Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

10 sidor V  « < 3 4 5 6 7 > »   
          LåstNytt inlägg
          > Är du en av våra moderatorer?
          tomas99
          Inlägg 13-07-2012, 07:26
          Länk hit: #81

Medlem
          Antal inlägg: 613
          Medlem nr: 3 728

CITAT (ryss_бори @ 12-07-2012, 18:31) *
          Verkligen inte. Det som är intressant är väl att folk sköter sig, inte att de som blivit avstängda absolut inte ska få återvända. Kan hålla med om att det kan vara olämpligt att en person som blivit avstängd flera gånger återvänder och spammar gång på gång, men om nån blivit avstängd, sen kommer tillbaka och är trevlig, så ser jag inte problemet.

En moderator bör eftersträva att försöka hålla koll i forumet, så det blir trevligt för alla, samt rensa bort spam, och vara allmänt hjälpsam. Missköter man sig skall man givetvis varnas eller stängas av, men moderatorns prio måste alltid vara det ovan nämnda, och inte att till varje pris se till att avstängda medlemmar inte återvänder. Man måste ge folk en chans att visa att de bättrat sig, annars kommer det så klart få motsatt effekt. Att hålla på och systematiskt kontrollera ip-nummer för att att till varje pris hejda folk från att återvända/ha flera nick med mera låter ju inte klokt wacko.gif

+1

--------------------
          Vi är många som blivit drabbade på olika sätt av kränkande behandling. Idag hörs ordet mobbning ( kränkande särbehandling) allt oftare i radio/TV och i övrig media och på arbetsplatser. Men vi måste lära känna ordet och vad det betyder.

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 13-07-2012, 11:11
          Länk hit: #82

Gäster

Så synd, Hjortronsylt, för mig är du så välkommen....
          men här verkar det finnas någon oskriven lag vem som får säga vad......
          De kommer nog bli rätt så ensamma om någon av dem tänker som moderator att stänga ute alla oliktänkande....... men då får de ju bråka med varandra istället.

Det finns bättre forum för den som vill veta om växter och slippa tjafset här. Jag har inte sett de "osynliga" reglerna skrivna någonstans, och bry mig just inte om det heller, men den saken är jag nog säker på att mobbarna vill inte ha med och göra dem de inte gillar.....
          Ofta undrar jag på att hur i katten kan de skrivaq så mycket osanningar om en, men vaddå? det är väl ens lags hobby kanske för dem som inte har annat att göra, för de flesta som jagar andra är ju här för jämnan...

Citera
          Hjortronsylt
          Inlägg 13-07-2012, 17:16
          Länk hit: #83

Gäster

CITAT (Ugglemormor @ 13-07-2012, 12:11) *
          Så synd, Hjortronsylt, för mig är du så välkommen....
          men här verkar det finnas någon oskriven lag vem som får säga vad......
          De kommer nog bli rätt så ensamma om någon av dem tänker som moderator att stänga ute alla oliktänkande....... men då får de ju bråka med varandra istället.

Det finns bättre forum för den som vill veta om växter och slippa tjafset här. Jag har inte sett de "osynliga" reglerna skrivna någonstans, och bry mig just inte om det heller, men den saken är jag nog säker på att mobbarna vill inte ha med och göra dem de inte gillar.....
          Ofta undrar jag på att hur i katten kan de skrivaq så mycket osanningar om en, men vaddå? det är väl ens lags hobby kanske för dem som inte har annat att göra, för de flesta som jagar andra är ju här för jämnan...

Tack för ditt välkommande, Dagens ros till dig Ugglemormor. rose.gif

Citera
          Piccante
          Inlägg 13-07-2012, 19:34
          Länk hit: #84

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

blink.gif

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 13-07-2012, 19:44
          Länk hit: #85

Gäster

Hjortronsylt,

Det är nog du som ska ha rosen ....... rose.gif det har varit flera här i forumet som till slut blivit så illa behandlade att de fått söka hjälp att kunna gå vidare i livet, så det är så det går till här.

Har man råkat trampa någon på tårna eller haft olika tankar om något så, ett enda fel kan göra någons liv till ett helvete ..... frågan är bara om det är värt det, tycker inte jag.........
          Du ska veta att det finns väldigt lååååångsinta personer och det kan göra vad som helst, verkar det som.
          Jag har fått rena hot i min PM, de är insparade hos mig, men detta cär ju ett forum av så många, så det ligger nog under min värdighet att sänka mig i den mentaliteten, men har fått begräftat av våra advokater att det var rena personangrepp, men man kan ju undvika att lägga större vikt på dem, annars kommer man inte ur smetet och fastar i en sandlådenivå.

Dock vill jag framhålla att på trädgårdssidan finns mycket kunniga och hjälpsamma medlemmar och de överväger de enstaka "stollarna" om man väljer att undvika dem helt. Livet är så mycket mer och har fått härifrån goa kontakter till ett privat plan, så jag menar att ser man om sig så i det stora hela är forumet väldigt lärorikt och intressant så jag hoppas att det i framtiden finns mindre av den sämre typen....
          Hoppas att du hittar din plats även här ..... smiley_small_hug.gif

Citera
          Alba
          Inlägg 13-07-2012, 19:45
          Länk hit: #86

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

CITAT (Hjortronsylt @ 11-07-2012, 17:13) *
          Tråkigt att jag hamnat på ett sådant inskränkt forum. Inte kontsigt ni har behov av mods i och för sig. wink.gif
          Någon frisk fläkt behöver verkligen styra upp det här!
          Jag tycker ytligt sagt att folket här gillar att vara partiska, det är liksom uppdelat i olika gäng. Som enskild person har man inte mycket att komma med utan att med risk bli dömd för både ditten och datten.
          Jag hoppas att de väljer en moderator som är trevlig och som inte är med i något av dessa gängen som figurerar här!

Tack för ditt välkommande, det värmde smile.gif rose.gif

Synd att du på så kort tid fått så många negativa uppfattningar om forumet. g.gif

Citera
          RB9310
          Inlägg 13-07-2012, 20:18
          Länk hit: #87

Medlem
          Antal inlägg: 266
          Medlem nr: 66 040

Har aldrig själv haft problem på odla men läser ju en hel del även om jag inte skriver i alla trådar och kan inte annat än att hålla med om att det är ett otroligt inskränkt forum. Trodde det skulle vara vara bättre på ett forum med högre medelåldern men jag skulle vilja säga att det är tvärtom. Har aldrig varit på ett forum med så låg tolerans medlemmar emellan. Trivs dock bra smile.gif

Citera
          Piccante
          Inlägg 13-07-2012, 21:47
          Länk hit: #88

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

att skicka otrevliga och hotfulla PM är ett oskick. Jag minns när F****** var i farten som värst, då drabbades många av det. thumbdown.gif

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          abbbe
          Inlägg 13-07-2012, 22:11
          Länk hit: #89

Medlem
          Antal inlägg: 851
          Medlem nr: 8 321

CITAT (Markus_H @ 13-07-2012, 22:47) *
          att skicka otrevliga och hotfulla PM är ett oskick. Jag minns när F****** var i farten som värst, då drabbades många av det. thumbdown.gif

Jasså?

--------------------
          jävla bladlöss!

Citera
          Motti
          Inlägg 13-07-2012, 23:42
          Länk hit: #90

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Men snälla nån !det här är väl ingen skälltråd ?det är väl meningen att vi ska få en Moderator som är Diplomat !tror aldrig någon får ordning här för alla bits ingen vill vara Diplomat här inte .ja käre nån ni bråkar ju till och med i denna tråde där Forumet frågar efter en Moderator

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 14-07-2012, 09:38
          Länk hit: #91

Gäster

Hoppas att man ska se upp på dom hämndlystna personer i forumet, de som ska rensas med piskan i högsta hugget........
          Hoppas att man hittar någon som kan se upp med det o stoppa sådana trådar i tid.
          Det finns ju många åsikter, det har man rätt till, bara läsa de politiska delen, men där kan det vara tuffare och har man inget att komma med eller inget intresse så låter man bli det, enkelt?

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 14-07-2012, 09:47
          Länk hit: #92

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Hoppas man kan stoppa alla pladdrare också som bara skiver för att se sitt alster på pränt. Återvändarna har jag redan berört, personer som kommer tillbaka efter en avstängning för att fortsätta det man blev avstängd för.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 14-07-2012, 09:55
          Länk hit: #93

Gäster

Rena översittarfasoner, inte ens förvånad längre....

Citera
          Hjortronsylt
          Inlägg 14-07-2012, 10:37
          Länk hit: #94

Gäster

CITAT (Alba @ 13-07-2012, 20:45) *
          Synd att du på så kort tid fått så många negativa uppfattningar om forumet. g.gif

För att du ska få det svart på vitt:
          CITAT (abbbe @ 11-07-2012, 16:50) *
          Det är väldigt lågt till tak här, så du får ducka! Det är inte som familjeliv eller ett annat forum där man kan komma in hej vilt och slänga nytt ved till brasan. Här måste nya medlemmar hålla låg profil, speciellt här på småprat, annars misstänks de, oskyldiga eller ej smile.gif

Välkommen ändå! smile.gif

Och detta kommer trots allt från en av veteranerna. Och det värsta av allt är att det stämmer! (Jag har upplevt så iaf).

Jag tycker det är fegt att hänga ut enskilda personer, men jag tycker samtidigt att man ska kunna ha öppna dialoger om lämpliga/olämpliga moderatorer. Förr eller senare kommer det väl fram ändå?

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 14-07-2012, 10:43
          Länk hit: #95

Gäster

Alba,

Blir väldigt fundersam av ditt inlägg, men nu förstår jag.
          Det är så att datumet i min panel är när jag kopplade på antingen min iPod, eller den lilla datorn, därför har det blivit ändrad antagligen.........inte undra på att man undrar???????

Citera
          Huggorm
          Inlägg 14-07-2012, 10:53
          Länk hit: #96

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Den här tråden visar varför det kommer bli ett helvete för en moderator att försöka hålla ordning i "småprat". Hela tiden gnatande och småbråk, men sällan någon som verkligen går över gränsen. Och oavsett hur moderatorn väljer att göra så kommer någon bli missnöjd och noga basunera ut det över forumet.

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 14-07-2012, 11:57
          Länk hit: #97

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Kan inte riktigt förstå varför man alls är inne på småprat om man tycker så illa om det och bara skriver negativt gnäll i trådarna. Småprat är som småprat alltid har varit, ibland upp och ibland ner. Är det inte bättre att leta reda på ett, sitt tycke, trevligare forum så man slipper slösa energi på något man tycker är otrevligt.

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 14-07-2012, 12:10
          Länk hit: #98

Gäster

Småprat ska ju vara småprat med sina olikheter vi alla har i en balanserad form så att ingen ska fara illa i onödan.

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 14-07-2012, 14:01
          Länk hit: #99

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Att "fara illa" av något som skrivs av främlingar i ett forum är något man väljer själv. Man väljer att gå i svaromål och man väljer den ton man själv anger i sina inlägg och man väljer om man ska ta åt sig personligt av det som skrivs. Far man illa och väljer att fortsätta att delta och besöka forumet är det ju en självvald plåga.

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 14-07-2012, 15:07
          Länk hit: #100

Gäster

Anki,
          Låter mycket enkelt när du uttrycker det så, det gäller att välja vad man själv orkar med......avstå fr det som är onödigt eller har inget att komma med......förstått det hela...

Citera

10 sidor V  « < 3 4 5 6 7 > » 
          LåstNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-06-2026, 20:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon