| |
|
  |
En alldeles fantastisk tråd för oss som inte gillar fotboll. |
|
|
|
|
14-06-2012, 15:06
|

Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660

|
Har inget emot fotboll. Är bara inte intresserad. Å andra sidan begär jag inte att alla skall vara lika tokiga i skidor o alpint som jag är. Men det bjuder jag på. Heja Sverige.
--------------------
Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla
Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
|
|
|
|
|
|
|
|
14-06-2012, 15:38
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (*Stintan* @ 14-06-2012, 15:39)  Förstår inte varför man känner sig tvungen att läsa sånt man inte vill. Det har jag inte gjort sen jag gick i skolan.
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
Azur
|
14-06-2012, 17:47
|
Gäster

|
CITAT (Bee @ 14-06-2012, 15:32)  Förresten, varför ogillar en del av er Zlatan? För att han har kämpat sig från botten upp till stjärnstatus? För att han är en förebild för massor med pojkar? För att han faktist ÄR otroligt duktig? Han har inte fått något gratis. Det ligger mycket träning bakom en sådan framgång. Jag tycker han är värd framgången (och de medföljande pengarna). Värd pengarna och framgången? Hur då, han har ju inte gjort något! Jag ogillar inte Zlatan, men jag begriper inte hur man kan tycka det är värt en årslön på över 100 miljoner kronor per år att han springer fram och tillbaks på en gräsmatta. Han har tränat mycket? So what, en läkare tränar i 15 år och räddar liv, och tjänar per år vad Zlatan tjänar per vecka. Han är skicklig? So what, Sverige är proppfullt av extremt skickliga människor, de flesta får aldrig någon uppmärksamhet. Han är förebild? Kanske det, men är "du kan också bli snor-rik på att inte göra något vettigt" verkligen en bra förebild? Och är inte de klubbar som betalar fantasilöner till sina spelare samma klubbar som hävdar att de inte har råd att stå för säkerheten på arenorna utan det ska skattebetalarna betala?
|
|
|
|
|
|
|
|
14-06-2012, 18:13
|
Medlem
Antal inlägg: 2 496
Medlem nr: 7 002

|
CITAT (Azur @ 14-06-2012, 18:47)  Värd pengarna och framgången? Hur då, han har ju inte gjort något!
Jag ogillar inte Zlatan, men jag begriper inte hur man kan tycka det är värt en årslön på över 100 miljoner kronor per år att han springer fram och tillbaks på en gräsmatta. Han har tränat mycket? So what, en läkare tränar i 15 år och räddar liv, och tjänar per år vad Zlatan tjänar per vecka. Han är skicklig? So what, Sverige är proppfullt av extremt skickliga människor, de flesta får aldrig någon uppmärksamhet. Han är förebild? Kanske det, men är "du kan också bli snor-rik på att inte göra något vettigt" verkligen en bra förebild?
Och är inte de klubbar som betalar fantasilöner till sina spelare samma klubbar som hävdar att de inte har råd att stå för säkerheten på arenorna utan det ska skattebetalarna betala? Det luktar lite Jante om din kommentar. Men jo, Zlatan - den fattige invandrarkillen från Rosengård i Malmö - har visat för alla småkillar från liknande omständigheter att det går att ta sig ur det. Att man kan hålla sig från kriminalitet och droger genom att kämpa med en sport som uppskattas av många. Jag tror inte att läkare är förebilder på samma sätt för utsatta pojkar. Huruvida italienska Milan (Zlatans hemmaklubb) har råd med vakter på sina matcher vet jag inget om.
--------------------
Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3
|
|
|
|
|
|
|
|
15-06-2012, 07:21
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
CITAT (Aqvakul @ 14-06-2012, 09:57)  Kunskapskanalen!  Äh, Kunskapskanalen. Hur kul tycker din fru att det är när hon förväntar sej lite fredagsmys i soffan framför TVn och du bestämmer att ni ska titta på Kunskapskanalen?
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
|
|
|
15-06-2012, 07:31
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Berith @ 15-06-2012, 08:21)   Äh, Kunskapskanalen. Hur kul tycker din fru att det är när hon förväntar sej lite fredagsmys i soffan framför TVn och du bestämmer att ni ska titta på Kunskapskanalen? Vi älskar båda Kunskapskanalen och är allmänt trötta på alla mer eller mindre fåniga "underhållningsprogram" på fredag- och lördagkvällar. Men i kväll blir det Sverige-England!
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
15-06-2012, 08:03
|

Medlem
Antal inlägg: 24 744
Medlem nr: 110

|
CITAT (Aqvakul @ 15-06-2012, 08:31)  Vi älskar båda Kunskapskanalen och är allmänt trötta på alla mer eller mindre fåniga "underhållningsprogram" på fredag- och lördagkvällar. Men i kväll blir det Sverige-England! Precis så är det faktiskt hos oss också! Fotboll står inte högt i kurs hos mig, men visst slänger jag ett öga åt tvn när dom tjoar högt
|
|
|
|
|
|
|
|
15-06-2012, 08:20
|

Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem nr: 45

|
Berith det du gillar en fredagskväll måste ju inte vara det rätta för andra eller hur?
|
|
|
|
|
|
|
|
15-06-2012, 08:28
|

Medlem

|
Kollade på Kunskapskanalens utbud för kvällen men där fanns ingenting som lockade mej för att varva ner och slappna av eller mysa. Tex... Nej det får nog bli Macken en halvtimma, kanske lite Midsommer på det eller nåt annat. Såg att det är fyran som sänder matchen idag, det gör det absolut lättare att undvika hysterin. Brukar nämligen inte kolla in program på fyran för dom har så jämrars många och långa reklamavbrott. CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 15-06-2012, 09:20)  Berith det du gillar en fredagskväll måste ju inte vara det rätta för andra eller hur? Vet inte riktigt om jag förstår vad du menar här...
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
|
|
|
15-06-2012, 08:29
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Berith @ 15-06-2012, 08:21)   Äh, Kunskapskanalen. Hur kul tycker din fru att det är när hon förväntar sej lite fredagsmys i soffan framför TVn och du bestämmer att ni ska titta på Kunskapskanalen? Har du schemalagt mys eller vill du bara ha mys när det är fotboll på TV?
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
15-06-2012, 08:45
|

Medlem

|
CITAT (Berith @ 15-06-2012, 09:28)  Kollade på Kunskapskanalens utbud för kvällen men där fanns ingenting som lockade mej för att varva ner och slappna av eller mysa. Tex... Nej det får nog bli Macken en halvtimma, kanske lite Midsommer på det eller nåt annat. Såg att det är fyran som sänder matchen idag, det gör det absolut lättare att undvika hysterin. Brukar nämligen inte kolla in program på fyran för dom har så jämrars många och långa reklamavbrott. Vet inte riktigt om jag förstår vad du menar här... Om du gillar ett visst TV program så kanske någon annan gillar nåt helt annat. Det du gillar till fredagsmys kanske någon annan ser det som görtråkig. Alla har ju sin smak.
|
|
|
|
|
|
|
|
15-06-2012, 08:57
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 15-06-2012, 09:45)  Om du gillar ett visst TV program så kanske någon annan gillar nåt helt annat. Det du gillar till fredagsmys kanske någon annan ser det som görtråkig. Alla har ju sin smak. Självklart är det så! Jag hellre läser än tittar på TV. Har börjat att läsa en bok av Paulo Coelho:Brida.
|
|
|
|
|
|
|
|
15-06-2012, 09:02
|

Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 15-06-2012, 09:29)  Har du schemalagt mys eller vill du bara ha mys när det är fotboll på TV?  Vi kör med schemalagt mys och så här kan en ordinär medelsnittsmyskväll se ut: 1. Vi samlas ca 15 minuter innan avspark (oftast av foppatofflorna). 2. Under den samlingen fixas alla kuddar till, fjärrkontrollen placeras lättillgänglig för ev snabbt byte av kanal, framställning och servering av tex chips eller rabarberpaj slutförs. Vad vi äter beror för det mesta på vad som ska tittas på, och vilken årstid vi befinner oss i. 3. Naturligtvis kommer vi också överens om vilka program som ska ses. Underhållning och TV-serier och filmer är det som gäller. Fotboll går fetbort. Eventuellt spelas en del program in för njutning senare i veckan. 4. Vi ser också till att alla har så pass vätskemängd som behövs för att inte torka ut under några förmodligen svettiga timmar (om det tex är skrämmande program/filmer är det lätt hänt att man svettas lite extra, speciellt om man då är tvungen att sitta tätare tillsammans). 5. Vi lägger också in tidpunkter som passar in i programtablån för ev (mest troliga!) kisspauser. 6. Sen är det bara att slappa och njuta och mysa!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
Ugglemormor
|
15-06-2012, 10:28
|
Gäster

|
Såg att det går ett par filmer ikväll, så vill han leva rövare med fotboll, får han leta upp en annan TV ikväll.... Varför har man annars TV apparater över hela huset? Har nu varit "snäll"" o låtit honom se på det i sängkammaren när det har varit lite glest med andra program, men nu är det dags.......
|
|
|
|
|
|
|
|
15-06-2012, 12:42
|
Medlem
Antal inlägg: 3 185
Medlem nr: 24 333

|
Jag är inte så intresserad av fotboll - eller rättare sagt, det hysteriska snacket runt spelet gör mig galen. När en människa som Markus Birro skall kommentera i studion, ja då släcks/byts kanal på direkten. Vad tusan har han där att göra? TV-kändisarna poppar upp som ogräs överallt, och dessa infama journalister, som tippar utgången av en match. "-Så här skall vi slå England!", och så kommer det en framtidssaga, gärna spetsad med kvarts- semi eller final för Sverige. Löjligt, men spelet kan vara underhållande, om, som sagt slapp dessa kommentarer av efterklokhet.
|
|
|
|
|
|
|
|
15-06-2012, 13:39
|

Medlem

|
CITAT (Berith @ 15-06-2012, 10:02)  Vi kör med schemalagt mys och så här kan en ordinär medelsnittsmyskväll se ut: 1. Vi samlas ca 15 minuter innan avspark (oftast av foppatofflorna). 2. Under den samlingen fixas alla kuddar till, fjärrkontrollen placeras lättillgänglig för ev snabbt byte av kanal, framställning och servering av tex chips eller rabarberpaj slutförs. Vad vi äter beror för det mesta på vad som ska tittas på, och vilken årstid vi befinner oss i. 3. Naturligtvis kommer vi också överens om vilka program som ska ses. Underhållning och TV-serier och filmer är det som gäller. Fotboll går fetbort. Eventuellt spelas en del program in för njutning senare i veckan. 4. Vi ser också till att alla har så pass vätskemängd som behövs för att inte torka ut under några förmodligen svettiga timmar (om det tex är skrämmande program/filmer är det lätt hänt att man svettas lite extra, speciellt om man då är tvungen att sitta tätare tillsammans). 5. Vi lägger också in tidpunkter som passar in i programtablån för ev (mest troliga!) kisspauser. 6. Sen är det bara att slappa och njuta och mysa!  Berith och vem ger kommandot att NU skall vi slappna av och mysa Vi myser när vi känner för det, om det nu är måndag, tisdag osv eller fredag Elisabeth
|
|
|
|
|
|
|
|
15-06-2012, 13:46
|

Medlem

|
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 15-06-2012, 14:39)  Berith och vem ger kommandot att NU skall vi slappna av och mysa Vi myser när vi känner för det, om det nu är måndag, tisdag osv eller fredag Elisabeth Som ordförande i FfHF har jag naturligtvis utslagsröst och bestämmanderätt. För dom som inte vet vad FfHF betyder så är det Föreningen för Husfridens Främjande.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
15-06-2012, 18:51
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Skall man tro på alla kommentatorer så har Sverige redan vunnit matchen mot England. Onödigt att ens spela den. Fan tro´t.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
15-06-2012, 19:55
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Gossen Ruda @ 15-06-2012, 19:51)  Skall man tro på alla kommentatorer så har Sverige redan vunnit matchen mot England. Onödigt att ens spela den. Fan tro´t. Aha du smyglyssnar
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
15-06-2012, 21:01
|

Medlem
Antal inlägg: 24 744
Medlem nr: 110

|
CITAT (Berith @ 15-06-2012, 09:28)  Kollade på Kunskapskanalens utbud för kvällen men där fanns ingenting som lockade mej för att varva ner och slappna av eller mysa. Tex... Nej det får nog bli Macken en halvtimma, kanske lite Midsommer på det eller nåt annat. Såg att det är fyran som sänder matchen idag, det gör det absolut lättare att undvika hysterin. Brukar nämligen inte kolla in program på fyran för dom har så jämrars många och långa reklamavbrott. Vet inte riktigt om jag förstår vad du menar här... Tro det eller ej, men dom bryter inte under matchtid! Det är väl enda programmet som sänds utan irriterande reklampauser. I halvtid - massor av reklam, men inte under speltid.
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|