Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Frågor om att köpa hus, - kan nån hjälpa mig?
          andersh
          Inlägg 24-03-2004, 15:37
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 69
          Medlem nr: 2 668

Titta på www.blocket.se Där finns ett stort antal hus som säljes.

Citera
          Ingrid på Västku...
          Inlägg 24-03-2004, 15:45
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 5 498
          Medlem nr: 20

CITAT (Eva Swahn @ 24-03-2004, 10:10)
          Svalu alldes rätt - läget är det viktigaste - resten kan man renovera sig till. Det ska bli mitt mantra! Tack för det.

Köper man ett hus på landet kan det vara svårt att låna pengur till sådant, en renovering skall vara vettig och tillföra värde också, inte bara renovera något som man sedan aldrig kan få igen värdet på vid en ev försäljning. OK -> jag tänker att man skall bo i huset tills man inte kan bo i hus längre men man vet aldrig, eller hur?. Och har man en dålig stomme kan Du renovera tills ögona blör och aldrig får det bra eller vettigt nånsin! Fråga en vettig snickare om den saken ...... skall det vara renoveringsbart så skall det vara vettigt och sunt ifrån början. Ett tak kan läggas om och renoveras men är takbjälkarna och stommen dålig - ja då är det kanske bäst å ringa Al Quaida.... tänk på det. Och man kan inte hålla på och renovera och göra allting till 100% hele tiden - nånstans behöver man pausa och njuta av fåglasång med....flytta in å veta att man måste renovera och måste göra det är inget kul heller! Se till att Du bekvämt kan bo utan att hotas av renovering de första åren i alla fall så Du bor in Dig och sedan så kanske allt trillar på plats hur man vill göra.

Råder Ingrid

Citera
          Eva Swahn
          Inlägg 26-03-2004, 12:40
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 752
          Medlem nr: 300

Jo, Ingrid du har alldeles rätt. Man kan inte renovera sig blå. Det är jag för bekväm och fattig för. Och för njutningslysten. Jag vill använda "överskottet" till trädgårdsblommor och lite gott vin, varför inte en kanariefågel? Ja, du förstår. Absolut inte bara till betong och armering. Nej, jösses, det känner jag är ett passerat stadium i livet. Sånt orkade man med när man var i 30-års åldern.

Men jag är en passionerad jäkel som kan bli förälskad över mitt förstånd. Och så får det inte bli bara för jag mår dåligt av att bo där jag bor. Jag måste hålla fast vid mina grundkrav att INTE välja något objekt nära trafikerad väg eller för nära inpå grannar som kan reta sig på mig för att jag inte anses "normal". Det är det jag menar med att "allt går att renovera utom läget". Jag ska alltså hänsynslöst sortera bort allt som inte har LÄGET.

I natt har någon "roat" sig med att kasta jord på mitt hus! Jag börjar snart misstänka att någon här, som också är med i styrelsen och som har uppvaktat mig - men som jag bestämt avvisat - är med i terrorn mot mig. Han har kanske fått det som en fix idé att förstöra i min trädgård samtidigt som han agerar motor i styrelsen mot mig? Obs! jag vet inte alls, men misstänksam kan jag ju bli.

Under sådana omständigheter är det lätt att ta första bästa böle bara för att komma bort. Men det ska jag inte göra. Igår tittade jag på 19 objekt! Det tar två sekunder att sortera ut nått som har fel läge. Och det är lättare att vara hänsynslös när man har många objekt kvar på listan. I morgon fortsätter min odyssé bland mäklarnas utbud. Nu ska jag kolla blocket med, som andresh tipsar om.

--------------------
          Eva i zon I

Citera
          MimE
          Inlägg 26-03-2004, 13:19
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 426
          Medlem nr: 2 502

Eva,

Jag hoppas verkligen att du hittar ett hus du kan trivas i.

Det är svårt att tänka sig en värre terror än grannar som gör det svårt för en.

Vi har tre grannfamiljer som vi umgås mer eller mindre med. Det viktiga är dock att vi respekterar varandra. Är någon borta så tar vi alltid en sväng runt deras hus varje dag och kollar att allt är OK. Så önskar jag att alla kunde ha det.

Lycka till med husjakten!

/Mimmi

Citera
          Fredi
          Inlägg 26-03-2004, 14:05
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 388
          Medlem nr: 2 816

CITAT (Eva Swahn @ 24-03-2004, 10:10)
          Till Fredi (och andra som kan Skånes geografi) - jo du, jag kollar allt Hässleholms kommun. Att Hässleholm har varit ett - i mina ögon - riktigt trist ställe. Men alla ställen har utvecklingspotential det behövs några glada entrepenörer och en anda bland politiker att vilja vända bilden. Titta bara på Hässleholms kommuns hemsida!

Andra kommuner som jag letar hus i är Osby, Östra Göinge, Örkelljunga, Kristianstad, Bromölla (här är det fint vill jag lova!) Älmhult, Olofström, Sölvesborg. Dessa kommuner har mer eller mindre nära till utmärkta kommunikationsleder. Som exempel: jag kommer snabbare till Köpenhamns centralstation om jag bor i Osby än om jag bor på - det geografiskt närmare - Linderödsåsen eller Österlen. Genom Osby går Södra stambanan t.ex. andra bra kommunikationsorter är Hässleholm (igen!), Kristianstad.

Jag tycker att politikerna ska satsa på utbyggnaden av tågnätet. Det är otroligt viktigt för att "hela Sverige ska leva" och för vår miljös skull. Bind ihop landet fysiskt med tåg och "mentalt" med Internet, så kommer inga orter att känna sig eftersatta och begreppet "bonnläpp" bli musealt.

Om du inte varit i Hässleholm på länge så rekommenderar jag ett besök. De flesta som kommer till Hässleholm blir numera positivt överraskade. I påsk skall det till och med bli konstrunda i trakterna. Kanske ett lämpligt tillfälle att se sig runt i Göingebygden?

Hässleholms fördel vad gäller kommunikationer jämfört med de andra orterna du tar upp är att ALLA tåg på stambanan stannar i Hässleholm.

Citera
          Lena N
          Inlägg 27-03-2004, 21:45
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 807
          Medlem nr: 361

Även jag vill framföra att du är välkommen till Hässleholms kommun. Själv bor jag i Tyringe. Billiga villapriser, ett centrum som har "allt" och bra kommunikationer. Mitt hus ligger med bakre tomtgränsen mot bondens åker, men ändå bara 10 min på cykel till centrum.

Om du kommer hit för att se dig om och vill ha en guide så hör av dig till mig. smile.gif

--------------------
          Lena
          Norra Skåne, zon 2-3

"Jordens frukter tillhör alla, men jorden tillhör ingen" Rousseau.

Citera
          Fredi
          Inlägg 28-03-2004, 09:37
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 388
          Medlem nr: 2 816

Nackdelen med Tyringe är väl att man hamnar i zon 3 på den korta resan från Hässleholm.

Citera
          Lena N
          Inlägg 28-03-2004, 21:52
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 807
          Medlem nr: 361

CITAT (Fredi @ 28-03-2004, 09:37)
          Nackdelen med Tyringe är väl att man hamnar i zon 3 på den korta resan från Hässleholm.

Jo så är det tyvärr. På gränsen mellan 2 och 3, men i alla fall. sad.gif

--------------------
          Lena
          Norra Skåne, zon 2-3

"Jordens frukter tillhör alla, men jorden tillhör ingen" Rousseau.

Citera
          Ralf
          Inlägg 29-03-2004, 16:26
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

CITAT (Fredi @ 28-03-2004, 10:37)

Man kanske kan få dom som e ansvariga för zongränserna att flytta gränsen? smile.gif

Kurre Lustig!

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-06-2026, 04:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon