CITAT (tomas99 @ 12-04-2012, 11:20)

det är helt rätt av dej, jag kan tänka mej att ta över efter dej, om jag får möjlighet att slänga ut dom som förstör på forumet, så om det finns intresse från odla.nu så ställer jag upp.
,
Just den inställningen diskvalificerar dig dessvärre som moderator med en gång, i mina ögon. En moderator ≠ diktator...
Enligt min åsikt och den erfarenhet jag har av modererade forum skall en moderator vara så neutral som möjligt i sina
bedömingar. Det innebär såklart inte att en moderator inte får ha en åsikt eller diskutera olika ämnen, men det vanliga då är att denne inte heller modererar den tråd/diskussion h*n deltar i. Personligen tycker jag att ett modererat forum fungerar bäst när man har en moderatorgrupp bestående av ett udda antal moderatorer (5-7 kan vara lagom stor grupp t ex)
och ett tydligt regelverk som såväl medlemmar som moderatorer kan utgå från. Uppenbara regelbrott sköts av den eller de moderatorer som är inne just då. Mer komplicerade fall eller när en medlem t ex p g a upprepade förseelser riskerar att stängas av måste diskuteras och beslutas om av hela moderatorgruppen ev också med medgivande av forumägaren.
Sorry för OT.