CITAT (malcolm @ 13-06-2012, 16:24)

För att inte tala om hur många ungdomar som kommit i kontakt med alkohol och sedan blivit fast där pga. idrotten, detta sa Bengt Bedrup (själv alkoholist) för länge sedan men inte många lyssnade på honom. Visst kan jag hålla med om att idrott är bra för många men långt ifråm för alla och detta elittänkande redan från unga år skrämmer mig-
Håller med ang. Zlatan.
Malcom varför söker a<lltid alle som dricker felet hos andra, skyller alltid på andra?
Vet du hur många barn och ungdomar som idrottar i Sverige? Hur många dricker som inte idrottar?
Jag tror att du idag inte hittar många ledare som dricker när dom är ut emed barn och ungdomar.
Att alla barn gillar att tävla måste du ju också veta eller hur? Elittänkandet har vi i vårt förbund försökt att undvika på alla möjliga sätt. Men barn själva vill alltid vara bäst.
Titta på småbarn när dom är ute och springer, säger dom inte att jag är bäst, jag är snabbast osv
Men alla föräldrar är ju alltid välkomna i föreningarna och göra det bättre som dom inte tycker om...... (men dom vill inte offra sin tid)
Elisabeth