. Hur som helst ser jag inte ner på mina "motsråndare" för tidens gång har även de lärt mig en hel del.
          Man får väl vända på det hela ......
          Och jag håller att bli starkare innom mig, men tyvärr klarar jag inte hela biten än, men hoppas på det bästa.
          Håller på att kryper upp ur min mörka hörna och snart är ju julen här och över, så sen vänder det hela.....

Jovisst aqva, kan jag vara lite småretlig och irriterande men jag har ett gott hjärta och där finns gott om plats, låt mig nu avsluta mitt inre arbete (gör det under nattens vakna timmar) så reder det ut sig och jag avvisar ingen som vill fråga något i PM, så att allt inte hamnar här. Förresten börjar även jag tröttna på det hela ----ett gott tecken, eller????? shy.gif

Det finns trådar här som jag inte har något att bidra till, så låter jag dem vara. Det är väl enkelt?

Redigerat av Ugglemormor: 15-12-2012, 13:26

Citera
          caprifol
          Inlägg 15-12-2012, 13:29
          Länk hit: #538

Medlem
          Antal inlägg: 611
          Medlem nr: 6 380

CITAT (Motti @ 14-12-2012, 23:39) *

Lite svårt ibland... Jag håller med om en del av det du säger, men att läsa om samma saker i trådar som kan ha vitt skilda rubriker (t ex "ljusslingor" etc..) blir JOBBIGT. Här finns många som har det svårt av olika orsaker, sjukdomar, förlust av livskamrat m m, m m, och att då få dessa dagliga rapporter om ryggen och (påhittade?) familjemedlemmar blir bara patetiskt och trist.

Citera
          silos
          Inlägg 15-12-2012, 13:36
          Länk hit: #539

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (caprifol @ 15-12-2012, 13:29) *
          Lite svårt ibland... Jag håller med om en del av det du säger, men att läsa om samma saker i trådar som kan ha vitt skilda rubriker (t ex "ljusslingor" etc..) blir JOBBIGT. Här finns många som har det svårt av olika orsaker, sjukdomar, förlust av livskamrat m m, m m, och att då få dessa dagliga rapporter om ryggen och (påhittade?) familjemedlemmar blir bara patetiskt och trist.

Ugglis är en riktig människa med ett STORT hjärta!Jag har talat med henne i telefon,och har fått STORA paket från henne så jag tvila INTE på Ugglis!!!

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 15-12-2012, 13:51
          Länk hit: #540

Gäster

Kaprifol,

Inget hindrar dig att ta kontakt med mig och snacka med mig, men inget innan helgerna är över och det värsta lagts bakom.
          det kanske skulle ge oss båda en annan känsla mot varandra ........

Citera

75 sidor V  « < 25 26 27 28 29 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-06-2026, 08:42

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon