Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

26 sidor V  « < 20 21 22 23 24 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > POSITIVA tråden om Japan och dess flickpop, För oss som gillar AKB48 och liknande
          Gossen Ruda
          Inlägg 09-12-2013, 13:36
          Länk hit: #421

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Dags igen för en länk. Igår hade man födelsedagsföreställning på AKB-teatern. Det har man man varje år vid den här tiden för att fira AKB:s födelse, i år för 8 år sen. En punkt i firandet är att varje generation framför var sin sång. 1:a generationen var de allra första, sen kom varje generation slag i slag. De tre första generationerna bildade var sitt team medans de senare sorterades in vartefter man ökade på teamen eller när andra medlemmar slutade. De kallades då för lärlingar eller liknande namn, exempelvis Research Students. Den senaste generationen är nr 15. Här är en video från söndagen med de återstående två från 6:e generationen, Akicha och Micha. Förmodligen blir den snart blockerad så skynda på. Den ligger på den kinesiska YouTube-kopian Youko så först kommer lite kinesisk reklam. http://v.youku.com/v_show/id_XNjQ1NjQ5MjI4.html

Edit: Kanske skulle jag nämnt att titeln betyder ungefär "Tills våren kommer". Jag-personen går omkring i snön och längtar.

Edit 2: Stavfel rättat.

Redigerat av Gossen Ruda: 09-12-2013, 22:47

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          malcolm
          Inlägg 09-12-2013, 18:11
          Länk hit: #422

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Tur att tjejerna är söta i alla fall så man slipper förfasas över deras talanglöshet. biggrin.gif

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 09-12-2013, 18:17
          Länk hit: #423

Medlem

CITAT (malcolm @ 09-12-2013, 18:11) *
          Tur att tjejerna är söta i alla fall så man slipper förfasas över deras talanglöshet. biggrin.gif

Tja, så där talanglösa är de inte heller. biggrin.gif

--------------------

Citera
          malcolm
          Inlägg 09-12-2013, 21:09
          Länk hit: #424

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 09-12-2013, 18:17) *
          Tja, så där talanglösa är de inte heller. biggrin.gif

Sant, förstår inte hur någon kan tycka det.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 10-12-2013, 21:32
          Länk hit: #425

Medlem

Det händer en hel del i Soluppgångens land just nu. I morgon släpps den senaste skivan, nr 34. Som vanligt i 7 olika versioner och skall man ha alla videorna måste man köpa 3 st. Allt för att hålla uppe försäljningen. Dessutom medföljer en röstningstalong för Request Hour nästa år, dvs konserten där man spelar upp publikens val av låtar. De föregående åren har det varit de 100 populäraste men nästa år har man ökat till 200. Det tar flera dar att spela igenom.

Nåja, till morgondagens platta. Ett av spåren heter Mosh & Dive. Jag var tvungen att be om hjälp på forumet för att fatta titeln. Mosh är alltså något man sysslar på rockkonserter, ett antal av publiken börjar puckla på varandra i en så kallad mosh pit. Sjukt. Dive kallas det när nån av artisterna slänger sig ut i publiken och fångas upp av denna, fångas man inte upp kan det gå illa. Jag skulle högeligen betvivla att något liknande förekommer i Japan och definitivt inte på AKB-konserterna. Akimoto har nog bara hittat ett västligt uttryck som låter kul. Fast tjejerna verkar vara klädda för en rockkonsert. laugh.gif

--------------------

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 25-12-2013, 14:36
          Länk hit: #426

Medlem

Usch, tråden börjar kallna. Inte bra. En video från sommarens konsert på Nissan Stadium. Bara 70 000 åskådare. smile.gif Manatsu no Christmas Rose, alltså Sommarens julros. http://www.youtube.com/watch?v=qyI8Obmk1O8

--------------------

Citera
          malcolm
          Inlägg 26-12-2013, 15:37
          Länk hit: #427

Medlem

Alltid lika roligt att se Mariko. smile.gif

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 26-12-2013, 17:41
          Länk hit: #428

Medlem

CITAT (malcolm @ 26-12-2013, 15:37) *
          Alltid lika roligt att se Mariko. smile.gif

Jo, fast jag har ett gott öga till Akicha. biggrin.gif Hon har förresten lagt ut en liten video på när hennes hundar fick jultårta. Google+ är trögt men det går. https://plus.google.com/1079547586852706851...sts/etgYHue28PE

--------------------

Citera
          malcolm
          Inlägg 29-12-2013, 12:26
          Länk hit: #429

Medlem

Jul en är iof. sig slut nu men här kommer i alla fall några riktigt söta nissar. smile.gif

http://www.youtube.com/watch?v=WdIDQC5jMfE

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 31-12-2013, 15:24
          Länk hit: #430

Medlem

AKB-världen är i chock, Oshima Yuko har i en direktsändning i TV meddelat att hon skall sluta, ta sin graduation. Hon har i 5 omröstningar legat 1:a eller 2:a i popularitet. Det var illa nog när hennes medtävlade Maeda Atsuko slutade förra året, de två har tävlat om förstaplatsen. Många fans kommer att gråta sig till söms i natt. biggrin.gif Hon var dock inte min favorit, visserligen är hon söt som en sockerbit men rösten är inget att hänga i en julgran. Kolla själva.

http://www.youtube.com/watch?v=ZA-pGj6dRos

Edit: Låtens titel blir översatt Ler i tårar.

Redigerat av Gossen Ruda: 31-12-2013, 16:15

--------------------

Citera
          malcolm
          Inlägg 31-12-2013, 17:05
          Länk hit: #431

Medlem

Visst är Youki söt och hon var en av de första jag lärde mig att känna igen och hon är Heavy rotation på något sätt fast Minami Minageshi är min favorit no. ett

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 31-12-2013, 17:12
          Länk hit: #432

Medlem

CITAT (malcolm @ 31-12-2013, 17:05) *
          Visst är Youki söt och hon var en av de första jag lärde mig att känna igen och hon är Heavy rotation på något sätt fast Minami Minageshi är min favorit no. ett

Jo, hon är/var center för Heavy Rotation.

--------------------

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 02-01-2014, 18:36
          Länk hit: #433

Medlem

I Japan som i andra länder går det trender. Just nu är det många av tjejerna som låter dekorera sina naglar, vanligt nagellack är passé. Det är är Akichas naglar just nu. laugh.gif

Det är hit hon går: http://malvanail.com/

Redigerat av Gossen Ruda: 02-01-2014, 18:39

--------------------

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 06-01-2014, 20:19
          Länk hit: #434

Medlem

Intressant men lite märkligt att så många tittar här men inte kommenterar. Nu är det 562 st som kollat sen sist. Det skulle vara roligt med lite återkoppling även om det är roligt i sig med så många som tittar. Jag fortsätter på nageltemat. Nu har Akichas kompis Mocchi, Kuramochi Asuka, också fått sina naglar målade. Tycker ni inte att tjejerna har små tånaglar?

Sen skall jag ta upp ett annan japanskt fenomen, emoji. Finns inte något på svenska tror jag så här är en engelsk förklaring. http://en.wikipedia.org/wiki/Emoji. Glöm våra kolon, semikolon och paranteser, det här är mer utvecklat. biggrin.gif

När tjejerna twittrar är det ofta de avslutar tweeten med något sådant här. Jag tar här några exempel, jag är inte 100 på att alla kan se allt, det beror på vilken kodning ni använder i webläsaren.

( ºωº )
          (^○^)
          (*_*)
          (p*'v`*q)
          (´・ω・`)
          (OvO)
          (///▼///)

--------------------

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 13-01-2014, 12:44
          Länk hit: #435

Medlem

Dags för lite mer kultur från öster. Idag lite om SDN48. En parallellgrupp som startades 2008. Det skulle vara ett mer vuxet alternativ till AKB48. Där tas medlemmarna upp när de är unga, mellan 11 och 17 ungefär, men minimiåldern för SDN var satt till 20. Många var äldre, Reiko som inleder sjungandet i den första videon var över 30. De var oftast redan verksamma inom olika områden som sång, teater mm så de hade mer utbildning och var allmänt duktigare. Några äldre medlemmar i AKB flyttades över dit också. Våren 2012 upplöstes gruppen men eftersom medlemmarna redan var etablerade fick de snabbt nya anställningar.

Börjar med en lugn video, Aisareru tame ni - För att kunna bli älskad. Notera bruket av Light Sticks, både hos medlemmarna och publiken. http://www.youtube.com/watch?v=tD0Ly-zSMwo

Fortsätter med Toukikou - Rymning. Snygga kläder. http://www.youtube.com/watch?v=SqPm0vvRi_Y Hon som pratar då och då är kinesiska, det kanske hörs.

Redigerat av Gossen Ruda: 13-01-2014, 12:49

--------------------

Citera
          malcolm
          Inlägg 13-01-2014, 13:24
          Länk hit: #436

Medlem

En trevlig bekantskap och jag passade på att lyssna på några låtar till fast inte är de som AKB när vi upptäckte dem. smile.gif

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 13-01-2014, 13:52
          Länk hit: #437

Medlem

Nej, då var de under avveckling.

Redigerat av Gossen Ruda: 13-01-2014, 13:52

--------------------

Citera
          skånepåg
          Inlägg 14-01-2014, 00:50
          Länk hit: #438

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

CITAT (Gossen Ruda @ 06-01-2014, 20:19) *
          Intressant men lite märkligt att så många tittar här men inte kommenterar. Nu är det 562 st som kollat sen sist. Det skulle vara roligt med lite återkoppling även om det är roligt i sig med så många som tittar. Jag fortsätter på nageltemat. Nu har Akichas kompis Mocchi, Kuramochi Asuka, också fått sina naglar målade. Tycker ni inte att tjejerna har små tånaglar?

Sen skall jag ta upp ett annan japanskt fenomen, emoji. Finns inte något på svenska tror jag så här är en engelsk förklaring. http://en.wikipedia.org/wiki/Emoji. Glöm våra kolon, semikolon och paranteser, det här är mer utvecklat. biggrin.gif

När tjejerna twittrar är det ofta de avslutar tweeten med något sådant här. Jag tar här några exempel, jag är inte 100 på att alla kan se allt, det beror på vilken kodning ni använder i webläsaren.

( ºωº )
          (^○^)
          (*_*)
          (p*'v`*q)
          (´・ω・`)
          (OvO)
          (///▼///)

Äsch sånt användes för 20 år sen när man chatta på olika sajter och icq med flera program så inget de hittat på, bara utvecklade smilisar som sen började användas på mobiler, jag gjorde ofta såna som denna d<^_^>b att jag har hörlurar på mig wink.gif
          Jag har haft massor av sån men hitta bara en stor jäkel i ett text.doc tongue.gif Se om den går biggrin.gif

?.. ............................. ...,,--~~”'¯¯¯¯¯¯”'~~--,,
          ... ... ... ... ... ...,,-~”¯::::::::::::::::::::::::::::::::::¯”'~,,
          ... ... ... ... ..,,~”::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::”~,,
          ... ... ... ..,,-“:::::::::::::::/::::::/::::::::::::::::\:::::::::::::::-,::-,::”-,
          ... ... ...,-“:::::,-“:::/:::::/::::::/:|:::::::::::::::::\::::::::::::::::\::::\::\,”-,
          ... ... .,-“:::::::/:::::|:::::|:::::::|:|::::::::::::::::::\\:::::::::::::|:|:::::\:::\::\
          ... ... /::::::::::|::::::|:::::|\::::::\:\::::::::::::::::::||::::::::::::|:/::::::|::::|::\
          ... .../::::::::::::\:::::::\::::'\”-,::::\:\,:::::::::::::::|:|::::::::::,//::::::/::::|:::'|
          ... ../::::::::::::::'\::::::\-,:::”-,”-,::\-,”-,,:::::::::/: |::::::,-“//::::::/:::::/::,,-'
          ... ./:::::::::::::::::”,-,,::\|”~-,,\,:”~-\”: :”-,::::/: :/:::,-“: :/::,-“/:::,-“:::/
          ... /::::::::::::::::::/,__”-,\: : ,,-~”,”',-,: : :\:/: :/:,-“,-~,”-,”:/:,,-“:,-//'
          .. |:::::::::::::::::/:o::ohmy.gif: :,,-“/. ,-“:\.|: : : : “: -'”:/./,--,”\.'|”/::::::|-“
          ...|::::::/:::::::::/::/|:::|.\: : \.|'|¯;|..|.|: : : : : : : :|.||;;;|././:|:::|:::|
          ...|::|:::|::::::::/::'-':::'-,': : '\'\'~'_/,/: : : : : : ,: :'-'-¯-'~': |:::|:::|
          ...|::|:::|::::::::/::::|:::::'|: : : “' ¯: : : : : : : : : :\: : : : : : /::::'\::|
          ...|::|:::|:::::::/:::::|:::::'\: : : : : : : : : : : : : : :': : : : : :/::::::|::|
          ... \:|:::|::::::|::::::|::::::|,: : : : : : : : : :__,: : : : : : :,-“:::::::|::|
          ... .'\|::|::::::|::::::||::::::\'~,: : : : : : : :'--~': : : : ,,~”\:::::::::|:/
          ... ...'\:|:::::|::::::/.|::::::|: : “~,: : : : : : : : ,,-~,”::::::'\:::::::|:/
          ... ... .\\:::::|”~,/-,|:::::::|: : : : ¯”~,-,,,-~”:::,,-'\::::::::\-,,_::|/
          ... ... ..',\,::|~--'-~\:::::::|: : : : : : |::|,,-~”¯..__\::::::::\... .'|
          ... ..,~”': : \|: : : : : \::::::|: : : : : : |¯”'~~”~,”,: : \:::::::|... /
          ..,-“: : : : : :|: : : : : :\::::::|: : : : : : \: : : : : : “~'-,:\::::::|\,
          ..|: : : : : : : |: : : : : : |::::|,\,: : : : : : : : : : : : : :”-,-\::::|: \
          ..| : : : : : : : : : : : : : |::::|:'-,\: : : : : : : : : : : : : : :”-'\,|: :|
          ...\ : : : : : : : : : :'\: : :\:::|: : '\'\: : : : :~,,: : : : : : : : : “~-',_
          ... \: : : : : : : : : : :\: /:|:/: : : :',-'-,: : : : : “-,: : : : : : : : : : :,/”'-,
          ... .\: : : : : : : : : : :\|: |/: : : ,-“....”-,: : : : : '\: : : : : : : : : ,/.....”-,
          ... ...\: : : : : : : : : : \: |: : :/...........\: : : : : |: : : : : : : ,-“.........'\
          ... ... .\ : : : : : : : : : '\': : /..............\: : : : |: : : : : :,-“.............|
          ... ... ...\ : : : : : : : : : '\:/.................\: : :,/: : : : : /.............../
          ... ... .....\ : : : : : : : : : \........................\:,-“: : : : :,/........ ./
          ... ... ... ...\ : : : : : : : : : \,_.............._,”======',_..........,-“
          ... ... ... ... \,: : : : : : : : : \: ¯”'~---~”¯: : : : : : : : : :¯”~~,'
          ... ... ... ... ..'\,: : : : : : : : : \: : : : : : : : : : : : : : : : : : : '|: : \
          ... ... ... ... ... .\, : : : : : : : : '\: : : : : : : : : : : : : : : : : : :|: : '\
          ... ... ... ... ... ...\,: : : : : : : : :\ : : : : : : : : : : : : : : : : : |: : :\
          ... ... ... ... ... ... ..\ : : : : : : : : \: : : : : : : : : : : : : : : : :|: : : :\
          ... ... ... ... ... ... ...\\,: : : : : : : :\, : : : : : : : : : : : : : : :/: : : : :\
          ... ... ... ... ... ... ... .\\ : : : : : : : :'\ : : : : : : : : : : : : : :|: : : : : '|
          ... ... ... ... ... ... ... ./:\: : : : : : : : :'\, : : : : : : : : : : : : |: : : : : :|
          ... ... ... ... ... ... ... /: : \: : : : : : : : : '\,: : : : : : : : : : : |: : : : : :|
          ... ... ... ... ... ... .../: : : '\: : : : : : : : : :'\,: : : : : : : : : :|: : : : : : |
          ... ... ... ... ... ... ../: : : : :\: : : : : : : : : : :\, : : : : : : : : |: : : : : : |
          ... ... ... ... ... ... ,/: : : : : : :\: : : : : : : : : : '\,: : : : : : : |: : : : : : |
          ... ... ... ... ... ..,-“: : : : : : : :“-,: : : : : : : : : : \: : : : : : :| : : : : : |
          ... ... ... ... ... ,/ : : : : : : : : : :”-, : : : : : : : : : :\: : : : : /: : : : : : /
          ... ... ... ... ..,/ : : : : : : : : : : : : :”-, : : : : : : : : :'\: : : :| : : : : : ,/
          ... ... ... ... ,/ : : : : : : : : : : : : : : : “-,: : : : : : : : :'\: : |: : : : : : /
          ... ... ... .../: : : : : : : : : : : : : : : : : : “-,: : : : : : : : '\: |: : : : : /
          ... ... ... ../: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :“-,: : : : : : : \,|: : : : :/
          ... ... ... ,/: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :“-,: : : : : : :\: : : : /'|
          ... ... .../-,-,”,,-,~-,,_: : : : : : : : : : : : : : : : : “-,: : : : : :'\: : :'|: |
          ... ... ...|',/,/:||:\,\: : : “'~,,~~---,,,_: : : : : : : : : :'\: : : : : :\,: :|:||
          ... ... ..|: :”: ||: :”: : : : : : :”-,........ ¯¯”''~~~-----~|\: : : : : : \:|: |'\
          ... ... ..|: : : ||: : : : : : : : : : :”-,.......................|: : : : : : : \|: |,”
          ... ... ..| : : : : : : : : : : : : : : : :”-,.....................\: : : : : : : :\,|.|
          ... ... ..| : : : : : : : : : : : : : : : :”-,\....................,-“\: : : : : : : : '\”
          ... ... ..| : : : : : : : : : : : : : : : : : :”-\...............,/: : :\: : : : : : : : :\,
          ... ... ..| : : : : : : : : : : : : : : : : : : : \,.........,/: : : : '\: : : : : : : : : |
          ... ... ..| : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : \.......,/: : : : ,-~/: : ,: : |: :/: :|
          ... ... ..'|: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : \~”¯: : : : : |: :|: : /: :/: ,/: :/
          ... ... ...|: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : |: : : : : : : :”-,,_/_,/-~”:|”¯
          ... ... ...|: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : |: : : : : : : : : : : : : : : :|
          ... ... ... |: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : |: : : : : : : : : : : : : : : |
          ... ... ... | : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :|: : : : : : : : : : : : : : :/
          ... ... ... .\: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :|: : : : : : : : : : : : : : /
          ... ... ... ..\ : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :| : : : : : : : : : : : : : /
          ... ... ... ...\: : : : : : : : : : : : : : : : : : : |: : : : : : : : : : : : : /
          ... ... ... ... '\: : : : : : : : : : : : : : : : : : |: : : : : : : : : : : : :

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          malcolm
          Inlägg 14-01-2014, 07:57
          Länk hit: #439

Medlem

När jag gick i gymnasiet i Gävle på 70-talet var vi på studiebesök på kommundata och där skrev de ut något liknande med en almanacka under, jag tiggde åt mig en utskrift som jag satte upp på väggen hemma sedan.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 21-01-2014, 12:46
          Länk hit: #440

Medlem

Nyligen var det den årliga Coming-of-age ceremonin för tjejerna i AKB med systergrupper som fyller 20 detta kalenderår. Det sker fö med alla i det japanska samhället. Här är en rapport, nog 17 har de snygga kläder och färger i Japan. http://tokyogirlsupdate.com/48group-coming...0140116281.html

--------------------

Citera

26 sidor V  « < 20 21 22 23 24 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-06-2026, 18:28

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon