Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> går det att plantera rosor i en stor kruka?
          moggia
          Inlägg 29-05-2012, 10:24
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 76 225

Hej!
          Det är andra våren i vårt parhus med minimal trädgård och jag vill gärna ha något mer på vår uteplats framför huset. Jag har ett trädgårdsland vid sidan om uteplatsen och där bor en fin pion, liljor, en klematis som verkar ta sig trots att den var vanvårdad och ledsen när vi tog över den och jag trodde den skulle ge upp. Jag har en bänk där jag planterat krasse och jag har krukor med pelargoner och jätteverbena och så till min fråga:
          Jag kom över en stor vacker trätunna med en diameter på kanske 70 cm. Den är nog minst 80 cm hög så det får plats mycket jord i den. Kan jag plantera någon perenn där? Kanske till och med rosor? Hur vinterförvarar man i så fall tunnan med tanke på att det lär bli kallare om rötterna på den stackars växt jag planterar i den jämfört med andra som har rötterna under jordytan.

Jättetacksam för era tankar och synpunkter!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-09-2025, 23:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon