Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

15 sidor V  « < 3 4 5 6 7 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > NEGATIVA tråden om Japan och dess flickpop, Spy ur er allt om landet och dess flickpop
          Gossen Ruda
          Inlägg 17-06-2012, 11:29
          Länk hit: #81

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (gnon49 @ 17-06-2012, 11:40) *
          Ja det var negativt så det stänkte om det. Kan det vara så illa? Koreaner anses av vissa som andra klassens medborgare har jag för mig men det kanske har med historien att göra. Japan som militär stormakt är ju ett minne blott. Japan består väl, som andra länder, av olika politiska grupperingar, från vänster till höger. Brukar vara så i en demokrati med allmänna val.

Då är det bättre i kungadömet Sverige. Här finns givetvis ingen främlingsfientlighet och aldrig skulle ett parti som SD kunna komma in im riksdagen. Fast det är väl ok att hacka på japaner?

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 17-06-2012, 12:20
          Länk hit: #82

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Gossen Ruda @ 17-06-2012, 12:29) *
          Då är det bättre i kungadömet Sverige. Här finns givetvis ingen främlingsfientlighet och aldrig skulle ett parti som SD kunna komma in im riksdagen. Fast det är väl ok att hacka på japaner?

Det finns väl både sånt som är bra och sånt som är dåligt i alla länder men nu är ju detta "Negativa tråden om Japan och dess flickpop".....inte om Sverige!

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Azur
          Inlägg 17-06-2012, 14:09
          Länk hit: #83

Gäster

CITAT (gnon49 @ 17-06-2012, 11:40) *
          Ja det var negativt så det stänkte om det. Kan det vara så illa? Koreaner anses av vissa som andra klassens medborgare har jag för mig men det kanske har med historien att göra.

Alla icke-japaner betraktas som undermänniskor. Rasism och ultranationalism är utbredd och accepterad på ett sätt man som svensk har svårt att förstå, och underblåses, eller i alla fall motarbetas inte, av de ledande politiska partierna.
          Japan har förnekar t.ex. fortfarande the rape of nanking (varning: mycket obehagliga bilder, och texten är inte trevligare!) eftersom det inte passar in i den officiella och mycket revisionistiska historieskrivningen om japans ärofulla roll i andra världskriget, och jag känner ingen europé som varit i Japan utan att stöta på (ibland tämligen aggressiv) rasism.

CITAT (Gossen Ruda @ 17-06-2012, 12:29) *
          Då är det bättre i kungadömet Sverige.

Ja, det är bättre i kungariket Sverige, t.ex. brukar SD inte organisera demonstrationer där de står och skriker utanför skolor där det går barn till utländska föräldrar, det sitter inga "Endast Svenskar" skyltar på våra restauranger, och i Sveriger har inte 94% av husköpare med utländskt påbrå nekats köp pga att de inte är etniskt svenska. Men även om det inte var bättre här så vore det fortfarande OK att kritisera rasism i japansk kultur: rasism kan och bör kritiseras överallt.

Redigerat av Azur: 17-06-2012, 14:28

Citera
          Piccante
          Inlägg 17-06-2012, 14:31
          Länk hit: #84

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Azur: The rape of Nanking känner jag inte till. Om läsare inte vill öppna länken o se obehagliga bilder. Kan du skriva ett sammandrag om det i tråden?

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Azur
          Inlägg 17-06-2012, 15:32
          Länk hit: #85

Gäster

CITAT (Markus_H @ 17-06-2012, 15:31) *
          Azur: The rape of Nanking känner jag inte till. Om läsare inte vill öppna länken o se obehagliga bilder. Kan du skriva ett sammandrag om det i tråden?

Vid erövringen av den kinesiska staden Nanking under andra världskriget begick japanska trupper massvåldtäkter och massmord. Det anses vara den värsta enskilda krigsförbrytelsen under andra världskriget, och utmärker sig inte bara för sin storlek, utan för att ha varit extra grisig och sadistisk. Först mördades cirka 90 000 kinesiska krigsfångar, sedan gav man sig på civilbefolkningen: 20 000 till 80 000 kvinnor våldtogs och mördades, och totalt mördades upp till 300 000 civila under den sex veckor långa massakern.
          Enligt historiker i väst. Enligt historiker i Japan inträffade aldrig händelsen, eller var i alla fall väldigt mycket mindre och inte egentligen någon massaker alls, utan de som mördades var egentligen kinesiska guerillasoldater i civila kläder.

En likande situation är den med de tillfångatagna kvinnor som hölls som sexslavar av japanska armén. De passar inte in i den japanska historieskrivningen.

Redigerat av Azur: 17-06-2012, 15:44

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 17-06-2012, 16:42
          Länk hit: #86

Medlem

Historien är full av illdåd. Nanking, Kinas ockupation av Tibet, armenierna i Turkiet, etnisk rensning på Balkan, förintelsen av judar av nazisterna, folkfördrivning i Sudan, Ruanda, indianerna i Amerika, Sovjets Gulag, Karl XII i Ryssland mm mm. Skall vi gradera dem?

--------------------

Citera
          silos
          Inlägg 17-06-2012, 16:47
          Länk hit: #87

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (Gossen Ruda @ 17-06-2012, 17:42) *
          Historien är full av illdåd. Nanking, Kinas ockupation av Tibet, armenierna i Turkiet, etnisk rensning på Balkan, förintelsen av judar av nazisterna, folkfördrivning i Sudan, Ruanda, indianerna i Amerika, Sovjets Gulag, Karl XII i Ryssland mm mm. Skall vi gradera dem?

Precis vad jag tänkte på idag!

Vi behöver koncentrera oss på det som vi växer av som människor och lära oss av det som har varit!

Citera
          Azur
          Inlägg 17-06-2012, 20:53
          Länk hit: #88

Gäster

CITAT (Gossen Ruda @ 17-06-2012, 17:42) *

Nej, vi ska motarbeta dem som vill sopa dem under mattan och låtsas som om de aldrig hänt.

Citera
          malcolm
          Inlägg 18-06-2012, 08:17
          Länk hit: #89

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Tyvärr verkar mänskligheten inte lärt sig någonting av historien och krig och andra illdåd upprepas gång på gång.

Citera
          malcolm
          Inlägg 07-07-2012, 23:48
          Länk hit: #90

Medlem

Jag förstår inte varför vissa retar sig så mycket på att det finns en POSITIV tråd om Japan och dess flickpop, dt verkar sticka många i ögonen att Ruda och jag gillar AKB48 och tipsar varandra om länkar till låtar osv. och tycker vi skall hålla oss privat med detta vilket vi också gör. Vi har varandras telefonnumer, e-mail etc. men generösa som vi är låter vi även andra ta del av det vi hittar men det verkar som om vissa känner sig utanför trots att det bara är att lägga in länkar om man vill. Det skall dock bara vara positiva inlägg i positiva tråden annars vore den fel. så kom igen med snälla och roliga bidrag! tummenupp.gif

Citera
          tomas99
          Inlägg 09-07-2012, 06:53
          Länk hit: #91

Medlem
          Antal inlägg: 613
          Medlem nr: 3 728

[quote name='malcolm' date='08-07-2012, 00:48' post='1561873']
          Jag förstår inte varför vissa retar sig så mycket på att det finns en POSITIV tråd om Japan och dess flickpop, dt verkar sticka många i ögonen att Ruda och jag gillar AKB48 och tipsar varandra om länkar till låtar osv. och tycker vi skall hålla oss privat med detta vilket vi också gör. Vi har varandras telefonnumer, e-mail etc. men generösa som vi är låter vi även andra ta del av det vi hittar men det verkar som om vissa känner sig utanför trots att det bara är att lägga in länkar om man vill. Det skall dock bara vara positiva inlägg i positiva tråden annars vore den fel. så kom igen med snälla och roliga bidrag! tummenupp.gif
          [/quote

Hittar inga sådana bidrag, låt barn vara barn.

--------------------
          Vi är många som blivit drabbade på olika sätt av kränkande behandling. Idag hörs ordet mobbning ( kränkande särbehandling) allt oftare i radio/TV och i övrig media och på arbetsplatser. Men vi måste lära känna ordet och vad det betyder.

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 09-07-2012, 21:14
          Länk hit: #92

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

CITAT (malcolm @ 09-07-2012, 21:43) *
          Du kan få låna hink och mopp av mig. biggrin.gif

Nej det behövs inte,, tycker bara synd om lite tragiskt. Så inga städgrejor behövs.........................

Redigerat av flaxss: 09-07-2012, 21:15

Citera
          Piccante
          Inlägg 09-07-2012, 21:14
          Länk hit: #93

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

ännu en negativ effekt av japan-pop, AKB48 gör folk homofoba!

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          hattstugan
          Inlägg 09-07-2012, 21:19
          Länk hit: #94

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Instämmer med er flaxxs och Markus H! Tycker det här är enbart löjligt! Vi är som vi vart! Eller hur?

Citera
          malcolm
          Inlägg 09-07-2012, 21:29
          Länk hit: #95

Medlem

Man får vara som man är när man inte blev som man borde. naughty.gif

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 09-07-2012, 21:55
          Länk hit: #96

Medlem

Säg snarare att man kan inte vara feminofob och samtidigt gilla AKB48. Sen är den akademiska frågan om alla som inte gillar AKB48 är feminofober? Har tyvärr inte svaret.

--------------------

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 09-07-2012, 22:36
          Länk hit: #97

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

CITAT (Gossen Ruda @ 09-07-2012, 22:55) *
          Sen är den akademiska frågan om alla som inte gillar AKB48 är feminofober? Har tyvärr inte svaret.

Men visst är det så,, helt klart därför jag inte gillar AKB48 är att jag har fobi mot personerna i den gruppen (eller det varumärket) och hela världens kvinnlighet. Så fort jag ser en kvinna spyr jag som en häst och att huvudtaget prata eller skriva till kvinnor är det värsta jag vet.... OBS ironi.

Tänkte jag skulle fortsätta men ångra mig annars drar vi igång hela allt igen med gubbsjuka. Ironin får bli mitt svar.

Redigerat av flaxss: 09-07-2012, 22:41

Citera
          Azur
          Inlägg 09-07-2012, 23:12
          Länk hit: #98

Gäster

CITAT (Gossen Ruda @ 09-07-2012, 22:55) *
          man kan inte vara feminofob och samtidigt gilla AKB48

Ett extra roligt uttalande från en person som blir upprörd när nån antyder att pedofiler gillar AKB48.

Redigerat av Azur: 10-07-2012, 07:20

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 10-07-2012, 07:45
          Länk hit: #99

Medlem

Förmodligen finns det pedofiler som gillar de yngsta tjejerna pga sin sjukdom, likaså personer med den märkliga populärdiagnosen gubbsjuka. Att det sen finns personer med exempelvis sång och dansintresse utan någon av dessa diagnoser som gillar AKB48 tycks dock vara svårt för en del individer att fatta. Ämnet är dock uttjatat utan att en lösning kommit fram så jag utvecklar det inte närmare.

--------------------

Citera
          Azur
          Inlägg 10-07-2012, 08:05
          Länk hit: #100

Gäster

CITAT (Gossen Ruda @ 10-07-2012, 08:45) *
          Ämnet är dock uttjatat

I just det här fallet var ämnet att du är så känslig för kritik och samtidigt så snabb på att dela ut svepande förolämpningar.

Du & malcolm gillar en typ av musik som uteslutande bygger på att medlemmarna i gruppen är söta och ser unga ut. Medlemmarna i grupperna byts kontinuerligt ut, de varken sjunger eller dansar särskilt bra, men kläs och tränas att uppföra sig som om de var i grundskoleålder.

Det är inte problemet. Problemet är att ni av nån outgrundlig anledning inte kan sluta tjata om skiten.

Malcolm är värst. Den här tråden var lyckligen död innan han väckte upp den igen med ett goddag yxskaft inlägg och sen rundade av med ett helt omotiverat angrepp på bögar, uppenbart bara för att få liv i tråden igen. Det är därför jag nu är övertygad om att han är ett troll.

Redigerat av Azur: 10-07-2012, 08:07

Citera

15 sidor V  « < 3 4 5 6 7 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-09-2025, 10:59

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon