Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  < 1 2 3 4 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Ska min stuga bli en TV-kändis?
          silos
          Inlägg 18-06-2012, 14:26
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Ugglemormor, nu blev jag ju ännu mera nyfiken...hittar inte just den filmen där din dotter är med!

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 18-06-2012, 14:36
          Länk hit: #22

Gäster

Jag har inte heller hållit reda på den när/om/var den går, men googla på Lasse Hallström, eller filmernas namn, så kommer de nog fram.
          Jag hittade dem helt appropå i min iPod när jag letade efter andra saker, minns nu inte vilket det var, men tror inte att de är svåra att hitta..... tummenupp.gif
          Hon var endast 8 år när det hela startade och hon blev uppplockad på gatan i allt elände, vi hade ingen aning om att de ens sökte barn till det, så den vägen är det.
          Hon fick bestämma själv om hon ville vara med, så det var inte vi som ville...... det räckte med en dold "kändis" redan i familjen, så det räckte med det......

Berättar mer om det privat så att det inte bli för mycket här i forumet även att det finns inget att skämmas över...... rose.gif

Redigerat av Ugglemormor: 18-06-2012, 14:36

Citera
          silos
          Inlägg 18-06-2012, 14:39
          Länk hit: #23

Medlem

CITAT (Ugglemormor @ 18-06-2012, 15:36) *
          Jag har inte heller hållit reda på den när/om/var den går, men googla på Lasse Hallström, eller filmernas namn, så kommer de nog fram.
          Jag hittade dem helt appropå i min iPod när jag letade efter andra saker, minns nu inte vilket det var, men tror inte att de är svåra att hitta..... tummenupp.gif
          Hon var endast 8 år när det hela startade och hon blev uppplockad på gatan i allt elände, vi hade ingen aning om att de ens sökte barn till det, så den vägen är det.
          Hon fick bestämma själv om hon ville vara med, så det var inte vi som ville...... det räckte med en dold "kändis" redan i familjen, så det räckte med det......

Berättar mer om det privat så att det inte bli för mycket här i forumet även att det finns inget att skämmas över...... rose.gif

Okej! smiley_small_hug.gif

Citera
          merlin68
          Inlägg 18-06-2012, 14:45
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem nr: 28 369

Ugglemormor, hoppas din dotter mår bra idag och har kunnat bearbeta mobbningen kompiskram.gif . Det är ju för jävligt att barn mobbas, man får anta att det handlade om avundsjuka och jantelagen. Din dotter var tydligen för söt, gullig, begåvad och gladde sig åt det hon lyckats med...och det blev för mycket för de som saknar solsken i sina själar.

Redigerat av merlin68: 18-06-2012, 14:49

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 18-06-2012, 14:52
          Länk hit: #25

Gäster

Hon spelar rollen som bullerby-Lisa, ......
          Du kan även kolla Ginza, deras barnfilmer ......

Den miljön och stämningen kring det hela är så rofyllt sommar, vinter och musiken har ju han J. Riedel (?) skrivit till den, så den är så finstämt av den naturen som detta spelades in, de utonhusdelarna, annat var ju i studion.
          Astrid var med oss flera gånger, likväl i de premiärer som även kungafamiiljen var med på och träffade oss privat i de sammanhangen......
          Barnen gillade Astrid och klängde på henne så fort de kunde och hon bara myste..... verkligen en unik personlighet att lära känna privat....

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 18-06-2012, 15:16
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

CITAT (Ugglemormor @ 18-06-2012, 15:36) *

Borde du inte veta mer och ha bättre koll än så ? i en film din dotter varit med i................................................................

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 18-06-2012, 16:16
          Länk hit: #27

Gäster

Vad menar du med det?
          Nog katten håller jag inte reda på det år in och år ut när det hände så länge sedan ...... och har dock all material här hemma, men vet inte och hinner inte kolla om och när de visar dem på TV och när...... inget intresse på det på samma sätt när man har släppt det hela när dottern är vuxen och bor annanstans.....

Det var en period i vårat liv och så är det bara ..... en av många minnesvärda perioder och händelser har sedan passerat och har just nu ingen koll om det mera än det jag själv fick upp i min iPod när jag sökte helt annat.......
          Tyvärr finns det inte heltäckande "berättelse" om den tiden i nutid, men massor av kartonger med bilder och tidningsurklipp och post hon fick, som jag hoppas att hon nu kan ta med sig och sortera när hon hinner....hon får själv bestämma över det......

Det räcker med det jag gett till svar, så konstigt är det hela inte för oss här hemma, utan ett minne som gav oss alla väldigt mycket insyn, träffa intressanta personer och det var ju efter mig som Lasse H. ringde då dottern ville ha sin mor där på platsen, och det gjorde jag ..... fanns till när det behövdes och försökte skydda henne så gott det gick efteråt .... hon själv är nöjd och glad för min insats --- det enda som räknas är hon själv......

Redigerat av Ugglemormor: 18-06-2012, 16:18

Citera
          Cacki
          Inlägg 18-06-2012, 17:48
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

Innan det ev blir en massa ifrågasättanden igen om sanningshalten i Ugglemormors påståenden (det har ju hänt förr menar jag), så kan jag intyga att utifrån det jag känner till om henne sedan tidigare, är det fullt möjligt att det hon säger om dotterns roll i Bullerbyfilmerna mycket väl kan vara riktigt.

(Ugglemormor! Hoppas att du inte tar illa upp för att jag skriver så här nu, men eftersom jag tycker att det redan har varit tillräckligt med tjafs på Odla på det sistone, vill jag med detta bara försöka "mota Olle i grind" s a s.)

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Anma
          Inlägg 18-06-2012, 22:31
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Länk till wikipedia om filmen: Alla vi barn i bullerbyn.

Citera
          evelina
          Inlägg 19-06-2012, 05:51
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 1 990
          Medlem nr: 2 991

Tapio du ska göra det du själv känner. Fin stuga du har. rolleyes.gif

Så synd bara att alla trådar förstörs med att några vill ha all uppmärksamhet. angry.gif

--------------------

Mvh Evelina
          Odlar numera i zon 4
          Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

Citera
          silos
          Inlägg 19-06-2012, 08:06
          Länk hit: #31

Medlem

CITAT (evelina @ 19-06-2012, 06:51) *
          Tapio du ska göra det du själv känner. Fin stuga du har. rolleyes.gif

Så synd bara att alla trådar förstörs med att några vill ha all uppmärksamhet. angry.gif

Men det är ju så även i livet utanför småprat,att när man pratar om någonting så kan tankarna av de som talar med varandra föras till även andra saker,precis som här om Tapios stuga och hur det kan bli med besökare etc..inget konstigt med det tycker jag.
          Varför skall sådant handla om uppmärksamhet!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 19-06-2012, 08:13
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (silos @ 19-06-2012, 09:06) *
          Men det är ju så även i livet utanför småprat,att när man pratar om någonting så kan tankarna av de som talar med varandra föras till även andra saker,precis som här om Tapios stuga och hur det kan bli med besökare etc..inget konstigt med det tycker jag.

Det är väl uppenbart! Det är dessutom alltid samma personer som tar över!

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          evelina
          Inlägg 19-06-2012, 08:27
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 1 990
          Medlem nr: 2 991

CITAT (silos @ 19-06-2012, 09:06) *

Har du glömt att du blev avstängd från forumet en gång i tiden för att du babblade
          i alla trådar.

--------------------

Mvh Evelina
          Odlar numera i zon 4
          Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

Citera
          silos
          Inlägg 19-06-2012, 09:07
          Länk hit: #34

Medlem

CITAT (evelina @ 19-06-2012, 09:27) *
          Har du glömt att du blev avstängd från forumet en gång i tiden för att du babblade
          i alla trådar.

Gammalt skåpmat!
          Jag lever i nuet!
          Alla andra måste ta sina lärdomar!

Förresten;nu är det du och jag som håller på att förstöra Tapios tråd så jag drar mig ur från och med NU!!!
          smiley_small_hug.gif

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 19-06-2012, 09:09
          Länk hit: #35

Gäster

Merlin68 och cacki
          Jag skulle inte berätta om detta om jag inte hade "torrt under fötterna". Skulle aldrig ens ha fantasier om det inte var sanning, men inte mer om detta.
          Anma hittade den rätta länken.

Ang. Mobbing, blev det så att hon fick det bättre i stan under sin gymnasietid, men ännu säger hon att hon ska inte flytta hit pga av de dåliga minnen. Bakom allt låg ju ren avundsjuka här och det påhejad av barnens föräldrar...... Hur skulle ungarna i den åldern att snacka, fodra att hon skulle dela sitt arvode med alla i klassen?
          Maken brukade byta tjänstebil varje år, då gick rykten att vi köpte upp dotterns pengar!

Jag är inte förvånad alls, det berättades liknande historier på SF om andra skådisar vilka bodde på mindre orter.
          När hon flyttade till Norge! Blev det positivt möte. De var glada av att få en av Astrid Lindgrens filmbarn.
          De gjorde ju rätt ofta reportage om henne många år efteråt, alltid bara positivt.

Silos, glömde jag att skicka en bild om detta till dig med de andra från mig? Troligen.....

Ok, det handlar ju Tapios fina stuga så låt oss se hur det blir med den, men tänk efter innan eller var förberedd vad som kan hända.
          Folk kan bete sig hur tokigt som helst. De som lånade ut de 3 stugorna för Bullerbyn, fick ingen ro under och efter filmerna. Sånt kanske vill man undvika.......

Redigerat av Ugglemormor: 19-06-2012, 09:57

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 19-06-2012, 09:56
          Länk hit: #36

Medlem

Tror knappast din historia är jämförbar med eventuell utlåning av Tapios stuga Ugglemormor. Jag har bott på ett ställe där både stugor och annat varit med i diverse filminspelningar men det har då aldrig vallfärdat folk dit som smugit i buskarna.
          Två dagars filminspelning (mest inomhus) lär inte bli många minuter film i slutänden! Det var dessutom fråga om en serie vad jag förstår varav stugan skulle vara med i ett avsnitt. Varför måla fan på väggen?

--------------------

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 19-06-2012, 10:09
          Länk hit: #37

Gäster

Stintan,
          Det är nog så. Det är ju inte i samma syfte heller, men folk, en del, är verkligen inte kloka! De tror att de "äger" det, även det de sett på film/TV......

Jag tycker att det är en konstig mentalitet, särskilt när barnens föräldrar lade sig i det, som de inte ens ha med och göra.
          Jag höll på att bli rent av misshandlad när jag stod vakt vid avspärningen till de tre gårdarna där filmfolket höll på. Det var en barnfamilj där pappan försökte lyfta mig undan så att de kunde passera in.......
          En del svor åt en, och det kunde man kanske ta, när man hade fått höra om av personalen att det kan bli tråkigheter när man nekar främmande tillträde.......
          Samma skit vid premiärer, men då var man ju gäst ......
          Var finns det den vanliga hänsynen, det undrade jag ...... det var mest de manliga div. arbetare som brukade stå vid där, men de har inte hur mycket folk som helst, så jag fick ta en hel del praktiska saker kring det hela.........
          OK, nog om detta, ........

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 19-06-2012, 12:06
          Länk hit: #38

Medlem

Ja galna människor finns överallt tyvärr slap.gif

--------------------

Citera
          caprifol
          Inlägg 19-06-2012, 12:35
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 611
          Medlem nr: 6 380

Och jag säger "aldrig i livet"! Har ganska nyligen skaffat ett skärgårdsställe som jag älskar och tycker är jättefint! Visar gärna och stolt upp det för vänner - men skulle aldrig kunna tänka mig att låta det stå till allmänt beskådande. Men vi är så olika - och tur är det.

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 19-06-2012, 15:15
          Länk hit: #40

Gäster

Jo, det är ju dom galningarna som förstör mest, märks mest och att ta till våld, där går gränsen. Även på sin tomt vill man inte ha okända trampandes omkrin. Jag tror nog att som några säger så vill de ha sitt ifred.

Nu vet jag inte om Tapios fina stuga kommer att visas så att folk hittar den. Kanske meningen är mer anonym så det får man nog kolla mer noga.

Det är inte värt för några småsslantar att få beskymmer.
          Både TV och SF vill helst komma undan, snåla som de är.....de tror att folk vill synas nästan utan betalning.
          Vår dotter fick inget betalt när hon sedan skulle vara med på olika TV jippo, så det blev endast det som SF ville.

Citera

4 sidor V  < 1 2 3 4 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-09-2025, 00:24

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon