Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Trött på kattorna som skiter hos mig
          katah
          Inlägg 07-05-2012, 12:47
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 1 834
          Medlem nr: 4 107

Katte behövs ju på landet, men oftast har man också gott om yta att odla där.
          Man kan så lite överskott för det som katten förstör.
          I ett tättbebyggd område är det ett annat läge, man kanske bara kan odla på en liten yta och
          sedan kommer kattskrället och gräver upp precis allt.

Toarullar runt mina purjolökar får aldrig vara i fred, ska jag vakta under natten vems katt som
          välter alla rullar varje natt och skicka en räkning för ett årsförbrukning av purjolök till ägaren.

Dessutom har mina grannar till kattägare oftast värdens tråkigaste tomt med bara gräsmatta.
          Jag som har växter, stor pergola, växthus, stora spaljer, buskar, häckar och trädgårdsland,
          så klart bor alla katter där bara för att det finns lite interssanta saker där....

vattenslangen kommer fram varje gång jag har möjlighet....

Redigerat av katah: 07-05-2012, 12:48

Citera
          addo
          Inlägg 07-05-2012, 15:31
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 599
          Medlem nr: 24 498

CITAT (Bengalow @ 03-05-2012, 22:02) *
          Jag blir bara förbannad, när jag läser trådar som denna. Dessa arroganta kattägare borde dras om nosen med sin egen kattskit. Jag är säker på att dessa ställer krav på hundägare att plocka upp efter sin hund, men att släppa ut sina förbannade katter, att skita hos grannar är i det närmaste världskrig för mig. Jag har en luftpistol, men skjuter dåligt, och kommer en enda långsvansad fyrbening inom skotthåll, så vet den precis att hålla sig utom skotthåll. Dessa katter, och speciellt deras idioter till ägare, som bara släpper ut marodörerna hur som helst... inför kattskatt!!!! Minst 1000 spänn fö rinnehav av en kattjävel!

Menar du verkligen att du skjuter katter med din luftpistol? Eller missförstår jag dig?

Citera
          fridsbacka
          Inlägg 07-05-2012, 15:54
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 181
          Medlem nr: 50 183

mina katter , 2 st har aldrig gjort nått i rabatterna vad jag sett/vet och dom är runt mig rätt ofta när jag är ute , sen att sitta och skjuta katter med luftvapen? djurplågeri och olagligt . Tråkigt att sånt folk får vara här ens

--------------------
          Zon 4 / Hälsingland

Citera
          malin88
          Inlägg 07-05-2012, 22:52
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 32
          Medlem nr: 58 050

Tycker att vissa här överreagerar lite...

Vi har 2 katter hemma som går ut ibland på dagarna och visst det har hänt att någon av dem har skitit i någon av våra rabatter men det är inte hela världen. Många av våra grannar har också katter men det finns ganska mycket natur runt omkring så bajsplatser går det inte nöd på och ser vi främmande katter på tomten så fräser vi och viftar på armarna för att de inte ska komma och bråka med våra katter.

Vi har betydligt mer problem med alla uppätna plantor pga rådjur och massvis av fästingar i deras spår, älgar som äter upp saker och hundägare som låter sina hundar bajsa vid gångvägarna.

Angående att lämna katten vind för våg ute så undrar jag hur många som faktiskt gör det? Vi har både kattlucka in till källaren och till övervåningen så att de alltid kan komma in och lägga sig eller äta mat. Sedan så spenderar de ju större delen inomhus eller så går de runt och pratar med oss i trädgården när vi går runt och pillar med växterna. Fast å andra sidan så är vår ena katt en hittekatt som någon övergav så vissa sjuka människor finns det uppenbarligen sad.gif.

Hade jag flytta till ett område som inte hade någon natur runt omkring eller hade mycket trafik så skulle jag bara skaffa innekatt då jag skulle vara orolig för att något skulle hända katten.

--------------------
          Växtzon 2 :)

Citera
          jaj-51
          Inlägg 08-05-2012, 05:46
          Länk hit: #25

Gäster

Jag bor i ett villaområde blandat ny och gammal bebyggelse.
          Min tomt besöks av tre kattor dagtid, natten vet jag inget om.
          Kattägarna fotar ut sina kattor på morgonen och går till jobbet.
          De är lämnade vind för våg utan tillsyn, kattlucka nej de sitter utanför och väntar när husse matte brukar kommer hem.

Alla hundar i hela villaområdet håls kopplade och bajspåsar används heder åt hundägarna som ansvarar för sina vänner.
          Hundägarna är inte ens i näreheten av kattägarnas betende och brist på tillsyn.

Kattägarna är inte sämst, kaninägarna är än värre när hösten kommer och barnen tappat intresse.

Redigerat av jaj-51: 08-05-2012, 06:29

Citera
          Kalaspuffen22
          Inlägg 18-02-2025, 06:46
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 4
          Medlem nr: 97 000

Ett enkelt och skonsamt sätt att hålla dem borta är att använda eterisk citronolja!

Blanda bara 30 droppar citronolja med en halvliter vatten, häll i en sprayflaska och spraya runt växthusets dörr, i hörnen och längs kanterna av landen. Katter brukar verkligen ogilla doften av citrus, så de håller sig oftast borta. Det är också helt ofarligt för dem.

Bäst effekt får du om du upprepar var tredje vecka eller efter kraftigt regn. Värt att testa om du vill ha en enkel lösning som dessutom luktar fräscht! 🍋😊

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-09-2025, 20:29

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon