Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Strukturerad jag?, Hur tänker du?
          Klint
          Inlägg 24-03-2012, 08:19
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

Nu äntligen kan man börja men hur och var?
          Har ju haft min trädgård sen jan-11 men har inte haft tid med den,nu när det är dags går det runt i huvudet nu borde jag ju haft en planskiss åtminstonde i grova drag.. I trädgården finns 4 gamla fina äppelträd,2 krusbärsbuskar,och 2 vinbär.Flera rosenkvitten,flera spireor och 2 schersminer och 2 olika sorters olvon.
          Ifjol gjorde vi en parkering och mannen planterade två ynkliga randgräs som han tagit med från gamla huset.Det såg inte bra ut så jag fixade en snabbrabatt tog bort det mesta gräset la på tidningar och jord.Sen blev det ett hopplock av det vi fått med oss +några nya från odla Astillbe,kärleksört, temynta,riddarsporre,alunrot daggkåpor fick även några växter av mor rubeckior och anemoner så den blev välfylld fast lite oplanerad! NU är det dags att flytta de då spinkiga randgräsen de hotar att ta över alltihop! Vi har en stor skogstomt så de får hamna i utkanten nånstans.
          Men nu "ska" det bli en trädgård på riktigt.Vad jag vill ha vet jag ganska bra men inte var och hur.Tex Pioner det måste jag ha, funderar på att köpa från odla antar att de är ganska små,fast å andra sidan inte så dyra jag har nån bild i huvudet om flera pioner i rad med små fyrkantiga stöd men kan inte bestämma mej man får ju alltid rådet att göra böljande rabatter hade tänkt att samplantera med några häftiga dahlior men rolleyes.gif Jag vill ha flox i alla färger,prästkragar massa röda astillbe stjärnflocka rosenhagtorn/bukettapel mm mm Jag vill ha en lantlig romantisk trädgård men hur ska man begränsa sej så att man inte börjar överallt på en gång Vad jag vill är att du skriver hur du gör,jag har läst det jättebra materialet som finns här på odla om planering av trädgården men känner att jag har svårt att följa allt.Kanske kanske finns det nån odlait som har en helt ok trädgård fast du är lika ostrukturerad som jag eller har du nåt annat bra tips vad man ska börja med I vart fall var det skönt att skriva av sej smile.gif

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-08-2025, 07:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon