Vi har en ungefär 20 meter bred tomt, så tekniskt sett går det att placera ett växthus någon annan stans på tomten, om jag som sagt hugger ner ett äppelträd eller så

Problemet är väl bara att bästa placeringen, och enda som är praktiskt möjlig är ett visst hörn, och på den tomten bor ett äldre par som är lite konservativt inställda till det mesta (allt ska vara som det alltid har varit). Just där finns det faktiskt ett högt plank med överliggare som barriär till grannen (totalt ca 2,30 m högt), samt en gran och ett buskage innanför på deras sida. Pga detta hade jag inte en tanke på att de skulle kunna bry sig, förrän jag pratade med en släkting till dem som inte alls trodde de skulle OK:a det, eftersom de då kan se växthuset och av ren princip inte vill ha något där eftersom där inte varit något innan.....
Men i ärlighetens namn, jag har inte frågat grannarna ännu, eftersom de är bortresta - ska gå över och prata med dem i morgon när de kommit hem och berätta om min fina födelsedagspresent. Eventuellt kanske jag kan erbjuda mig att inte ta den förhöjda modellen (som är 20 cm lägre) om det gör dem gladare

Det "roliga" i sammanhanget är att pga deras buskage, granen och planket så kan de på sin höjd se 30 cm av nocken på vintern, när de ändå inte sitter ute. Men vi få väl se hur "principiella" de känner sig
Redigerat av KRT: 13-03-2012, 06:37