Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  < 1 2 3 4 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Experiment med vatten och ris....
          silos
          Inlägg 20-06-2012, 08:26
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (Ugglemormor @ 19-06-2012, 16:32) *
          Det hela blir mycket enklare efter du läst böckerna, där fin olika experiment.
          Skriv gärna om det hela när du gör hans experiment. Då blir det inte så svårt med koncentrationen heller.

Det hela blir mycket enklare efter du läst böckerna, där fin olika experiment.
          Skriv gärna om det hela när du gör hans experiment. Då blir det inte så svårt med koncentrationen heller.

Jag längtar så efter böckerna,men det kommer att ta några dagar innan böckerna kommer.

DAG 4
          Bifogad bild
          Idag var jag tvungen att flytta glasen ut till balkongen eftersom en jäsningprocess had startas...
          Så nu får jag ser hur det kommer att utvecklas.
          Jag till och med tror att jag skulle behöva ett annorlunda utrymme för att lyckas med denna experiment!

Citera
          silos
          Inlägg 20-06-2012, 09:27
          Länk hit: #22

Medlem

OJ OJ OJ...nu har en av mina hundar druciket ur det "kärleksfulla"glaset! rotfl.gif
          Så hur skall det nu gå med mitt experiment???

Citera
          sqrulan
          Inlägg 22-06-2012, 18:39
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

rotfl.gif

--------------------

Citera
          silos
          Inlägg 23-06-2012, 08:00
          Länk hit: #24

Medlem

CITAT (sqrulan @ 22-06-2012, 19:39) *
          rotfl.gif

Ja,det börjar bli roligt detta med mitt försök rotfl.gif men jag forstätter att prata med vatten i glas 1 och glas 2.

IDAG ÄR DET DAG 7 med mitt experiment!Det faktiskt dotftar lite godare från kärleksbudskap glaset än från de andra tva!
          Bifogad bild

En torr pelargon blad hade på något sätt tagit sig in till det kärleksfulla glasets,jag har alltid en lock på så jag fattar inte hur bladet kunde ta sig inunder den.
          Pelargonbladet ville nog få lite kärlek kan jag tänka mig biggrin.gif

Häromdagen hade en stackars liten flyga hade i den igonrerade glasets vatten,jag blev riktigt ledsen när jag såg det!:(

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 23-06-2012, 09:33
          Länk hit: #25

Gäster

Det verkar intressant , silos......... Få se sedan på slutresultatet och snart kommer ju dina böcker........mycket att läsa o begrunda på........ kompiskram.gif

Citera
          Piccante
          Inlägg 23-06-2012, 12:03
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Vad är det egentligen man villl uppnå med experimentet? Blir det inte bara jäst äckligt vatten man framställer i tre glas?

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 23-06-2012, 14:52
          Länk hit: #27

Gäster

Inte vara så negativ!......om du inte gillar tråden så låt silos, min godaste kompis, att göra sina experiment och det blir mer intressant när hon får de böckerna hon beställt.
          Den vetenskapsmannen har verkligen kommit mycket viktigt på spåren. Har läst två av hans böcker men just då hade jag inte tid att börja experiment, men som vanligt, kommer jag mellan åt att kolla min boksamling och då kanske jag fastnar för det igen.......
          Jättebra att man kan öppna folks ögon för att se hur allt hänger ihop och få sig en tankeställare.....
          Jag älskar kreativa personer och brukar ha flera med mig irl........

Citera
          Piccante
          Inlägg 23-06-2012, 15:06
          Länk hit: #28

Medlem

CITAT (Ugglemormor @ 23-06-2012, 15:52) *
          Inte vara så negativ!......om du inte gillar tråden så låt silos, min godaste kompis, att göra sina experiment och det blir mer intressant när hon får de böckerna hon beställt.
          Den vetenskapsmannen har verkligen kommit mycket viktigt på spåren. Har läst två av hans böcker men just då hade jag inte tid att börja experiment, men som vanligt, kommer jag mellan åt att kolla min boksamling och då kanske jag fastnar för det igen.......
          Jättebra att man kan öppna folks ögon för att se hur allt hänger ihop och få sig en tankeställare.....
          Jag älskar kreativa personer och brukar ha flera med mig irl........

Hur får man en tankeställare av att lägga ris i blöt då???

Jag var inte negativ, jag bara undrar vad man förväntar sig få ut av experimentet??? Man gör sällan experiment planlöst utan man har ställt upp en hypotes om utfallet man förväntar sig. jag hade tex förstått experimentet bättre om man hade lagt en ärta eller böna i varje glas och sett om de grodde snabbare i något av glasen. Men jag ser inte vad det möjligtvis kan visa mer än att det snart möglar på ytan...

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 23-06-2012, 16:07
          Länk hit: #29

Gäster

Ok, du nhar noll koll, men att silos experiment nu kanske blir bra på en gång så hon får sina böcker där det står laboratoriefakta och den japanen är världsberömt analytiker.
          Hon kommer säkert att få sina resultaten när hon följer dem i böckerna.......
          Jag tycker att hon är påhittig och visar det också så det är fel att se ner på det...... Får du inte själv några idéer, eller......
          Dom som kan minst, de kritiserar mest........

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 23-06-2012, 20:31
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Jag hade egentligen tänkt hålla mig från den här tråden för att inte riskera driva med solis men som jag ser det kan resultatet att lägga organiskt material, ris, i vatten bara bli förruttnelse eller mögelhärd. Möjligen båda blandat. Sen får lärda japaner och andra säga vad de vill.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 23-06-2012, 21:02
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Ugglemormor @ 23-06-2012, 17:07) *
          Ok, du nhar noll koll, men att silos experiment nu kanske blir bra på en gång så hon får sina böcker där det står laboratoriefakta och den japanen är världsberömt analytiker.
          Jag tycker att hon är påhittig och visar det också så det är fel att se ner på det...... Får du inte själv några idéer, eller......

Är man kritisk bara för att man ställer en fråga???? Det kanske hade varit bättre att du lät Silos själv svara på frågan eftersom du inte vill svara på den utan bara svamlar om annat. Jag undrar också precis som Markus.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Piccante
          Inlägg 23-06-2012, 22:36
          Länk hit: #32

Medlem

CITAT (Ugglemormor @ 23-06-2012, 17:07) *

Vad jag har koll på eller ej, vet du inget om. Så var inte så snabb med att döma andra där du...
          Absolut ska man använda sin upptäckarlust och utforska världen omkring sig. Jag ser bara inte vad upplägget kommer leda till?

Ang japanen, så har han forskat på potentisering av vattenmolekyler för homeopatiskt bruk och säljer visst vatten på sin hemsida för 35USD/ flaska! Så nog är han ett geni alltid men på helt fel saker....

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          silos
          Inlägg 24-06-2012, 09:18
          Länk hit: #33

Medlem

CITAT (Markus_H @ 23-06-2012, 13:03) *
          Vad är det egentligen man villl uppnå med experimentet? Blir det inte bara jäst äckligt vatten man framställer i tre glas?

Det hela har jag beskrivit i början,men jag tar det en gång till:

Till vatten i glas 1 säger jag varje dag:JAG ÄLSKAR DIG!

Till vatten i glas 2 säger jag varje dag:JAG HATAR DIG!

Vatten i glas 3 ignorerar jag!

Jag vill se hur mina ord och ignorerandet påverkar riset i de tre glasen.
          Nu är det så att jag säkerligen gör hela experimentet fel,eftersom glasen med innehållet är på min balkong.
          Men kvarstår faktum att se OM mina ord och ignorerandet påverkar riset i glasen!? Förstår du hur jag tänker?

Citera
          Piccante
          Inlägg 24-06-2012, 10:51
          Länk hit: #34

Medlem

CITAT (silos @ 24-06-2012, 10:18) *
          Det hela har jag beskrivit i början,men jag tar det en gång till:

Till vatten i glas 1 säger jag varje dag:JAG ÄLSKAR DIG!

Till vatten i glas 2 säger jag varje dag:JAG HATAR DIG!

Vatten i glas 3 ignorerar jag!

Jag vill se hur mina ord och ignorerandet påverkar riset i de tre glasen.
          Nu är det så att jag säkerligen gör hela experimentet fel,eftersom glasen med innehållet är på min balkong.
          Men kvarstår faktum att se OM mina ord och ignorerandet påverkar riset i glasen!? Förstår du hur jag tänker?

Silos, jag förstod hur du hade lagt upp försöket men jag reagerade mest på att vitt ris kan det inte hända så mycket med. Hade du lagt i något som kan gro så kanske du kan se en skillnad? Ärtor, bönor, majs eller något hade kanske funkat bättre. Ett riskorn som är skalat kan nog inte göra mer än att mögla? Om du inte vill visa med experimentet att du kan motverka mögel genom att säga rätt saker till vattnet. Men jag vet inte hur experimenten han gjorde i Japan är upplagda, så testa du.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          silos
          Inlägg 24-06-2012, 11:46
          Länk hit: #35

Medlem

CITAT (Markus_H @ 24-06-2012, 11:51) *
          Silos, jag förstod hur du hade lagt upp försöket men jag reagerade mest på att vitt ris kan det inte hända så mycket med. Hade du lagt i något som kan gro så kanske du kan se en skillnad? Ärtor, bönor, majs eller något hade kanske funkat bättre. Ett riskorn som är skalat kan nog inte göra mer än att mögla? Om du inte vill visa med experimentet att du kan motverka mögel genom att säga rätt saker till vattnet. Men jag vet inte hur experimenten han gjorde i Japan är upplagda, så testa du.

Det finns en hel del bilder att söka med Masaro Emotos namn på google,fantastiska bilder och vad som händer!
          Bifogad bild

Citera
          malcolm
          Inlägg 24-06-2012, 12:42
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Du ser väl till att ha hörselkåpor på de glas du inte pratar med silos så att de andra inte tjuvlyssnar. giggle.gif

Citera
          silos
          Inlägg 24-06-2012, 12:45
          Länk hit: #37

Medlem

CITAT (malcolm @ 24-06-2012, 13:42) *
          Du ser väl till att ha hörselkåpor på de glas du inte pratar med silos så att de andra inte tjuvlyssnar. giggle.gif

Jag går bort med de två glasen som jag pratar till;)

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 24-06-2012, 13:42
          Länk hit: #38

Gäster

Silos, förstår mycket väl det du har gjort och fortsätt med det.

Markus som inte har koll, trösta dig med att även du växer upp en dag.

Glad sommar, kommer att göra många bra experiment, och har inte mer tid, än enbart privat till silos.
          Helt meningslöst med motvalls person och inget intresse heller.
          kom med något annat, men stänger ner mig nu, snart framme vid mitt sommarställe där blir det lugnt, slipper tjafset.
          Kram silos, du vet var du hittar mig.

Citera
          silos
          Inlägg 24-06-2012, 13:58
          Länk hit: #39

Medlem

CITAT (Ugglemormor @ 24-06-2012, 14:42) *
          Silos, förstår mycket väl det du har gjort och fortsätt med det.

Markus som inte har koll, trösta dig med att även du växer upp en dag.

Glad sommar, kommer att göra många bra experiment, och har inte mer tid, än enbart privat till silos.
          Helt meningslöst med motvalls person och inget intresse heller.
          kom med något annat, men stänger ner mig nu, snart framme vid mitt sommarställe där blir det lugnt, slipper tjafset.
          Kram silos, du vet var du hittar mig.

Glad sommar till dig med vännen min!
          smiley_small_hug.gif

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 24-06-2012, 14:02
          Länk hit: #40

Gäster

Tack detsamma. smiley_small_hug.gif

Citera

4 sidor V  < 1 2 3 4 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-06-2026, 15:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon