CITAT (fvd @ 01-06-2012, 08:46)

Jag har ställt en fråga till odla som lyder;
Kan jag vara medlem i enbart trädgårdsforumet eller ev själv blockera det allmänna forumet. Jag är med här för att jag tycker att det är fantastiskt roligt att dela trädgårdens glädjeämnen och mödor med medlemmarna. Jag blir glad av att möta så mycket generositet och hjälp med mina bekymmer som uppstår när det inte fungerar för mig av någon anledning. Jag har förståelse för att alla inte tycker/är lika och respekterar det. Däremot har jag inget som helst fördrag med att folk trakasserar varandra inför öppen ridå och svär och förolämpar varandra. Jag blir illa berörd och går och tänker på det jag har läst och det påverkar min sinnesro. Jag vill gå in i forumet glad och förväntansfull och stänga av och fortfarande vara glad. Några har svarat att man kan undvika det genom att inte läsa tråden. Så enkelt är det inte redan i rubriken ser man syftet med tråden provocera bråka diskutera eller något annat. I de flesta fall avstår jag i från att gå in i en diskussion som bara leder till att det blir värre. I enstaka fall känner jag att det är så illa att jag måste för annars blir jag medansvarig. Det är precis så det går till ute i samhället när man mobbar eller trakasserar någon och majoriteten tittar på utan att ingripa. Om det inte går att lösa det här dilemmat på annat tycker jag att odla skall ta bort avdelningen småprat. Jag tänker i varje fall inte varken läsa eller delta i den avdelningen i fortsättningen.
jaha, så om odla inte kan göra så att
DU kan vara medlem endast på trädgårdsavdelningarna så tycker
DU att småpratsavdelninge, EJ TRÄDGÅRDSRELATERAT, skall tas bort?
DU TYCKER INTE ATT DET SKULLE VARA ENKLARE OCH SCHYSSTARE OM
DU BARA HOPPADE DET
DU TYCKER VERKAR OINTRESSANT?
vad det gäller samhällsansvar så blandar du äpplen med päron, gott visserligen men onödigt.
tillägg:
att kollektivt bestraffa besökare på ett populärt forum är knappast inte det bästa, vad göra med ordassocieringstråd, middag, väder, meningslösa mfl, de försvinner också?
men det kanske det kan vara värt för att någon (några) vill ta sitt ansvar?
jag har själv suttit och försvarat människor, som i mitt tycke blivit lite väl påhoppade, för att i nästa stund läsa mig till att de påhoppade hoppar på
lite ge och ta där.
om vi ska spinna vidare på samhällstråden (vilket ju är så modernt nu för tiden) vad händer när forumet läggs ned, går folk ut och bränner bilar då och vem tar ansvar för det?
juste, det är ju vuxna människor vi talar om ...
Redigerat av herkules: 01-06-2012, 10:14