CITAT (Rosan @ 05-05-2012, 11:51)

Tack för dina tips, Heléne, särskilt den med syrenbersån.
Äppel- och plommonträd ska jag också plantera samt röda-, vita och svarta vinbär. Ser mycket fram emot att få sylta och safta om några år - det är rena terapin för mig om höstarna.
Jag hade även en idé om denna fina trädgårdspaviljong kunde funka, tex i den övre högra hörnet på bilden, så att man kan njuta av lite kvällssol.
http://www.clasohlson.com/se/Trädgårdspavi...ola/Pr314513000Paviljongen ser helt OK ut men beskåda den helst i verkligheten och känn efter om konstruktionen verkar stabil. Det kan nämligen se bättre ut på bilden än i verkligneten, har sett flera komisars paviljonger som blåst sönder.
Ovh glöm för allt i världen inte att ta bort takduken på vintern...jag hade en gedigen fyrkantig paviljong från K-rauta, faktiskt väldigt bra kvalité och taket var tätt för hällregn, men så ett år blev taket kvar på vintern och tja jag försökte sopa bort snä men sen kom en rejäl snöstorm och då blev det för mycket för stommen, trots att den var rejäl, den vek sig både här och där...duken färemot höll...
Numera har jag ersätt det hela av en rejäl träpaviljong med gediget tak...då sånt som måste tas ner på vintern egentligen inte är något för mig.
Helén