Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

15 sidor V  « < 6 7 8 9 10 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > NEGATIVA tråden om Japan och dess flickpop, Spy ur er allt om landet och dess flickpop
          Piccante
          Inlägg 16-07-2012, 23:27
          Länk hit: #141

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (malcolm @ 17-07-2012, 00:22) *
          Konstigt att ingen som säger negativa saker om AKB aldrig någonsin har lyckats komma med en länk som bekräftar deras påståenden...

du tycks ju ändå inte läsa dom... Azur hade ju länkar i sitt senaste inlägg slap.gif Sen får ni nog försöka acceptera att de som tycker att en grupp är töntig nog för att man inte orkar lyssna på dom, de kommer heller aldrig engagera sig i samma utsträckning som ni för att söka en massa om gruppen.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 16-07-2012, 23:32
          Länk hit: #142

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

CITAT (malcolm @ 16-07-2012, 23:59) *
          Är du GUD Aq, är det DU som skall avgöra vad folk får prata om?

Men du gjorde ju en tråd där vi ska skriva negativt,, fattar inte hur du menar med tråden då ?

När man bara blir attackerad och mot argumenterad hela tiden när man är negativ i DIN NEGATIVA TRÅD.

Det är inta aqvakul som avgör det har du ju själv redan gjort med denna tråd.

Redigerat av flaxss: 16-07-2012, 23:34

Citera
          malcolm
          Inlägg 16-07-2012, 23:42
          Länk hit: #143

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Gå och lägg dig" Sibylla har ka rotfl.gif nske något som passar!

Citera
          hattstugan
          Inlägg 17-07-2012, 00:28
          Länk hit: #144

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Denna tråd borde låsas

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 17-07-2012, 06:50
          Länk hit: #145

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Aqvakul skrev:
          CITAT (Aqvakul @ 16-07-2012, 23:06) *
          Hur kan man starta en tråd där man efterlyser avvikande synpunkter, och sen vara så särdeles känslig för allt som är det minsta kritiskt?

Malcolm svarade:
          CITAT
          Det är bara för att reta dig Aq, läraren med pekpinnar som regerar över allt och tycker sig stå över alla andra. VARFÖR får inte jag och Ruda samt några till ha vårt musikintresse ifred utan att bli antastade? Tjejerna är unga, JA, musiken är lättpop: JA, många nakna ben: JA men än sen då, dat handlar inte om kontaktannonser eller liknande utan om trevlig underhållning. Jag må vara naiv men inte tror jag att tjejerna blir utnyttjade på något sätt, inte mer än vad artister i allmänhet blir i alla fall. Kom med relevaqnt kritik och fakta Aq så kaqnske jag an lyssna på dig
          Malcolm svarade sen strax också:
          CITAT
          Är du GUD Aq, är det DU som skall avgöra vad folk får prata om?

Jag ställer än en gång frågan som jag inte fått något sakligt svar på:

Hur kan man starta en tråd där man efterlyser avvikande synpunkter, och sen vara så särdeles känslig för allt som är det minsta kritiskt?

Dina s.k. "svar" har ju inte ett smack med min fråga att göra. Istället ägnar du dig åt otäcka personangrepp! Tyvärr är det inte första gången. Vad jag vet har jag däremot aldrig angripit dig personligen. Jag kan inte säga att jag tar mig av det. Men om det händer fler gånger så kommer jag att anmäla dig till administrationen, därför att ditt beteende skadar forumet som har betytt så mycket för mig.

edit: stavfel

Redigerat av Aqvakul: 17-07-2012, 06:51

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          tomas99
          Inlägg 17-07-2012, 07:10
          Länk hit: #146

Medlem
          Antal inlägg: 613
          Medlem nr: 3 728

CITAT (Aqvakul @ 17-07-2012, 07:50) *
          Aqvakul skrev:
          Malcolm svarade:
          Malcolm svarade sen strax också:
          Jag ställer än en gång frågan som jag inte fått något sakligt svar på:

Dina s.k. "svar" har ju inte ett smack med min fråga att göra. Istället ägnar du dig åt otäcka personangrepp! Tyvärr är det inte första gången. Vad jag vet har jag däremot aldrig angripit dig personligen. Jag kan inte säga att jag tar mig av det. Men om det händer fler gånger så kommer jag att anmäla dig till administrationen, därför att ditt beteende skadar forumet som har betytt så mycket för mig.

edit: stavfel

Det är bra att du säjer ifrån, men det skulle du ha gjort förut med, jag menar när du hadde tittel på forumet.

--------------------
          Vi är många som blivit drabbade på olika sätt av kränkande behandling. Idag hörs ordet mobbning ( kränkande särbehandling) allt oftare i radio/TV och i övrig media och på arbetsplatser. Men vi måste lära känna ordet och vad det betyder.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 17-07-2012, 07:28
          Länk hit: #147

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Syftet med tråden var nog att hålla borta allt gnäll från den postiva tråden men knappast att gnällarna fritt skulle kunna breda ut sig här utan att få svar på tal. Det jag dock är förundrad över att alla som kritiserar Japan och AKB sällan har egna erfarenheter. Man vidarebefordrar glatt och villigt vad andra har skrivit för negativt men ibland helt utan källkritik. Dessutom verkar en hel del ha funnits med i bagaget redan innan jag och malcolm visade upp AKB, det jag kallar förutfattade meningar. Är man kritisk till exempelvis Japan redan från början lär man knappast kunna se något positivt i musiken. Lite lustigt eftersom en hel del av musiken är hämtad från väst. biggrin.gif Vill man kan man hitta negativa saker om Japan och AKB så hittar men det likväl som om de flesta länder och företeelser, inte ens genusflummandets högborg Sverige klarar sig. Jag vill helst se på helheten och har förmågan och viljan att bortse från enstaka negativa saker.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 17-07-2012, 08:40
          Länk hit: #148

Medlem

CITAT (malcolm @ 17-07-2012, 00:42) *
          Gå och lägg dig" Sibylla har ka rotfl.gif nske något som passar!

Vuxet, Moget, Töntigt, Patetiskt.

CITAT (Gossen Ruda @ 17-07-2012, 08:28) *
          Syftet med tråden var nog att hålla borta allt gnäll från den postiva tråden men knappast att gnällarna fritt skulle kunna breda ut sig här utan att få svar på tal.

Vad bra ses i den positiva, men inte positivt utan svar på tal tummenupp.gif

Citera
          tomas99
          Inlägg 17-07-2012, 08:44
          Länk hit: #149

Medlem

Om jag skall spå, så kommer det ett svar som handlar om bögar.

--------------------
          Vi är många som blivit drabbade på olika sätt av kränkande behandling. Idag hörs ordet mobbning ( kränkande särbehandling) allt oftare i radio/TV och i övrig media och på arbetsplatser. Men vi måste lära känna ordet och vad det betyder.

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 17-07-2012, 08:46
          Länk hit: #150

Medlem

Antagligen.......................andra svara får man inte.

Citera
          Azur
          Inlägg 17-07-2012, 19:23
          Länk hit: #151

Gäster

CITAT (tomas99 @ 17-07-2012, 09:44) *
          Om jag skall spå, så kommer det ett svar som handlar om bögar.

Ja för några som gillar musik som normalt sett bara tjejer i yngre tonåren lyssnar på (och med samma inlevelse), och som inte kan se något sexuellt med kvinnor klädda i bikini, och som älskar drama så mycket, så verkar våra jpoppare märkligt osäkra i sin sexualitet...

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 17-07-2012, 19:48
          Länk hit: #152

Medlem

CITAT (Azur @ 17-07-2012, 20:23) *
          Ja för några som gillar musik som normalt sett bara tjejer i yngre tonåren lyssnar på (och med samma inlevelse), och som inte kan se något sexuellt med kvinnor klädda i bikini, och som älskar drama så mycket, så verkar våra jpoppare märkligt osäkra i sin sexualitet...

Är det så svårt att skriva något utan personangrepp?

--------------------

Citera
          ryss_борис
          Inlägg 17-07-2012, 20:10
          Länk hit: #153

Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem nr: 29 572

Tror det blir bäst om denna tråden låses, och samtliga personer håller käften fram till dess.

Den var ämnad att spåra ur redan från början, och varför göra en tråd som handlar om att hata Japan och japansk flickpop? Tror inte det finns en enda japanhatare här inne...

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 17-07-2012, 20:22
          Länk hit: #154

Medlem

Det beror på vilken betydelse man lägger i ordet hata...

--------------------

Citera
          ryss_борис
          Inlägg 17-07-2012, 20:24
          Länk hit: #155

Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem nr: 29 572

CITAT (Gossen Ruda @ 17-07-2012, 21:22) *
          Det beror på vilken betydelse man lägger i ordet hata...

De flesta här har aldrig besökt Japan, så är lite starkt att överhuvudtaget uttala sig om hur bra/dåligt allt är där, så länge det inte är ett välkänt faktum, som att Afghanistan har sämre levnadsstandared än Schweiz, ungefär.

Citera
          Piccante
          Inlägg 17-07-2012, 22:49
          Länk hit: #156

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Tycker denna gruppen o låten slår allt AKB har gjort http://www.youtube.com/watch?v=RFzyYYZsxGc...feature=related

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 18-07-2012, 06:34
          Länk hit: #157

Medlem

CITAT (Markus_H @ 17-07-2012, 23:49) *
          Tycker denna gruppen o låten slår allt AKB har gjort http://www.youtube.com/watch?v=RFzyYYZsxGc...feature=related

Tja, inte dålig men inte heller speciellt bra. Tydligen satsar man mer på sex än AKB.

Låste fö en intressant notis i GP om Indien med tanke på att vissa vurmar för det landet. Några läkare hade blivit avstängda pga att de gjort könsbestämningar på foster. Aborter av flickfoster har blivit ett stort problem, det finns 7,1 miljoner färre flickor än pojkar i åldern 0-6 år. Pojkar förväntas försörja sina föräldrar medans flickor bara kostar en massa pengar att gifta bort pga hemgiften. Hur många flickor som vanställs av syra för att de vägrar gifta sig med nån slusk finns det nog inget statistik över. Änkebränningen har väl upphört men fortfarande slängs änkorna ut på gatan av äldste sonen. Ett underbart land? Dags att starta en hatatråd om Indien för lite jämvikt?

--------------------

Citera
          tomas99
          Inlägg 18-07-2012, 07:25
          Länk hit: #158

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 18-07-2012, 07:34) *
          Tja, inte dålig men inte heller speciellt bra. Tydligen satsar man mer på sex än AKB.

Låste fö en intressant notis i GP om Indien med tanke på att vissa vurmar för det landet. Några läkare hade blivit avstängda pga att de gjort könsbestämningar på foster. Aborter av flickfoster har blivit ett stort problem, det finns 7,1 miljoner färre flickor än pojkar i åldern 0-6 år. Pojkar förväntas försörja sina föräldrar medans flickor bara kostar en massa pengar att gifta bort pga hemgiften. Hur många flickor som vanställs av syra för att de vägrar gifta sig med nån slusk finns det nog inget statistik över. Änkebränningen har väl upphört men fortfarande slängs änkorna ut på gatan av äldste sonen. Ett underbart land? Dags att starta en hatatråd om Indien för lite jämvikt?

Nej tack.... bättre att stänga den här tråden.

--------------------

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 18-07-2012, 07:29
          Länk hit: #159

Medlem

CITAT (tomas99 @ 18-07-2012, 08:25) *
          Nej tack.... bättre att stänga den här tråden.

Om du inte gillar den är det väl bättre att låta bli att klicka upp den? För en person som aspirerar till att bli moderator är det nog ingen fördel att vilja begränsa vad medlemmarnan skall få skriva. Är du anhängare av ett cencursamhälle?

--------------------

Citera
          tomas99
          Inlägg 18-07-2012, 08:47
          Länk hit: #160

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 18-07-2012, 08:29) *
          Om du inte gillar den är det väl bättre att låta bli att klicka upp den? För en person som aspirerar till att bli moderator är det nog ingen fördel att vilja begränsa vad medlemmarnan skall få skriva. Är du anhängare av ett cencursamhälle?

Nej det är jag inte. är du anhängare av ett forum där det är helt ok att kränka andra medlemmar? trådar där folk blir kränka och mobbade borde inte få finnas här, lås sådana trådar och släng ut dom som mobbar på all framtid om dom inte gör avbön.

--------------------

Citera

15 sidor V  « < 6 7 8 9 10 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 07:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon