Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

75 sidor V  « < 44 45 46 47 48 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Argtråden, Vad gjorde dig arg i dag ?
          Ugglemormor
          Inlägg 18-03-2013, 11:36
          Länk hit: #901

Gäster

Är det så himla fel att erbjuda någon ett tillfälligt boende?..... confused.gif

Min mening var enbart att kunna lätta det för skånepåg tills det hade löst sig och kunnat erbjuda hjälp att skaffa nytt, men jag hoppas att det ordnar sig och att han få må gott igen....... kompiskram.gif

Ni som kritiserar om sk. tomma lägenheter, vet inte hur det ligger till!!!!.... angry.gif

Citera
          skånepåg
          Inlägg 18-03-2013, 12:31
          Länk hit: #902

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 18-03-2013, 08:09) *
          Skånepåg vad har du gjort att du räknar med vräkning?

Elisabeth

Hämndaktioner i form av att spela lite för högt resultera till 3 varningar för 5 år sen så de försöker hämnas tillbaks tongue.gif

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 18-03-2013, 12:40
          Länk hit: #903

Gäster

Låter galet i min mening att du ensam ska stå för andras sapotage av husfriden. Varför inte ge dom en avhyvling och vräkning istället än du som får stå ut med eländet så länge?

Hoppas verkligen att det händer något positivt för dig......

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 18-03-2013, 12:50
          Länk hit: #904

Gäster

CITAT (Rebecca @ 17-03-2013, 13:27) *
          Jag blir lite irriterad på folk som äger lägenheter som inte används när det är total bostadsbrist.

Trodde att detta var ett fritt land och var och en skötte sitt? Hur man disponerar sitt är upp till var och en och detta är inte ens kriminellt, mig veterligen.......

Det är väl inte mitt fel att det är bostadsbrist i landet, så bygg på fler hus och lägenheter åt folk.....och jag vet mycket väl att det finns i vissa områden akut brist på lägenheter/hus, men inte här........men till syvens kan jag förstå din irritation som allmän åsikt, så där tänker vi lika......

Citera
          Gita
          Inlägg 18-03-2013, 21:36
          Länk hit: #905

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Rebecca @ 17-03-2013, 13:27) *
          Jag blir lite irriterad på folk som äger lägenheter som inte används när det är total bostadsbrist.

Nu är det väl inte särskilt vanligt, oftast hyr man väl ut i andra hand om man inte vill sälja.
          Om man en kortare tid måste bo på annan ort så kanske man inte vill göra sig av med sin bostad det kan man väl lätt förstå. Eller att man kanske vill ha en liten övernattningslägenhet i tex Stockholm är väl inte heller särskilt konstigt om man bor ute på landet.
          Gita

Citera
          Rebecca
          Inlägg 18-03-2013, 22:19
          Länk hit: #906

Medlem
          Antal inlägg: 785
          Medlem nr: 28 483

CITAT (Gita @ 18-03-2013, 21:36) *
          Nu är det väl inte särskilt vanligt, oftast hyr man väl ut i andra hand om man inte vill sälja.
          Om man en kortare tid måste bo på annan ort så kanske man inte vill göra sig av med sin bostad det kan man väl lätt förstå. Eller att man kanske vill ha en liten övernattningslägenhet i tex Stockholm är väl inte heller särskilt konstigt om man bor ute på landet.
          Gita

Ja, men jag vet flera fall där det faktiskt står tomt utan någon andrahandsuthyrning.

--------------------

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 19-03-2013, 09:07
          Länk hit: #907

Gäster

Rebecca,

Det du känner till om tomma lägenheter vet väl de flesta om, men ger dig inte på mig om det. Haede det varit du, nära mig, hade jag försökt hjälpa till när nöden kräver......

Just nu är det inte säljarens marknad med insattslägenheter och de används av och till av släkten och en ägs av dottern, så den kan jag inte peta på.....

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 19-03-2013, 09:37
          Länk hit: #908

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Ugglemormor @ 18-03-2013, 11:36) *
          Är det så himla fel att erbjuda någon ett tillfälligt boende?..... confused.gif ...............

Men det gjorde du väl ändå inte, du bara talade om för oss alla att du hade en tom lägenhet som han inte kunde få för att den låg för långt bort...

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 19-03-2013, 10:08
          Länk hit: #909

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Ugglemormor @ 19-03-2013, 09:07) *
          Rebecca,

Det du känner till om tomma lägenheter vet väl de flesta om, men ger dig inte på mig om det. Haede det varit du, nära mig, hade jag försökt hjälpa till när nöden kräver......

Just nu är det inte säljarens marknad med insattslägenheter och de används av och till av släkten och en ägs av dottern, så den kan jag inte peta på.....

Skyll dig själv! Det här är ju inte första gången du talar om era outnyttjade lägenheter. Det borde vara förbjudet att i åratal ha lägenheter man inte bor i stadigvarande.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 19-03-2013, 10:52
          Länk hit: #910

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Man får ju inte hyra ut bostadsrätter hur som helst. Har visserligen blivit lite enklare men hyr man ut den i åratal kan man bli av med den.

Ugglis bostadsrätter/insatslägenheter har väl stigit och det är bra läge att sälja.

Elisabeth

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 19-03-2013, 11:04
          Länk hit: #911

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 19-03-2013, 10:52) *
          Man får ju inte hyra ut bostadsrätter hur som helst. Har visserligen blivit lite enklare men hyr man ut den i åratal kan man bli av med den.

Ugglis bostadsrätter/insatslägenheter har väl stigit och det är bra läge att sälja.

Elisabeth

Det gäller ju även hyreslägenheter så då låter folk lägenheterna stå oanvända istället vilket är vansinne.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Rebecca
          Inlägg 19-03-2013, 17:11
          Länk hit: #912

Medlem
          Antal inlägg: 785
          Medlem nr: 28 483

CITAT (*Stintan* @ 19-03-2013, 11:04) *
          Det gäller ju även hyreslägenheter så då låter folk lägenheterna stå oanvända istället vilket är vansinne.

Jamen precis - om man nu kan hyra ut en lägenhet som annars hade stått tom pga att man har en annan PERMANENT bostad så är det väl bara bra om andrahandshyresgästen kan få ta över lägenheten. Med det inte sagt att besittningsrätten ska få gå före allt - hyr man ut sin lägenhet pga TILLFÄLLIGT boende någon annanstans så ska man självklart kunna flytta tillbaks.

Och jag har inte gett mig på någon. Jag ventilerar bara min irritation över konstiga fenomen i dagens samhälle...

--------------------

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 20-03-2013, 13:28
          Länk hit: #913

Gäster

Jag förstår det, Rebecca.

Min enda tanke var bara att om man hade kunnat hjälpa till någon tillfälligt så hade jag ställt upp.....

De som används periodvis, används av dem vi kan, trots att man har ett fast boende och även den personen som disponerar en av dem bor i ett annat land, har den till sin släkt och vänner och betalar själv sin hyra, så det är upp till den personen göra som hon vill med sin egendom....

Just nu ligger ingen av de tomma till försäljning och hyrs inte ut mer än kanske någon vecka eller beroende på vad man gör själv.

Flera av våra vänner köpte i rättans tid in en del kalaslägenheter, men det får stå för dem. De som har hela bostadshus med lägenheter hann sälja en del innan de sjönk, men resten finns kvar än så länge.
          Det är väl upp till var och en hur de vill disponera det och det finns inte så många som skulle klara av hyran om man hyrde ut dem, men det är massa beskymmer med hyresgäster som de inte är beredda att ta.....
          Allt är inte så rättvist som man kanske skulle vilja ....... confused.gif

Citera
          Jubbe063
          Inlägg 22-03-2013, 12:41
          Länk hit: #914

Medlem
          Antal inlägg: 1 578
          Medlem nr: 40 199

Folk som låter käften glappa innan de ens hunnit tänka. Hjärndött och ohyfsat.

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 22-03-2013, 13:37
          Länk hit: #915

Gäster

CITAT (Jubbe063 @ 22-03-2013, 12:41) *

Glappandet får höra till dig själv samt det andra du nämner ...... mig berör det inte alls ......

Du har ingen aning hur detta ligger till och har inte frågat heller, men dina åsikter får du ju ventilera, precis som andra har gjort, men detta är sista gången jag ger/erbjuder någon en hjälpande hand till någon här inne (öppet så att säga, men då får väl de fråga mig med ett PM så gör jag vad jag kan........... thumbdown.gif

Jag brukar hjälpa till, även att jag inte känner personen/r irl, men kollar innan jag lovar något........

Fattar man inte ens välmening så då är man verkligen hjärndöd ........som jag ser det..... tummenupp.gif

Redigerat av Ugglemormor: 22-03-2013, 13:40

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 22-03-2013, 13:42
          Länk hit: #916

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (Jubbe063 @ 22-03-2013, 12:41) *

jubbe tycker du att ditt svar är trevligt?

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 22-03-2013, 14:05
          Länk hit: #917

Gäster

Han får tycka vad han vill, jag är inte arg utan ledsen och förstår att man inte ska visa sin välvilja här i forumet.

Stintan;

Långt innan den lagen du åberopar skulle bli verklighet så gäller den inte oss längre ..... om de inte följer med oss till några andra länder......
          Lagen är inte alltid kungord när det gäller vissa omständigheter..... och jag har ytterligare fler ställen att kunna ge tak över huvudet som passerar förbi och vill stanna till här en stund .......

Men att välviljan inte accepteras, fattar det nu....... blush.gif

Citera
          Jubbe063
          Inlägg 22-03-2013, 14:28
          Länk hit: #918

Medlem

CITAT (Ugglemormor @ 22-03-2013, 13:37) *
          Glappandet får höra till dig själv samt det andra du nämner ...... mig berör det inte alls ......

Du har ingen aning hur detta ligger till och har inte frågat heller, men dina åsikter får du ju ventilera, precis som andra har gjort, men detta är sista gången jag ger/erbjuder någon en hjälpande hand till någon här inne (öppet så att säga, men då får väl de fråga mig med ett PM så gör jag vad jag kan........... thumbdown.gif

Jag brukar hjälpa till, även att jag inte känner personen/r irl, men kollar innan jag lovar något........

Fattar man inte ens välmening så då är man verkligen hjärndöd ........som jag ser det..... tummenupp.gif

Har inte tilltalat dig. Tråden handlar om vad som gör en arg. Jag lade in dagens ilska. Har inte ett skvatt att göra med vad du skriver eller inte.

Svarar jag npgon person så nämner jag deras nickname.

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 22-03-2013, 13:42) *
          jubbe tycker du att ditt svar är trevligt?

Har inte tilltalat någon Tråden handlar om vad som gör en arg. Jag lade in dagens ilska. Har inte ett skvatt att göra med vad andra skriver eller inte.

Svarar jag någon person så nämner jag deras nickname.

CITAT (Ugglemormor @ 22-03-2013, 14:05) *
          Han får tycka vad han vill, jag är inte arg utan ledsen och förstår att man inte ska visa sin välvilja här i forumet.

Stintan;

Långt innan den lagen du åberopar skulle bli verklighet så gäller den inte oss längre ..... om de inte följer med oss till några andra länder......
          Lagen är inte alltid kungord när det gäller vissa omständigheter..... och jag har ytterligare fler ställen att kunna ge tak över huvudet som passerar förbi och vill stanna till här en stund .......

Men att välviljan inte accepteras, fattar det nu....... blush.gif

Snälla du. Jag har inte tilltalat dig eller svarat på nåt du skrivit här. Se trådens syfte, och se alla andra inlägg i den här tråden när jag ventilerat andra dagars ilska.

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 22-03-2013, 14:47
          Länk hit: #919

Gäster

Helt OK,

Ber om ursäkt för att jag fattade fel ....... kompiskram.gif

Citera
          Jubbe063
          Inlägg 22-03-2013, 14:49
          Länk hit: #920

Medlem

CITAT (Ugglemormor @ 22-03-2013, 14:47) *
          Helt OK,

Ber om ursäkt för att jag fattade fel ....... kompiskram.gif

Det är ok. Då var det missförståndet ur vägen ;-)

Citera

75 sidor V  « < 44 45 46 47 48 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-06-2026, 07:30

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon