CITAT (Eva 33c @ 27-03-2012, 10:37)

En fin rabatt kräver arbetat av något slag, och är man intresserad gillar man oftast det arbetet. Jag får en känsla av att du inte är så intresserad av rabatter? I så fall kan du ju ta bort dem och göra gräsmatta eller nåt annat av dem. Man måste ju inte vara växtintresserad bara för att man väljer att bo i hus. Men som de tidigare svaren anger så finns det ingen snabbmetod som gör så att bara det jag vill växer i rabatten och allt annat håller sig borta. Men du kan väl avvakta en sommar och se hur det tar sig ut innan du gör nåt drastiskt : )
oh... tvärtom... - Jag är överintresserad, och alltför ambitiös med min nya trädgård... Har hur många projekt på gång i den, och tänker utnyttja varenda kvm av rabatterna, och tycker det är synd att jag inte har mer rabatt, då jag vill trycka i så mycket mer i jorden...;-)
Men,
Jag är amatör... så dels måste jag skjuta såna här grundläggande frågor på forumet...;-)... Och dels så är allt jag gör gällande trädgården dubbelt så omständigt. + Att man är småbarnsföräldrer och heltidsjobb.
Således gett mig in på en stor, komplex och lättskött trädgård då man är överambitiös och samtidigt tidsbrist...

/Andreas