Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

15 sidor V  « < 11 12 13 14 15 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > NEGATIVA tråden om Japan och dess flickpop, Spy ur er allt om landet och dess flickpop
          Cacki
          Inlägg 21-07-2012, 21:57
          Länk hit: #241

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Gossen Ruda @ 21-07-2012, 22:09) *
          Det känns lite som när man har försökt förklara något för tionde gången och tror att det har trängt in så kommer frågan: kan du ta om det från början igen? Det är lite märkligt att denna Japan-pop som inte intresserar någon samtidigt genererar mängder av inlägg och läsningar. Jag vet inte om det tjänar någonting till att försöka förklara och påpeka alla fel och brister i inläggen ovan, inte idag iaf. Jag har slitit hela dagen med att snickra ihop en brygga och har faktiskt varken lust eller ork över. Om nu någon tycker att malcolm varit stygg mot någon utpekad person så låt mig då bara påpeka att om AKB-lyssnare skulle betraktas som en folkgrupp hade detta forum för länge sen blivit stängt av DO med tanka på alla invektiv och nedsättande omdömen som haglat över mig och malcolm. Det stod nånting om en bjälke och ett grand i någon gammal bok. Fö tycker jag att det låter som rena idiotin att någon skulle sluta med odla pga ett par trådar om Japan-pop. Det är så jävla enkelt att låta bli att klicka upp dessa trådar. Fast att lämna Odla låter faktiskt inte så dumt och slippa alla dessa ofördragsamma individer, det tål att tänka på.

Nu är du bara dum. Skulle AKB-ickelyssnare räknas folkgrupp så skulle DO stänga forumet också i så fall, med tanke på alla inektiv och nedsättande omdömen som haglat över den gruppen.
          Ta ett kliv utanför ditt ego och jämför:
          Ni går i taket när någon nämner ordet gubbsjuka och börjar kalla andra för avundsjuka gnällkärringar.
          Ni börjar kalla andra för fördomsfulla, främlingsfientliga och inskränkta för att man inte har samma musiksmak som er.
          Ni hävdar att er förtjusning till AKB inte har ett dugg med sexualitet att göra, samtidigt som en av er i samma andetag och på ett väldigt nedsättande sätt, ifrågasätter om homosexuella alls kan avgöra om man tycker att en person av det kön man inte attraheras sexuellt av, ser bra ut eller ej.

Osv osv osv osv osv osv....

Till sist ang idiotin i att sluta med odla pga ett par J-poptrådars skull, skiten de alstrar skvätter ju över i andra trådar också....har du missat det??

Redigerat av Cacki: 21-07-2012, 21:59

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Monica i Nässjö
          Inlägg 21-07-2012, 22:01
          Länk hit: #242

Medlem
          Antal inlägg: 494
          Medlem nr: 8 480

Gossen Ruda, inget svar på min fråga?

Citera
          Hjortronsylt
          Inlägg 21-07-2012, 22:09
          Länk hit: #243

Gäster

Citera
          silos
          Inlägg 22-07-2012, 10:31
          Länk hit: #244

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Det allra märkligaste är ändå detta:VARFÖR läser man här när man inte gillar musiken,varför förstöra sin stund på jorden med allt detta trams???

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 22-07-2012, 11:40
          Länk hit: #245

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (silos @ 22-07-2012, 11:31) *
          Det allra märkligaste är ändå detta:VARFÖR läser man här när man inte gillar musiken,varför förstöra sin stund på jorden med allt detta trams???

Man läser och skriver här därför att detta är en tråd för dem som är negativa till japansk flickpop! Det hade varit smartare om du frågat dig själv och de som är positiva till AKB48 varför ni läser/skriver här. Det finns mycket som skrivs på forumet som är trams inte bara det som står i den här tråden men tror knappast någons jordeliv blir förstört p.g.a. det.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          silos
          Inlägg 22-07-2012, 12:52
          Länk hit: #246

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 22-07-2012, 12:40) *
          Man läser och skriver här därför att detta är en tråd för dem som är negativa till japansk flickpop! Det hade varit smartare om du frågat dig själv och de som är positiva till AKB48 varför ni läser/skriver här. Det finns mycket som skrivs på forumet som är trams inte bara det som står i den här tråden men tror knappast någons jordeliv blir förstört p.g.a. det.

Ja,ja som vanligt så har du svar på allt:) du börjar ju likna mig i det! yahoo.gif
          En sak är säkert att ALLA stunder i sällskap av någonting negativt förstör för en själv....även för mig,men allting är för mig viktiga lärdomar och kanske är det negativa i livet bra lärdomar!

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 23-07-2012, 19:17
          Länk hit: #247

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Slutord. Det är märkligt att en musikstil kan generera så mycket ilska och personpåhopp från olika håll. Att man lugnt och stilla påpekar att man inte gillar musiken är en sak, den här holmgången och att man dessutom ger sig på de som gillar musiken är märkligt. Om och om och om igen. Antingen direkt eller indirekt genom att exempelvis hävda att det är för småflickor. Även saker som är helt felaktiga används som tillhyggen, de där löjliga citaten från Tokyo Today exempelvis. Otroligt att man tar med sådant, det tyder på en total okunskap om ämnet. Det känns nästan som ett heligt krig mot Japan-popen. Kanske är det ett utslag av personförföljelsen som härjar och ofta har härjat på Odla, även jag har dragits med ibland. Nu är det dock slut med det, jag har insett att grytan har kokat över och elden har släckts. Jag saknar lusten att skriva här längre efter alla påhopp på min person och min musiksmak. Jag hade laddat upp med en hel del, bryggbygget, älgbesöket, märkliga humlor mm men det kan kvitta nu. Jag har testat i två dar nu och inser att jag klarar mig utan Odla. Helt stopp blir det nog inte, jag kommer nog att titta in då och då för att se vem som drabbats just då men ofta blir det inte och ännu färre inlägg. Den här gnälltråden är dock helt död för mig, möjligen något inlägg i positiva AKB-tråden om jag hittar något matnyttigt för de entusiaster som fortfarande håller ut.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Tapio
          Inlägg 23-07-2012, 20:19
          Länk hit: #248

Medlem
          Antal inlägg: 1 400
          Medlem nr: 2 402

CITAT (Gossen Ruda @ 23-07-2012, 20:17) *
          Slutord.

Halaj!

Äähh, skärp dig.
          såhär:
          Odla din vurm för japanska småflickor i något annat forum istället. Här hör det inte hemma.
          Kom sen tillbaka.

//T

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 23-07-2012, 20:56
          Länk hit: #249

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 23-07-2012, 20:17) *
          Slutord. Det är märkligt att en musikstil kan generera så mycket ilska och personpåhopp från olika håll. Att man lugnt och stilla påpekar att man inte gillar musiken är en sak, den här holmgången och att man dessutom ger sig på de som gillar musiken är märkligt. Om och om och om igen. Antingen direkt eller indirekt genom att exempelvis hävda att det är för småflickor. Även saker som är helt felaktiga används som tillhyggen, de där löjliga citaten från Tokyo Today exempelvis. Otroligt att man tar med sådant, det tyder på en total okunskap om ämnet. Det känns nästan som ett heligt krig mot Japan-popen. Kanske är det ett utslag av personförföljelsen som härjar och ofta har härjat på Odla, även jag har dragits med ibland. Nu är det dock slut med det, jag har insett att grytan har kokat över och elden har släckts. Jag saknar lusten att skriva här längre efter alla påhopp på min person och min musiksmak. Jag hade laddat upp med en hel del, bryggbygget, älgbesöket, märkliga humlor mm men det kan kvitta nu. Jag har testat i två dar nu och inser att jag klarar mig utan Odla. Helt stopp blir det nog inte, jag kommer nog att titta in då och då för att se vem som drabbats just då men ofta blir det inte och ännu färre inlägg. Den här gnälltråden är dock helt död för mig, möjligen något inlägg i positiva AKB-tråden om jag hittar något matnyttigt för de entusiaster som fortfarande håller ut.

Men varför skriver du inte om "bryggbygget, älgbesöket, märkliga humlor" istället för detta ältande? Det skulle vara mycket roligare och intressantare att läsa om.

--------------------

Citera
          Hjortronsylt
          Inlägg 23-07-2012, 22:57
          Länk hit: #250

Gäster

Gussen ruda har gått och blivit ett troll tror jag. " jag har insett att grytan har kokat över och elden har släckts."

Citera
          Azur
          Inlägg 24-07-2012, 08:04
          Länk hit: #251

Gäster

CITAT (Hjortronsylt @ 23-07-2012, 23:57) *
          Gussen ruda har gått och blivit ett troll tror jag.

Hela jpop-grejen är trolleri. Han har tillochmed sagt att de mal om jpop för att irritera "gnällkärringarna", så det är extra roligt att se att de enda som blivit trollade och arga är malcolm och ruda. Vi får väl se om de kommer med nån tråd om bästa receptet på grillade hundvalpar eller nåt nu, men det är märkligt att ruda håller på med sånt här barnsligt trollande, han är ju faktiskt kunnig på riktigt om trädgård och natur.

Redigerat av Azur: 24-07-2012, 08:06

Citera
          Cacki
          Inlägg 24-07-2012, 09:45
          Länk hit: #252

Medlem

Nej, ett troll tror jag inte alls att Rudan är. Han har skrivit alltför många seriösa inlägg för att kunna räknas in i den kategorin.
          Möjligtvis kanske man kan kalla den här tråden för en "trolltråd", men det var ju knappast Rudan som skapat den. Ska man börja hojta om troll, så peka åtminstone finger åt rätt person.

Han och Malcolm blev tydligen väldigt förnärmade när ordet "gubbsjuka" nämndes alldeles i början och nu har allt övergått till prestige och maktdemonstrationer från deras sida. "Ingen annan ska minsann få bestämma" om de ska lägga av med sina eviga j-poplänkar eller ej, fast det nästan bara är de själva som skriver i den "positiva tråden" och fast de mycket väl skulle kunna sköta det hela privat via mail. Hela j-popgrejen hade fallit i glömska och gått till historien för länge sedan, om inte de själva envisats med att hålla igång tjafset.

Nu är det är svårt att bryta på annat sätt än att ta en liten time-out och det är nog ett ganska klokt beslut av Rudan.
          Förhoppningsvis dyker han upp med nya tag så småningom igen och då är han naturligtvis hjärtligt välkommen tillbaka.

Redigerat av Cacki: 24-07-2012, 09:47

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          silos
          Inlägg 24-07-2012, 10:46
          Länk hit: #253

Medlem

Men det är ju inte bara Gossen Ruda och Malcolm som tjatar här!

Citera
          Cacki
          Inlägg 24-07-2012, 10:52
          Länk hit: #254

Medlem

CITAT (silos @ 24-07-2012, 11:46) *
          Men det är ju inte bara Gossen Ruda och Malcolm som tjatar här!

Självklart inte, men det ena föder det andra och sedan är karusellen igång, om man hela tiden tjafsar emot och vägrar att ta in det andra säger. Du är inte så dålig du heller med att försöka hålla igång tjafset...

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          silos
          Inlägg 24-07-2012, 13:00
          Länk hit: #255

Medlem

CITAT (Cacki @ 24-07-2012, 11:52) *
          Självklart inte, men det ena föder det andra och sedan är karusellen igång, om man hela tiden tjafsar emot och vägrar att ta in det andra säger. Du är inte så dålig du heller med att försöka hålla igång tjafset...

Visst ser jag den STORA bjälken i mitt eget öga!

Citera
          Hjortronsylt
          Inlägg 24-07-2012, 13:23
          Länk hit: #256

Gäster

CITAT (Cacki @ 24-07-2012, 10:45) *
          Nu är det är svårt att bryta på annat sätt än att ta en liten time-out och det är nog ett ganska klokt beslut av Rudan.
          Förhoppningsvis dyker han upp med nya tag så småningom igen och då är han naturligtvis hjärtligt välkommen tillbaka.

Skulle inte förvåna mig om han kom tilllbaka som moderator. wacko.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 24-07-2012, 14:07
          Länk hit: #257

Medlem

Men lägg ner nu!

--------------------

Citera
          andersen
          Inlägg 24-07-2012, 17:03
          Länk hit: #258

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

CITAT (Cacki @ 24-07-2012, 10:45) *
          Nej, ett troll tror jag inte alls att Rudan är. Han har skrivit alltför många seriösa inlägg för att kunna räknas in i den kategorin.
          Möjligtvis kanske man kan kalla den här tråden för en "trolltråd", men det var ju knappast Rudan som skapat den. Ska man börja hojta om troll, så peka åtminstone finger åt rätt person.

Han och Malcolm blev tydligen väldigt förnärmade när ordet "gubbsjuka" nämndes alldeles i början och nu har allt övergått till prestige och maktdemonstrationer från deras sida. "Ingen annan ska minsann få bestämma" om de ska lägga av med sina eviga j-poplänkar eller ej, fast det nästan bara är de själva som skriver i den "positiva tråden" och fast de mycket väl skulle kunna sköta det hela privat via mail. Hela j-popgrejen hade fallit i glömska och gått till historien för länge sedan, om inte de själva envisats med att hålla igång tjafset.

Håller med, inte är Gossen ruda något troll, men hela tråden blev olycklig och jag hoppas att inte allt för många blev sårade av tråden, det bästa hadde ju varit om vi hadde någon aktiv Admin som hadde styrt upp tråden, innan folk blir sårade.

CITAT (Hjortronsylt @ 24-07-2012, 14:23) *
          Skulle inte förvåna mig om han kom tilllbaka som moderator. wacko.gif

Vad du är påläst efter tvåveckors medlemskap.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          silos
          Inlägg 24-07-2012, 17:03
          Länk hit: #259

Medlem

Jag hoppas att Gossen Rudas stannar kvar här!
          smiley_small_hug.gif

Citera
          andersen
          Inlägg 24-07-2012, 17:05
          Länk hit: #260

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

CITAT (silos @ 24-07-2012, 18:03) *
          Jag hoppas att Gossen Rudas stannar kvar här!
          smiley_small_hug.gif

Ja det hoppas jag med.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera

15 sidor V  « < 11 12 13 14 15 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-06-2026, 14:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon