Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

15 sidor V  « < 5 6 7 8 9 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > NEGATIVA tråden om Japan och dess flickpop, Spy ur er allt om landet och dess flickpop
          Gossen Ruda
          Inlägg 15-07-2012, 08:07
          Länk hit: #121

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Azur @ 15-07-2012, 01:54) *
          Det är en ultrakommersiell produkt. De drivs hårt, byts ut snabbt.

Återigen ett obevisat påstående som jag anser inte stämmer. Bevisbördan ligger på dig.

Det är helt ovidkommande hur gamla de är, det som spelar roll är hur de ser ut.

När blev det förbjudet att försöka se yngre ut?

Skitsnack, den är tänkt att tjäna grova pengar till de medelålders män som äger franchisen.

Visst tjänar man pengar men det hindrar inte att tjejerna får sin utbildning. Att utbilda är inte gratis. Återigen en snedvridning från din sida.

Skärp dig.

Det är du som skall skärpa dig. Jag skrev att man använde uniformer de första åren och den boken handlar om just detta. Bilden är fö troligen från 2006-7. För kännedom så har vi 2012 nu.

Nej, jag orkar inte vada igenom youtube.

Du har mao ingen egen information. Du tycks hämta information från visst håll, vilket?

Det finns exakt två kvinnoroller i anime: mörkhårig, allvarlig, intelligent, nedstämd, och blyg ELLER skrikande mental treåring med en tendens att visa sig i bikini (eller naken).

Och? Jag visste inte att du var en sån mangafantast att du kan göra en analys av hela mangakulturen. Eller läser du bara vad andra gnäller på?

Det är faktiskt en hetsjakt på din och malcolms mundiarré. Sluta tjata om skiten så lovar jag att sluta svara.

Det är ingen som tvingar dig, du verkar bara vilja gnälla i största allmänhet.

Jag är synnerligen medveten om att allt inte är bra i Japan precis som hos oss. Inte ens ABK48 är paradiset men jag håller inte med om det onyanserande gnället som du och några till håller på med och som helt eller delvis verkar vara återberättat av vad du läst på andra ställen. Hur funkar källkritiken?

Redigerat av Gossen Ruda: 15-07-2012, 08:18

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 15-07-2012, 09:00
          Länk hit: #122

Medlem

CITAT (flaxss @ 15-07-2012, 01:31) *
          Är personen i fråga mig eller ? jag skrev så fall inte att jag sett dom i porrfilmer utan bilder på nätet. VISS skillnad,, jag antar att du har förmåga att själv googla.

Såg förövrigt en dokumentär om Japan, mycket intressant vissa bitar helt otroligt. Inget jag orkar skriva här, så ni kan sova lugnt. Skulle dock vara intressant att veta vad gossen rudas så kallade japanexpert skulle säga om det jag sett och vet. Själv känner jag en svensk som sedan länge bor i Tokyo.

Det jag såg handlar bland annat om djur, husdjur, och hur infrastrukturen fungerar och hur människorna och kulturen är. Både intressant, bra, dåligt, negativt m.m. blandade känslor.

Vad porr beträffar så finns det olika uppfattningar om vad som skall räknas som porr. Jag har ganska höga krav. AKB48 satsar inte direkt på hårdporr utan söthet men visst finns det en del åt det sexuella hållet, dock ganska återhållet. Jag har googlat efter porr ihop med AKB men hittade inget av intresse. Någon fejkad bild hittade jag.

Dokumentarer är intressanta men man måste komma ihåg att den helt opartiska filmaren existerar inte. Särskilt inte när man skall skildra ett så stort och skiftande land som Japan.

Redigerat av Gossen Ruda: 15-07-2012, 09:00

--------------------

Citera
          malcolm
          Inlägg 15-07-2012, 19:31
          Länk hit: #123

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Jag är beredd att hålla med Ruda, någon porr eller några nakenbilder finns inte vad gäller AKB48. I mina eftersökningar av sådant materiel har jag iof, sig hittat porr från Japan men det mesta verkar pixlat så att inga intimare delar visas. Nu är jag inte intresserad av bilder mm.av tjejerna utan ville bara se om det överhuvud taget fanns och det gör det som sagt inte.

Att säga att tjejerna bara får vara med ett tag för att sedan sparkas ut stämmer inte heller, visst har medlemmar ersatts av andra men så vitt jag vet är det inte tal om någon slags svängdörr som vissa hävdar, flickorna är inte livegna på något sätt och får lämna gruppen när de vill vilket en del också har gjort. Vad de ägnar sig åt idag har jag ingen aning om men vissa har funnit andra nischer inom entertainment.

Citera
          Azur
          Inlägg 16-07-2012, 00:01
          Länk hit: #124

Gäster

CITAT (malcolm @ 15-07-2012, 20:31) *
          I mina eftersökningar av sådant materiel har jag iof, sig hittat porr från Japan men det mesta verkar pixlat så att inga intimare delar visas.

All japansk porr är pixlad, japan har censur för att skydda "den offentliga moralen". Apropå det har en reklamsnutt med AKB48-medlemmar blivit fälld för att "stödja homosexualitet". Japp, det är inget sexuellt med AKB48 alls. Japaner, till skillnad från västerlänningar, kan hålla isär kawaii och sex. Var det inte så, Ruda?

Hittade f.ö. denna blogg som väldigt bra sammanfattar problemet med AKB48.

Citera
          Piccante
          Inlägg 16-07-2012, 00:39
          Länk hit: #125

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Azur @ 16-07-2012, 01:01) *
          All japansk porr är pixlad, japan har censur för att skydda "den offentliga moralen". Apropå det har en reklamsnutt med AKB48-medlemmar blivit fälld för att "stödja homosexualitet". Japp, det är inget sexuellt med AKB48 alls. Japaner, till skillnad från västerlänningar, kan hålla isär kawaii och sex. Var det inte så, Ruda?

Hittade f.ö. denna blogg som väldigt bra sammanfattar problemet med AKB48.

en genuspedagog skulle förmodligen få sammanbrott i japan sick.gif Blogginlägget visar ju att många som uppenbart bor i japan och är mkt bekant med kulturen anser att AKB är värre än big Brother och Idol på samma gång...

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 16-07-2012, 05:31
          Länk hit: #126

Medlem

Ja, suck. Hur skulle det vara om alla gnällspikar lärde sig lite mer om gruppen istället för att bara surfa runt och leta skandaler. no.gif Att de gör reklam för homosex passar väl bara bra för en del här på forumet? rolleyes.gif Vad är det för sexigt med tjejer i bikini, dessutom inte speciellt utmanande? Det verkar som om en del här är svältfödda på sådant. Jag kan i så fall rekommendera en prenumeration på Slitz, Lektyr eller liknande. Eller köpa några nummer av Dax privat. Det går faktiskt alldeles utmärkt att hålla isär sex och kawaii, bara det förekommer inte samtidigt. Att sen en person, eller en grupp av personer, ena stunden kan vara det ena och sen det andra är väl inte konstigt? Jag är synnerligen övertygad att det i många kvinnors garderob finns allting från den sexiga lilla svarta och korta kjolar till långklänningar och pösiga långbyxor. Fast vill man vända och vrida allt till det värsta finns ju alla möjligheter.

Redigerat av Gossen Ruda: 16-07-2012, 05:32

--------------------

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 16-07-2012, 06:15
          Länk hit: #127

Medlem

Återkommer till bloggen och plockar ut ett citat:

"AKB48 members usually appear as schoolgirls, popping cute little blinky faces and wiggling their limbs in talent-show dance moves. When they are not dressed in school uniforms, they're dressed in bikinis or sexy (but sweet) lingerie."

Om ni Azur och Markus bara läser sån här felaktig dyngskit så förstår jag lite mer av vad ni skriver, fast samtidigt visar ni bara på er egen okunskap. Jag föreslår en timmes sällskap i en månad med AKB på YouTube och ni fattar vad jag menar.

--------------------

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 16-07-2012, 10:09
          Länk hit: #128

Medlem

Bara ytterligare en kommentar som jag kom på efteråt beträffande var många skriver om och framför allt vad man kan snoka upp på nätet och sen okritiskt skriver av. Tyvärr verkar det som om man bara skriver om det man vill skriva om men missar helheten och helheten är stor beträffande AKB48. Jag kommer osökt att tänka på en gammal låt av Pete Seeger, Seek and you shall find. Han sjunger och pratar sig igenom några historier, bl.a. den följande.

Det var en gång en kung som fick höra att ett skepp anlänt till kusten med ett märkligt djur ombord som kallades för elefant. Han skickade dit sina vise män för att få reda på vad det var för djur. Dessa hade läst så många böcker att de nu var blinda som fladdermöss så de fick känna sig fram.

Den förste kände på ett ben. Ahh, sa han. Den andre kände på sidan av kroppen. Mmmm, sa han. Den tredje kände på ett öra. Ohhh, sa han. Den fjärde kände på en bete. Aha, sa han. Den femte kände på snabeln. Oho, sa han och den sjätte drog i svansen.

De åkte tillbaka till kungen och han uppmanade dem att berätta vad det var för konstigt djur.

Den förste sa: Ers majestät, detta djur är som stammen till ett ungt träd. Nej utbrast den andre, det är som sidan till en stor byggnad. Nej ni har båda fel sa den tredje, det är som ett stort löv. Nej nej, skrek den fjärde, det är som ett stort spjut. Absolut inte ropade den femte, det är som en stor orm. Se sa den sjätte: Ers majestät, jag vet exakt ved det är. Det är som ett rep som hänger ner från himlen. Man drar i repet och himlen blir full av skit.

Ibland verkar det som om en del som skall skriva om AKB48 bara hittar det där hängande repet. biggrin.gif

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 16-07-2012, 10:18
          Länk hit: #129

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Jag fattar fortfarande inte varför ni inte söker er till, alternativt skapar, ett eget forum om japanska flickpop. Eller utbyter era erfarenheter rent privat.

Få andra här verkar intresserade av "artisteriet", så det lönar sig väl knappast att försöka missionera ytterligare.

Många med mig är förundrade över ert stora snabbt påkommna intresse, men inte ens det kittlar längre...

Det är ett fritt forum och ni gör absolut som ni vill, men mitt tips är att tona ner detta här och sköta det på annat håll tillsammans med likasinnade...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 16-07-2012, 10:28
          Länk hit: #130

Medlem

Bäste Aqva, märker du inte hur en del tycks avreagera sig i denna tråden? Den fyller ett behov. Sen är det lite kul att läsa alla enögda inlägg, jag sitter och småmyser. rolleyes.gif

--------------------

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 16-07-2012, 10:44
          Länk hit: #131

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Jojo.... snacka om enögd....

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 16-07-2012, 11:10
          Länk hit: #132

Medlem

CITAT (Anki på Öland @ 16-07-2012, 11:44) *
          Jojo.... snacka om enögd....

Hurså? Mina båda ögon är öppna, eller tänker du på något annat?

--------------------

Citera
          malcolm
          Inlägg 16-07-2012, 13:38
          Länk hit: #133

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 16-07-2012, 11:18) *
          Jag fattar fortfarande inte varför ni inte söker er till, alternativt skapar, ett eget forum om japanska flickpop. Eller utbyter era erfarenheter rent privat.

Jo då, vi pratar privat också
          Få andra här verkar intresserade av "artisteriet", så det lönar sig väl knappast att försöka missionera ytterligare.

Ingen som har missionerat något

Många med mig är förundrade över ert stora snabbt påkommna intresse, men inte ens det kittlar längre...

Fastnar man för något så gör man

Det är ett fritt forum och ni gör absolut som ni vill, men mitt tips är att tona ner detta här och sköta det på annat håll tillsammans med likasinnade...

Just det, vi gör som vi vill och det är helt frivilligt om man vill läsa/lyssna.

Jag förstår nte detta intresse från somlga som gär ut på att trådarna för japanpopen inte får finnas, är man inte intresserad av de så är det ju bara att hoppa över de trådarna. Jag läser långt ifrån alla trådar och än mindre skriver i dem jag tycker är ointressanta eller saknar kunskap om.

Redigerat av malcolm: 16-07-2012, 14:08

Citera
          Piccante
          Inlägg 16-07-2012, 15:50
          Länk hit: #134

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (malcolm @ 16-07-2012, 14:38) *
          Jag förstår nte detta intresse från somlga som gär ut på att trådarna för japanpopen inte får finnas, är man inte intresserad av de så är det ju bara att hoppa över de trådarna. Jag läser långt ifrån alla trådar och än mindre skriver i dem jag tycker är ointressanta eller saknar kunskap om.

Vem har sagt att japanpop inte får finnas?
          Ingen har påstått det vad jag vet. Sen har du själv skapat en tråd där man får vara negativ! Men då klagar du på dom som inte låter sig imponeras av en tillgjord tjejgrupp...

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Azur
          Inlägg 16-07-2012, 20:07
          Länk hit: #135

Gäster

CITAT (Gossen Ruda)
          Vad är det för sexigt med tjejer i bikini
          Ridå.
          CITAT (Markus_H @ 16-07-2012, 01:39) *
          en genuspedagog skulle förmodligen få sammanbrott i japan

Fast japansk kultur har nåt slags frikort från feminister & genusvetare - jag fattar inte riktigt hur, jag kan bara anta att feminister aldrig tittar på anime/manga/jpop (inte ens barnprogram som t.ex. Pokémon). I alla händelser verkar de ha missat de unkna könsrollerna.

Redigerat av Azur: 16-07-2012, 20:14

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 16-07-2012, 20:22
          Länk hit: #136

Medlem

Jaha, där gick tydligen ridån ner för Azur. Något kön finns inte angivet på medlemsprofilen så man kan bara spekulera i orsaken. För mig är iaf en bikini inte speciellt sexig, kan vara det i speciella fall, dock inte på den bilden. Jag kanske är för blasé. g.gif

Redigerat av Gossen Ruda: 16-07-2012, 20:22

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 16-07-2012, 22:06
          Länk hit: #137

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Hur kan man starta en tråd där man efterlyser avvikande synpunkter, och sen vara så särdeles känslig för allt som är det minsta kritiskt?

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          malcolm
          Inlägg 16-07-2012, 22:48
          Länk hit: #138

Medlem

Det är bara för att reta dig Aq, läraren med pekpinnar som regerar över allt och tycker sig stå över alla andra. VARFÖR får inte jag och Ruda samt några till ha vårt musikintresse ifred utan att bli antastade? Tjejerna är unga, JA, musiken är lättpop: JA, många nakna ben: JA men än sen då, dat handlar inte om kontaktannonser eller liknande utan om trevlig underhållning. Jag må vara naiv men inte tror jag att tjejerna blir utnyttjade på något sätt, inte mer än vad artister i allmänhet blir i alla fall. Kom med relevaqnt kritik och fakta Aq så kaqnske jag an lyssna på dig.

Redigerat av malcolm: 16-07-2012, 23:06

Citera
          malcolm
          Inlägg 16-07-2012, 22:59
          Länk hit: #139

Medlem

Är du GUD Aq, är det DU som skall avgöra vad folk får prata om?

Citera
          malcolm
          Inlägg 16-07-2012, 23:22
          Länk hit: #140

Medlem

Konstigt att ingen som säger negativa saker om AKB aldrig någonsin har lyckats komma med en länk som bekräftar deras påståenden...

Citera

15 sidor V  « < 5 6 7 8 9 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-09-2025, 17:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon