Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Rabatt under äppelträd, perenner?
          Miraku
          Inlägg 24-04-2012, 21:30
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 15
          Medlem nr: 75 698

Jag har en stor rabatt under två äppelträd och ett päronträd. Det är väldigt skuggigt där, främst när träden är i full blom.. Jag har haft trädgården ett år och har än så länge inte full koll mer än att det växer fina pioner jag vill ha kvar.

På våren dock så fullkomligt kryllar det av tulpaner i rabatten och även snödroppar finns det gott om. Men hur gör jag då om jag vill sätta i nytt? Rabatten är riktigt tråkig på sommaren med mycket bara partier som riktigt suger åt sig ogräs.. Men jag vill ju inte ta bort alla tulpaner för att få plats med blommor..

Mina frågor nu är:

Vad kan jag sätta för blommor som klarar sig trots att det är skuggigt?

Kan det växa blommor som täcker upp en stor del av rabatten trots att där finns mycket lökar?

Bör jag istället flytta det jag vill ha kvar till ett annat ställe och så i gräs eftersom området har så lite sol?

Jag lyckas tyvärr inte ladda upp några bilder men kanske går att få hjälp ändå =)

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 13:18

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon