| |
|
  |
POSITIVA tråden om Japan och dess flickpop, För oss som gillar AKB48 och liknande |
|
|
|
|
23-04-2013, 09:02
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Är solen har sina fläckar så jag är i gott sällskap. Jag nämnde Oota Aika ovan, fel för det är Miyazaki Miho. Jag har stora problem att skilja på dessa två. Rätt skall vara rätt.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
28-04-2013, 04:38
|

Medlem
Antal inlägg: 20 052
Medlem nr: 30 311

|
Konstigt nog fungerar det att lyssna på favoriterna fast med! Baby! Baby! Baby! bryts efter halva fast det kan jag leva med. Suttit hela natten och lyssnat så nu är det snart dags för kudden.
|
|
|
|
|
|
|
|
28-04-2013, 07:52
|

Medlem

|
Youtube fungerar sämre och sämre, tror att det ofta är hård belastning. Oftast går det bäst på morronen för då sover de flesta amerikaner. Jag laddar ner alla bra låtar med YouTube Downloader till hårddisken och tittar sen med VLC. Exempelvis den här lilla söta visan: http://www.youtube.com/watch?v=835dNdKYKUQ  Fast just denna har jag på DVD. Den heter Oshibe to meshibe to yoru no chouchou vilket betyder Ståndaren, pistillen och nattfjärilen. Passar bra på ett odla-forum. Kanske.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
28-04-2013, 14:03
|

Medlem

|
Flera av de favoriter jag har på min favoritlista är spärrade pga. upprättsliga oorsaker anledningar men detvar inte detta jag retade upp mig på utan låtar som klipps mitt i eller efter enliten stund. Sonen säger också att YouTube fungerar rätt knackigt numera och det kan mycket väl vara så att det är överbelastat vid vissa tidpunkter men konstigt nog har slingan med 55 låtar med Suzi Quatro fungerat bra hittills men dessa låtar är kanske inte lika välbesökta som AKB:s.
|
|
|
|
|
|
|
|
28-04-2013, 20:05
|

Medlem

|
Det kan vara olika servrar som har olika problem. Beträffande att videor blockeras och tas bort så laddar jag hem alla jag misstänker skall försvinna. Bäst så. Jag tipsade om lite naturlära med blommor och fjärilar tidigare så jag fortsätter på temat. http://www.youtube.com/watch?v=10MoCZ9jevE Yuuwaku no Garter eller Min förföriska trädgård.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
29-04-2013, 09:04
|

Medlem

|
I dagarna, 24-28, har AKB med systergrupper haft en konsert i Nippon Budokan som är en arena mest för kampsport. Bara 14 000 åskådarplatser.  Här en bild från avslutningen, tror jag. Det är en hel del tjejer att hålla reda på. 
Redigerat av Gossen Ruda: 29-04-2013, 09:05
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
30-04-2013, 07:53
|

Medlem

|
Kan inte låta bli att länka till denna video. Det är ett smakprov på kommande PV(promotion video) för den nya CD:n som släpps 13 maj med namnet Sayonara Crawl. En efterlängtad CD eftersom det även medföljer en röstningstalong för den kommande årliga senbatsu-röstningen där de populäraste tjejerna koras. En CD som alltid säljer bra eftersom en del köper många ex för att kunna lägga många röster på sin favorit, sk power voting. Förra årets CD hette Manatsu no Sounds good och PV:n visade gänget dansande på en strand iförda vita bikinis. Eftersom det finns stora likheter med denna PV kallas den redan för Manatsu ver 2.0.  Lite mer färg bara. Troligen på samma strand också, i så fall på Okinawa, för där har de varit för några veckor sen. Tag betäckning. http://www.youtube.com/watch?v=K90F_aZBFZAEdit ordfel.
Redigerat av Gossen Ruda: 30-04-2013, 08:44
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
01-05-2013, 10:03
|

Medlem

|
Déthär handlar inte om AKB iof. sig men kan vara lite intressant i alla fall, dessa Yohio-liknande killar kommer till min kommun i maj, undrar om jag skall gå och se dem.
Redigerat av malcolm: 01-05-2013, 10:10
|
|
|
|
|
|
|
|
09-05-2013, 15:19
|

Medlem

|
Det händer mycket på AKB-fronten men jag kan inte skriva ner allt. Jag kan dock meddela att medlemmen Eguchi Aimi stillsamt har tagit sin graduation och lämnat gruppen. Hon har iaf tagit ner sitt porträtt från hemsidan och andra ställen. Hur denna virtuella graduation gått till är dock okänt.  "Hon" var alltså den virtuella medlemmen som dök upp för knappt två år sen, skapad av några andra medlemmars ögon, mun mm. Hon har faktiskt hängt med sen dess trots att hon snabbt avslöjades.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
15-05-2013, 16:56
|

Medlem

|
Då närmar sig släppet av den senaste CD:n Sayonara crawl. Låtarna har läckt ut lite pö om pö, likaså musikvideorna. Här är en fullständig sådan på titelspåret. Tveksamt om den får ligga kvar så länge, skivan släpps den 22:a. Flickor och blommor är en oslagbar kombination.  Inledningsscenerna med bl.a. valhajar är från Okinawa aquarium, resten är från utsidan. http://www.youtube.com/watch?v=_mOoXYWkWCw
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
17-05-2013, 09:46
|

Medlem

|
CITAT (Gossen Ruda @ 15-05-2013, 17:56)  Då närmar sig släppet av den senaste CD:n Sayonara crawl. Låtarna har läckt ut lite pö om pö, likaså musikvideorna. Här är en fullständig sådan på titelspåret. Tveksamt om den får ligga kvar så länge, skivan släpps den 22:a. Flickor och blommor är en oslagbar kombination.  Inledningsscenerna med bl.a. valhajar är från Okinawa aquarium, resten är från utsidan. http://www.youtube.com/watch?v=_mOoXYWkWCwSom jag misstänkte, klippet är raderat.  Det gäller att ladda ner sånt så snart man hittar det.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
21-05-2013, 19:59
|

Medlem

|
Tänkte pigga upp er med ett knippe musikvideor från den sista AKB-skivan. Den kommer officiellt ut i morgon men det har liksom läckt. De ligger på en kinesisk site. Börjar med en repris på Blomsterflickorna i badet, Sayonara Crawl. http://www.yinyuetai.com/video/665832Team A sång. Ikiro koto. http://www.yinyuetai.com/video/665842Team K sång. How come. http://www.yinyuetai.com/video/665838Team K sång. Romance kenjuu. http://www.yinyuetai.com/video/665858Team Under girls. Bara no kajitsu. http://www.yinyuetai.com/video/665835Team BKA48. Hasute to wasute. http://www.yinyuetai.com/video/665867 Denna är liksom bussiga klubben. Vid en tidigare konsert eller liknande plockade man ut topptjejerna som fick genomgå ett kunskapstest och här är de dummaste. En del förvånar mig inte alls, särskilt en tjej som har gjort sig känd för att öppna munnen innan hjärnan är inkopplad. Till råga på allt är det just den tjejen som Akimoto pushar mest just nu. Han kanske också skulle passa här?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
22-05-2013, 07:10
|

Medlem

|
Nu har jag se/hört alla inläggen, roligt att Minami Minegishi var med i det sista, undrar om hon hade peruk eller om håret redan vuxit ut igen...
|
|
|
|
|
|
|
|
22-05-2013, 08:34
|

Medlem

|
CITAT (malcolm @ 22-05-2013, 08:10)  Nu har jag se/hört alla inläggen, roligt att Minami Minegishi var med i det sista, undrar om hon hade peruk eller om håret redan vuxit ut igen... Såvida hon inte duschar i växtgödning varje dag så är det en peruk.  Håret har nog bara växt ut dryga decimetern. Huruvida det var roligt att se henne kan diskuteras, tänk på att detta var de dummaste av topptjejerna.  Det är lite märkligt att det fungerar att spela in en video i skolmiljö med tjejerna, de är rätt så gamla nu. Kojima har fyllt 25 exempelvis.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
22-05-2013, 10:44
|

Medlem

|
Jag tyckte i alla fall det var roligt att se henne för hon är som sagt en av mina favoriter och jag har aldrig uppfattat henne som speciellt "korkad" men du har nog rätt i att det var en peruk.
Mariko har ju också varit med i skolmiljö trots sin ålder men i någon video spelade hon lärare.
|
|
|
|
|
|
|
|
22-05-2013, 14:33
|

Medlem

|
Igår startade omröstningen till senbatsu, "de utvalda". Årets höjdpunkt. Idag kom resultatet efter första dagens röstning och det var rena skämtet. Stora omkastningar men omröstningen pågår i 17 dagar till så mycket kan hända. Den 8:e kommer slutresultatet. Tom jag deltar med en större post, har skickat pengar till en kille i Japan som är med i en grupp som skall syssla med "power voting". Man kan köpa CD-skivor med en röstningstalong, hur många som helst. I år är det extra billigt, den billigaste varianten kostar 1000 yen vilket är ungefär 66 kr. Första dagen såldes 1,5 miljoner skivor. Forumet jag är med i kraschade 10 minuter efter resultatet presenterades, det blev för mycket.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
09-06-2013, 21:44
|

Medlem

|
Då är senbatsu-omröstningen klar. Min favorit Takajo Aki gick det så där för. För två år sen var hon nr 12 med 31 000 röster. Förra året rasade hon till plats 17 med 23 000 röster. Jag anade att hennes fans skulle försöka rösta upp henne så gott det gick och visst, hon fick 33 000 röster. Det räckte dock bara till plats 20, det var rena röstregnet. Hon hade behövt 10 000 röster till bara för att ta sig in bland de 16 bästa. Hon var dock glad ändå, förra året var det tårflöde. Totalt fick de 64 första tjejerna tillsammans över 2 miljoner röster.
Vann gjorde en helt otippad, Sashihara Rino. Hon fick hela 150 000 röster. Hon var inblandad i en skandal för ett år sen, hon hade för flera år sen som lärling varit ihop med en kille och bilder på detta dök plötsligt upp. Därför blev hon förvisad till HKT48 i Fukuoka. Hon fick dock snabbt ordning på den gruppen och har blivit väldigt populär där. Dessutom figurerar hon mycket i olika TV-program så hon är en kändis. Så att hon vann var dagens skräll men även dagens skratt.
Så kom det också ett meddelande som många fruktat men även väntat på, gammeltanten Shinoda Mariko skall sluta. Hon tar sin graduation om 6 veckor just i Fukuoka i slutet av en landsturné gruppen skall göra. Hon är 27 år så det var på tiden. Hon har dock lyckats bra vid sidan av AKB48, sysslar med mode mm och har startat en egen affär. Hon klarar sig bra.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|