Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  < 1 2 3 4 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > En alldeles fantastisk tråd för oss som inte gillar fotboll.
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 13-06-2012, 13:55
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Jag tittar inte på EM men sambon lite då och så.

Mig stör bara att även radion har fotboll på kvällarna eftersom radion är mitt sömnpiller och hjälp mot tinnitus.

Värre tycker jag, blir det när det är OS för då är det mycket sambon gärna tittar på

Men samtigt tycker jag idrott är väldigt bra. Inte bara för att jag jobbade med idrott under 10 år och min sambo mer än 35 år utan utan jag vet hur mycket bra dom gör för våra barn och barnbarn.

Så många idrottsledare offrar nästan hela sin fritid för våra barn. Även landslaget kommer inte från himmlen utan alla våra idrottsledare tar hand om dom som barn.

Föräldrar tar sig många gånger inte ens tid att köra dom, det kan ju dom göra heter det....

För övrigt så gillar jag inte divan Zlatan heller

Elisabeth

Citera
          malcolm
          Inlägg 13-06-2012, 15:24
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 13-06-2012, 14:55) *
          Men samtigt tycker jag idrott är väldigt bra. Inte bara för att jag jobbade med idrott under 10 år och min sambo mer än 35 år utan utan jag vet hur mycket bra dom gör för våra barn och barnbarn.

För övrigt så gillar jag inte divan Zlatan heller

För att inte tala om hur många ungdomar som kommit i kontakt med alkohol och sedan blivit fast där pga. idrotten, detta sa Bengt Bedrup (själv alkoholist) för länge sedan men inte många lyssnade på honom. Visst kan jag hålla med om att idrott är bra för många men långt ifråm för alla och detta elittänkande redan från unga år skrämmer mig-

Håller med ang. Zlatan.

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 13-06-2012, 16:48
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (malcolm @ 13-06-2012, 16:24) *
          För att inte tala om hur många ungdomar som kommit i kontakt med alkohol och sedan blivit fast där pga. idrotten, detta sa Bengt Bedrup (själv alkoholist) för länge sedan men inte många lyssnade på honom. Visst kan jag hålla med om att idrott är bra för många men långt ifråm för alla och detta elittänkande redan från unga år skrämmer mig-

Håller med ang. Zlatan.

Malcom varför söker a<lltid alle som dricker felet hos andra, skyller alltid på andra?

Vet du hur många barn och ungdomar som idrottar i Sverige? Hur många dricker som inte idrottar?

Jag tror att du idag inte hittar många ledare som dricker när dom är ut emed barn och ungdomar.

Att alla barn gillar att tävla måste du ju också veta eller hur? Elittänkandet har vi i vårt förbund försökt att undvika på alla möjliga sätt. Men barn själva vill alltid vara bäst.
          Titta på småbarn när dom är ute och springer, säger dom inte att jag är bäst, jag är snabbast osv

Men alla föräldrar är ju alltid välkomna i föreningarna och göra det bättre som dom inte tycker om...... (men dom vill inte offra sin tid)

Elisabeth

Citera
          ryss_борис
          Inlägg 13-06-2012, 18:08
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem nr: 29 572

Bra tråd smile.gif Den ska väl ändå få Gossen Ruda att kunna spy ut sitt fotbollshat i andra trådar. Börjar bli ganska tjatigt att höra på hans kacklande om japanska tjejer i varenda tråd nu...

Citera
          gnon49
          Inlägg 13-06-2012, 18:09
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Att idrotta som ung tror jag är en bra o rolig försäkring mot div. sjukdomar senare i livet. Är förresten ganska säker på det. För mycket stillasittande under uppväxten bäddar för problem senare i livet.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Peztis
          Inlägg 13-06-2012, 18:18
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

Underbart initiativ, denna tråden!
          Medan mannen sitter vid tv:n kan jag göra vad jag vill!

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera
          Azur
          Inlägg 14-06-2012, 06:31
          Länk hit: #27

Gäster

Jag har ingenting emot fotboll, det är bara totalt likgiltigt för mig, som folk som samlar på frimärken eller konferenser om star trek.

Jag avskyr mediahysterin kring det. Fotboll har precis som frimärkssamlande och star trek ingen som helst faktiskt betydelse i världen, och det är bortkastade spaltmil i tidningar och TV att precis allt handlar om fotboll. Det är irriterande.

Däremot är det definitivt ekonomi. Såg i förra veckan att Zlatan köpt sig en egen 11 kvadratkilometer stor ö. Han ska inte bo där, han ville bara ha nånstans att jaga, och ön kostar honom ungefär en månadslön. Företagsledare och politiker, som faktiskt gör något för Sverige, får berg av skit av media när tjänar några miljoner per år, men sportstjärnor, som är professionella lekledare, anses på nåt vis ha förtjänat sina tiotals eller hundratals miljoner i årslön.

Jag tycker det är bra att Sverige är så dåligt på sport (och frimärkssamlande), det förkortar hysterin. Tyvär ses det som opatriotiskt att inte vara entusiastisk inför 22 personer som sparkar på en boll i två timmar eftersom nån klistrat ordet "Sverige" på dem. Det inte är en nationell bedrift när de vinner, och ingen nationell skam när de gör det rätta och förlorar. Att sparka på en liten vit boll är varken krig eller har något med Sveriges ära att göra, det är lek.

Redigerat av Azur: 14-06-2012, 06:32

Citera
          Azur
          Inlägg 14-06-2012, 06:47
          Länk hit: #28

Gäster

CITAT (Gossen Ruda @ 13-06-2012, 09:11) *
          Sporten ädla känslor föder heter det ju men då kan man undra över varför nazister och liknande dras till fotbollen? Är det våldet och kampen på planen som lockar?

Det är kopplingen till nationalism tillsammans med det militaristiska språkbruket i sport. Via en offensiv på flanken ska Sverige besegra Ukrainas försvar!
          Nassar och annat avskum har en tendens att se sig själva som patrioter, och vem kan tänka sig ett bättre sätt att hölja Sverige i ära än att skrika "svartskalle" till en mörkhyad spelare eller misshandla någon på läktaren?

Jag har full förståelse för att nassar och andra våldsverkare dras till fotboll. Jag har mycket svårare att förstå att någon annan gör det.

Citera
          Berith
          Inlägg 14-06-2012, 08:00
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Intressant att det är fler än jag som inte gillar Zlatan. Annars får man ju intrycket i media att han är älskad av hela svenska folket.

Det var visst ett par matcher igår igen, och resultatet visade att det var lagen som gjorde flest mål som vann. Kanske att det svenska laget skulle fundera på det inför den så omtalade matchen på fredag. Det gäller alltså att göra flest mål, inte tro att man kan vinna bara för att det skrivs så i tidningar och pratas så i radio och TV.

Undrar vad det är för andra program på TV på fredag...? g.gif Nån som har något att rekommendera?

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 14-06-2012, 08:45
          Länk hit: #30

Gäster

Tackar för detta.
          Det är verkligen trist att det måste vara på........ Hoppas att gubben få åtminstone motion som han sprattlar och svär....... Har hörlurar för att slippa höra, men det hjälper inte, men försöker "stänga ute eländet". Och skiva min bok.
          Undrar hur länge fotbollen håller på?........ confused.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 14-06-2012, 08:57
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Berith @ 14-06-2012, 09:00) *
          Undrar vad det är för andra program på TV på fredag...? g.gif Nån som har något att rekommendera?

Kunskapskanalen!

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          malcolm
          Inlägg 14-06-2012, 11:54
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Här kan man se vad det går för TV-program på fredag:

http://tvplaneten.tv4.se/1.316979?date=2012-06-15

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 14-06-2012, 13:03
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

En nåd att stilla bedja om är att det upphausade svenska laget åker ur turneringen fortast möjligt för det är väl någon form av utslagstävling?

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 14-06-2012, 13:10
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Gossen Ruda @ 14-06-2012, 14:03) *
          En nåd att stilla bedja om är att det upphausade svenska laget åker ur turneringen fortast möjligt för det är väl någon form av utslagstävling?

Vad hjälper det? Tror du dom slutar sända resterande EM-matcher om Sverige åker ur?

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 14-06-2012, 13:17
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Gossen Ruda @ 14-06-2012, 14:03) *

Extremt konstruktivt inställning...

Du är en vuxen ensamstående äldre man som rimligen är helt kapabel att ta till dig det du vill ur mediefloden och knappast behöver låta dig drabbas av en månads fotbollshysteri....

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 14-06-2012, 14:17
          Länk hit: #36

Medlem

Om Sverige åker ur snabbt slipper man läsa om alla förväntningar, de ersätts av en mindre mängd navelskådning som snabbt försvinner.

--------------------

Citera
          Bee
          Inlägg 14-06-2012, 14:32
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

Hur var, man fick skriva här fast man gillar fotboll? Jag gillar fotboll. Jag KAN inte mycket men jag gillar att kolla på det och framförallt att höra fotboll på radion! Kommentatorerna är underbara. Man får många goa skratt.
          Och att se det på tv kan vara antingen spännande eller sövande beroende på vilken match det är. När man väl fastnar är det svårt att vara likgiltig. Det kan röra upp väldiga känslor. Och man sover väldigt gott till publiksuset smile.gif

Förresten, varför ogillar en del av er Zlatan? För att han har kämpat sig från botten upp till stjärnstatus? För att han är en förebild för massor med pojkar? För att han faktist ÄR otroligt duktig? Han har inte fått något gratis. Det ligger mycket träning bakom en sådan framgång. Jag tycker han är värd framgången (och de medföljande pengarna).

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 14-06-2012, 14:39
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Gossen Ruda @ 14-06-2012, 15:17) *
          Om Sverige åker ur snabbt slipper man läsa om alla förväntningar, de ersätts av en mindre mängd navelskådning som snabbt försvinner.

Förstår inte varför man känner sig tvungen att läsa sånt man inte vill. Det har jag inte gjort sen jag gick i skolan.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Bee
          Inlägg 14-06-2012, 14:45
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

CITAT (Gossen Ruda @ 14-06-2012, 15:17) *

Läsa? Du menar att du läser sportsidorna i GP? - Sagt med glimt i ögat!

Nej, det blir illa om Sverige åker ur tidigt. Tänk på alla som pryder sina balkonger med det stora gula skynket med "Heja Sverige" på! (Ica Maxi bjöd på dom om man handlade för 200:-. Jag nappade inte.)

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 14-06-2012, 14:55
          Länk hit: #40

Medlem

CITAT (Bee @ 14-06-2012, 15:32) *
          Förresten, varför ogillar en del av er Zlatan? För att han har kämpat sig från botten upp till stjärnstatus? För att han är en förebild för massor med pojkar? För att han faktist ÄR otroligt duktig? Han har inte fått något gratis. Det ligger mycket träning bakom en sådan framgång. Jag tycker han är värd framgången (och de medföljande pengarna).

För min del för att han åtminstone tidigare framstod som en bortskämd diva med märklig uppfattning av exempelvis barnuppfostran.

Beträffande sportsidor så klarar jag utmärkt av att bläddra förbi skiten men är lite sur att behöva betala prenumerationen för sånt. Stegen blir dessutom tyngre på väg till återvinningslådan. Det är dock svårt att undgå rubrikerna på förstasidan.

Redigerat av Gossen Ruda: 14-06-2012, 14:56

--------------------

Citera

4 sidor V  < 1 2 3 4 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-06-2026, 12:18

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon