Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

26 sidor V  « < 21 22 23 24 25 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > POSITIVA tråden om Japan och dess flickpop, För oss som gillar AKB48 och liknande
          Gossen Ruda
          Inlägg 24-01-2014, 21:55
          Länk hit: #441

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Lite uppdatering, det händer en hel del. I onsdags släpptes det tredje albumet i olika versioner. Har denna veckan sålt knappt 900 000 ex. Tveksamt om man når miljonen sålda. Så igår torsdag började man med Request Hour Setlist 2014. Fansen har fått rösta vilken låt man vill höra, fast många röstar på den som framför istället. Tidigare år har man spelat upp de 100 populäraste med 25 om dagen, alltså i fyra dagar. Den här gången gäller det dock nr 200-101. N. Sen har man tänkt ta nr 100-1 på EN dag. Ingen fattar hur man skall kunna framföra 100 låtar på en dag. Vi får se.

Idag presenterades dessutom den kommande singeln som utkommer 26 feb. Som vanligt i olika versioner. Det man kallar A-sida med 2 låtar finns på alla versioner. Sen finns det 3 olika B-sidor så vill man ha alla låtar måste man köpa 3 skivor, eller 4 för det kommer en teaterversion också. Alla utgåvorna läggs sen samman när man räknar antalet sålda ex. Bra för statistiken.

Namnet på den är Mae Shika Mukanee eller ungefär Bara titta framåt. Titellåten har Yuko som center och det här är hennes avskedslåt, så titeln anspelar på henne. Sen kommer det tokiga. Tjejerna delas alltid upp i olika grupper där de populäraste, som får sjunga titellåten, kallas för Senbatsu, De utvalda. Se kommer Undergirls och till sist de som återstår i de olika teamen, A, K och B och ev fler. Nu kör man med nytt så isället för Undergirls har man Leende Lejon. Teamen har ersatts av Vackra giraffer, Babyelefanter och Pratande schimpanser. laugh.gif Det har alltså brutit ut totalt.

Det djuriska går igen för titellåten liknar väldigt en tidigare låt som heter UHUHU eller något ditåt, det skall föreställa en gorillas vrål. Den nya versionen finns att lyssna till här. En del fans är överförtjusta, jag är väl mer tveksam. http://www.mixcloud.com/toshi01951/%E5%89%...81%AD%E3%81%88/

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Boxer
          Inlägg 24-01-2014, 22:06
          Länk hit: #442

Medlem
          Antal inlägg: 3 234
          Medlem nr: 4 038

ohmy.gif w00t.gif duh.gif a0a.gif vilken tråd!

--------------------
          Allt är relativt. För en mask är det en större avkoppling att gräva i den hårda jorden än att vara med och fiska.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 25-01-2014, 09:45
          Länk hit: #443

Medlem

Du är välkommen att läsa. smile.gif Jag är helt fascinerad av denna grupp och hela cirkusen omkring den. Det jag skriver här är bara en liten bråkdel. Dessa ca 250 tjejer och deras ledning är som en musikindustri. Betänk att de ger ut 4-5 skivor per år med upplagor mellan 1 och 2 miljoner. Denna grupp är större än hela Sveriges samlade musikindustri. Till detta kommer alla TV-serier och uppträdanden, reklam mm.

--------------------

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 04-02-2014, 21:09
          Länk hit: #444

Medlem

Idag har det varit full fart på forumet och framför allt på Twitter. Akicha som jag följer mest skulle ha en web-tv-utsändning om något kryptiskt. Alla var nyfikna. Det skulle heta ビブスタ vilket blir bibusuta vilket är obegripligt, möjligen de sista tecknen kan stå för studio. Sen kom det uppgifter om att två kändisar skulle vara med, Matsumoto Rio som är en känd skådespelerska och Minami Akina som är fotomodell mm. Den som är nyfiken kan googla på namnen. Dessutom skulle det handla om hundar? Så började programmet, kl 11 här hos oss. Mycket riktigt började Akicha med sina båda hundar, hon har två chihuahua. Efter ett tag klev de andra in i handlingen, de hade var sin hund med sig också. Det var mycket tjejsnack och hundsnack. Jag kan inte så mycket japanska men ett ord som jag kände igen och som hördes hela tiden var kawaii, eller söt. biggrin.gif Så på slutet av programtiden efter en halvtimme fick vi reda på orsaken, Akicha skall börja designa hundkläder. Japanska hundägare älskar att klä ut sina hundar och klädmarknaden för djur är stor i Japan.

Då kom förklaringen för ビブスタ, åtminstone den första delen. Märket skall heta Vivre eller "Vivre by Cherie Sienne". På japanska blir Vivre ビーブル på katakana eller biiburu på romaji. Biiburu kanske inte är likt vivre för oss men så blir det. Nu kom nog också förklaringen till varför hon har varit så upptagen den sista tiden. Hon har knappt haft tid att blogga och twittra. Alla tycker det är strålande att hon skaffat sig denna sysselsättning vid sidan av AKB, det kanske kan bli något för henne att satsa på. Det är ju så att det finns ingen framtid för någon av tjejerna inom AKB, när de är 25 är det dags att se sig om efter en fortsättning. Skivmarknaden är tuff och skådespelarbranchen likaså. Akicha har pratat om att hon ville bli skådis men vi får se hur det går. Hon är fö 22. Lite märkligt att hon kunde överraska alla, inte någon har läckt något. Typiskt japanskt.

En länk för den som vill förkovra sig. Startsidan för Vivre: http://petpic.jp/social/campaign/vivre/index

De tre i programmet, Akicha, Matsumoto och Minami.

Akicha med sina uppklädda hundar.

Ni kan ju slänga en blick på Akichas hår. Allt är inte hennes, hon gjorde en hårförlängning förra veckan. Från början gick det till midjan men kortades in. Syns bäst på första bilden. Hundarna heter fö Mari och Smurf.

En liten video också, Akicha och Aika Oota. http://www.youtube.com/watch?v=NS6bKqxoOt4

Redigerat av Gossen Ruda: 04-02-2014, 21:41

--------------------

Citera
          ryss_борис
          Inlägg 05-02-2014, 19:42
          Länk hit: #445

Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem nr: 29 572

CITAT (Gossen Ruda @ 25-01-2014, 09:45) *
          Du är välkommen att läsa. smile.gif Jag är helt fascinerad av denna grupp och hela cirkusen omkring den. Det jag skriver här är bara en liten bråkdel. Dessa ca 250 tjejer och deras ledning är som en musikindustri. Betänk att de ger ut 4-5 skivor per år med upplagor mellan 1 och 2 miljoner. Denna grupp är större än hela Sveriges samlade musikindustri. Till detta kommer alla TV-serier och uppträdanden, reklam mm.

Nej, du har helt fel. Denna grupp är inte ens större än det värdelösa svenska bandet swedish house mafia. Du får ursäkta men det är ganska irriterande när du gång på gång kommer med enorma överdrifter bara för du är besatt av de där tjejerna.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 05-02-2014, 19:49
          Länk hit: #446

Medlem

Jag menar exempelvis omsättningen som för AKB är större än Sveriges samlade skivindustri.

--------------------

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 07-02-2014, 14:47
          Länk hit: #447

Medlem

Dags för en uppdatering för sura ryssar och alla andra. Överst på denna sidan pratade jag om den kommande singeln som hyggligt nog kommer på min födelsedag den 26:e dennes. Nu har titellåten framförts några gånger och här kommer en av dessa. Den heter alltså Mae shika mukanee vilket betyder Bara titta framåt. Jag är tveksam till den, lite för vild. Särskilt "dansen" vilket mer påminner om katt på hett plåttak. Lite löjligt också med mikrofonerna, det finns väl ingen som tror att man kan skutta omkring så och samtidigt sjunga. Men, alla får bilda sig en egen uppfattning. Jag inväntar dock girafferna. http://www.youtube.com/watch?v=pfftfc72AuE

--------------------

Citera
          malcolm
          Inlägg 07-02-2014, 19:29
          Länk hit: #448

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

CITAT (ryss_бори @ 05-02-2014, 19:42) *
          Nej, du har helt fel. Denna grupp är inte ens större än det värdelösa svenska bandet swedish house mafia. Du får ursäkta men det är ganska irriterande när du gång på gång kommer med enorma överdrifter bara för du är besatt av de där tjejerna.

Detta är positiva tråden om AKB. biggrin.gif

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 08-02-2014, 19:04
          Länk hit: #449

Medlem

En sak som kan verka märkligt med vår syn på saken är alla lättklädda bilder som florerar på tjejerna. De figurerar ofta i olika magasin och då mest mer eller mindre avklädda. Dessa bilder kallas för gravur photon. Gravur kommer av tryckeritekniken rotogravyr. Så gott som alltid i bikini, synnerligen sällan i underkläder. Aldrig mer avklädda, det är fyfy. De tar ibland bilder på sig själva också, eller låter någon annan ta bilderna och sen lägger de ut dessa på bloggar och Twitter och liknande. Ingen reagerar negativt. Sen finns det givetvis alla selfies på ansikte mm, tagna direkt med mobilen eller via en spegel. Tanken dök upp idag när jag såg en bild som Sato Sumire lagt ut på sig själv för att visa att hon hade knästrumpor. Dålig ursäkt? På 4 timmar hade det kommit 991 favoritmarkeringar. biggrin.gif Lägger som en länk för säkerhets skull.
          https://pbs.twimg.com/media/Bf9Wh00CQAAOFNt.jpg

Redigerat av Gossen Ruda: 08-02-2014, 19:05

--------------------

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 11-02-2014, 13:52
          Länk hit: #450

Medlem

Som jag nämnde ovan väntade jag på att de vackra girafferna skulle börja sjunga, det har hänt nu. Jag får nog säga att det var den bästa låten på länge. http://www.mixcloud.com/caramujo/kimi-no-uso-wo-shitteita/

Titeln Kimi no uso wo shitteita betyder ungefär Jag kände till lögnen om dig. Jag undrar dock fortfarande var de vackra girafferna kommer in i saken? biggrin.gif Enligt vad Akicha skriver på sin blogg skall hon spela en 40-årig mamma på den kommande musikvideon.

--------------------

Citera
          ryss_борис
          Inlägg 13-02-2014, 20:29
          Länk hit: #451

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 08-02-2014, 19:04) *
          En sak som kan verka märkligt med vår syn på saken är alla lättklädda bilder som florerar på tjejerna. dia/Bf9Wh00CQAAOFNt.jpg]https://pbs.twimg.com/media/Bf9Wh00CQAAOFNt.jpg[/url]

Hmm, vilken är "vår" syn på saken?

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 16-02-2014, 20:36
          Länk hit: #452

Medlem

Nästa låt är släppt, nu är det de pratande schimpansernas tur med sin KONJO vilket betyder ungefär viljestyrka/viljekraft. http://soundcloud.com/sokovo48/ann_140214_kj

--------------------

Citera
          ryss_борис
          Inlägg 17-02-2014, 01:06
          Länk hit: #453

Medlem

Fick aldrig något svar på min fråga!

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 17-02-2014, 16:07
          Länk hit: #454

Medlem

Sju vackra japanskor i Honolulu.

--------------------

Citera
          ryss_борис
          Inlägg 19-02-2014, 04:33
          Länk hit: #455

Medlem

Märker att jag inte får svar på min fråga, utan den blir ignorerad. Uppenbarligen pga att en viss person stör sig på det jag tidigare skrivit och därför väljer att vända ryggen till istället. Man kan ju fråga sig vart hela mänskligheten är på väg när man ser sådana här löjliga beteenden även bland vuxna. Ungefär som den där idiotiska fb-sidan som heter något i stil med: "Det där var roligt, men jag gilar dig inte så jag tänker inte skratta" Istället för att ta tillvara på likheterna och de åsikter man faktiskt har gemensamt väljer man att bara fortsätta se det dåliga hos folk, och ignorerar de få bra sidor de har, vilka istället borde uppmuntras.

Men som sagt, vad kan man vänta sig när man gång på gång får bekräftat att 99.9% av befolkningen verkar vara rena rama dumskallar utan vare sig logik eller samvete...

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 21-02-2014, 22:38
          Länk hit: #456

Medlem

Det finns ett bra ordspråk: Som man bäddar får man ligga.

Till roligare saker. Förra sommaren kom en riktig landsplåga från AKB, KFC eller Koi suru Fortune Cookie eller Kärleksspåkakor. Inte bara i Japan, det poppade upp fancovers lite här och var över världen, YouTube vimlade av dem. Orsaken var nog att melodin var lätt och dansen likaså. Tom USA:s nya ambassadör i Japan, Caroline Kennedy, gjorde ett litet uppträdande med den på något möte. Nu har även det japanska undervisningsministeriet hakat på med en egen version för att göra reklam för studier utomlands. Givetvis med ny text av Akimoto själv. För den som vill ha översättning av texten så gå ner på menyn i nederkant, välj Captions och välj ett språk. Det finns på svenska. Tyvärr översätts inte namnskyltarna i videon så man får gissa var snuttarna kommer ifrån.

http://www.youtube.com/watch?v=WypjqkSbx1k

Till sist en bild på den av medlemmarna jag följer mest, en ovanlig bild. Det dräller annars av bilder på allihop, från halvnakna gravurfoton till bilder från olika uppträdanden, mängder av selfies, andra medlemmars foton mm, mm. Alla i situationer där tjejerna är medvetna om att bilden tas eller att de har publikens blickar på sig. Så dyker det ibland upp ovanliga bilder, som denna. En ögonblicksbild, Aki verkar sitta och drömma. Blicken ligger nånstans i fjärran, hon verkar omedveten om att det finns en fotograf där. Handen med gaffeln har hejdat sig och armen vilar på bordet. Skönt att se en sådan bild som omväxling. smile.gif

--------------------

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 23-02-2014, 08:58
          Länk hit: #457

Medlem

Musikvideon för Heavy Rotation på YouTube har nu setts 100 miljoner gånger. Måste vara en bra låt. rolleyes.gif http://www.youtube.com/watch?v=lkHlnWFnA0c

--------------------

Citera
          malcolm
          Inlägg 23-02-2014, 09:17
          Länk hit: #458

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Här kommer en annan klassiker som "bara" setts 50 miljoner gånger, Pony tail.

http://www.youtube.com/watch?v=SwXtaahxjls

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 24-02-2014, 08:16
          Länk hit: #459

Medlem

Idag kommer den stora domen för många fans. Tjejerna är uppdelade i olika team med ca 20 medlemmar i varje. Nu är teamen i väldig obalans efter tjejer som slutat så idag vid en speciell konsert skall man presentera de nya teamen efter omflyttningar. Det är sagt att det skall bli en hel del omflyttningar så många fans bävar. Fansen är otroligt konservativa, förutom då att alla vill att just deras "oshi" skall vara populärast skall allt vara som tidigare. Lägg därtill en viss grad av fanatism och soppan är klar att serveras. Personligen bryr jag mig inte så mycket om teamtillhörigheten, kan man skyffla omkring medlemmarna lite hur som helst minskar teamens betydelse för mig. Det är i stort sett bara vid föreställningarna på deras teater som teamen har betydelse eftersom det sker teamvis, vid alla andra tillfällen blandar man hur som helst ändå.

Konserten börjar kl 18 idag Japan-tid, kl 10 hos oss, och varar i 3 timmar och då kommer kanske någon miljon fans att sitta klistrade vid datorn eller smartfånen. Konserten streamas inte utan återutsänds på olika biografer och teatrar. Platserna har givetvis inte räckt så fans som fått plats kommer att twittra och tjattra resultatet allt eftersom det presenteras. Jag skall handla vid den tiden. smile.gif När allt är klart kommer jag lugnt att kolla in var mina favoriter har hamnat, det räcker.

--------------------

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 24-02-2014, 16:37
          Länk hit: #460

Medlem

Då har stormen blåst över men svallvågorna finns kvar. biggrin.gif Många medlemmar flyttades omkring, även mellan olika städer. Jag är nöjd för Akicha fick stanna kvar i sitt team och blev av med en del pushade medlemmar, det blir nog lite lugnare nu.

Edit: Nu har någon gjort en sammanställning över omflyttningarna. Överst i varje team de kvarvarande medlemmarna i teamets färger. Sen kan man se på de omflyttade medlemmarna varifrån de kommer, över hälften är omflyttade. Längst ner i varje team medlemmar med dubbla tillhörigheter, concurrence eller kennin. http://imgur.com/a/N4Kqc

Redigerat av Gossen Ruda: 24-02-2014, 17:17

--------------------

Citera

26 sidor V  « < 21 22 23 24 25 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-06-2026, 18:29

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon