|
|
  |
NEGATIVA tråden om Japan och dess flickpop, Spy ur er allt om landet och dess flickpop |
|
|
|
13-06-2012, 21:09
|

Medlem
Antal inlägg: 20 052
Medlem nr: 30 311

|
Här kan alla soim inte gillar AKB48 eller Japan som land kräkas ur sig sin avsky för en kultur ni inte vet något om och dessutom ge sig på dem som gillar både musiken och landet.
|
|
|
|
|
13-06-2012, 22:32
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 6 891

|
det är nog ingen som har något intresse av det...
--------------------
|
|
|
|
|
13-06-2012, 22:58
|
Medlem
Antal inlägg: 523
Medlem nr: 29 572

|
CITAT (malcolm @ 13-06-2012, 22:09)  Här kan alla soim inte gillar AKB48 eller Japan som land kräkas ur sig sin avsky för en kultur ni inte vet något om och dessutom ge sig på dem som gillar både musiken och landet. Tror nog jag vet mer än dig och Ruda om själva landet och kulturen då jag besökt nationen två gånger. Vad jag vet så verkar inte nån här ha något speciellt emot själva landet, utan det är mer ert frenetiska tjat om den där SPECIELLA MUSIKEN som folk retat sig på. Finns gott om annan japansk musik också. Ärligt talat, vad vet du och Ruda om japansk kultur/musik? Känns mer som ni är INTRESSERADE av landet, än att ni älskar det - eftersom ni aldrig varit där (av vad det framgår). Lite som att nån japan hittar en video med Magnus Uggla, blir stormförtjust, googlar på lite bilder från Sverige och finner norrskenet uppe i norrland fantastiskt, och sedan påstår sig älska landet, och kunna en massa om Sverige och svensk musik. Snarare så att ni två älskar den här varianten av japansk musik, och ni är facinerade av ett land ni ännu inte tycks veta mycket om. För all del, var det, men tro inte att Japan endast sammanfaller med eran hemsnickrade drömbild. För övrigt har jag inget mer att skriva i den här tråden.
|
|
|
|
|
14-06-2012, 06:27
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Först får jag nog framhålla att jag inte riktigt är med malcolm i skapandet av dessa trådar men han får göra som han vill. Sen vill jag bara påpeka att om någon tror sig kunna bilda sig en uppfattning av mig med anledning av vad jag skriver i inlägg om j-popen så är man ute på hal is. Ca hälften av inläggen, innehåll och antal mm, är skrivet i avsikt att försöka få vissa surkärringar att explodera för jag har kommit till den punkten. Jag skriver dock givetvis ingen medveten lögn.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
Azur
|
14-06-2012, 06:38
|
Gäster

|
CITAT (Gossen Ruda @ 14-06-2012, 07:27)  Ca hälften av inläggen, innehåll och antal mm, är skrivet i avsikt att försöka få vissa surkärringar att explodera Du är alltså ett troll.
|
|
|
|
|
14-06-2012, 07:32
|

Medlem
Antal inlägg: 6 240
Medlem nr: 6 755

|
CITAT (Gossen Ruda @ 14-06-2012, 07:27)  Först får jag nog framhålla att jag inte riktigt är med malcolm i skapandet av dessa trådar men han får göra som han vill. Sen vill jag bara påpeka att om någon tror sig kunna bilda sig en uppfattning av mig med anledning av vad jag skriver i inlägg om j-popen så är man ute på hal is. Ca hälften av inläggen, innehåll och antal mm, är skrivet i avsikt att försöka få vissa surkärringar att explodera för jag har kommit till den punkten. Jag skriver dock givetvis ingen medveten lögn. Bombning med inlägg om japansk flickpop och exploderande surkärringar.....pågår det ett Odlaianskt inbördeskrig alltså!!?? Skämt åsido, det ni sysslar med är dålig reklam för både Japan och er älskade flickpopgrupp. Inte blir man mer posotivt inställd till AKB48 i alla fall, när ni envisas med att gnabbas och kasta tråkiga gliringar omkring er i snart varenda annan tråd här på Småprat . Är det inte snart dags att lägga det där om gubbsjukan bakom er och gå vidare i livet? (Beträffande er ev gubbsjuka, så är det också hög tid att en gång för alla avskriva det också. Ni påminner faktiskt mer om dagisbarn än om mogna äldre herrar, om än med ett ovanligt gott öga till ung kvinnlig fägring...)
Redigerat av Cacki: 14-06-2012, 07:42
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
14-06-2012, 07:44
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Cacki @ 14-06-2012, 08:32)  Bombning med inlägg om japansk flickpop och exploderande surkärringar.....pågår det ett Odlaianskt inbördeskrig alltså!!?? Skämt åsido, det ni sysslar med är dålig reklam för både Japan och er älskade flickpopgrupp. Inte blir man mer posotivt inställd till AKB48 i alla fall, när ni envisas med att gnabbas och kasta tråkiga gliringar omkring er i snart varenda annan tråd här på Småprat . Är det inte snart dags att lägga det där om gubbsjukan bakom er och gå vidare i livet? (Beträffande er ev gubbsjuka, så är det också hög tid att en gång för alla avskriva det också. Ni påminner faktiskt mer om dagisbarn än om mogna äldre herrar med blott ett ovanligt gott öga till ung kvinnlig fägring...)  Kunde inte sagt det bättre!
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
14-06-2012, 08:20
|

Medlem

|
CITAT (Cacki @ 14-06-2012, 08:32)  Bombning med inlägg om japansk flickpop och exploderande surkärringar.....pågår det ett Odlaianskt inbördeskrig alltså!!?? Skämt åsido, det ni sysslar med är dålig reklam för både Japan och er älskade flickpopgrupp. Inte blir man mer posotivt inställd till AKB48 i alla fall, när ni envisas med att gnabbas och kasta tråkiga gliringar omkring er i snart varenda annan tråd här på Småprat . Är det inte snart dags att lägga det där om gubbsjukan bakom er och gå vidare i livet? (Beträffande er ev gubbsjuka, så är det också hög tid att en gång för alla avskriva det också. Ni påminner faktiskt mer om dagisbarn än om mogna äldre herrar, om än med ett ovanligt gott öga till ung kvinnlig fägring...) Om det förekommer ett inbördeskrig så inte är det jag som står för det. Jag, vi, kan skriva ett inlägg i positiv ton om exempelvis AKB48. Därmed borde det egentligen vara över, man kan möjligen få positiva eller negativa svar. Vad jag inte fattar är att en del människor fullkomligt vräker ur sig negativa omdömen både om mig och inlägget och AKB48. Det säger en hel del om skrivarna men jag förstår åndå inte drivkraften. Tål man inte att se något i skrift som man inte själv gillar? Det är denna negativa kanonad som sen i sin tur formar svarsinläggen och sen är kriget igång. Så en sista? gång, ingen av dessa hatskrivare har fattat vad jag, och troligen även malcolm, uppskattar hos AKB48 och deras musik. Istället plockar man fram en massa förutfattade meningar ur sitt eget förgrämda sinne, blandar upp med en stor portion galla och vräker sen ur sig. Beklämmande. Jag kommer dock då och då att fortsätta tipsa om klipp som jag gillar trots alla hatskrivare. Jag har förstått att det finns en hel del som gillar AKB48 men som inte vågar skriva detta pga hatskrivarna.
--------------------
|
|
|
|
|
14-06-2012, 08:35
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Gossen Ruda @ 14-06-2012, 09:20)  Om det förekommer ett inbördeskrig så inte är det jag som står för det. Jag, vi, kan skriva ett inlägg i positiv ton om exempelvis AKB48. Därmed borde det egentligen vara över, man kan möjligen få positiva eller negativa svar. Vad jag inte fattar är att en del människor fullkomligt vräker ur sig negativa omdömen både om mig och inlägget och AKB48. Det säger en hel del om skrivarna men jag förstår åndå inte drivkraften. Tål man inte att se något i skrift som man inte själv gillar? Det är denna negativa kanonad som sen i sin tur formar svarsinläggen och sen är kriget igång. Så en sista? gång, ingen av dessa hatskrivare har fattat vad jag, och troligen även malcolm, uppskattar hos AKB48 och deras musik. Istället plockar man fram en massa förutfattade meningar ur sitt eget förgrämda sinne, blandar upp med en stor portion galla och vräker sen ur sig. Beklämmande.
Jag kommer dock då och då att fortsätta tipsa om klipp som jag gillar trots alla hatskrivare. Jag har förstått att det finns en hel del som gillar AKB48 men som inte vågar skriva detta pga hatskrivarna. eller så har det trampats på några väldigt ömma tår...
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
Ugglemormor
|
14-06-2012, 08:55
|
Gäster

|
Det är ju fritt fram att undvika den tråden om man inte har något intresse om det aktuella poppgruppen, Alla kan ju inte gilla allt, så uppskatta olikheterna hos varandra och de son råkar gilla samma sak, ska väl ha sin frihet att dela det med intresserade......... Jag gillar landet i fråga, men är helt ute när det gäller deras musik. Hur enkelt som helst....
|
|
|
|
|
14-06-2012, 08:56
|

Medlem

|
CITAT (Gossen Ruda @ 14-06-2012, 09:20)  Om det förekommer ett inbördeskrig så inte är det jag som står för det. Jag, vi, kan skriva ett inlägg i positiv ton om exempelvis AKB48. Därmed borde det egentligen vara över, man kan möjligen få positiva eller negativa svar. Vad jag inte fattar är att en del människor fullkomligt vräker ur sig negativa omdömen både om mig och inlägget och AKB48. Det säger en hel del om skrivarna men jag förstår åndå inte drivkraften. Tål man inte att se något i skrift som man inte själv gillar? Det är denna negativa kanonad som sen i sin tur formar svarsinläggen och sen är kriget igång. Så en sista? gång, ingen av dessa hatskrivare har fattat vad jag, och troligen även malcolm, uppskattar hos AKB48 och deras musik. Istället plockar man fram en massa förutfattade meningar ur sitt eget förgrämda sinne, blandar upp med en stor portion galla och vräker sen ur sig. Beklämmande.
Jag kommer dock då och då att fortsätta tipsa om klipp som jag gillar trots alla hatskrivare. Jag har förstått att det finns en hel del som gillar AKB48 men som inte vågar skriva detta pga hatskrivarna. Försök inte spela oskyldig till tjafset Ruda. Det du och din AKB48-dyrkande kompis vräkt ur er, mot oss som inte tycker som ni, slår med råge det som skrivits om gubbar som fanatiskt dyrkar ett gäng tonårstjejer. Du ställer frågor till oss som du borde ställa till dig själv! T.ex. "Tål man inte se något i skrift som man inte själv gillar?" Dessutom kan du knappast förneka att många av dina inlägg varit provocerande så vad förväntar du dig egentligen? Du skriver om "hatskrivare" men jag tror du har helt fel i att det finns hat med i spelet. Och du Ruda, varför är du så långsint? Lägg ner nu och håll ert Japanintresse i en tråd istället för att smeta ner hela forumet. Det skulle alla vinna på.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
14-06-2012, 09:02
|

Medlem
Antal inlägg: 11 250
Medlem nr: 8 513

|
Silos uppmanades att hålla sig till en tråd och det borde ju gälla även ni med ert japansnack. Lägg ner nu och spamma inte hela forumet med japan.
|
|
|
|
|
14-06-2012, 09:09
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
Detta börjar likna tiden då jag skrev en masssa trådar om mina dockor här.
|
|
|
|
|
14-06-2012, 10:33
|

Medlem

|
Alltid lika märkligt att se att personer som spytt galla och påhittade anklagelser över mig och malcolm sen har mage att klaga på vad vi svarat. Selektivt minne? Jag vet minsann vad jag skrivit men jag var inte först med smutskastningen. Som bekant brukar jag inte vända andra kinden till. Däremot kan jag hålla med om att det är för många trådar om Japan. Jag håller mig till helst till den allmänna Japan-tråden och musiktråden. Kände mig dock tvungen att svara här.
--------------------
|
|
|
|
|
14-06-2012, 10:46
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (silos @ 14-06-2012, 10:09)  Detta börjar likna tiden då jag skrev en masssa trådar om mina dockor här.  Ja verkligen. Ruda, var det inte du som var en av de drivande mot Silos dockprat? Till och med jag börjar ruttna på att i vara och varannan tråd tas dessa japanskor upp. Men vem är jag att döma. Fast tycka kan jag ju ändå.
|
|
|
|
|
14-06-2012, 10:51
|

Medlem

|
CITAT (Anma @ 14-06-2012, 11:46)  Ja verkligen.
Ruda, var det inte du som var en av de drivande mot Silos dockprat?
Till och med jag börjar ruttna på att i vara och varannan tråd tas dessa japanskor upp. Men vem är jag att döma. Fast tycka kan jag ju ändå. Knappast drivande, jag skrev nån gång att det kanske räckte nu. Om jag kommer ihåg rätt. Jag insåg ganska snart var problemet låg. Som sagt, jag håller med om att det är för mycket trådar om Japan, en räcker. Tyckandet är fritt men knappast rätten till påhopp men det står andra än du för.
--------------------
|
|
|
|
|
14-06-2012, 11:04
|

Medlem

|
CITAT (Gossen Ruda @ 14-06-2012, 11:33)  Alltid lika märkligt att se att personer som spytt galla och påhittade anklagelser över mig och malcolm sen har mage att klaga på vad vi svarat. Selektivt minne? Jag vet minsann vad jag skrivit men jag var inte först med smutskastningen. Som bekant brukar jag inte vända andra kinden till. Däremot kan jag hålla med om att det är för många trådar om Japan. Jag håller mig till helst till den allmänna Japan-tråden och musiktråden. Kände mig dock tvungen att svara här. Det är väldigt mycket som du tydligen känner dig tvungen till och en av de sakerna var visst att du var tvungen att ta åt dig personligt av något som var menat som ett skämt nämligen "gubbsjuka". Ärligt talat så har jag aldrig hört det uttrycket annat än i skämtsamma ordalag så jag kunde inte ens i min vildaste fantasi tro att du skulle ta illa upp av det. Vem som spytt galla vet jag inte och jag vet inte heller om man kan kalla det för anklagelser det som skrivits. Det ena gav väl det andra från båda håll. Vi är många som reagerat på ert udda fanatiska intresse och det hade vi väl inte gjort om ni inte själva skrivit och lovprisat tjejrna på det sätt som ni gjorde. Det var ju ren idoldyrkan av ett gäng lättklädda tonårstjejer ni höll på med. Fattar du inte reaktionerna när gamla gubbar beter sig så så är du bara att beklaga. Du kan aldrig skylla ditt eget beteende på andra!
--------------------
|
|
|
|
|
14-06-2012, 17:49
|
Medlem
Antal inlägg: 5 162
Medlem nr: 8 833

|
Alltså, jag förstår inte allt tjafs om de japansla flickorna. De är ju faktist väldigt söta, musiken är trallvänlig och lättillgänglig om än inte av bestående värde. Tror inte att man måste vara det minsta gubbsjuk för att uppskatta det som är vackert och lättillgängligt. Kan dra parallellen till fotbolls-EM, jag är väl inte så jätteintresserad av fotbooll men tittar gärna lite då och då för de snygga killarnas skull. Är jag då kärringsjuk, är fotboll kärringporr? Gita
|
|
|
|
|
14-06-2012, 18:03
|

Medlem
Antal inlägg: 6 240
Medlem nr: 6 755

|
CITAT (Gita @ 14-06-2012, 18:49)  Alltså, jag förstår inte allt tjafs om de japansla flickorna. De är ju faktist väldigt söta, musiken är trallvänlig och lättillgänglig om än inte av bestående värde. Tror inte att man måste vara det minsta gubbsjuk för att uppskatta det som är vackert och lättillgängligt. Kan dra parallellen till fotbolls-EM, jag är väl inte så jätteintresserad av fotbooll men tittar gärna lite då och då för de snygga killarnas skull. Är jag då kärringsjuk, är fotboll kärringporr?Gita Kanske det, om man nu går efter vilka symptom som brukar känneteckna diagnosen "gubbsjuka"....en liten lindrig släng i alla fall. Nej allvarligt talat, börjar inte det bli lite tjatigt med allt tjafs om gubbsjuka? Kan vi inte låta ämnet få självdö och vila i frid nu?
Redigerat av Cacki: 14-06-2012, 18:07
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
14-06-2012, 18:26
|
Medlem
Antal inlägg: 523
Medlem nr: 29 572

|
ALRRRRIIIIIIIIIIIIIIIIIIGHT MY FRIEND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|