Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

26 sidor V  « < 15 16 17 18 19 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > POSITIVA tråden om Japan och dess flickpop, För oss som gillar AKB48 och liknande
          Gossen Ruda
          Inlägg 06-02-2013, 20:11
          Länk hit: #321

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Det är lugnt på fronten. Det är lite uppståndelse runt Kashiwagi Yuki bara. Skvallertidningen påstår att hon varit ihop med några basebollstjärnor men inget vad de gjort för fult, det finns bara uppgifter om karaoke-sång. biggrin.gif Beträffande Miichan så har hon peruk för jämnan nu när hon visar sig offentligt.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          malcolm
          Inlägg 06-02-2013, 22:23
          Länk hit: #322

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Finns väl inget fult med att ungdomar i den åldern har intim samvaro så jag förstår inte rabaldret, trodde man verkligen att det skulle gå att hålla drygt 50 tjejer som oskulder i all evighet.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 07-02-2013, 09:25
          Länk hit: #323

Medlem

Det ingår i synen på idoler i Asien. Idoler förväntas vara sexuellt inaktiva och utan sällskap och det gäller både tjejer och killar. Skillnaden är dock att det verkar som om bara tjejer bestraffas vid överträdelse. Det finns flera orsaker/ursäkter till denna "no dating rule". En är att skydda tjejerna mot fansen. Kan vara en vettig orsak för de yngsta men knappast när vuxit upp lite. En annan är att de skall kunna koncentrera sig på att vara idoler. Struntprat. Den viktigaste orsaken är nog att det mest fanatiska fansen, hardcore wotas, använder tjejerna som sina fiktiva flickvänner och därför skall de vara "rena". De kan köpa 20-30 och ända upp till 100 CD-skivor för att kunna rösta på sina favoriter. Tror jag har skrivit det tidigare. Helsjukt.

--------------------

Citera
          skånepåg
          Inlägg 13-02-2013, 08:40
          Länk hit: #324

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

Den Japanska ungdomens nya kroppsmodifikation "Bageling" http://oddstuffmagazine.com/bagelheads-tre...ml#.URs5LaV2Sx0

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          malcolm
          Inlägg 13-02-2013, 08:46
          Länk hit: #325

Medlem

Jag har sett värre, såg ett TV-program med horribla "kroppsutsmyckningar" där en kvinna ville se ut sm en katt bla.

Citera
          skånepåg
          Inlägg 13-02-2013, 10:50
          Länk hit: #326

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

Aaah och en kille, men de såg ju förjävliga ut då är Rico Genest mycket snyggare wink.gif
          Bifogade miniatyrbild(er)
          Bifogad bild

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          malcolm
          Inlägg 14-02-2013, 10:02
          Länk hit: #327

Medlem

Suzi Quatro i Japan, 1975

http://www.youtube.com/watch?v=vDtN-mbXP5A

Citera
          malcolm
          Inlägg 15-02-2013, 08:22
          Länk hit: #328

Medlem

Har lyssnat/sett hela ovanstående klipp och det var väl inte det bästa, verkar som om SQ försökt anpassa sig till japanernas smak så det hela var väldigt skrikigt. Fö. känns det som om denna tråd har gett sitt bästa, luften gick ur efter det här med Minami Minegishi.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 15-02-2013, 12:39
          Länk hit: #329

Medlem

SQ var väl ganska skrikig hela tiden. smile.gif Personligen har jag haft en hel del att göra med att titta igenom alla DVD:er och göra upp register men det är klart nu. Lite märkliga problem dock men det tar jag upp i en kommande egen tråd.

Fö kan jag informera om det jag nämnt för dig tidigare, nämligen att en grupp tjejer från AKB sjungit slutnumret i Disneys senaste film Wreck-it Ralph, på svenska Röjar-Ralf. Den heter Sugar Rush och kan beskådas här: http://www.youtube.com/watch?v=cqedzgzOlo8 Inget höjdarnummer men med hög sockerhalt. Huruvida den är med i den svenska versionen vet jag dock inte.

--------------------

Citera
          malcolm
          Inlägg 15-02-2013, 14:20
          Länk hit: #330

Medlem

Jag tvivlar på att jag kommer att se den filmen men om barnen hade varit mindre hade det nog blivit så och jag har en massa Disney på VHS här hemma, köpte vartefter de kom ut på video. Har i alla fall lyssnat på länken du bifogade.

Allt som SQ gjort är inte skrikigt, den här tex.

http://www.youtube.com/watch?v=6pMdXfKfLsk

Citera
          ryss_борис
          Inlägg 18-02-2013, 17:25
          Länk hit: #331

Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem nr: 29 572

CITAT (malcolm @ 01-02-2013, 14:19) *
          Usch! Det är bedrövligt och får mig att tappa intresset för AKB48, Minami Minegeshi är dessutom min favorit och jag fattar inte hur man kan försöka hindra den naturligaste sak i världen att pojkar och flickor dras till varandra.Trode att japanerna hade lagt av med sådant där nu men tydligen inte, man försökte ju också hindra fötterna att växa på de flickor som skulle bli geishor med vanställda fötter som följd. Som sagt, slut med japansk flickpop för min del och jag känner avsmak för det inträffade.

Förstår inte riktigt varför du ska sluta lyssna på musiken för det? Vad sångarna har för politiska åskådningar borde vara skit samma, så länge man inte känner att man stödjer idioti genom att köpa deras musik etc.

Du nämnde att du hoppades att ingen skulle skriva "vad var det jag sa?", och tror att du syftar på bland annat mig. Vad jag inte tror du förstått är att jag aldrig irriterat mig över att du och Gossen Ruda gillat musiken, det jag irriterat mig på var när ni hela tiden öste beröm över Japan och hävdade att allt var så bra, inget var dåligt, ni visste så mycket om landet osv. Inget land är optimalt ur alla synvinklar, och eftersom jag dessutom varit i Japan så störde jag mig på era felaktiga påståenden, men framför allt att ni var så självsäkra, och vägrade ta emot fakta. Att ni gillade muskien har jag alltid skitit fullständigt i.

Citera
          malcolm
          Inlägg 18-02-2013, 17:48
          Länk hit: #332

Medlem

.

Citera
          ryss_борис
          Inlägg 18-02-2013, 23:33
          Länk hit: #333

Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem nr: 29 572

CITAT (malcolm @ 18-02-2013, 17:48) *
          .

Nej, jag vet faktikst inte vad du vill ha sagt med det där inlägget. Har ingen lust att leka gissningslekar...

Citera
          malcolm
          Inlägg 19-02-2013, 01:39
          Länk hit: #334

Medlem

..

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 06-03-2013, 08:26
          Länk hit: #335

Medlem

Tråden börjar kallna, inte bra. Jag kan nämna att Shinoda Mariko öppnade sin botique 28/2. http://www.tokyohive.com/2013/02/shinoda-m...l-brand-ricori/ Hon har länge sysslat med mode och tar nu ett nytt steg. Ett steg som troligen snart betyder att hon lämnar AKB48, kanske efter konserten på Nissan stadium i juni. Hon har tjänat pengar så hon klarar sig, jag såg en uppgift om att hon 2011 tjänade motsvarande 1,6 miljoner kr på sin medverkan i AKB men givetvis också på alla uppdrag utanför med reklam och liknande.

--------------------

Citera
          malcolm
          Inlägg 06-03-2013, 12:04
          Länk hit: #336

Medlem

Hoppas det går bra för henne och jag önskar henne lycka till men hon sa någon gång att hon inte skulle lämna AKB så länge hennes ben fungerade för dans men hon har väl rätt att ändra sig om hon vill. Undrar om det är fler som funderar på att dra sig ur nu med tanke på rabaldret med Minami Minegishi som varit.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 06-03-2013, 12:36
          Länk hit: #337

Medlem

CITAT (malcolm @ 06-03-2013, 12:04) *
          Hoppas det går bra för henne och jag önskar henne lycka till men hon sa någon gång att hon inte skulle lämna AKB så länge hennes ben fungerade för dans men hon har väl rätt att ändra sig om hon vill. Undrar om det är fler som funderar på att dra sig ur nu med tanke på rabaldret med Minami Minegishi som varit.

Mariko har varit frånvarande lite då och då redan innan och har hon nu öppnat affär lär det bli ännu mindre tid över. Inget är dock meddelat än, alla fansen fruktar dock för vad som kommer att hända vid nästa större evenamang som skall ske i slutet av månaden. Det har dock knappast med Minami att göra, svallvågorna efter hennes skandal har lagt sig. Håret måste ha växt över en cm sen dess. biggrin.gif Itano Tomomi har ju redan meddelat sin graduation nån gång i år. Vad man fruktar/väntar på är Oshima Yuko och Akimoto Sayaka , kanske även Kashiwagi Yuki. Tomomi Kasai har också aviserat en kommande graduation. Det rör på sig.

Redigerat av Gossen Ruda: 06-03-2013, 12:37

--------------------

Citera
          malcolm
          Inlägg 06-03-2013, 13:09
          Länk hit: #338

Medlem

Det kommer antagligen inte hända så mycket med AKB för det lär stå tusentals tjejer i kö som bara väntar på att få ta en av de lediga platserna men inte blir det detsamma som med veteranerna som eventuellt försvinner nu.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 06-03-2013, 15:02
          Länk hit: #339

Medlem

Nej, det kan tom bli en förnyelse till det bättre. Det finns flera duktiga tjejer som kan ersätta veteranerna den dag dessa lämnar gruppen. Nu har dessa fått all uppmärksamhet och därmed blockerat vägen till framgången för andra.

--------------------

Citera
          malcolm
          Inlägg 06-03-2013, 18:29
          Länk hit: #340

Medlem

Hoppas de ändrar reglerna bara så tjejerna tillåts ha pojkvänner i fortsättningen men det kanske sitter långt inne med tanke på hur japanerna är till sitt kynne.

Citera

26 sidor V  « < 15 16 17 18 19 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2026, 07:20

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon