Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

10 sidor V  « < 6 7 8 9 10 >  
          LåstNytt inlägg
          > Är du en av våra moderatorer?
          Cacki
          Inlägg 05-08-2012, 08:49
          Länk hit: #141

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Hjortronsylt @ 05-08-2012, 04:30) *
          Har kommit fram till lite teorier om ämnet såhär på nattkvisten, kanske lite väl vilt spekulerande men som sagt, forumet är fritt ioch öppet för alla. yahoo.gif
          obs obs obs Aggressiva svar undanbedjes. smile.gif

De som vill ha malcolm som moderator räknas endast bara som sympatiröster pga hans svåra liv.

De som röstar på stintan är de ormyngel som inte vågar ha en egen åsikt utan håller med henne om allt även när hon har fel.

De som röstar på gossen_ruda gör det enbart för att de kan jämföra sina egna udda fetishar med han och på så vis känna sig ett med gubben.

De som röstar på huggorm är väl de som är/tror sig vara politiskt korrekta.

Glömde du inte den där Hjortronsylt? H*n som tydligen redan halvvägs är på väg att klättra upp på domarstolen eftersom h*n tydligen t.o.m redan hunnit få förfrågan om ett utlåtande om föreslagna motkandidaters väljarkrets.

( Själv tycker jag faktiskt inte ens att man ska belasta en moderatorskandidat med något sådant. Det skulle räcka gott med att vederbörande har god förmåga, att utifrån ett objektivt och neutralt perspektiv, kunna urskilja och rensa bort uppenbara troll och regelvidriga inlägg.)

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 05-08-2012, 10:33
          Länk hit: #142

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Motti @ 05-08-2012, 01:52) *
          Jo visst !den dagen jag talade om att jag är Moderat !det syns direkt här och du Aqvakul visade direkt hur du tänker när det gäller vad jag står för !märkligt för innan gillade du ju mig ! ,just sådana Moderatorer behöver vi inte som trycker ner folk för deras politiska åsikter. Jag röstar på Malckom han har ett gott hjärta och ser allt från ett normalt perspecktiv .Men det som är bäst för det här forumet är att ta någon som är helt ny som inte har några bestämda åsikter om något någon helt utifrån ! All sin da !Man kan faktiskt ragga en Moderator från ett annat Forum !det skulle behövas här .Tycker synd om de Forumannsvariga här som måste sitta och läsa allt skitsnack .

Sånt jä**a bladder..... och vad har åsikter med saken att göra???

CITAT (Cacki @ 05-08-2012, 09:49) *
          ..........Det skulle räcka gott med att vederbörande har god förmåga, att utifrån ett objektivt och neutralt perspektiv, kunna urskilja och rensa bort uppenbara troll och regelvidriga inlägg.)

tummenupp.gif

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          abbbe
          Inlägg 05-08-2012, 11:41
          Länk hit: #143

Medlem
          Antal inlägg: 851
          Medlem nr: 8 321

Hur var det nu? unsure.gif Fick man "rösta" på medlemmar eller hade vi sagt punkt där för att det varför känsligt för vissa medlemmar som fick för sig att det handlade mer kompisutnämning och utfrysning?

--------------------
          jävla bladlöss!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 05-08-2012, 12:24
          Länk hit: #144

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (abbbe @ 05-08-2012, 12:41) *
          Hur var det nu? unsure.gif Fick man "rösta" på medlemmar eller hade vi sagt punkt där för att det varför känsligt för vissa medlemmar som fick för sig att det handlade mer kompisutnämning och utfrysning?

Du ser ju hur tråden urartat till rena personpåhopp. Det kanske var den risken Admin ville eliminera när man utformade huvudinlägget och bara efterlyste intresserade att anmäla sig till dem. Varför hålla på och rösta på medlemmar som ingen har en aning om ifall de är intresserade? Eller tycker du att det är OK med personpåhopp på icke-kandidater vilket vi sett diverse i tråden.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Piccante
          Inlägg 05-08-2012, 12:40
          Länk hit: #145

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (*Stintan* @ 05-08-2012, 13:24) *
          Du ser ju hur tråden urartat till rena personpåhopp. Det kanske var den risken Admin ville eliminera när man utformade huvudinlägget och bara efterlyste intresserade att anmäla sig till dem. Varför hålla på och rösta på medlemmar som ingen har en aning om ifall de är intresserade? Eller tycker du att det är OK med personpåhopp på icke-kandidater vilket vi sett diverse i tråden.

Jag uppfattade Abbbe som ironisk i sitt inlägg. Tror inte att Abbbe vill ha personpåhopp heller.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 05-08-2012, 14:00
          Länk hit: #146

Medlem

CITAT (Piccante @ 05-08-2012, 13:40) *
          Jag uppfattade Abbbe som ironisk i sitt inlägg. Tror inte att Abbbe vill ha personpåhopp heller.

Ahhh ....borde jag förstått slap.gif

--------------------

Citera
          sqrulan
          Inlägg 05-08-2012, 17:05
          Länk hit: #147

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

slap.gif I denna tråd ser man ganska väl vilka som INTE bör bli moderator i alla fall. Får man verkligen skriva vad som helst här??? Det har ju helt spårat ur nu anser jag, fast jag själv skrivit hemska saker ibland.

--------------------

Citera
          abbbe
          Inlägg 05-08-2012, 19:53
          Länk hit: #148

Medlem
          Antal inlägg: 851
          Medlem nr: 8 321

CITAT (*Stintan* @ 05-08-2012, 13:24) *

Syftade på vissa andra som vägrar ge upp.

--------------------
          jävla bladlöss!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 05-08-2012, 20:03
          Länk hit: #149

Medlem

CITAT (abbbe @ 05-08-2012, 20:53) *
          Syftade på vissa andra som vägrar ge upp.

Jo jag insåg det lite försent flirting.gif

--------------------

Citera
          Hjortronsylt
          Inlägg 05-08-2012, 22:23
          Länk hit: #150

Gäster

CITAT (silos @ 05-08-2012, 07:58) *
          Intressant teori du kom med,men som sgat bara teori som inte ha någon grund!
          Har du förresten tänkt på att varenda människa titta på världen genom sina egna känsloögon och detta gör att man ser bara sig själv överallt!

Jag för min del ser bara människor med olika sätt att finnas till och alla är värdefulla!

Jo alla är värdefulla, men bara för det kan man inte acceptera vad som helst av en annan människa.

CITAT (Huggorm @ 05-08-2012, 08:55) *
          g.gif Hur kom du fram till det? Det vore intressant att få ta del av det resonemanget

Ditt sätt att skriva och dina åsikter får mig att tycka det.

CITAT (Cacki @ 05-08-2012, 09:49) *
          Glömde du inte den där Hjortronsylt? H*n som tydligen redan halvvägs är på väg att klättra upp på domarstolen eftersom h*n tydligen t.o.m redan hunnit få förfrågan om ett utlåtande om föreslagna motkandidaters väljarkrets.

( Själv tycker jag faktiskt inte ens att man ska belasta en moderatorskandidat med något sådant. Det skulle räcka gott med att vederbörande har god förmåga, att utifrån ett objektivt och neutralt perspektiv, kunna urskilja och rensa bort uppenbara troll och regelvidriga inlägg.)

Jag talar bara för hela forumet. Sanningen kan kanske vara svår att ta på ibland, speciellt om man känner hur sitt ego tappar höjd.

CITAT (sqrulan @ 05-08-2012, 18:05) *
          slap.gif I denna tråd ser man ganska väl vilka som INTE bör bli moderator i alla fall. Får man verkligen skriva vad som helst här??? Det har ju helt spårat ur nu anser jag, fast jag själv skrivit hemska saker ibland.

Nu har du allt trasslat till det.

Citera
          Piccante
          Inlägg 05-08-2012, 22:54
          Länk hit: #151

Medlem
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Motti @ 05-08-2012, 01:52) *
          Jo visst !den dagen jag talade om att jag är Moderat !det syns direkt här och du Aqvakul visade direkt hur du tänker när det gäller vad jag står för !märkligt för innan gillade du ju mig ! ,just sådana Moderatorer behöver vi inte som trycker ner folk för deras politiska åsikter. Jag röstar på Malckom han har ett gott hjärta och ser allt från ett normalt perspecktiv .Men det som är bäst för det här forumet är att ta någon som är helt ny som inte har några bestämda åsikter om något någon helt utifrån ! All sin da !Man kan faktiskt ragga en Moderator från ett annat Forum !det skulle behövas här .Tycker synd om de Forumannsvariga här som måste sitta och läsa allt skitsnack .

Ett svar jag skrev tidigare idag föll bort...
          Om du känner såhär Motti så borde du underrätta Malcolm i ett pm och uppmana honom att frivilligt själv ansöka om att bli moderator för denna tråden är ingen omröstningstråd.
          Sen kan du reda ut ditt agg mot Aqvakul via pm med honom så slipper vi läsa pajkastning här i tråden.

CITAT (Hjortronsylt @ 05-08-2012, 23:23) *
          Jag talar bara för hela forumet. Sanningen kan kanske vara svår att ta på ibland, speciellt om man känner hur sitt ego tappar höjd.

Jag talar gärna för mig själv, behöver inte dig som ombud...

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 05-08-2012, 22:57
          Länk hit: #152

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Jissus..
          Välkommen nya medlemmar!
          är ni intresserade av odling finns massor av underavdelningar som behandlar varje aspekt av det ,ofta på ett seriöst sätt.Är ni intresserade av småtjafs , med mera som inte handlar om odling..och annat finns små prat för sånt.Välj avdelning som det passar dej.
          Välkommen hursom!

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          Hjortronsylt
          Inlägg 05-08-2012, 23:59
          Länk hit: #153

Gäster

CITAT (Piccante @ 05-08-2012, 23:54) *
          Jag talar gärna för mig själv, behöver inte dig som ombud...

MEN vad näsvist svarat av dig! sleep.gif

Citera
          Red Top
          Inlägg 06-08-2012, 06:14
          Länk hit: #154

Medlem
          Medlem nr: 16 329

Den bästa lösningen på moderatorproblemet är, enligt min mening, att ta bort "Småprat" från forumet.

Det vimlar av pajkastningsforum på internet, dit de som är roade av sånt, kan söka sig.

Det finns också seriösa forum för andra intressen än odling, som många av medlemmarna här har.

Forumet har tappat väldigt många duktiga, seriösa och trevliga människor det sista året, pga allt tjafs i "Småprat" som har skvimpat över i de seriösa odlingstrådarna.

Är man dessutom mest intresserad av att prata om sig själv och allt man råkar ut för; glädje, ilska, sorg, sjukdom eller annnat elände, kan man öppna ett konto på FB eller börja blogga/twittra.

Om man är ett infernaliskt internet-troll, kanske man borde söka professionell hjälp.

Mitt förslag är alltså: Lägg ner "Småprat"!

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 06-08-2012, 07:22
          Länk hit: #155

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Den här tråden visar klart att dels behövs det en moderator, dels varför. Nämligen för att stoppa alla försök till personangrepp i sin linda. Räcker det inte med en tillsägelse är det bara att ta fram stora suddgummit och radera dylika inlägg tills bråkstakarna fattat, eller dragit vidare till andra lekplatser. Just att personangrepp tillåtits utvecklas till rena vendettor skadar forumet. Nu försöker enskilda medlemmar tillrättavisa bråkstakarna men det är lönlöst och resulterar bara i mer bråk, titta bara hur vårt nuvarande troll är insyltad i de flesta ordväxlingar. Blubb.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Krolliljan
          Inlägg 06-08-2012, 11:23
          Länk hit: #156

Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem nr: 10 539

CITAT (Red Top @ 06-08-2012, 07:14) *
          Den bästa lösningen på moderatorproblemet är, enligt min mening, att ta bort "Småprat" från forumet.

Det vimlar av pajkastningsforum på internet, dit de som är roade av sånt, kan söka sig.

Det finns också seriösa forum för andra intressen än odling, som många av medlemmarna här har.

Forumet har tappat väldigt många duktiga, seriösa och trevliga människor det sista året, pga allt tjafs i "Småprat" som har skvimpat över i de seriösa odlingstrådarna.

Är man dessutom mest intresserad av att prata om sig själv och allt man råkar ut för; glädje, ilska, sorg, sjukdom eller annnat elände, kan man öppna ett konto på FB eller börja blogga/twittra.

Om man är ett infernaliskt internet-troll, kanske man borde söka professionell hjälp.

Har tillbringat en del tid i småprat i det vissa kallar tramstrådar men som jag har haft stort nöje av ordass bl a ,
          Men jag är benägen att hålla med dig.
          Lägg ner småprat? Javisst.
          Kommer att saknavädertråden men den kan man kanske ha under natur???

--------------------

Citera
          andersen
          Inlägg 06-08-2012, 12:28
          Länk hit: #157

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

CITAT (Red Top @ 06-08-2012, 07:14) *

Om man inte skulle lägga ner småprat så skulle man kunna gå tillbaka till ett trådat forum, med inga avd så hadde vi ju det här åxå i begynelsen av odla, då rinner "tok" och "tramstrådar" rakt igenom forumet. Annars så tror jag på att göra forumet bara öppet för medlemmar,dvs det är bara dom som kan läsa och skriva i forumet, då skulle "trollen inte få samma möjlighet att föröka sig". Det är jobbigt att söka på ämnen i forumen pga trådarna blir förstörda av trams och ändrad inriktning, det är något för en Admin att styra upp, annars är det ingen ide att ha sök på forumet.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          Alba
          Inlägg 06-08-2012, 12:57
          Länk hit: #158

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Jag tror att man löser problemen bara till en liten del om man lägger ner småprat.
          Tjafsen kommer att dyka upp i andra trådar då.

Glöm inte att vi har haft många roliga stunder i småprat och det tror jag vi kan få även i fortsättningen men då med hjälp av en moderator som kan avstyra i god tid.

Lägg inte ner småprat men se till att få en bra moderator.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 06-08-2012, 14:57
          Länk hit: #159

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Alba @ 06-08-2012, 13:57) *
          Jag tror att man löser problemen bara till en liten del om man lägger ner småprat.

Glöm inte att vi har haft många roliga stunder i småprat och det tror jag vi kan få även i fortsättningen men då med hjälp av en moderator som kan avstyra i god tid.

tummenupp.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 06-08-2012, 15:13
          Länk hit: #160

Medlem

CITAT (Alba @ 06-08-2012, 13:57) *

tummenupp.gif

--------------------

Citera

10 sidor V  « < 6 7 8 9 10 >
          LåstNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-06-2026, 07:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon