CITAT (Anja Danmark @ 16-03-2012, 07:43)

2 m er ikke ret højt, når det drejer sig om melon, så jeg tror, at du vil blive ked af, at de ikke får fuld højde at vokse i

Jeg undrer mig over, at du dyrker busktomat i drivhus - ville du ikke få en bedre udnyttelse af drivhuset med høje tomater?
Pallkragerne kan sagtens stå i drivhuset og holde sig fint, men jeg tror, at du vil få mere glæde af at dyrke direkte i jorden. Og man behøver ikke skifte jorden, som man gjorde i gamle dage - det er nok at skifte de øverste 5-10 cm, så det er ikke det store arbejde.
Mht. at bruge dem til kompost, så synes jeg ikke, at det er en rigtig god idé, da en kompost skal have tilført lidt luft i siderne, og den vil være for lukket med pallkrager.
Hvis du tænker på en ormekompost, så vil det nok kunne lade sig gøre, men her vil pallerne nok ikke holde ret længe på grund af fugten.
Du har rätt om att en kompost behöver luft, så klart, varför tänkte jag inte på det
Orsaken till att jag vill ha busktomater är att jag helt enkelt tycker de är mycket godare, och att jag dessutom har sått några sorter eftersom jag inte visste att vi skulle ha växthus, förrän för ca 2 v sedan
Vad gäller melon, hade jag tänkt låta den växa på marken, som en punmpa och evt ner på "golvet" från pallkragen.... Fungerar inte det?
Jag kommer ha lite öppen jord i växthuset också, men eftersom jag mest är intresserad av chili och medelhavsväxter så vill jag gärna ha dem i kruka. Det mesta jag är intresserad av står i kruka, så då vill ja ha mest golv och mindre öppen jord. Tänkte att pallkragar kunde vara ett bra mellanting