Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Konstig policy hos STF
          Skeppsråttan
          Inlägg 26-04-2012, 20:46
          Länk hit: #21

Gäster

Men som jag fattat det så måste även betalningsmottagaren på nåt sätt vara ansluten till Verified by Visa respt verified by mastercard. Jag betalar mycket via nätet med båda korttyperna och det är inte ens hälften av gångerna jag behöver gå den vägen att jag anger lösenord.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 26-04-2012, 20:54
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Skeppsråttan @ 26-04-2012, 21:46) *
          Men som jag fattat det så måste även betalningsmottagaren på nåt sätt vara ansluten till Verified by Visa respt verified by mastercard. Jag betalar mycket via nätet med båda korttyperna och det är inte ens hälften av gångerna jag behöver gå den vägen att jag anger lösenord.

Men jag tycker det verkar som om fler och fler ansluter till det.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Gita
          Inlägg 28-04-2012, 19:37
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (*Stintan* @ 25-04-2012, 16:51) *
          Om man betalar med kontokort får man numera gå in på sin egen bank och signera transaktionen för att på så sätt godkänna betalningen, Man uppger alltså aldrig sitt kontonummer. Jättebra tycker jag. Hur Monarda betalade förstår jag inte riktigt men det låter väldigt konstig att det kan gå till så som skett.

Va???? Jag betalar alltid allting med konto/kreditkort, inte behöver jag på något sätt kontrasignera, det skulle ju bli oerhört jobbigt.
          Förstår inte riktigt vilket betalningsätt du hänvisar till.
          Gita

Citera
          Skeppsråttan
          Inlägg 28-04-2012, 20:24
          Länk hit: #24

Gäster

Här kan man läsa lite

Verified by Visa och dito by Mastercard fick jag ansluta mig till via min internetbank (Swedbank har jag, men jag tror att de flesta storbankerna kör samma system). Man får välja en hälsningsfras som säljföretaget skall ange och du skriver in det lösenord du valt. Det gör man i samband med köpet, man behöver alltså inte logga in på sin bank. Funkar jättebra och känns tryggt om det är en utländsk firma man inte handlat från förut.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 28-04-2012, 20:34
          Länk hit: #25

Medlem

CITAT (Gita @ 28-04-2012, 20:37) *
          Va???? Jag betalar alltid allting med konto/kreditkort, inte behöver jag på något sätt kontrasignera, det skulle ju bli oerhört jobbigt.
          Förstår inte riktigt vilket betalningsätt du hänvisar till.
          Gita

Om man handlar på nätet och dom vill ha förskottsbetalning och man betalar med visa/mastercard genom sin bank så är många företag idag anslutna till "Verified by Visa respt verified by mastercard". Då kopplas man automatiskt till sin bank och får logga in och signera transaktionen. På så sätt har man full koll och transaktionen/reservationen syns på ditt kontoutdrag direkt. Inte ett dugg jobbigt och det känns betydligt säkrare än att bara lämna ut sitt kontonummer till en massa olika företag.

--------------------

Citera
          Skeppsråttan
          Inlägg 28-04-2012, 20:38
          Länk hit: #26

Gäster

Hmmm jag hade inte för mig att man behövde logga in på banken, men jag kanske minns fel. Jag ska INTE göra ett testköp för att kolla. biggrin.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 28-04-2012, 20:39
          Länk hit: #27

Medlem

CITAT (Skeppsråttan @ 28-04-2012, 21:24) *
          Här kan man läsa lite

Verified by Visa och dito by Mastercard fick jag ansluta mig till via min internetbank (Swedbank har jag, men jag tror att de flesta storbankerna kör samma system). Man får välja en hälsningsfras som säljföretaget skall ange och du skriver in det lösenord du valt. Det gör man i samband med köpet, man behöver alltså inte logga in på sin bank. Funkar jättebra och känns tryggt om det är en utländsk firma man inte handlat från förut.

Va?? Så har det aldrig funkat för mig, jag har Nordea och jag tycker det känns jättebra att det är jag själv som signerar betalningen på min bank. Inte krångligt alls.
          Eller så har jag glömt att jag gjort det men det är inget jag behöver göra varje gång jag handlar iallafall.

Redigerat av *Stintan*: 28-04-2012, 20:43

--------------------

Citera
          fvd
          Inlägg 28-04-2012, 21:02
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 1 371
          Medlem nr: 25 623

Jag har Skandiabanken och kör det extrasteget med verified by visa. Det innebär ett lösenord till men att banken har bättre koll Jag är väldigt noga att tacka jag till allt som handlar om säkerhet. Att ha en effektiv brandvägg är nödvändigt om man vill vara säker på att banken ställer upp om något händer. Likaså blockerar jag så mycket skräppost som går i hotmail.

--------------------
          Zon 1

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-10-2025, 13:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon