CITAT (malcolm @ 01-02-2013, 14:19)

Usch! Det är bedrövligt och får mig att tappa intresset för AKB48, Minami Minegeshi är dessutom min favorit och jag fattar inte hur man kan försöka hindra den naturligaste sak i världen att pojkar och flickor dras till varandra.Trode att japanerna hade lagt av med sådant där nu men tydligen inte, man försökte ju också hindra fötterna att växa på de flickor som skulle bli geishor med vanställda fötter som följd. Som sagt, slut med japansk flickpop för min del och jag känner avsmak för det inträffade.
Förstår inte riktigt varför du ska sluta lyssna på musiken för det? Vad sångarna har för politiska åskådningar borde vara skit samma, så länge man inte känner att man stödjer idioti genom att köpa deras musik etc.
Du nämnde att du hoppades att ingen skulle skriva "vad var det jag sa?", och tror att du syftar på bland annat mig. Vad jag inte tror du förstått är att jag aldrig irriterat mig över att du och Gossen Ruda gillat musiken, det jag irriterat mig på var när ni hela tiden öste beröm över Japan och hävdade att allt var så bra, inget var dåligt, ni visste så mycket om landet osv. Inget land är optimalt ur alla synvinklar, och eftersom jag dessutom varit i Japan så störde jag mig på era felaktiga påståenden, men framför allt att ni var så självsäkra, och vägrade ta emot fakta. Att ni gillade muskien har jag alltid skitit fullständigt i.