Hej hej
Har letat och letat men inte hittat något som kan passa, har vid uteplatsen mellan trätrall och staket och grannens trappa en yta med bara jord (och skräp) som är liksom nedsjunket. Om ni förstår. Det ligger i öst-läge men i med det är nedsjunket är det ganska skuggigt sen står där krukor framför som skymmer för söder solen.
Mellan trätrall och grannen är det som mest längst in kanske 10cm medan det sen smalar av och bara blir 1-2cm brett, hela strecken är i sig ganska lång. Nu är där kompakt ''byggnads''förstörd jord med ett lager av allt möjligt skräp och sen har jag nu lagt i och fyllt upp med grus kanske 5-7cm högt och det är småkornigt engelsk sjösten.
Här är en bild sett ovanför, vita utrymmet vill jag fylla med växter
uteplatsuppeifr_n.jpg ( 50.69k )
Antal nedladdningar: 27Så skugga väldigt dålig och torr jord. Regn kommer inte åt så mycket, bara när det regnar rejält som det kommer dit.
Vad ska jag sätta ? max 5-7cm högt (blomstjälkar kan dock vara längre, men själva växten ska vara täckande). Gärna en växt från södra/central Asien eller Mindre Asien/Mellan östern. blomfärg och bladtyp/färg kvittar men ska gärna passa med engelsk sjösten .
Finns det nåt som kan trivas där? Tack på förhand