I måndags handlade jag lite penséer på Plantagen och såg då också att dom sålde Lyckliga Lotta för 19,90. Okej pris tänkte jag och köpte två. När jag kom hem och kollade kvittot såg jag att dom gått in för 39,90/st istället. Jag funderade på att ringa dit, men tänkte att jag kör in nån dag i veckan när jag passerar. Nu blev detta inte förrän idag.
Jag pratade med en ung rar flicka i kassan som gick och pratade med ansvarig för krukväxterna och kom tillbaka med svaret att i måndags kostade dom 39. Jag protesterade och sa att hon fick kalla på den ansvariga som också kom. Människan envisades med att dom kostade 39 i måndags och det var hon själv som bytt skylten till 19,90 som där stod nu (OCH i måndags). Jag blev ilsk kan jag säga

Jag vet att jag har rätt, men hon var lika envis. Till slut kom det en man som också jobbade där och sa att hon skulle göra en återbetalning av mellanskillnaden och det var väl det minsta.
Jag tycker det hade varit på sin plats med en ursäkt också. Nu känns det som jag fick pengarna tillbaka för att tiga, men inte blev trodd.
DÄR ska jag inte handla fler gånger. Vi har ju som tur är gott om plantbutiker i Malmö/Lund-området. Synd bara att fler och fler köps upp av Plantagen