Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

15 sidor V  « < 10 11 12 13 14 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > NEGATIVA tråden om Japan och dess flickpop, Spy ur er allt om landet och dess flickpop
          malcolm
          Inlägg 21-07-2012, 02:00
          Länk hit: #221

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Så här ser unga och glada artisttjejer från Japan ut.

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=AGK_Olb0s4I

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 21-07-2012, 02:50
          Länk hit: #222

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (malcolm @ 20-07-2012, 23:50) *
          Nej, jag har aldrig varit i Japan men skulle gärna vilja åka dit, däremot är jag väldigt intresserad av landet ifråga och suger i mig all fakta jag får om det utan att för den skull sortera bort det jag inte tycker om och det finns en del och där igår inte AKB48 som något negativt. Kan du int se att tjejerna är söta och duktiga så är det ditt problem men det kanske beror på din annorlunda läggning...

Sanslöst taskig argumentering....
          Först skapar man en kritiktråd och sen beskylls de som är kritiska för främlingsfientlighet och nu kopplar du det till sexuell läggning... Bara så dåligt! thumbdown.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 21-07-2012, 04:08
          Länk hit: #223

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Fy fan så låg du är malcolm! Du har visst ingen gräns för att kläcka ur dig elakheter. Du borde skämmas! mad.gif thumbdown.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 21-07-2012, 06:40
          Länk hit: #224

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (Aqvakul @ 21-07-2012, 03:50) *
          Sanslöst taskig argumentering....
          Först skapar man en kritiktråd och sen beskylls de som är kritiska för främlingsfientlighet och nu kopplar du det till sexuell läggning... Bara så dåligt! thumbdown.gif

Håller med dig Aqva. Hur kan man bara bli so elak som han är?

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 21-07-2012, 07:11
          Länk hit: #225

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

En kort replik innan jag går ut till trädgårdsarbetet. Rent allmänt så är AKB48 otroligt populära och det i stora samhällsklasser. Säljer man 1,6 miljoner skivor den första utgivningsveckan är det inget snack om saken, särskilt som alla deras skivor toppar listan över skivförsäljningen. Att därför lite nedlåtande hänvisa till skolflickor och äldre herrar som målgrupp är bara skitsnack och skall behandlas som sådant. Framgång föder dessvärre också avundsjuka, inte bara i Sverige, jantelagen är universell. Så givetvis kan man hitta negativ och nedlåtande kritik som det Markus snokat upp men sen är frågan hur allmängiltig denna kritik är, för man bör nog veta lite mer om ämnet innan man citerar för mycket. I citaten finns felaktigheter och generaliseringar som man inte upptäcker förrän man verkligen studerat en massa videor och läst på hemsidor så jag uppmanar kritikerna till lite mer opartiska källstudier.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Cacki
          Inlägg 21-07-2012, 08:56
          Länk hit: #226

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Gossen Ruda @ 21-07-2012, 08:11) *
          En kort replik innan jag går ut till trädgårdsarbetet. Rent allmänt så är AKB48 otroligt populära och det i stora samhällsklasser. Säljer man 1,6 miljoner skivor den första utgivningsveckan är det inget snack om saken, särskilt som alla deras skivor toppar listan över skivförsäljningen. Att därför lite nedlåtande hänvisa till skolflickor och äldre herrar som målgrupp är bara skitsnack och skall behandlas som sådant. Framgång föder dessvärre också avundsjuka, inte bara i Sverige, jantelagen är universell. Så givetvis kan man hitta negativ och nedlåtande kritik som det Markus snokat upp men sen är frågan hur allmängiltig denna kritik är, för man bör nog veta lite mer om ämnet innan man citerar för mycket. I citaten finns felaktigheter och generaliseringar som man inte upptäcker förrän man verkligen studerat en massa videor och läst på hemsidor så jag uppmanar kritikerna till lite mer opartiska källstudier.

Det är lite märkligt att du och malcolm sätter er på höga hästar och anser er vara mer objektiva och neutrala i era åsikter om Japan än era åsiktsmotståndare, med tanke på med vilka "glasögon" ni halkade in på ert nyväckta intresse för landet...

Ska ni inte ta och acceptera att det finns människor som varken gillar musikgenren eller konceptet på vilket man lanserar AKB.
          Bara för att man inte gillar folkmusik och bollfransar runt knäna, kan man tycka om Sverige för det.

(Förresten, om du värnar om din kompis och vill försäkra dej om att han ska få vara kvar här på Odla, kanske du ska ta och försöka hejda honom lite. Jag tror nog att du också kan se hur han är och tafsar på på gränserna för vad som är acceptabelt att skriva enligt forumets regelverk.
          Dessutom är han verkligen inte rätt person att uttala sej om inskränkthet främlingsfientlighet och fördomar, som den homofob han verkar vara...)

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Azur
          Inlägg 21-07-2012, 10:22
          Länk hit: #227

Gäster

CITAT (Gossen Ruda @ 21-07-2012, 08:11) *
          Säljer man 1,6 miljoner skivor den första utgivningsveckan är det inget snack om saken, särskilt som alla deras skivor toppar listan över skivförsäljningen. Att därför lite nedlåtande hänvisa till skolflickor och äldre herrar som målgrupp

Fem miljoner flugor kan inte ha fel, och usla produkter riktade till yngre tonårstjejer (t.ex. Westlife och Backstreet Boys) säljer inte stora mängder skivor. Eller hur, Ruda?

Det går verkligen inte fram till dig att du får lyssna på skiten och titta på flickorna hur mycket du vill, men att man ganska snabbt tröttnar på ert eviga tjat om det? Att dessutom du och malcolm både är lättstötta och snabba att sprida förolämpningar omkring er gör inte saken bättre.

Jag tycker ett av citaten ur Japan Today verkligen sammanfattade hela den här katastrofen perfekt:
          CITAT
          this weird hero worshipping lolita fetish is out of place in this site which in other respects seems aimed at normal adults.

Redigerat av Azur: 21-07-2012, 10:58

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 21-07-2012, 13:03
          Länk hit: #228

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (Cacki @ 21-07-2012, 09:56) *
          Det är lite märkligt att du och malcolm sätter er på höga hästar och anser er vara mer objektiva och neutrala i era åsikter om Japan än era åsiktsmotståndare, med tanke på med vilka "glasögon" ni halkade in på ert nyväckta intresse för landet...

Ska ni inte ta och acceptera att det finns människor som varken gillar musikgenren eller konceptet på vilket man lanserar AKB.
          Bara för att man inte gillar folkmusik och bollfransar runt knäna, kan man tycka om Sverige för det.

(Förresten, om du värnar om din kompis och vill försäkra dej om att han ska få vara kvar här på Odla, kanske du ska ta och försöka hejda honom lite. Jag tror nog att du också kan se hur han är och tafsar på på gränserna för vad som är acceptabelt att skriva enligt forumets regelverk.
          Dessutom är han verkligen inte rätt person att uttala sej om inskränkthet främlingsfientlighet och fördomar, som den homofob han verkar vara...)

Bra sagt Cacki.........

Citera
          malcolm
          Inlägg 21-07-2012, 16:34
          Länk hit: #229

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Jag inser att jag mår väldigt dåligt och det har aldrig varit min mening att ge mig på olika pesoner av olika anledningar, är definitivt ingen homofob och vill be de drabbade om ursäkt. Själv är jag inte bakant med några homosexuella vad jag vet men faktum är att äldsta dotter hr en gaykompis som ofta varit här på middag mm. så döm mig inte för hårt. Det sista halvåret har varit hemskt med dubbelseende, ansiktsförlamning och annat så humöret har inte varit det bästa och AKB48 har varit en ljuspunkt i tillvaron så när den massiva kritiken mot dem och oss som gillar gruppen började flöda över brast det någonstans. Hur roligt är det att höra att man närmast kan liknas med en pedofil tex. när man knappt ser dataskärmen...?

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 21-07-2012, 17:13
          Länk hit: #230

Medlem

Patetiskt!

--------------------

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 21-07-2012, 17:19
          Länk hit: #231

Gäster

CITAT (malcolm @ 21-07-2012, 17:34) *
          Jag inser att jag mår väldigt dåligt och det har aldrig varit min mening att ge mig på olika pesoner av olika anledningar, är definitivt ingen homofob och vill be de drabbade om ursäkt. Själv är jag inte bakant med några homosexuella vad jag vet men faktum är att äldsta dotter hr en gaykompis som ofta varit här på middag mm. så döm mig inte för hårt. Det sista halvåret har varit hemskt med dubbelseende, ansiktsförlamning och annat så humöret har inte varit det bästa och AKB48 har varit en ljuspunkt i tillvaron så när den massiva kritiken mot dem och oss som gillar gruppen började flöda över brast det någonstans. Hur roligt är det att höra att man närmast kan liknas med en pedofil tex. när man knappt ser dataskärmen...?

Malcolm, dags att växa upp! Som alltid slutar dina oförskämdheter här på forumet med att du relaterar till din hälsa. Det är intedin dåliga hälsa som skall ställas till svars för vad du som vuxen (mogen?) person häver ur dig och sårar andra människor.

Att ständigt göra sig till ett "ofo" - offer för omständigheterna - drabbar bara dig själv och visar sig i ett aggressivt beteende och ett ständigt upprepande av samma mönster. Hela sommaren har du använt till att propagera för AKB48 - en musikstil som lämpar sig för de yngre generationerna och tro mig,AKB 48 kommer inte att förändra ditt liv och inte heller den allians du skapat här på forumet. Sluta stoppa tummen i munnen och gör något av ditt liv - det är inte för sent.
          "Hoppas jag får åka till Finland" - varje vår säger du detta. Hoppas är en passiv form och du kommer att hoppas många år - kanske resten av livet - om du inte går från passivitet till att själv bestämma över ditt liv.

Jag har mer eller mindre slutat skriva på detta forum - en stor anledning är detta barnsliga hävdande av en infantil musikstil som tycks kleta ner så många trådar. Detta är inte en privat tummelplats och de flesta trädgårdskunniga har flytt forumet - skräpet stänker liksom på alla som skriver här. Det finns andra seriösa trädgårdsforum för oss som är trädgårdsintresserade.

Tyvärr - Odla.nu tappar mark i trädgårdssammanhang och inte ens ett virus är så dumt att det förgör allt och alla. Om inte du och din allierade kommer till sans så får ni snart prata med er själva om japansk flickpop.

..och nu är det fritt fram för all elakheter..jag kommer inte att svara.

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 21-07-2012, 17:32
          Länk hit: #232

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

CITAT (malcolm @ 21-07-2012, 17:34) *

Håller med Stintan patetiskt!

Det du har skrivit är definitivt ett homofobiskt tänkande.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 21-07-2012, 17:49
          Länk hit: #233

Medlem

CITAT (Gunilla T @ 21-07-2012, 18:19) *
          Malcolm, dags att växa upp! Som alltid slutar dina oförskämdheter här på forumet med att du relaterar till din hälsa. Det är intedin dåliga hälsa som skall ställas till svars för vad du som vuxen (mogen?) person häver ur dig och sårar andra människor.

Att ständigt göra sig till ett "ofo" - offer för omständigheterna - drabbar bara dig själv och visar sig i ett aggressivt beteende och ett ständigt upprepande av samma mönster. Hela sommaren har du använt till att propagera för AKB48 - en musikstil som lämpar sig för de yngre generationerna och tro mig,AKB 48 kommer inte att förändra ditt liv och inte heller den allians du skapat här på forumet. Sluta stoppa tummen i munnen och gör något av ditt liv - det är inte för sent.
          "Hoppas jag får åka till Finland" - varje vår säger du detta. Hoppas är en passiv form och du kommer att hoppas många år - kanske resten av livet - om du inte går från passivitet till att själv bestämma över ditt liv.

Jag har mer eller mindre slutat skriva på detta forum - en stor anledning är detta barnsliga hävdande av en infantil musikstil som tycks kleta ner så många trådar. Detta är inte en privat tummelplats och de flesta trädgårdskunniga har flytt forumet - skräpet stänker liksom på alla som skriver här. Det finns andra seriösa trädgårdsforum för oss som är trädgårdsintresserade.

Tyvärr - Odla.nu tappar mark i trädgårdssammanhang och inte ens ett virus är så dumt att det förgör allt och alla. Om inte du och din allierade kommer till sans så får ni snart prata med er själva om japansk flickpop.

Mycket bra skrivet!

--------------------

Citera
          Monica i Nässjö
          Inlägg 21-07-2012, 18:14
          Länk hit: #234

Medlem
          Antal inlägg: 494
          Medlem nr: 8 480

Jättebra skrivet Gunilla! Jag vill bara lägga till en fråga till Gossen Ruda, du anser att bli kallad "gammal gubbe" är ett personligt påhopp och blir uppenbarligen väldigt stött av det. Men samtidigt kan du kalla folk för fyllkärringar och anklaga medlemmar för att vara troll till höger och vänster, vad är logiken i det?

Citera
          Cacki
          Inlägg 21-07-2012, 18:20
          Länk hit: #235

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

Huvudet på spiken, Gunilla! tummenupp.gif
          Även om Malcolm har all min medkänsla för allt elände som han drabbats av i livet, men att någon äntligen vågar tala i klartext, tror jag kan vara det bästa stödet han kan få till ett bättre liv. En rejäl, välbehövlig tankeställare att lära något av, helt enkelt.

Malcolm, vi är många som kan ha ett visst överseende med klavertrampen du gör när du mår dåligt, men fatta att det finns gränser!
          Hur dåligt du än mår, så är det aldrig okej att låta det gå ut över andra!

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          hattstugan
          Inlägg 21-07-2012, 19:06
          Länk hit: #236

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Tack Gunilla för det du skrivit är vad många skulle vilja göra men inte gör!
          Hoppas Herrarna äntligen kan lägga detta evinnerliga tjejbabbel på hyllan här på forumet nu!

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 21-07-2012, 19:35
          Länk hit: #237

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

tummenupp.gif

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 21-07-2012, 21:09
          Länk hit: #238

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Det känns lite som när man har försökt förklara något för tionde gången och tror att det har trängt in så kommer frågan: kan du ta om det från början igen? Det är lite märkligt att denna Japan-pop som inte intresserar någon samtidigt genererar mängder av inlägg och läsningar. Jag vet inte om det tjänar någonting till att försöka förklara och påpeka alla fel och brister i inläggen ovan, inte idag iaf. Jag har slitit hela dagen med att snickra ihop en brygga och har faktiskt varken lust eller ork över. Om nu någon tycker att malcolm varit stygg mot någon utpekad person så låt mig då bara påpeka att om AKB-lyssnare skulle betraktas som en folkgrupp hade detta forum för länge sen blivit stängt av DO med tanka på alla invektiv och nedsättande omdömen som haglat över mig och malcolm. Det stod nånting om en bjälke och ett grand i någon gammal bok. Fö tycker jag att det låter som rena idiotin att någon skulle sluta med odla pga ett par trådar om Japan-pop. Det är så jävla enkelt att låta bli att klicka upp dessa trådar. Fast att lämna Odla låter faktiskt inte så dumt och slippa alla dessa ofördragsamma individer, det tål att tänka på.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 21-07-2012, 21:40
          Länk hit: #239

Medlem

Det kanske är just det att du förklarat nio gånger för mycket som är felet. Respektera att inte alla tycker som dig och malcolm istället för att påstå att alla har fel och de enda som vet något är ni. Tyck vad ni vill om japansk flickpop men sluta tjata. Om du nu tycker att ni fått så mycket nedsättande omdömen så beror det enbart på hur ni själva agerat gällande ert nyfunna intresse.

--------------------

Citera
          hattstugan
          Inlägg 21-07-2012, 21:47
          Länk hit: #240

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Om alla här på forumet skulle gå in lika fanatiskt för sina musikintressen så skulle detta forum inte vara något trädgåds forum utan ett musik forum!
          Jag lyssnar helst på Klassisk musik men inte 17 försöker jag påverka andra att lyssna på det!
          Inte heller skulle jag ge mig på mina medmänniskor så som det har gjorts i den här tråden!

Tycker ff att den här tråden ska BORT!

Citera

15 sidor V  « < 10 11 12 13 14 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-09-2025, 17:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon