Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  < 1 2 3 4 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vi har ALLA kontakt med varandra, om jordens magnetiska fält
          gnon49
          Inlägg 06-07-2012, 15:40
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Visst finns det mycket flum men också något lite som är svårt att förklara. Bevisligen finns ju människor med förmågor utöver det normala. Kanske mer känsliga för omgivningen än vi andra. Trots allt så är människans sinnen på grottnivå jämfört med många andra arter. Vi är ju trots allt skapta av den materia o energi som står till buds för alla levande o döda ting.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          silos
          Inlägg 06-07-2012, 17:03
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

För det första så är Ugglemormor min vän och hon är välkommen att skriva vad hon själv väljer att skriva!

Ni andra är också mina vänner och är välkomna att skriva vad ni vill så länge ni inte gör angrepp och spydigheter! Mig gör det ingenting men ni skadar bara er själva eftersom allt återväner till källan!

Anki på Öland Skickat den Idag, 15:31 CITAT (KRT @ 06-07-2012, 09:34)
          ............. nöjer mig med att gratulera dig till att ha funnit något som gör dig glad och nöjd, en mening med "livet"..........

Den här veckan ja.... nästa vecka är det en ny "lära" från youtube....
          Saken är den att detta har jag studerat under flera månader och innan Youtube har jag läst under flera års tid,(sedan 1985 då min pappa begick självmord) om sådana här och andra intressanta saker om människans utveckling och inte minst om olika religioner.

Jag blir berörd av att ni bryr er om mig och det som jag håller på med!
          Jag är inte glad och lycklig på grund av det som jag studera utan för att allting finns ju inom mig och mitt studerande gör att jag känner genom min egen kropp vad som är bra för mig!
          Min kropp är min instrument så att säga under denna min livsvandring!

Tac så mycket för alla era svar!
          smiley_small_hug.gif

Citera
          ryss_борис
          Inlägg 06-07-2012, 17:05
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem nr: 29 572

Utan att peka på någon enskild individ så anser jag att det skulle vara bra om folk lärde sig vad vetenskap samt teorier är för något, och hur man arbetar inom just vetenskap.

Ser ofta exempel där folk pratar om att de blir erfarnare och erfarnare med åren, lär sig det och det. De säger att de sett det hör och det här, och därför existerar det osv. Vad man egentligen borde veta är att du inte kan lita på någonting du ser till 100%. Folk har ofta en övertro på sina egna sinnen etc (även om de för det mesta har rätt)

De flesta tycker att det är självklart att en sten faller till marken när man släpper den. När man frågar dem varför kan de itne svara utan bara konstaterar att "det är så" En vetenskapsman däremot konsterar att den faller, men nöjer sig inte med det utan försöker förklara varför.

Okej, detta inlägget blev helflummigt och totalt osammanhängande. Skriver kanske vad jag menar senare, men har bråttom nu.

Citera
          KRT
          Inlägg 06-07-2012, 17:54
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 3 001
          Medlem nr: 26 121

CITAT (Anki på Öland @ 06-07-2012, 15:31) *
          Den här veckan ja.... nästa vecka är det en ny "lära" från youtube....

Ja, men så länge det inte skadar/påverkar någon annan, är det bästa och enklaste att låta alla tro på det de vill och som gör dem glada.
          Att jag sedan inte håller med för fem öre, är en helt annan sak. Jag har lärt mig att att vissa diskussioner är det bäst att inte ge sig in i, det är på alla sätt bättre att låta folk ha sina uppfattningar i fred.....

--------------------
          Ärvd trädgård i sydvästra Skåne (zon 1)

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 06-07-2012, 19:04
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (KRT @ 06-07-2012, 18:54) *
          Ja, men så länge det inte skadar/påverkar någon annan, är det bästa och enklaste att låta alla tro på det de vill och som gör dem glada.
          Att jag sedan inte håller med för fem öre, är en helt annan sak. Jag har lärt mig att att vissa diskussioner är det bäst att inte ge sig in i, det är på alla sätt bättre att låta folk ha sina uppfattningar i fred.....

Absolut!

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 06-07-2012, 21:01
          Länk hit: #26

Gäster

Tack för det att man får finnas till???? det gör jag ändå....

Det är sant att även i vetenkapens värld är inte allt 100%. Det finns människor som har en extra känslighet, det märks numera rätt väl av de seriösa skolor runt om i världen dit de som äger den eftra känsligheten samlas. Detta var inte möjligt ca. 25 år sedan.
          Att ryssen snackar sig varm för vetenskap så kan jag tala om att jag har studerat både kemi och fysik i universitesnivå, samt matte och det finns betygen från det, så jag vet nog mer än endast det jag nu sysslar med nog mer än du anar.
          Tyvärr fick jag inte möjligheten att studera mer av det, men trots detta har min andliga sida levt bredvid mig hela tiden, så jag höll tyst om det tills det var dags att ta itu med det, men kristen har jag alltid varit utan biblar och predikan.......

I England, där jag kommer att fortsätta att studera, säger de professionella lärarna att svenskarna är rent sagt enformiga med sina sk. diplomer och att ingen får kunna mer än de själva..... det stämmer rätt så bra.
          Mer öppna är de elever jag träffar från australien och USA och även en del fr. tyskland.
          Det är mer intressant att tillhöra i en organisation som är noggrann, ser efter bevisföring och är inte så jäkla vrång som de är här i landet och jag har möjligheten att lämna Sveriges snea kursser bakom mig.
          Även en del norrmän och danskar har betett sig mer hyfsade.......

Japp nog om detta.!

Citera
          Bengalow
          Inlägg 06-07-2012, 22:06
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Ja, snacka går ju! I några av USA's sydstater upphöjde man Bibelns skapelsehistoria till vetenskap, d.v.s. för dem så existerade Adam och Eva, och allt vad som sedan kom ut av den sagan, med himmel och helvete och hela skalan däremellan...Jösses! Snacka om vilseförda människor och vetenskap.
          Att studera fysik och kemi har väl ingenting med hur man uppfattar andevärlden. Om man tror på spöken så gör man. Att du gör det har du ju förklarat, men inte varför du gör det. Det är det vi väntar på. Kom nu inte med någon flummig historia om döda mostrar, för det är bara det - flum.
          Begriper du inte, att folk, som ordnar sådana kurser, är ute efter dina pengar? Det är ju inte gratis, kan tänka. Din andevärld skall du hålla för dig själv. En "lärare" kan inte ge dig något extra av dina egna upplevelser. Förmodligen åker du på kurser, för att stärka din egen tro på dina "övernaturliga egenskaper".

Citera
          Motti
          Inlägg 07-07-2012, 00:10
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Genom hjärtat har jag svårt för att tro på Silos men genom våra gener kanske smile.gif och genom våra själar .

Genom hjärtat har jag svårt för att tro på Silos men genom våra gener kanske smile.gif och genom våra själar .

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 07-07-2012, 09:18
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Vetenskapen är 100% vad än kritiker säger. Däremot förändras innehållet hela tiden beroende på hur mycket man kommit fram till. Ingen vetenskap är inristad i sten, den förändras hela tiden. Att pseudovetenskap som ugglan och andra för fram skulle kunna ingå i vetenskapen någon gång är uteslutet, det är 0%. Bara munväder och flum. Fortfarande finns belöningen på 1 miljon dollar kvar som James Randi ställt upp till till den som kan bevisa någon form av pseudovetenskap. Munväder duger inte som bevis.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Anders zon 1
          Inlägg 07-07-2012, 10:30
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 1 171
          Medlem nr: 409

CITAT (Ugglemormor @ 06-07-2012, 22:01) *
          Tack för det att man får finnas till???? det gör jag ändå....

Det är sant att även i vetenkapens värld är inte allt 100%. Det finns människor som har en extra känslighet, det märks numera rätt väl av de seriösa skolor runt om i världen dit de som äger den eftra känsligheten samlas. Detta var inte möjligt ca. 25 år sedan.
          Att ryssen snackar sig varm för vetenskap så kan jag tala om att jag har studerat både kemi och fysik i universitesnivå, samt matte och det finns betygen från det, så jag vet nog mer än endast det jag nu sysslar med nog mer än du anar.
          Tyvärr fick jag inte möjligheten att studera mer av det, men trots detta har min andliga sida levt bredvid mig hela tiden, så jag höll tyst om det tills det var dags att ta itu med det, men kristen har jag alltid varit utan biblar och predikan.......

I England, där jag kommer att fortsätta att studera, säger de professionella lärarna att svenskarna är rent sagt enformiga med sina sk. diplomer och att ingen får kunna mer än de själva..... det stämmer rätt så bra.
          Mer öppna är de elever jag träffar från australien och USA och även en del fr. tyskland.
          Det är mer intressant att tillhöra i en organisation som är noggrann, ser efter bevisföring och är inte så jäkla vrång som de är här i landet och jag har möjligheten att lämna Sveriges snea kursser bakom mig.
          Även en del norrmän och danskar har betett sig mer hyfsade.......

Japp nog om detta.!

Varför så snarstucken och otrevlig? Om du är någorlunda seriös försök att bemöta argumenten på ett vettigt sätt istället för att skriva en massa sur goja om än det ena än det andra som inte har med saken att göra. Sådana inlägg omvänder ingen. Är man i ett forum där en stor majoritet av deltagarna sannolikt inte tycker som en själv eller ens kan relatera till det man säger får man självklart finna sig i att få mothugg. Skulle t ex jag gå in på ett religiöst forum och försöka framhärda mina åsikter skulle jag nog få det rätt hett om öronen. Ingen konstigt i det. Om du inte tål mothugg så föreslår jag att du håller den här typen av inlägg och diskussioner till något forum där du får gehör för åsikterna.

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 07-07-2012, 15:03
          Länk hit: #31

Gäster

Japp, vettiga diskusioner har jag inget emot, men att bli klassad såååååå det är en annan sak. Jag går inte längre kvar i sverige om jag vill ha kontakt med likasinnade och att lära sig, betyder att man har massor av funderingar och olika oväntade saker som sker, då är det gott att kunna snacka om det med dom som blivit accepterade i sitt yrke redan 30-40 år sedan och kan förklara en del, dock inte allt, det kan ingen.

Dit jag går, kommer inte sk. "flummisarna" in, de blir kollade innan och köerna är långa. Här i sverige kan diu få betala lika mycket för en veckoslutskurs (som inte ger mig något nytt) som över en vecka med husrum och mat och allt därtill,,, OCH ETT FÖRSTÅENDE BEMÖTANDE, som inte finns här. Däri, min ilska mot det hela och till på köpet massor av "vet bäst" - mentalitet, trots att det är så inviduellt som det kan vara från ena till andra... Här tålde inte en ansedd medium att man kunde mer än h#n, utan att man blev förömjukad inför hela gruppen. Jag har elever, men skulle inte komma ens frågasätta om de hade annat med sig, skulle jag inte kunna det, kunde jag ju rekommentera någon som vet mer, ärlighet är ledkärnan i deras program i UK

Mina studier i universitetet var pga att jag skulle ta fram medicinska produkter tillsammans med ett Tyskt läkemedelsföretag, men ett dödsfall kom emellan, och sedan blev intresset helt enkelt mindre.

Det kan ju vara så att jag är så in i h....te trött på det svenska synsätt och bemötande som man får, men hur i helskota är det då att jag blir mer än nog fullbokad och har köer av svenskar?????Jag annonserar ingenstans om detta. vill ha min frihet att göra som jag vill.....
          tänk på det, ni, så kanske det är lättare att förstå. Jag för ingen bevisning av det, jag endast äger detta.
          Varför kommer mina kunder tillbaka? Varför för de detta vidare och de i sin tur söker mig? Varför känner man att man gör det man gör? Jag har det ju så i livet att jag behöver inte bry mig om något alls, men jag ändå gör det..........

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 07-07-2012, 15:27
          Länk hit: #32

Medlem

Bla bla bla bla... Munväder sa Bull. biggrin.gif

--------------------

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 07-07-2012, 15:44
          Länk hit: #33

Gäster

Den mest enkelriktade personen jag mött, gossen..... dra nu ditt vetenskap över örona på dig så du blir nöjd.
          tänker inte spilla mer av min tid på dig! du kan ju inte ens läsa, eller ska man dra detta på japanska.... rotfl.gif

detta blir nog det roligaste att dra med vännerna på grillfest ikväll..... biggrin.gif

(en av dem finns i forumet)

Redigerat av Ugglemormor: 07-07-2012, 15:49

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 07-07-2012, 16:18
          Länk hit: #34

Medlem

Mera bla bla bla. Tyvärr ugglan, efter dina tidigare eskapader på forumet som Tottes matte, Fuchsian och ditt nuvarande nick har du inte mycket trovärdighet kvar. Ditt sommarhus vid Medelhavet som låg i Spanien och Frankrike, kosmisk healing mm. Du bara skryter och skryter men jag är övertygad om att du bara hittar på. Annars, upp till bevis. Du får gärna sluta spilla tid på mig, det uppskattar jag verkligen. Själv struntar jag mest i dig, det är först när du blir för odräglig som jag reagerar.

Redigerat av Gossen Ruda: 07-07-2012, 16:18

--------------------

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 07-07-2012, 17:10
          Länk hit: #35

Gäster

att jag blir arg, det framkallar du hos fler än mig, men jag har inget behov att bevisa något för att du tror inte på något så det är bra med det.

Jag är en känslig person, men ingen trampar mig på tårna, gärna i god ton men inte som du.....

du i din tur kan inte bevisa dina felaktiga påståenden av mig, jag har lämnat en del av detta till vår jurist och han säger att det är under min värdighet att leka med sandlådan med dig.......detta är enbart dig det gäller, inte någon annan, de har hållit god ton hela tiden..
          Det är du som ska bevisa det du påstår .....

Redigerat av Ugglemormor: 07-07-2012, 17:12

Citera
          ryss_борис
          Inlägg 07-07-2012, 18:07
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem nr: 29 572

Jag föreslår att ni lugnar ner er och håller er till topic.

Vad för fysik- och matematikkurser var det du läste vid universitet, ugglan?

Citera
          Anders zon 1
          Inlägg 07-07-2012, 21:38
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 1 171
          Medlem nr: 409

CITAT (Gossen Ruda @ 07-07-2012, 17:18) *
          Mera bla bla bla. Tyvärr ugglan, efter dina tidigare eskapader på forumet som Tottes matte, Fuchsian och ditt nuvarande nick har du inte mycket trovärdighet kvar. Ditt sommarhus vid Medelhavet som låg i Spanien och Frankrike, kosmisk healing mm. Du bara skryter och skryter men jag är övertygad om att du bara hittar på. Annars, upp till bevis. Du får gärna sluta spilla tid på mig, det uppskattar jag verkligen. Själv struntar jag mest i dig, det är först när du blir för odräglig som jag reagerar.

Å nej, är det den typen som härjar här igen. Borde väl ha förstått det. Nåja, då ska man alltså undvika att bemöta vederbörande. Troll och annat oknytt tynar bort och försvinner när ingen längre bryr sig om dem.

Citera
          silos
          Inlägg 08-07-2012, 08:01
          Länk hit: #38

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 07-07-2012, 17:18) *

Gossen Ruda,var nu så vänlig och låt Ugglemormor vara ifred!!!Och låt gammalt skåpmat vara borta!!!

Behöver du alltid att ha någon att hacka på?

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 08-07-2012, 08:56
          Länk hit: #39

Medlem

CITAT (silos @ 08-07-2012, 09:01) *
          Gossen Ruda,var nu så vänlig och låt Ugglemormor vara ifred!!!Och låt gammalt skåpmat vara borta!!!

Behöver du alltid att ha någon att hacka på?

Tja, hon har inte själv städat ut skafferiet på ett snyggt sätt. biggrin.gif Jag ville bara påpeka att hon inte har något trovärdighet kvar efter alla tidigare eskapader hur mycket hon än skriver. Jag skulle önska att du själv insåg hur manipulativ jag anser henne vara.

--------------------

Citera
          silos
          Inlägg 08-07-2012, 10:34
          Länk hit: #40

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 08-07-2012, 09:56) *
          Tja, hon har inte själv städat ut skafferiet på ett snyggt sätt. biggrin.gif Jag ville bara påpeka att hon inte har något trovärdighet kvar efter alla tidigare eskapader hur mycket hon än skriver. Jag skulle önska att du själv insåg hur manipulativ jag anser henne vara.

Ugglemormor är en mycket snäll och omtänksam människa och enormt givmild!Från heen ha jag fått MASSOR ac material till mitt skapande av dckor!
          Är du själv så trevlig alla ggr?Det tycker inte jag att du är utan du kan vara ganska otrevligt i ditt sätt att skriva här!

Manipulativ är Ugglemormor INTE!!!Men du känner ju inte henne som jag gör!

Citera

4 sidor V  < 1 2 3 4 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 06:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon